Strona 1 z 12 1234567891011 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 116

Temat: Programowanie Airbag

  1. #1
    amon
    Gość

    Domyślnie Programowanie Airbag

    Czy ktoś wie jakim interfejsem połączyć się z centralką poduszki, aby zresetować jej oprogramowanie i wgrać nowe.

  2. #2
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar bubu321
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    G 1.4 MA 170CV ECU Nexus 8GMF
    Postów
    6,112

    Domyślnie

    - chyba nie ma takiego interfejsu, ale wszytkie opisy są takie jak ten
    Airbag 46538798 Alfa 145 TRW MY 97 2F
    202862-11930180686P0

    proc HC11KA4 QFP80
    SC504815CPU
    151545-1 TRW
    1E59B
    SSAN9836

    zmienić kwarc na 8MHz
    reset i RXD w powietrze
    _______________________________________
    - AR 156 TS 2.0 ecu M1.5.5
    - 147 1.6 16v 105CV ecu ME7.3.1.
    - G 1.4 MA 170CV@190CV ecu 8GMF przebieg 91000 km.
    + e-Niro KIA 64 kWh battery, 200CV, 400 Nm

  3. #3
    Chojnak79
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał amon Zobacz post
    Czy ktoś wie jakim interfejsem połączyć się z centralką poduszki, aby zresetować jej oprogramowanie i wgrać nowe.
    Czy chodzi Ci o skasowanie błędu airbagów po spadku napięcia, czy zresetowanie info w sterowniku poduszek o kolizji bo to są dwie różne kwestie! Jeśli chodzi o skasowanie airbagów po za niskim napięciu to praktycznie każdy jeden komputer, który obsługuje AR, natomiast jeśli chcesz zresetować info o kolizji to wrzuć w googlarkę "regeneracja sterowników airbag" i trzeba wysłać sterownik do "magików". Natomiast z praktyki wiem, że używany sterownik można kupić od 50 PLnów (alledrogo), a za regenerację życzą sobie od 150 PLNów)

  4. #4
    amon
    Gość

    Domyślnie

    Chodzi właśnie o zregenerowanie (wgranie nowego softu) do sterownika. Błąd, jaki wyrzuca to 0001-błąd wewnętrzny centralki. Nie jest to po wystrzale, tylko po przepięciu aku.

    Nie chodzi o kupno nowej, czy regenerowanej, ale o to jak to samemu zregenerować w celach doświadczalno/naukowych

    Jak szwagry to robią to, dlaczego Alfaholicy by mieli nie?!

    @bubu

    a czy znasz jakiś sposób na połączenie się z tym sterownikiem?
    Ostatnio edytowane przez amon ; 30-07-2010 o 08:48

  5. #5
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar bubu321
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    G 1.4 MA 170CV ECU Nexus 8GMF
    Postów
    6,112

    Domyślnie

    - szwagry to robia bo zakupili całe how to know.
    - nie interesowałem sie tym do tej pory , ponieważ nie potrzebowałem takiego wynalazku.
    - w takim tutorialu to jest dokumentacja + dumpy do wgrania.
    - dokumentacja pokazuje jakie nogi procesora odłaczyć, gdzie podłaczyć Tx, Rx, na jaki zmienić kwarc.
    - trochę roboty dla początkującego, ja bym zobaczył na alegro za takim tutorialem.
    _______________________________________
    - AR 156 TS 2.0 ecu M1.5.5
    - 147 1.6 16v 105CV ecu ME7.3.1.
    - G 1.4 MA 170CV@190CV ecu 8GMF przebieg 91000 km.
    + e-Niro KIA 64 kWh battery, 200CV, 400 Nm

  6. #6
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar Tekken666
    Dołączył
    12 2009
    Mieszka w
    Kielce
    Auto
    156 1,9 JTD 2000r 77kW
    Postów
    379

    Domyślnie

    Cytat Napisał Chojnak79 Zobacz post
    Jeśli chodzi o skasowanie airbagów po za niskim napięciu to praktycznie każdy jeden komputer, który obsługuje AR, natomiast
    Nawet nie wiesz jak bardzo się mylisz.

    Jak by była potrzeba to proponuję zajrzeć tu:
    http://allegro.p/item1162001867_ster...cia_lybra.html

  7. #7
    amon
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał bubu321 Zobacz post
    - szwagry to robia bo zakupili całe how to know.
    (...)
    Do resetu oraz programowania jest program CarTool. Program drogawy 550pln ale cóż...

    Program wspomagający pracę elektronika samochodowego. Pracuje na plikach “bin/hex” sczytanych z procesora bądź pamięci. W prosty i szybki sposób zregeneruje sterownik airbag. W przypadku uszkodzenia pamięci program ma możliwość wygenerowania nowego, bez crash pliku.

    ALFA-ROMEO

    145 - TRW - 46538798 - 68HC11KA4
    146 - TRW - 60631206 - 68HC11E9
    147 -- 46756117 - 68HC08AS32
    147 -- 46813473 - 68HC08AS32
    147 -- 46842421 - 95080
    156 -- 46409123 - 68HC11E9
    156 -- 60664962 - 68HC08AS20
    156 -- 60669250 - 68HC08AS20
    156 -- 60675876 - 68HC08AS60
    156 -- 60680213 - 95080
    156 -- 60630040 - 68HC08AS20
    156 -- 60655033 - 68HC08AS20
    156 - TRW - 60663943 - 68HC08AS20
    156 - TRW - 60665492 - 68HC08AS20
    156 - TRW - 60668390 - 68HC08AS20
    156 - TRW - 60675878 - 68HC08AS20
    166 - TRW - 60671766 - 24lc04
    166 - TRW - 60651568 - 68HC11KA4
    166 - TRW - 60678004 - 24lc04
    GTV - TRW - 60625181 - 68HC11E9
    GTV - TRW - 60664500 - 68HC11KA4

    145 - TRW - 46538798 - 68HC11KA4 - GENERUJ PLIK
    146 - TRW - 60631206 - 68HC11E9 - GENERUJ PLIK
    147 -- 46813473 - 68HC08AS32 - GENERUJ PLIK
    147 -- 46842421 - 95080 - GENERUJ PLIK
    156 -- 43055365 - 68HC908AS20 - GENERUJ PLIK
    156 -- 46409123 - 68HC11E9 - GENERUJ PLIK
    156 -- 60663040 - HC08AS20 - GENERUJ PLIK
    156 -- 60663943 - HC08AS20 - GENERUJ PLIK
    156 -- 60664962 - HC08AS20 - GENERUJ PLIK
    156 -- 60665492 - HC08AS20 - GENERUJ PLIK
    156 -- 60668390 - HC08AS20 - GENERUJ PLIK
    156 -- 60669250 - HC08AS20 - GENERUJ PLIK
    156 -- 60675876 - HC08AS60 - GENERUJ PLIK
    156 -- 60692059 - 25lc320 - GENERUJ PLIK
    159 -- 50507544 - 25lc320 - GENERUJ PLIK
    166 -- 60678004 - 24lc04 - GENERUJ PLIK
    GTV -- 60625181 - HC11E9 - GENERUJ PLIK
    GTV -- 60664500 - HC11KA4 - GENERUJ PLIK

  8. #8
    Użytkownik Znawca Avatar Kali_33
    Dołączył
    10 2008
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    GTV 2.0TS 1997
    Postów
    1,525

    Domyślnie

    Cytat Napisał bubu321 Zobacz post
    - szwagry to robia bo zakupili całe how to know.
    - nie interesowałem sie tym do tej pory , ponieważ nie potrzebowałem takiego wynalazku.
    - w takim tutorialu to jest dokumentacja + dumpy do wgrania.
    - dokumentacja pokazuje jakie nogi procesora odłaczyć, gdzie podłaczyć Tx, Rx, na jaki zmienić kwarc.
    - trochę roboty dla początkującego, ja bym zobaczył na alegro za takim tutorialem.
    jak zaprogramować procesor można znaleźć w dokumentacji do motoroli HC08, ale naprawdę jest z tym dużo zabawy i jeszcze ryzyko. Pytanie jak wgrać soft do tej centralki przez OBD?

  9. #9
    MarcinTM
    Gość

    Domyślnie

    Przez OBD się nie da - procesor w trybie programowania jest "niedostępny" dlatego trzeba wyjąć bebechy i podpiąć się bezpośrednio do niego.
    To tak jak z ECU - trzeba manewrować pinami.

  10. #10
    amon
    Gość

    Domyślnie

    No to Pinów jest trzydzieści, w przypadku centralki, którą chcę zaprogramować - Allied My 97 Airbag (2F-2P-2L-I-S:/

    Złącze konektorowe 30-stykowe

    1. Uruchomienie(-) poduszki powietrznej po stronie kierowcy
    2. Uruchomienie(+) poduszki powietrznej po stronie kierowcy
    3. Uruchomienie(-) poduszki powietrznej po stronie pasażera
    4. Uruchomienie(+) poduszki powietrznej po stronie pasażera
    5. Urządzenie włączania poduszki powietrznej po stronie pasażera(-)
    6. Uruchomienie(+) napinacza pasa bezpieczeństwa po stronie pasażera
    7. Uruchomienie(-) napinacza pasa bezpieczeństwa po stronie pasażera
    8. Połączenie z masą dla diagnostyki (N.C.)
    9. Linia K diagnostyczna
    10. Uruchomienie(+) napinacza pasa bezpieczeństwa po stronie kierowcy
    11. Uruchomienie(-) napinacza pasa bezpieczeństwa po stronie kierowcy
    12. Wyjście pamięci zderzeń CRASH (N.C.)
    13. Sygnał lampki sygnalizacyjnej awarii układu poduszki powietrznej
    14. Połączenie z masą
    15. Zasilanie przed wyłącznik zapłonu
    16. C.C. poduszki powietrznej po stronie kierowcy
    17. C.C. poduszki powietrznej po stronie kierowcy
    18. C.C. poduszki powietrznej po stronie pasażera
    19. C.C. poduszki powietrznej po stronie pasażera
    20. Sygnał lampki sygnalizacyjnej awarii układu poduszki powietrznej po stronie pasażera
    21. C.C. napinacza pasa bezpieczeństwa po stronie pasażera
    22. C.C. napinacza pasa bezpieczeństwa po stronie pasażera
    23. Sygnał czujnika obecności pasażera (do 11/99)
    24. Urządzenie wyłączania poduszki powietrznej po stronie pasażera (+)
    25. C.C. napinacza pasa bezpieczeństwa po stronie kierowcy
    26. C.C. napinacza pasa bezpieczeństwa po stronie kierowcy
    27. Sygnał czujnika obecności pasażera (do 11/99)
    28. C.C. lampki sygnalizacji awarii poduszki powietrznej
    29. C.C. Połączenia z masą
    30. Sygnał rozpoznania przewodów elektrycznych
    Macie jakieś sugestie które wybrać??

Podobne wątki

  1. Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 13-05-2022, 20:51
  2. Programowanie ecu m1.5.5
    Utworzone przez Yokuze w dziale 156
    Odpowiedzi: 61
    Ostatni post / autor: 09-03-2017, 10:44
  3. [156 FL] Programowanie kluczyka
    Utworzone przez dziorki w dziale 156
    Odpowiedzi: 46
    Ostatni post / autor: 25-05-2014, 08:07
  4. Programowanie Blu&Me
    Utworzone przez Jack O'Neill w dziale Tuning
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 17-04-2013, 20:11

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory