Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 11

Temat: Przewietrzanie pokrywy rozrządu, odma.

  1. #1
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar bubu321
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    G 1.4 MA 170CV ECU Nexus 8GMF
    Postów
    6,112

    Domyślnie Przewietrzanie pokrywy rozrządu, odma.

    dzięki koledze SG0240, który rozgryzł tajemnice zaworka odmy i obrotów biegu jałowego , ja zająłem się "odkryciem" jak to jest z tym przewietrzaniem pokrywy rozrzadu.
    - dlaczego z rurki od zaworka odmy czasami leci olej.
    - wizyta na szrocie pokazała, że mamy dwa rodzaje pokryw rozrządu, z dodatkowym ujściem oleju i bez niego.
    - co dziwne to bez ujścia oleju to te starsze alfy, przed 2001 rokiem. ( wg. informacji od własciciela szrotu )
    - ponizej zrzuty dwóch rodzajów pokryw.
    --

    - z MAF-a powietrze idzie bezpośrednio do drugiego ujścia, do kanału zaworka odmy.
    - jednoczesnie podciśnienie z zaworka odmy zasysa powietrze z pod pokrywy zaworów.
    - mgła olejowa znad klawiatury rozrzadu wchodzi punktem 1, idzie tym długim kanałem , wytraca sie i wtedy z mgły olejowej powietrze + olej wychodzi punktem 2.
    - olej wlewa sie do rynienki, wylewa do klawiatury rozrządu ujsciem oleju lewym lub prawym
    - prawym tym duzym chyba wtedy jak jest duzo tego oleju w rynience.
    - powietrze dodatkowo trafia na 3 kurtyny i dostaje sie do punktu 3 i do zaworka odmy.
    - czyli jeśli pokrywa rozrządu nie ma tego dodatkowego prawego ujścia oleju to wydaje sie że zaworek odmy musi zawsze ciągnąc olej.
    - w celach testowych wyrzuciłem rynienkę bez tego dodatkowego ujscia oleju i zainstalowałem rynnę z dwoma ujściami oleju.
    - gorzej jeśli dostałem błedna informację i pokrywa zaworów po liftingu posiada tylko jedno ujście oleju , to jestem 50 zł w plecy.
    - ściągnięcie rynienki to horror !!!
    --


    --
    Ostatnio edytowane przez bubu321 ; 26-06-2010 o 17:04
    _______________________________________
    - AR 156 TS 2.0 ecu M1.5.5
    - 147 1.6 16v 105CV ecu ME7.3.1.
    - G 1.4 MA 170CV@190CV ecu 8GMF przebieg 91000 km.
    + e-Niro KIA 64 kWh battery, 200CV, 400 Nm

  2. #2
    Użytkownik Quadrifoglio Verde
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    AR156 1,6TS 1999 r.
    Postów
    5,304

    Domyślnie

    A jak się zachowuje samochód po tym zabiegu? Czy zauważyłeś jakieś różnice w pracy silnika?

  3. #3
    ViP Znawca Avatar cinas
    Dołączył
    04 2008
    Mieszka w
    Tomaszów Maz. czasem Piła
    Auto
    Alfa 159 SW -> 2007->1.9 16v JTD->136KM
    Postów
    1,612

    Domyślnie

    głupie pytanie
    która pokrywa jest po lifcie? pierwsza czy druga?

    Było Skromne 156 1.8 TS 144 km i mniej skromne 156SW 2,5 V6 i były powody do mruczenia
    Jest
    klekot 159 SW 1.9 JTD i 136 km i nie ma powodów do mruczenia
    ALFA-i każdy dzień jest inny

  4. #4
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar bubu321
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    G 1.4 MA 170CV ECU Nexus 8GMF
    Postów
    6,112

    Domyślnie

    - sprecyzuję pytanie:
    która rynienka jest po lifcie, pierwsza czy druga,
    - z jednym otworem , czy z dwoma łacznie z tym dużym kwadratowym.

    - to jest odpowiedz warta malego nobla.
    - jak na razie nie widzę róznicy w pracy silnika , trzeba poczekać.
    Ostatnio edytowane przez bubu321 ; 27-06-2010 o 06:54
    _______________________________________
    - AR 156 TS 2.0 ecu M1.5.5
    - 147 1.6 16v 105CV ecu ME7.3.1.
    - G 1.4 MA 170CV@190CV ecu 8GMF przebieg 91000 km.
    + e-Niro KIA 64 kWh battery, 200CV, 400 Nm

  5. #5
    Użytkownik Quadrifoglio Verde
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    AR156 1,6TS 1999 r.
    Postów
    5,304

    Domyślnie

    Być może przy okazji liftu konstruktorzy postanowili zrobić dodatkowe ujście oleju wytrąconego z gazów skrzyni korbowej, bo był w nadmiernych ilościach zasysany przez zawór zwrotny na kolektorze dolotowym i tym samym alfy miały zbyt duży apetyt na olej.
    Nie mówiąc oczywiście o konieczności zminimalizowania zanieczyszczenia tego zaworka i poprawieniu parametrów obrotów biegu jałowego, w tym falowania.
    Tak myślałem, że różnicy w pracy silnika nie powinno być, natomiast dzięki temu dodatkowemu odpływowi może być mniejsze zużycie oleju.
    Ostatnio edytowane przez SG0240 ; 27-06-2010 o 20:06

  6. #6
    ViP Znawca Avatar cinas
    Dołączył
    04 2008
    Mieszka w
    Tomaszów Maz. czasem Piła
    Auto
    Alfa 159 SW -> 2007->1.9 16v JTD->136KM
    Postów
    1,612

    Domyślnie

    Cytat Napisał bubu321 Zobacz post
    dzięki koledze SG0240, który rozgryzł tajemnice zaworka odmy i obrotów biegu jałowego ,
    cóż to była za tajemnica jeśli można wiedzieć? jeśli to było na forum proszę o linka. za długo się cieszyłem iiii obroty też mi zaczynają szaleć

    Było Skromne 156 1.8 TS 144 km i mniej skromne 156SW 2,5 V6 i były powody do mruczenia
    Jest
    klekot 159 SW 1.9 JTD i 136 km i nie ma powodów do mruczenia
    ALFA-i każdy dzień jest inny

  7. #7
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar bubu321
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    G 1.4 MA 170CV ECU Nexus 8GMF
    Postów
    6,112

    Domyślnie

    - to chyba tylko SG0240 może pomóc w tej kwestii.
    _______________________________________
    - AR 156 TS 2.0 ecu M1.5.5
    - 147 1.6 16v 105CV ecu ME7.3.1.
    - G 1.4 MA 170CV@190CV ecu 8GMF przebieg 91000 km.
    + e-Niro KIA 64 kWh battery, 200CV, 400 Nm

  8. #8
    Użytkownik Quadrifoglio Verde
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    AR156 1,6TS 1999 r.
    Postów
    5,304

    Domyślnie

    Tu jest temat, w którym właściwie wszystko zostało napisane:
    http://www.forum.alfaholicy.org/156/...t=zaworek+odmy
    Zwróć uwagę na mój post z 05.03.2009r.
    Mogę tylko potwierdzić, po licznych doświadczeniach na swoim samochodzie i kolegi bubu321, że część odmy łącząca pokrywę zaworów z kolektorem ssącym poprzez zaworek zwrotny służy przede wszystkim do dostarczenia powietrza dodatkowego do silnika przy zamkniętej przepustnicy. Cały czas nurtował mnie problem, jak ta ilość powietrza jest regulowana. Odpowiedź znalazłem przypadkowo podczas prób. Po prostu nie ma żadnej regulacji, a ściślej jest to określona ilość powietrza, która może przepłynąć przez zaworek przy podciśnieniu panującym w kolektorze na wolnych obrotach. Wymiary elementów zaworka pozwalają na przepływ tylko określonej ilości powietrza. Każdy może łatwo sprawdzić, że po wyjęciu sprężynki i grzybka z zaworka i podłączeniu odmy, obroty jałowe silnika gwałtownie wzrosną. Dzieje się tak dlatego, że silnik może wtedy zassać większą ilośc powietrza przez niezdławiony zaworek.
    A co się dzieje, jesli zaworek zostanie zabrudzony mazią olejową?
    Wtedy ilość powietrza dodatkowego zasysanego tą częścią gwałtownie maleje. ECU to wyczuwa, bo obroty spadają i podnosi przepustnicę, żeby podnieść obroty. Jak podniesie za dużo to musi przymknąć przepustnicę - i wtedy zaczyna sie falowanie. Oczywiście silnik wtedy nie zgaśnie, tylko faluje.
    Ja nie twierdzę, że powodem falowania jest zawsze zanieczyszczenie przewodów i zaworka tej części odmy, ale przypuszczam, że dotyczy to większości przypadków.
    Trzeba pamiętać też o czystosci przepustnicy i oczywiście możliwości gromadzenia się mazi pod samą pokrywą zaworów.
    Ważne pewnie też jest, aby po gruntownym oczyszczeniu tych wszystkich elementów zrobić odpowiednie resety i adaptacje kompem, bo inaczej może nie być żadnego efektu tych zabiegów. No, ale tu niech się elektronicy wypowiedzą.
    Ostatnio edytowane przez SG0240 ; 28-06-2010 o 06:50

  9. #9
    ViP Znawca Avatar cinas
    Dołączył
    04 2008
    Mieszka w
    Tomaszów Maz. czasem Piła
    Auto
    Alfa 159 SW -> 2007->1.9 16v JTD->136KM
    Postów
    1,612

    Domyślnie

    jutro rozbieram silnik i szukam zaworu odmy dzięki raz jeszcze

    Było Skromne 156 1.8 TS 144 km i mniej skromne 156SW 2,5 V6 i były powody do mruczenia
    Jest
    klekot 159 SW 1.9 JTD i 136 km i nie ma powodów do mruczenia
    ALFA-i każdy dzień jest inny

  10. #10
    Użytkownik Quadrifoglio Verde
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    AR156 1,6TS 1999 r.
    Postów
    5,304

    Domyślnie

    Wystarczy, że wszystko oczyścisz, jak należy i zrobisz reset. Ten zaworek jest praktycznie niezniszczalny - szkoda pieniędzy na nowy.

Podobne wątki

  1. [159] Odma w 1.9 8V 120 KM
    Utworzone przez kawek w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 30-07-2015, 19:16
  2. Pokrywy łożysk wałków rozrządu.
    Utworzone przez arex w dziale 156
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 19-05-2014, 20:15
  3. odma 2,4 jtd
    Utworzone przez karamba w dziale 156
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 16-07-2013, 16:07
  4. odma
    Utworzone przez daniel2.0 w dziale 156
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post / autor: 16-04-2012, 19:16
  5. odma
    Utworzone przez aikwaw w dziale 156
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post / autor: 16-03-2010, 08:52

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory