Czy ktoś wie jakim interfejsem połączyć się z centralką poduszki, aby zresetować jej oprogramowanie i wgrać nowe.
Czy ktoś wie jakim interfejsem połączyć się z centralką poduszki, aby zresetować jej oprogramowanie i wgrać nowe.
- chyba nie ma takiego interfejsu, ale wszytkie opisy są takie jak ten
Airbag 46538798 Alfa 145 TRW MY 97 2F
202862-11930180686P0
proc HC11KA4 QFP80
SC504815CPU
151545-1 TRW
1E59B
SSAN9836
zmienić kwarc na 8MHz
reset i RXD w powietrze
_______________________________________
- AR 156 TS 2.0 ecu M1.5.5
- 147 1.6 16v 105CV ecu ME7.3.1.
- G 1.4 MA 170CV@190CV ecu 8GMF przebieg 91000 km.
+ e-Niro KIA 64 kWh battery, 200CV, 400 Nm
Czy chodzi Ci o skasowanie błędu airbagów po spadku napięcia, czy zresetowanie info w sterowniku poduszek o kolizji bo to są dwie różne kwestie! Jeśli chodzi o skasowanie airbagów po za niskim napięciu to praktycznie każdy jeden komputer, który obsługuje AR, natomiast jeśli chcesz zresetować info o kolizji to wrzuć w googlarkę "regeneracja sterowników airbag" i trzeba wysłać sterownik do "magików". Natomiast z praktyki wiem, że używany sterownik można kupić od 50 PLnów (alledrogo), a za regenerację życzą sobie od 150 PLNów)
Chodzi właśnie o zregenerowanie (wgranie nowego softu) do sterownika. Błąd, jaki wyrzuca to 0001-błąd wewnętrzny centralki. Nie jest to po wystrzale, tylko po przepięciu aku.
Nie chodzi o kupno nowej, czy regenerowanej, ale o to jak to samemu zregenerować w celach doświadczalno/naukowych
Jak szwagry to robią to, dlaczego Alfaholicy by mieli nie?!
@bubu
a czy znasz jakiś sposób na połączenie się z tym sterownikiem?
Ostatnio edytowane przez amon ; 30-07-2010 o 08:48
- szwagry to robia bo zakupili całe how to know.
- nie interesowałem sie tym do tej pory , ponieważ nie potrzebowałem takiego wynalazku.
- w takim tutorialu to jest dokumentacja + dumpy do wgrania.
- dokumentacja pokazuje jakie nogi procesora odłaczyć, gdzie podłaczyć Tx, Rx, na jaki zmienić kwarc.
- trochę roboty dla początkującego, ja bym zobaczył na alegro za takim tutorialem.
_______________________________________
- AR 156 TS 2.0 ecu M1.5.5
- 147 1.6 16v 105CV ecu ME7.3.1.
- G 1.4 MA 170CV@190CV ecu 8GMF przebieg 91000 km.
+ e-Niro KIA 64 kWh battery, 200CV, 400 Nm
Nawet nie wiesz jak bardzo się mylisz.
Jak by była potrzeba to proponuję zajrzeć tu:
http://allegro.p/item1162001867_ster...cia_lybra.html
Do resetu oraz programowania jest program CarTool. Program drogawy 550pln ale cóż...
Program wspomagający pracę elektronika samochodowego. Pracuje na plikach “bin/hex” sczytanych z procesora bądź pamięci. W prosty i szybki sposób zregeneruje sterownik airbag. W przypadku uszkodzenia pamięci program ma możliwość wygenerowania nowego, bez crash pliku.
ALFA-ROMEO
145 - TRW - 46538798 - 68HC11KA4
146 - TRW - 60631206 - 68HC11E9
147 -- 46756117 - 68HC08AS32
147 -- 46813473 - 68HC08AS32
147 -- 46842421 - 95080
156 -- 46409123 - 68HC11E9
156 -- 60664962 - 68HC08AS20
156 -- 60669250 - 68HC08AS20
156 -- 60675876 - 68HC08AS60
156 -- 60680213 - 95080
156 -- 60630040 - 68HC08AS20
156 -- 60655033 - 68HC08AS20
156 - TRW - 60663943 - 68HC08AS20
156 - TRW - 60665492 - 68HC08AS20
156 - TRW - 60668390 - 68HC08AS20
156 - TRW - 60675878 - 68HC08AS20
166 - TRW - 60671766 - 24lc04
166 - TRW - 60651568 - 68HC11KA4
166 - TRW - 60678004 - 24lc04
GTV - TRW - 60625181 - 68HC11E9
GTV - TRW - 60664500 - 68HC11KA4
145 - TRW - 46538798 - 68HC11KA4 - GENERUJ PLIK
146 - TRW - 60631206 - 68HC11E9 - GENERUJ PLIK
147 -- 46813473 - 68HC08AS32 - GENERUJ PLIK
147 -- 46842421 - 95080 - GENERUJ PLIK
156 -- 43055365 - 68HC908AS20 - GENERUJ PLIK
156 -- 46409123 - 68HC11E9 - GENERUJ PLIK
156 -- 60663040 - HC08AS20 - GENERUJ PLIK
156 -- 60663943 - HC08AS20 - GENERUJ PLIK
156 -- 60664962 - HC08AS20 - GENERUJ PLIK
156 -- 60665492 - HC08AS20 - GENERUJ PLIK
156 -- 60668390 - HC08AS20 - GENERUJ PLIK
156 -- 60669250 - HC08AS20 - GENERUJ PLIK
156 -- 60675876 - HC08AS60 - GENERUJ PLIK
156 -- 60692059 - 25lc320 - GENERUJ PLIK
159 -- 50507544 - 25lc320 - GENERUJ PLIK
166 -- 60678004 - 24lc04 - GENERUJ PLIK
GTV -- 60625181 - HC11E9 - GENERUJ PLIK
GTV -- 60664500 - HC11KA4 - GENERUJ PLIK
Przez OBD się nie da - procesor w trybie programowania jest "niedostępny" dlatego trzeba wyjąć bebechy i podpiąć się bezpośrednio do niego.
To tak jak z ECU - trzeba manewrować pinami.
No to Pinów jest trzydzieści, w przypadku centralki, którą chcę zaprogramować - Allied My 97 Airbag (2F-2P-2L-I-S:/
Macie jakieś sugestie które wybrać??
Złącze konektorowe 30-stykowe
1. Uruchomienie(-) poduszki powietrznej po stronie kierowcy
2. Uruchomienie(+) poduszki powietrznej po stronie kierowcy
3. Uruchomienie(-) poduszki powietrznej po stronie pasażera
4. Uruchomienie(+) poduszki powietrznej po stronie pasażera
5. Urządzenie włączania poduszki powietrznej po stronie pasażera(-)
6. Uruchomienie(+) napinacza pasa bezpieczeństwa po stronie pasażera
7. Uruchomienie(-) napinacza pasa bezpieczeństwa po stronie pasażera
8. Połączenie z masą dla diagnostyki (N.C.)
9. Linia K diagnostyczna
10. Uruchomienie(+) napinacza pasa bezpieczeństwa po stronie kierowcy
11. Uruchomienie(-) napinacza pasa bezpieczeństwa po stronie kierowcy
12. Wyjście pamięci zderzeń CRASH (N.C.)
13. Sygnał lampki sygnalizacyjnej awarii układu poduszki powietrznej
14. Połączenie z masą
15. Zasilanie przed wyłącznik zapłonu
16. C.C. poduszki powietrznej po stronie kierowcy
17. C.C. poduszki powietrznej po stronie kierowcy
18. C.C. poduszki powietrznej po stronie pasażera
19. C.C. poduszki powietrznej po stronie pasażera
20. Sygnał lampki sygnalizacyjnej awarii układu poduszki powietrznej po stronie pasażera
21. C.C. napinacza pasa bezpieczeństwa po stronie pasażera
22. C.C. napinacza pasa bezpieczeństwa po stronie pasażera
23. Sygnał czujnika obecności pasażera (do 11/99)
24. Urządzenie wyłączania poduszki powietrznej po stronie pasażera (+)
25. C.C. napinacza pasa bezpieczeństwa po stronie kierowcy
26. C.C. napinacza pasa bezpieczeństwa po stronie kierowcy
27. Sygnał czujnika obecności pasażera (do 11/99)
28. C.C. lampki sygnalizacji awarii poduszki powietrznej
29. C.C. Połączenia z masą
30. Sygnał rozpoznania przewodów elektrycznych