a jak to jest przy 2.5 v6 ,przy jakiej temperaturze powinny startowac wentylatory .
a jak to jest przy 2.5 v6 ,przy jakiej temperaturze powinny startowac wentylatory .
Trzeba było użyć opcji "SZUKAJ" - ta informacja była tu wielokrotnie podawana:
Silnik 1.6 TS
samochody bez klimatyzacji:
93C
samochody z klimatyzacją:
I bieg 93C
II bieg 98C
Termostat
temperatura otwarcia 81-85C
temperatura pełnego otwarcia: 101-105C
Silniki 1.8 i 2.0 TS
samochody bez klimatyzacji:
98C
samochody z klimatyzacją:
I bieg 98C
II bieg 101C
Termostat
temperatura otwarcia 81-85C
temperatura pełnego otwarcia: 101-105C
Silniki JTD
I bieg 92C
II bieg 94C
Termostat
temperatura otwarcia 78-82C
temperatura pełnego otwarcia: 86-90C
Silnik2.5 V6:
I bieg 95C
II bieg 102C
Termostat
temperatura otwarcia 85-89C
temperatura pełnego otwarcia: 97-101C
AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
Jeep Cherokee 2.0 MJD A9 LIMITED 2014
Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
AR156 1.6TS 2000
Wcześniej 7 włoskich aut F (126, 127, UNO DS, TIPO, PUNTO, BRAVA, MAREA)
jak miałem włozony z TS w JTD to wentylator też miruszał bardzo późno tj. jak w jtd jest 2 bieg 94 to dopiero załanczał sie 1 bieg, a 2 jeszcze później.
Teraz kupiłem oryginalny przewidziany do JTD i działa jak fabryka chciała, a pisze na nim 0.30ohm
dodam, że na tym do TS też pisze 0.30ohm, ale one różnią sie tylko jednym numerkiem napisanym na obudowie i troche wyglądem tych drutków, jak dam rade zrobie fotke i napisze dokładnie co na nim jest nabite jutro.
no i najwyraźniej problem został rozwiązany![]()
Alfa Romeo 156 2.4 JTD '00 - sprzedana
Alfa Romeo 159 2.4 JTDm '06 - sprzedana
Alfa Romeo Giulia Veloce Q4 '17
własnie wróciłem z garażu z wiadomosciami dot. oporników wentylatora i co zaobserwowałem to, to ,że w JTD mam opornik 0,30ohm i ma numerek A562, natomiast w TS mam opornik 0,18ohm i na numer B318 nic wiecej na nich nie pisze.
dla JTD kupiłem nowy oryginalny opornik po tym jak miałem założony ten od TS to wentylator sie późno włączał - za późno jak dla diesla.
Teraz czekam na relacje kolegów, którzy mieli takowe objawy.
Dostałem wczoraj dwa oporniki zamówione w alfateam i oto co było w pczace. R18 a na fakturze opis "opornik wentylatora chłodnicy Alfa Romeo 145/146 =60692416 0,18 OHM" (pomijam fakt, że mam 156). W EPERze faktycznie pod tym numerem jest podany ten opornik, ale jak byk jest na nim napisane R18...Co wy na to?
![]()
Alfa Romeo 156 2.4 JTD '00 - sprzedana
Alfa Romeo 159 2.4 JTDm '06 - sprzedana
Alfa Romeo Giulia Veloce Q4 '17
a jaki miałes poprzednio w jtd lub jaki masz?
Tak to jest jak się piekarz bierze za mechanikę ;] Ale to żart oczywiście ;] Każdy kto coś trochę z elektronika miał wspólnego wie że R18=0,18Ohm ;]
Inna sprawa Panowie, że ten opornik nie odpowiada za moment włączenia I biegu, on tylko ogranicza prąd silnika wentylatora na I biegu aby miał nie pełne obroty, dobierany jest do silnika elektrycznego wentylatora i może się jedynie tak zdarzyć że jeśli zamiast 0,18Ohma założymy 0,30Ohma to na I biegu będziemy mieli za małe obroty wentylatora bo raczej do nie ruszenia wiatraka nie doprowadzimy.
Ostatnio edytowane przez GrzesiekK. ; 03-06-2010 o 19:34
10.2008-16.11.2012r. 156 3,0 V6 24V Q2 278KM@312Nm - pozostały piękne wspomnienia
Porting głowic, budowa silników do motorsportu, budowa układów wydechowych, kolektorów ssących ITB, indywidualnych części do motorsportu
Zapraszam => https://www.facebook.com/Ku%C5%9Bmie...37265/?fref=ts
Alfa Romeo 156 2.4 JTD '00 - sprzedana
Alfa Romeo 159 2.4 JTDm '06 - sprzedana
Alfa Romeo Giulia Veloce Q4 '17
zamontuj i sprawdz. Ja kupiłem nowy orginał RICAMBI na którym pisze R-30 a kupiłem na allegro u sprzedawcy akkuki i działa jak fabryka przewidziała.