Strona 1 z 11 12345678910 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 110

Temat: Jtd 16V kopci na czarno

  1. #1
    Keeperek
    Gość

    Domyślnie Jtd 16V kopci na czarno

    Witam. Od dwóch tygodni mam spory kłopot. Zaczeło się od tego, że pekł wąż turbo-intercooler (brak mocy, kopcenie). Wymieniłem na twardą rurę z łącznikami silikonowymi. (śr wewn. 50mm) Moc jest, kopcenie nie ustało.

    W tej chwili wymieniłem już:

    1. Przepływomierz (kupiony niestety na allegro ale wygląda na oryginał, kod na pudełku potwierdza ze oryginalny na stronie)
    2. Rurę intercooler-kolektor(średnica wewn. 60mm) na twardą tą co polecał kolega maciek_156.
    3. Wszystkie przewody podciśniena na silikonowe.

    Wyczyściłem:
    1. Zawór egr (ma zaślepke z dziurkami), był w miare czysty, sprawdziłem jego działanie fiatecuscan w zakładce aktuators, zameka i otwiera się idealnie.
    2. Czujnik ciśnienia doładowania.
    3. Zaworek overboost sterujący zmienną geometrią turbiny (zgodnie z radami na forum) Sztanga turbiny pracuje.

    Dodam jeszcze tylko, że alfa puszcza wielkiego dyma tylko w momencie przygazowania ok 3-4tys obrotów, gdy trzymam cały czas gaz w podłodze to po puszczeniu dyma dalej nie kopci. Nie mam pojęcia co moge jeszcze sprawdzić. Tutaj mały wykres z fiatecuscana:
    http://yfrog.com/56qshot0044j. Moge zrobić dłuższy monitoring ale nie wiem jakie parametry wybrać , co jest istotne. Zauważyłem tylko że Intake air quantity różni sie znacznie od desired intake quantity. Rzeczywiste jest o wiele mniejsze niż liczone.
    Myśle że nie jest to sprawa dolotu, jest szczelny i nic nie świszczy, żadnych śladów oleju.
    Pomóżcie bo jestem już bliski załamania, taki wstyd przy wyprzedzaniu..
    Ostatnio edytowane przez Keeperek ; 30-07-2010 o 18:46

  2. #2
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Maciek-156
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Postów
    8,607

    Domyślnie

    A co z EGRem?
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Jeep Cherokee 2.0 MJD A9 LIMITED 2014
    Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
    AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
    AR156 1.6TS 2000
    Wcześniej 7 włoskich aut F (126, 127, UNO DS, TIPO, PUNTO, BRAVA, MAREA)

  3. #3
    Użytkownik Pasjonat Avatar Masa625
    Dołączył
    03 2010
    Mieszka w
    Wielkopolska
    Auto
    166 2,4 JTD `99
    Postów
    3,517

    Domyślnie

    Bez dymu nie ma ognia...

  4. #4
    Keeperek
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał Maciek-156 Zobacz post
    A co z EGRem?
    No EGR był czysty, kilka razy już go czyściłem. Pracuje lekko, wygląda na szczelny. Uruchomiłem test zaworu EGR w fiatecuscan i zameka i otwiera prawidłowo.

    Cytat Napisał Masa625 Zobacz post
    Bez dymu nie ma ognia...
    Wiem że diesel może troche przykopcić jak mu się depnie, ale u mnie to jest tragiczne:/
    A najgorsze jest to, że już nie wiem co jeszcze moge sprawdzić...skończyły mi się pomysły.

    Dodam jeszcze że filtr powietrza też wymieniłem...
    Ostatnio edytowane przez Keeperek ; 30-07-2010 o 23:36

  5. #5
    Użytkownik Pasjonat Avatar Masa625
    Dołączył
    03 2010
    Mieszka w
    Wielkopolska
    Auto
    166 2,4 JTD `99
    Postów
    3,517

    Domyślnie

    Może coś z wtryskami padło, gdzies właśnie czytałem na ten temat tylko nie wiem gdzie. wejdz na alfaclub.pl i poszukaj tam może coś znajdziesz. ewentualnie napisz PW do kolegi stanlizak- to guru jeżeli chodzi o 166 więc powinien Ci cos podpowiedzieć

  6. #6
    Keeperek
    Gość

    Domyślnie

    Też podejrzewałem wtryski ale są chyba ok. Wlałem jakiś preparat z shella do czyszczenia wtrysków i zatankowalem vpower diesel i mam wrażenie że kopcenie troszke się zmniejszyło ale to chyba tylko takie subiektywne odczucia.
    Postanowiłem zrobić pare wykresików w czasie jazdy.

    1. Na drugim biegu do odcięcia (ruszając najpierw z 1)


    Gdzieś wyczytałem że przepływka powinna dawać sygnał do 4,3V
    Chciałbym wyeliminować uszkodzenie przepływki


    2. Korekcja wtryskiwaczy podczas dużego obciążania silnika:


    Czy ktoś potrafi powiedzieć coś na ten temat?

    3. Jazda różna:



    Niestety w niepełnej wersji Fiatecuscan moge wybrać tylko 4 parametry.

    Bardzo proszę, żeby ktoś skomentował te wykresy. Może ktoś ma swoje żeby porównać?
    Ostatnio edytowane przez Keeperek ; 03-08-2010 o 09:04

  7. #7
    Keeperek
    Gość

    Domyślnie

    Niestety jak widać sam walcze z tematem..
    Zauważyłem wczoraj dziwną rzecz:
    Fragment osłony wydechu przy turbinie był mocno okopcony od wewnatrz, po ściągnięciu widać że łączenie rury wydechowej z turbiną ma taką czarną smugę, jakby była tam jakaś nieszczelność. Tam jest taka obejma:


    Jakoś specjalnie nie czuć żeby spaliny tamtędy leciały, ale dla świętego spokoju chce to uszczelnić. Tylko że w EPER znalazlem tylko tą obejme, nie mam pojęcia jak to jest uszczelnione?

  8. #8
    Użytkownik Romeo Avatar peenbe
    Dołączył
    03 2010
    Mieszka w
    Glatz
    Auto
    AR 159 1.9 JTD M-Jet 16V 150KM & AR 156 1.9 JTD M-Jet 16V 140KM
    Postów
    699

    Domyślnie

    Moja bella tez kopci ,i tez mam gdzies w tym miejscu nieszczelnosc bo przy dodawaniu gazu widac pod maska jak gdzies w tych okolicach robi sie mala mgielka ze spalin tylko ze ja mam okopconą obudowe filtra powietrza i wszystko w poblizu ,a wiem ze wczesniej pojawil sie dziwny dzwik ,tak jakby ta obejma o ktorej mowiles sie poluzowala takie dzwonienie ,ale ucichlo i nie zagladalem tam ,musze na kanal podjechac koniecznie...Do tego zaakowal mnie MCSF, czy to mozliwe ze przyczyna jest ta wlasnie nieszczelnosc i mam niedoladowanie turbo ?
    Ostatnio edytowane przez peenbe ; 08-08-2010 o 17:06

  9. #9
    Grecco
    Gość

    Domyślnie

    Ile masz przebiegu w tym JTD jesli powyzej 200 tys i jestes drugim wlascicielem byc moze masz orginalnie wylehtany silnik i wkrotce czeka Cie jego wymiana, bo liczniki przesuwaja przed sprzedaza ogladalem 1,9 JTD z 98r mial na liczniku 180 tys km wlasciciel zapieral sie ze orginalny przebieg a komputer pokazal 324 tys km i silnik w 78% sprawny zatem wymiana go czkeala.
    Druga sprawa, by to sprawdzic rozgrzej silnik do 90 stopni i przygazuj do 6 tys obrotow jak bedzie caly czas kopcic to masz gwarancje ze musisz zbierac kase na nowy motor.
    Pozdrawiam

  10. #10
    Użytkownik Romeo Avatar peenbe
    Dołączył
    03 2010
    Mieszka w
    Glatz
    Auto
    AR 159 1.9 JTD M-Jet 16V 150KM & AR 156 1.9 JTD M-Jet 16V 140KM
    Postów
    699

    Domyślnie

    Chenie dowiem sie co jest przyczyna twojego kopcenia ,bo po wymianie weza turbo-->cooler tez zostalo mi kopcenia ,znalazlem tez nieszczelna opaske doltu od obudowy filtra powietrza do turbo ,ale po jej zmianie ,nic sie nie poprawilo ,tez nie wiem co to moze byc i rece opadaja ,mam nadzieje ze dojdziesz przede mna o co chodzi ,3mam kciuki...

Podobne wątki

  1. [159] Kopci na czarno
    Utworzone przez Cisek w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 09-08-2014, 17:52
  2. Kopci na czarno 2.4 JTD
    Utworzone przez misiek166 w dziale 166
    Odpowiedzi: 56
    Ostatni post / autor: 04-12-2012, 16:24
  3. Alfa 156 kopci na czarno
    Utworzone przez Pawel Chlebek w dziale 156
    Odpowiedzi: 13
    Ostatni post / autor: 09-10-2012, 22:07
  4. Alfa GT 1.9 JTD 16V kopci na czarno !!!
    Utworzone przez Doniu1007 w dziale GT
    Odpowiedzi: 32
    Ostatni post / autor: 09-10-2012, 21:07
  5. 2,4 jtd kopci na czarno...
    Utworzone przez gacek 1978 w dziale 156
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post / autor: 06-07-2010, 06:31

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory