Strona 2 z 4 PierwszyPierwszy 1234 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 11 do 20 z 32
Wyświetlany wątek znajduje się w dziale 156 - Alfa Romeo 156 zadebiutowała na rynku w 1997. Jest najbardziej udanym handlowo modelem Alfy z lat 90. 156 zdobyła wiele wyróżnień w tym najważniejsze - Car Of the Year 1998. Montowano w niej silniki Twin Spark, 2.5 V6 (Internation Engine of the Year 2000), 3.2 GTA, JTS, JTD i JTDm. Do dziś 156 jest najpopularniejszym modelem Alfy na polskich drogach.
  1. #11
    Użytkownik Romeo Avatar czesany
    Dołączył
    01 2009
    Mieszka w
    Maziarnia k. Niska, RNI 42KX
    Auto
    AR156 1.8ts SW
    Postów
    1,008
    Podziękowania za post / Lubię to
    Czas spędzony na forum
    26 d 10 h 30 m

    Domyślnie

    Ja to bym na dzien dobry spuscil olej i oblukał cały dół. U mnie jak panewki były polapane (drugi korbowód) to było tak, że na wolnych była cisza a po dodaniu gazu zaczeło stukac metalicznie i kontrolka sie nie swieciła. Moze którys pierscien siedzi na tłoku
    Ale Rozrabia
    156 1.8 TS SW 2000r LPG Stag
    Blue cosmo

  2. #12
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    AR156 1,6TS 1999 r.
    Postów
    4,545
    Podziękowania za post / Lubię to
    Czas spędzony na forum
    46 d 8 h 31 m

    Domyślnie

    Niestety, wszystko wskazuje na to, że załatwiłeś wał i panewki.
    Twoje obawy są słuszne - bez remontu za kilka tysięcy raczej się nie obejdzie.
    Przy okazji trzeba by sprawdzić górę (cylindry), no i głowicę, bo jak tam nie było smarowania to wałki rozrządu i ich panewki też mogły polecieć. A to znacznie zwiększyłoby koszty naprawy.

  3. #13
    Użytkownik Romeo Avatar czesany
    Dołączył
    01 2009
    Mieszka w
    Maziarnia k. Niska, RNI 42KX
    Auto
    AR156 1.8ts SW
    Postów
    1,008
    Podziękowania za post / Lubię to
    Czas spędzony na forum
    26 d 10 h 30 m

    Domyślnie

    Jezeli chodzi o mnie to robiłem wszystko. Wał szlifowany, panewki wszystkie nowe, uszczelniacze nowe, planowanie, wymiana pierscieni. o cenach to niewiele powiem bo nie pamietam poszczególnych. Wiem,ze za wszystko zapłaciłem prawie 1500zł. Całośc do kupy sam poskładałem łącznie z wyjeciem i włożeniem silnika. Znajomy mi tylko pomógł panewki poskładać
    Ale Rozrabia
    156 1.8 TS SW 2000r LPG Stag
    Blue cosmo

  4. #14
    omerta
    Gość

    Domyślnie

    oj, naprawa kilka tysięcy... cóż moje auto jest warte niewiele więcej, w końcu to rocznik '98
    czy kilka rozumiesz np 2 tysiące czy kilka to bliżej 5? to chyba bardziej się opłaca jakiś sprawny silnik gdzieś dorwać i przełożyć?
    mylę się?

  5. #15
    MarcinTM
    Gość

    Domyślnie

    Sprawny? No chyba, że znasz historie silnika bo inaczej kupujesz kota w worku.
    Silnik za 2 - 3 tysie i tak nie masz pewności co do jego sprawności - to nie lepiej wydać te pieniądze na remont? Masz pewność co jest zrobione.

  6. #16
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    AR156 1,6TS 1999 r.
    Postów
    4,545
    Podziękowania za post / Lubię to
    Czas spędzony na forum
    46 d 8 h 31 m

    Domyślnie

    Wszystko zależy od tego, co jest uszkodzone. Tego nikt nie powie, dokąd nie rozbierze silnika.
    No i pytanie, czy trzeba robić całą górę wraz z głowicą, czy wystarczy tyko wyremontować dół. Ważne też, czy wał korbowy nie ucierpiał do tego stopnia od jazdy bez oleju, że szlf już nie wyda i trzeba będzie go wymienić.
    A zakup używanego silnika to zawsze loteria bo możesz kupić kota w worku gorszego niż masz obecnie.

  7. #17
    omerta
    Gość

    Cool

    dzięki za info, przekonaliście mnie do naprawy mojej pięknej sztuki

  8. #18
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar tomito
    Dołączył
    03 2010
    Mieszka w
    Kielce / Gdańsk
    Auto
    AR 156 1.8 TS 2003 benzyna Fiat Siena 1.6 16v 1998 benzyna
    Postów
    465
    Podziękowania za post / Lubię to
    Czas spędzony na forum
    8 d 14 h 15 m

    Domyślnie

    Panowie, abstrahując od meritum - Maciek-156 ma rację. Inaczej jest jak ktoś przejeździł swoją Alfą kilka lat (lub dziesiątków tysięcy km) i psuje coś mu się z zużycia... wie jak jeździł, co zaniedbał, przyszła pora zapłacić...

    Niech to będzie przestrogą dla innych kupujących - NIGDY, PRZENIGDY nie zadłużaj się na maksa na takie auto. Przepraszam Cię stary, ale kupując auto z JTD '98 nie spodziewałbym się cudów... przebieg szacowałbym na poziomie 400 tyś. km... a stan auta na bardzo zużyte - chyba, że ktoś fanatycznie robi wsio przy aucie jak ja... ale to inna sprawa. Jeżeli bierzesz kredyt na taki rocznik to musowo doliczaj 2 - 4 tyś. na remont w zależności od stanu pojazdu. W przypadku AR bardzo łatwo stracić głowę, trzeba zawsze zachowywać zimną krew i surowo negocjować. Sam kupuję AR od marca... i nic. Raz przeczucie mnie nie myliło, wyczułem że stan jednostki napędowej jest nie za bardzo, wariator, bardzo hałasowała, poza tym auto bogato wyposażone... no miałem chęć, przeżywałem z kilka dni że nie kupiłem. Dwa tygodnie później dzwoni do mnie ten gość co miałem kupić auto i pyta się czy za 6000 PLN nie kupię, bo zerwał się pasek rozrządu w 1.8 TS i podobno w warsztacie ocenili, że tragicznie to wygląda... wtedy byłem dumny z siebie, że nie dałem ponieść się emocjom. Tak trzeba, inaczej może być ciężko.

    Jeszcze muszę dorzucić kilka gorszy... nie tyczy to się tylko AR, także "niezawodnej" marki jaką jest BMW - moi dwaj koledzy wpadli po kolana... jednemu cudem udało się sprzedać E46'stkę, drugi buja się z nią. Jednemu przyszedł poważniejszy remont tylniego zawieszenia oraz motoru (2.0d 136 KM), drugi właśnie doszedł że część elektryki nie działa, z tyłu ma do wymiany jakieś pływające tuleje, koszta rosną. To są auta sportowe, są narażone na zużycie o wiele intensywniej niż inne auta, są droższe w naprawie... w końcu AR określana jest jako marka premium... podobnie jak BMW... premium jest więc nie tylko frajda z jazdy, ale i ceny napraw...
    Ostatnio edytowane przez tomito ; 03-08-2010 o 15:28
    Jedyny miarodajny wskaźnik jakości kodu jednostka WTF/min - czyli programisty dzień powszedni...
    Wielki błysk - czarny pysk czyli elektronika dzień powszedni...

  9. #19
    Użytkownik Romeo Avatar andro34
    Dołączył
    12 2007
    Mieszka w
    Płońsk-holandia
    Auto
    Alfa Romeo 156 1,9 JTD 2005r i AR 147 JTDm 2005r.
    Postów
    1,235
    Podziękowania za post / Lubię to
    Czas spędzony na forum
    11 h 12 m

    Domyślnie

    Cytat Napisał tomito Zobacz post
    Niech to będzie przestrogą dla innych kupujących - NIGDY, PRZENIGDY nie zadłużaj się na maksa na takie auto. Przepraszam Cię stary, ale kupując auto z JTD '98 nie spodziewałbym się cudów... przebieg szacowałbym na poziomie 400 tyś. km... a stan auta na bardzo zużyte - chyba, że ktoś fanatycznie robi wsio przy aucie jak ja... ale to inna sprawa. Jeżeli bierzesz kredyt na taki rocznik to musowo doliczaj 2 - 4 tyś. na remont w zależności od stanu pojazdu. W przypadku AR bardzo łatwo stracić głowę, trzeba zawsze zachowywać zimną krew i surowo negocjować. Sam kupuję AR od marca... i nic. Raz przeczucie mnie nie myliło, wyczułem że stan jednostki napędowej jest nie za bardzo, wariator, bardzo hałasowała, poza tym auto bogato wyposażone... no miałem chęć, przeżywałem z kilka dni że nie kupiłem. Dwa tygodnie później dzwoni do mnie ten gość co miałem kupić auto i pyta się czy za 6000 PLN nie kupię, bo zerwał się pasek rozrządu w 1.8 TS i podobno w warsztacie ocenili, że tragicznie to wygląda... wtedy byłem dumny z siebie, że nie dałem ponieść się emocjom. Tak trzeba, inaczej może być ciężko.
    zgadzam się z kolegą!wszystko co się kupuje trzeba dokładnie sprawdzać,a nie sugerować się tylko ceną albo tym że to "okazja"!

    to bolesna prawda,ale ty kolego niestety trafiłeś właśnie na takiego trupa po okazyjnej cenie,teraz czeka cię kosztowny remont i mnóstwo stresu.


    moja druga ulubienica...

  10. #20
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar usarz
    Dołączył
    06 2009
    Mieszka w
    Toruń
    Auto
    Alfa Romeo 156 2001r. 1,9JTD 115KM Sportwagon
    Postów
    33
    Podziękowania za post / Lubię to
    Czas spędzony na forum
    3 d 10 h 2 m

    Domyślnie

    Witam kolegów, niestety nieszczęście dotarło teraz mnie. Wracając z trasy ok 120 km, już na wjeździe do miasta usłyszałem niepokojące odgłosy z pod maski. Zatrzymałem się na chwile na przystanku i stuki dochodzą z górnej części silnika. Wstępna diagnoza: zawory, albo panewki i korbowód. W czwartek ustawiony mam warsztat i tu pytanie: zostać chwilę i zobaczyć co robią czy najpierw diagnoza na kompie?

Strona 2 z 4 PierwszyPierwszy 1234 OstatniOstatni

Informacje o temacie

Users Browsing this Thread

Aktualnie 1 użytkownik(ów) przegląda ten temat. (0 zarejestrowany(ch) oraz 1 gości)

Podobne wątki

  1. Odpowiedzi: 25
    Ostatni post / autor: 16-12-2013, 14:08
  2. 147 1.9 JDT 115km - albo gaz do dechy albo nic?
    Utworzone przez wado1 w dziale 147
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post / autor: 29-09-2013, 16:31
  3. albo zamulony albo coś nie tak z moim TS-em???
    Utworzone przez vefik156 w dziale 156
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post / autor: 07-02-2012, 22:28
  4. Korbowod wyskoczyl przez blok silnika !
    Utworzone przez grzesiu1302 w dziale 166
    Odpowiedzi: 33
    Ostatni post / autor: 17-07-2011, 03:01
  5. [155] AR 155 diagnoza
    Utworzone przez mlodyt86 w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 11-03-2009, 12:47

Tagi dla tego tematu

Tagi użytkowników

cena szlifu wału laguna

remont panewek jtd koszty

rozmiar pnewek silnika sw400

panewki 300m

megane po wymiane panewki

szlifowanie wału jtd koszty

koszt roboty panewki laguna 2

megane ii korbowód

wymiana korbowodu w aucie

koszt panewek do laguny 1 2.0

korbowód wymiana cena

szlif wału w laguna ii

stukanie w korbowod

laguna panewka

korbowód laguna 2.0

koszt naprawy panewki laguna 2

wymiana panewek korbowodowych cena

stukanie korbowodu

wymiana panewek korbowodowych

wymiana panewek seicento

wymiana panewek 2.4 jtd

diagnoza stanu panewek

koszt naprawy panewek megane 2

stilo 2.4 panewki

wymiana panewek w lagunie II

stukanie w korbowodzie auto

ile za szlif korbowodu

300m wymiana panewek

ile kosztuje robocizna za wymiane panewek

wymiana panewki lagunie

ile kosztuje wymiana panewek i szlifowanie wału

laguna II wymiana korbowodu

vacum pompa alfa grzechocze

ile kosztuje korbowód w

szlif wału przy lagunie

Ile kosztuje korbowod

alfa jtd panewka

ile kosztuje panewka do laguny 2

korbowod megane koszt naprawy

megane 2 stukanie panewki

panewki w laguna 2

co da wymiana panewek

wymiana panewk koszt

ile kosztuje naprawa panewek laguna iii

ile kosztuje wymiana panewki laguna

jak wymieniac paneweki korbowodowe

ile kosztuje robota przy korbowodzie

koszt naprawy panewek megane ii

panewki wału laguna ii naprawa

koszt wymiany panewek seicento

Zakładki

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
regeneracja wtryskiwaczy kraków - regeneracja turbosprężarek warszawa - regeneracja turbosprężarek mielec - Amortyzatory