Strona 1 z 5 12345 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 45

Temat: Czy w 156 1.6 jest wariator??

  1. #1
    Użytkownik Znawca Avatar SCHNNAZZI
    Dołączył
    12 2009
    Mieszka w
    Biłgoraj
    Auto
    Fiat Tipo 2020 bianca
    Postów
    1,720

    Domyślnie Czy w 156 1.6 jest wariator??

    Niedawno wymieniłem rozrząd w mojej Alfie. I tak wymieniłem wszystko co trzeba było ale prócz wariatora, ponieważ mój mechanik powiedział że wariata nie ma w tej wersji silnika. Kurdę przecież wszystkie T.S mają wariata. I teraz sam nie wiem co robić gadałem z nim o tym ale on się upiera że wariata nie ma. Skasował mnie na 1600zł bo było wymienione coś extra. Czy możecie mi wytłumaczyć czy w końcu jest tam ten wariat i w którym miejscu skoro mechanik go nie znalazł;/ Wkurzyłem się jak pokazał mi paragon a nowego wariatora w spisie nie było, bo kurdę chciałem wymienić kompletny rozrząd a teraz d*pa I mam jeszcze jeden problem,bo gdy jadę to piszczy mi pasek. Dzieje się to czasami ale odgłos jest jednostajny. Nie wiem który to pasek się odzywa i czy to zagraża jakiejś poważnej awarii. Poza tym czy normalne jest , że gdy uruchomię Alfę to muszę odczekać około minuty czasu bo przez ten moment falują mi obroty. Jak jest silnik ciepły to wszystko jest ok, ale na przykład po nocy silnik musi tą minutę popracować, bo w przeciwnym razie po ruszeniu mi gaśnie. Proszę o pomoc i pozdrawiam

  2. #2
    klekot ™ gorol Quadrifoglio Verde Avatar bocian
    Dołączył
    04 2009
    Mieszka w
    SD ( Dąbrowa Górn. )
    Auto
    156 1.6 TS , GT 1.9 JTD ,159 SW Ti 2.0 jtdm , Volvo 4.4 V8 , Jeep GC WK2 5.7 Hemi
    Postów
    14,782

    Domyślnie

    w silniku 1.6 montowanym w 156 jest wariator

    jest silnik 1.6 ( 105 koni ) bez wariatora - ale ten montowany był w 147 a w 156 tylko ten z wariatorem ( 120 koni )








  3. #3
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar alces1
    Dołączył
    07 2007
    Mieszka w
    Żegocina
    Auto
    AR 159 JTDm Ti, AR Giulietta Sport, AR Spider 3.0 V6
    Postów
    6,673

    Domyślnie

    Oczywiście, że w Twojej Alfie jest wariator. Nie ma Alfy 156 T.S. bez wariatora.
    Nie wiem jakiego Ty masz mechanika, ale jego wiedza woła o pomstę do Nieba. Wymień chociaż za co skasował Cię te 1600zł?
    Ja za wymianę rozrządu, wariatora i pompy wody zapłaciłem 1.180zł, więc różnica kolosalna.
    Jedyna możliwość, to taka, że ktoś się uparł i przełożył silnik 1.6 105KM z Alfy 147 - tylko w tym jedynym przypadku nie ma wariatora, bo w wersji 120KM już był.
    Pasek wymień, bo pewnie jest już naciągnięty - to nie wielki koszt i każdy mechanik to zrobi (pewnie nawet ten co wariatora nie znalazł).
    Co do falowania obrotów, to przyczyn może być kilka:
    - zabrudzona przepustnica,
    - uszkodzona sonda lambda,
    - uszkodzony przepływomierz.
    Na ten temat było kilka wątków na forum - musisz poszukać.
    Pozdrawiam.
    - Rafał
    Ostatnio edytowane przez alces1 ; 12-07-2010 o 16:01

    Sprzedam naklejki: koniczynki QV 3D
    http://www.forum.alfaholicy.org/pozo..._dostepne.html

  4. #4
    Użytkownik Znawca Avatar SCHNNAZZI
    Dołączył
    12 2009
    Mieszka w
    Biłgoraj
    Auto
    Fiat Tipo 2020 bianca
    Postów
    1,720

    Domyślnie

    Dzięki wielkie za odzew. Powiem tak, że mechanik jest kumaty robił już 166 i jedną 156 poza tym ma dobrą opinie w okolicy. Po prostu zna się na rzeczy i tym samym jest trochę drogi. Ale jeżeli mówicie że są takie silniki ale w 147 to kurdę może ktoś zamontował silnik właśnie ze 147 zrobię zdjęcie silnika i wam pokaże. A zrobił następujące rzeczy:
    - rolka prowadząca pasek roz. - 95zł
    - pasek rozrządu - 88zł
    - rolka napinająca pasek roz. - 162zł
    - łożysko hydrauliczne - 287zł
    - pompa cieczy - 157zł
    - olej 75W-90 semisynhecit kager - 72zł
    - płyn do chłodnic 5l - 40zł
    - org. płyn dot 4 0,5l - 10zł
    - olej selenia 20k - 122zł
    - filtr oleju - 20zł
    - usługa - 550zł

    Za to wszystko skasował 1600zł. Kurdę boję się że może jednak jest silnik ze 147 bo Alfa była uderzona w przód i lekko w z tyłu w bok To powiedzcie dużo wziął za tą robotę??

    ---------- Post dodany o godzinie 21:09 ---------- Poprzedzający go post został napisany o godzinie 20:58 ----------

    Szukałem na allegro i znalazłem podobnego do mojego. Tu macie link:

    http://allegro.pl/item1102189729_alf...egocjacji.html

    Właśnie mam taki sam silnik, a jutro zrobię silnik swojej belli. Swoją drogą koleś z 1.6 wyciągnął 130KM hehe ehh ci handlarze jeszcze trochę i będą pisać że 1.6 ma 150 koni.

  5. #5
    Użytkownik Quadrifoglio Verde
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    AR156 1,6TS 1999 r.
    Postów
    5,304

    Domyślnie

    No to po kolei:
    - w 1,6 TS nie ma w rozrządzie ani na pasku wielorowkowym żadnego łożyska hydraulicznego - to zwykła ściema mechanika
    - olej 75W-90 jest w skrzyni biegów (wymiana tego oleju to koszt ok. 30 zł za usługę).
    - normalna cena wymiany samego rozrządu bez wariatora to ok 200-250 zł, z wariatorem może być drożej 300-350.
    Jakby na to nie patrzyć, zostałeś skrojony na jakieś 500 zł.

  6. #6
    Użytkownik Znawca Avatar SCHNNAZZI
    Dołączył
    12 2009
    Mieszka w
    Biłgoraj
    Auto
    Fiat Tipo 2020 bianca
    Postów
    1,720

    Domyślnie

    Czekaj czekaj ale łożysko to jest w sprzęgle. Bo mi sprzęgło padło.
    Ostatnio edytowane przez SCHNNAZZI ; 12-07-2010 o 20:32 Powód: pomyłka

  7. #7
    Użytkownik Quadrifoglio Verde
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    AR156 1,6TS 1999 r.
    Postów
    5,304

    Domyślnie

    To jest prawda bo ja znam te rozrządy od lat. Zresztą sam mam TS-a, któremu co jakiś czas robię rozrząd samodzielnie. Zresztą żaden TS nie ma łozyska hydraulicznego.
    Być może ten mechanik wyminił napinacz paska wielorowkowego. On jest dość drogi, ok. 180 zł, ale na pewno nie jest hydrauliczny - ma zwykłą sprężynę.
    Nowy rozpoznasz od razu bo będzie czyściutki.

  8. #8
    Użytkownik Znawca Avatar SCHNNAZZI
    Dołączył
    12 2009
    Mieszka w
    Biłgoraj
    Auto
    Fiat Tipo 2020 bianca
    Postów
    1,720

    Domyślnie

    No za robociznę wziął dużo. Czyli nasze silniki mają wariator, to kurdę jak on mógł tego wariata nie zobaczyć a co ile się wymienia tą część i czy można wymienić w jakiś sposób już po wymianie rozrządu??

  9. #9
    Użytkownik Quadrifoglio Verde
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    AR156 1,6TS 1999 r.
    Postów
    5,304

    Domyślnie

    Cytat Napisał SCHNNAZZI Zobacz post
    Czekaj czekaj ale łożysko to jest w sprzęgle. Bo mi sprzęgło padło.
    Zgadza się, tam jest takie łożysko, a ściślej mówiąc wysprzęglik. Ale w takim razie dlaczego zostawiłeś (mechanik zostawił) stary docisk i tarczę.

  10. #10
    Użytkownik Znawca Avatar SCHNNAZZI
    Dołączył
    12 2009
    Mieszka w
    Biłgoraj
    Auto
    Fiat Tipo 2020 bianca
    Postów
    1,720

    Domyślnie

    Sorry że tak dużo pytań zadaje. Ale przy odbiorze Alfy powiedział że trzeba będzie za jakiś czas wymienić pasek i właśnie chyba mu o ten wielorowkowy chodziło i łożysko alternatora do wymiany bo już szumi. Powiedział że za to wszystko ok 300zł weźmie. Czy to dużo??

Podobne wątki

  1. Odpowiedzi: 11
    Ostatni post / autor: 01-01-2016, 19:19
  2. Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 15-01-2014, 21:17
  3. Wariator - jak to jest z tym wynalazkiem i zestawem naprawczym??
    Utworzone przez Młody_Alfista w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 29
    Ostatni post / autor: 04-07-2011, 11:27
  4. [159] 1.9 JTDm 8v - silnika strasznie trzepie, gdy jest zimny, po nagrzaniu jest wporządku
    Utworzone przez bober331 w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 23-08-2009, 20:13
  5. WARIATOR-co to właściwie jest?
    Utworzone przez kaes w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 02-03-2007, 00:10

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory