Pokaż wyniki od 1 do 4 z 4

Temat: Wyciek od strony rozrządu

  1. #1
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar iNTELL
    Dołączył
    08 2009
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    159 SW 1,9JTDm, 156 SW 1,9JTD, Spider 3.0 V6, Audi A8 3,7 V8
    Postów
    341

    Domyślnie Wyciek od strony rozrządu

    Witam, jakiś czas temu zerwał mi się pasek rozrządu w mojej alfie, tak więc głowica w górę, kompletna jej regeneracja + sprawdzenie szczelności, wymiana uszczelki pod głowicą, cały rozrząd wraz z wariatorem i pompą wodą nowy.
    wszystkie elementy montowałem sam. głowica dokręcona wg. instrukcji 20Nm, 40Nm, 90stopni, 90stopni, 90stopni. mechanikowi zleciłem tylko ustawienie rozrządu. Rozrząd został ustawiony, auto odpalone, wszystko wydaje się ok. jednak z lewej strony silnika (od strony rozrządu) cały rozrząd jest w oleju. dokładnie nie jestem pewien, ponieważ nie umyłem jeszcze silnika, ale wydaje mi się, że olej ucieka z pod głowicy. Moje pytanie jest następujące. czy sposób dokręcenia przeze mnie głowicy jest prawidłowy czy głowica jest niedokręcona i przez to olej sobie cieknie? Oleju wycieka dość sporo, dzisiaj po przejechaniu 80km, ubyło ok 1,5 - 2litrów.

    Z góry dziękuję za odpowiedzi
    Ostatnio edytowane przez Majkel ; 21-06-2010 o 08:39

  2. #2
    Użytkownik Quadrifoglio Verde
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    AR156 1,6TS 1999 r.
    Postów
    5,304

    Domyślnie

    Głowicę dokręciłeś we właściwy sposób pod warunkiem, ze zachowałeś właściwą kolejność przykręcania śrub.
    1,5-2 l oleju po 80 km to bardzo dużo - albo masz coś pękniete, albo nie zachowałeś należytej ostrożności montując wałki rozrządu i cieknie spod simeringu. A czy simeringi wałków zostały wymienione?

  3. #3
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar iNTELL
    Dołączył
    08 2009
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    159 SW 1,9JTDm, 156 SW 1,9JTD, Spider 3.0 V6, Audi A8 3,7 V8
    Postów
    341

    Domyślnie

    Cytat Napisał SG0240 Zobacz post
    Głowicę dokręciłeś we właściwy sposób pod warunkiem, ze zachowałeś właściwą kolejność przykręcania śrub.
    1,5-2 l oleju po 80 km to bardzo dużo - albo masz coś pękniete, albo nie zachowałeś należytej ostrożności montując wałki rozrządu i cieknie spod simeringu. A czy simeringi wałków zostały wymienione?
    Zachowałem kolejność wg. instrukcji. Wcześniej auto od wymiany do wymiany oleju trzymało poziom. przed zerwaniem rozrządu, auto na jadnym oleju zrobiło prawie 20 000km i zero ubytku. Co do montażu wałków rozrządu, to montował je już mechanik, więc wymiany simeringów powinien on dokonać. Jutro postaram się przemyć silnik, dolać oleju i obserwować skąd dokładnie się leje. W każdym razie od miejsca styku głowicy z blokiem w górę jest prawie sucho, jedynie nabryzgane tym co po pasku rozrządu wróciło do góry. za to poniżej jest tragedia. wszystko ubabrane olejem. Czy to możliwe aby przy dzwonie zaworów z tłokami coś uszkodziło się w ten sposób aby skutki były takie jakie są ??

    PS. nie wiem czy to ma znaczenie, ale auto od czasu zerwania paska do dnia odpalenia stało ok. pół roku.
    Ostatnio edytowane przez Majkel ; 21-06-2010 o 08:41

  4. #4
    Użytkownik Quadrifoglio Verde
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    AR156 1,6TS 1999 r.
    Postów
    5,304

    Domyślnie

    Odpalanie silnika z zaolejonym paskiem jest ryzykowne, bo jeśli przeskoczy to możesz jeszcze raz remontować silnik. Radzę bardzo dokładnie wszystko umyć, no i, jak już znajdziesz miejsce wycieku, trzeba koniecznie wymienić ten pasek.
    Zwróć też uwagę na simering uszczelniający wał korbowy, za kołem napędu rozrządu, może on puścił.
    Ostatnio edytowane przez Majkel ; 21-06-2010 o 08:42

Podobne wątki

  1. [159] Wyciek płynu chłodniczego z lewej strony silnika 2.4 jtd
    Utworzone przez Stefano w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 03-08-2014, 20:27
  2. Wyciek oleju od strony skrzyni biegów.
    Utworzone przez RafcioL27 w dziale 156
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 11-10-2012, 12:06
  3. Cykanie od strony rozrządu pod obciążeniem....
    Utworzone przez sylwekrok28 w dziale 156
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 03-06-2012, 20:11
  4. Wyciek z lewej strony deski rozdzielczej
    Utworzone przez robert w dziale 147
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 28-06-2011, 19:40
  5. dzwonienie od strony rozrządu
    Utworzone przez cin1 w dziale 166
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 05-07-2010, 21:15

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory