Witam. Od dwóch tygodni mam spory kłopot. Zaczeło się od tego, że pekł wąż turbo-intercooler (brak mocy, kopcenie). Wymieniłem na twardą rurę z łącznikami silikonowymi. (śr wewn. 50mm) Moc jest, kopcenie nie ustało.
W tej chwili wymieniłem już:
1. Przepływomierz (kupiony niestety na allegro ale wygląda na oryginał, kod na pudełku potwierdza ze oryginalny na stronie)
2. Rurę intercooler-kolektor(średnica wewn. 60mm) na twardą tą co polecał kolega maciek_156.
3. Wszystkie przewody podciśniena na silikonowe.
Wyczyściłem:
1. Zawór egr (ma zaślepke z dziurkami), był w miare czysty, sprawdziłem jego działanie fiatecuscan w zakładce aktuators, zameka i otwiera się idealnie.
2. Czujnik ciśnienia doładowania.
3. Zaworek overboost sterujący zmienną geometrią turbiny (zgodnie z radami na forum) Sztanga turbiny pracuje.
Dodam jeszcze tylko, że alfa puszcza wielkiego dyma tylko w momencie przygazowania ok 3-4tys obrotów, gdy trzymam cały czas gaz w podłodze to po puszczeniu dyma dalej nie kopci. Nie mam pojęcia co moge jeszcze sprawdzić. Tutaj mały wykres z fiatecuscana:
http://yfrog.com/56qshot0044j. Moge zrobić dłuższy monitoring ale nie wiem jakie parametry wybrać , co jest istotne. Zauważyłem tylko że Intake air quantity różni sie znacznie od desired intake quantity. Rzeczywiste jest o wiele mniejsze niż liczone.
Myśle że nie jest to sprawa dolotu, jest szczelny i nic nie świszczy, żadnych śladów oleju.
Pomóżcie bo jestem już bliski załamania, taki wstyd przy wyprzedzaniu..