Pokaż wyniki od 1 do 7 z 7

Temat: Zerwany gwint w misce olejowej.

  1. #1
    Użytkownik Pirat drogowy
    Dołączył
    04 2009
    Auto
    Alfa 159
    Postów
    223

    Domyślnie Zerwany gwint w misce olejowej.

    Tak jak w temacie, szukałem na forum. W tej chwili nie mam możliwości zakupu nowej miski, stąd moje pytanie. Najlepszym pomysłem wydaje mi się rozwiercenie i nagwintowanie na większy. Stąd pytanie na jaki gwint zmienić i z jakiej marki korek będzie pasował?.
    Naprawdę bardzo potrzebuję tych informacji.

  2. #2
    Użytkownik Pasjonat
    Dołączył
    03 2008
    Mieszka w
    Lublin
    Auto
    BMW E61 545i żony, E61 530xD do orania pola :)
    Postów
    3,191

    Domyślnie

    Cytat Napisał acer11 Zobacz post
    Stąd pytanie na jaki gwint zmienić i z jakiej marki korek będzie pasował?.
    Miałem ten sam problem z miską w żony peżociku, miska alu, ktoś przeciągnął no i korek wykręciłem razem z gwintem. Pojechałem do tokarza ze starym korkiem, gościu pomierzył, pomyślał, wykonał nowy korek i użyczył gwintowników żeby pod niego nagwintować miskę, koszt 20zł za zrobienie korka i w sumie na flaszkę za użyczenie narzędzi. Gwintowałem bez zdejmowania miski, ojciec od góry lał w silnik stary olej wcześniej spuszczony, ja w tym czasie gwintowałem, wszelkie opiłki szły z wypływającym olejem na zewnątrz miski, to akurat mi mechanicy w ASO podpowiedzieli.
    10.2008-16.11.2012r. 156 3,0 V6 24V Q2 278KM@312Nm - pozostały piękne wspomnienia

    Porting głowic, budowa silników do motorsportu, budowa układów wydechowych, kolektorów ssących ITB, indywidualnych części do motorsportu

    Zapraszam => https://www.facebook.com/Ku%C5%9Bmie...37265/?fref=ts

  3. #3
    Użytkownik Pirat drogowy
    Dołączył
    04 2009
    Auto
    Alfa 159
    Postów
    223

    Domyślnie

    Dzięki Grzesiek, w Pl też bym nie miał problemu, tylko że jestem 2,5tyś km od domu. Tu ze wszystkim problem, nie dam wymiarów nikt mi nie pomoże. Zakup nowej tylko słyszę.
    W Polsce miałem inny sposób na opiłki, wepchałem szmatę do miski, gwintowniki dobrze nasmarowane, po zabiegu szmatę wyciągnełem szczypcami i wszystko ok.

  4. #4
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar alces1
    Dołączył
    07 2007
    Mieszka w
    Żegocina
    Auto
    AR 159 JTDm Ti, AR Giulietta Sport, AR Spider 3.0 V6
    Postów
    6,673

    Domyślnie

    Mam podobny problem. Sprzedawca od którego nabyłem Alfę nie powiedział mi, że korek w misce jest zaklejony "na stałe", a ja zmieniam tradycyjnym sposobem (nie toleruję odsysania), więc po wykręceniu tego korka okazało się, że jest zerwany gwint w misce. Powiększyłem go gwintownikiem w podobny sposób do tego jak zrobił to GrzesiekK. i kupiłem korek w sklepie z armaturą wodną (chyba calowy, ale nie pamiętam), jest on o tyle dobry, że ma stożkowy gwint dzięki czemu fajnie się wkręca. Zmieniałem już wielokrotnie olej i nigdy nie mam problemu, a dodatkowym zabezpieczeniem jest pasta do uszczelniania przewodów gazowych, smaruję nią tą część gwintu korka, która nie wchodzi do misy, a zapewnia szczelność.
    Pozdrawiam.
    - Rafał

    Sprzedam naklejki: koniczynki QV 3D
    http://www.forum.alfaholicy.org/pozo..._dostepne.html

  5. #5
    Użytkownik Pirat drogowy
    Dołączył
    04 2009
    Auto
    Alfa 159
    Postów
    223

    Domyślnie

    alces1 czyli jak dobrze rozumiem założyłeś korek na tak zwany gwint rurowy czy jakoś tak? Z jakiego materiału? miedź, ocynk czy inny diabeł?.

    Też to inżynierowie Alfy wymyślili, korek z twardszego materiału niż miska.
    Ostatnio edytowane przez acer11 ; 08-08-2010 o 12:53

  6. #6
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar alces1
    Dołączył
    07 2007
    Mieszka w
    Żegocina
    Auto
    AR 159 JTDm Ti, AR Giulietta Sport, AR Spider 3.0 V6
    Postów
    6,673

    Domyślnie

    Cytat Napisał acer11 Zobacz post
    alces1 czyli jak dobrze rozumiem założyłeś korek na tak zwany gwint rurowy czy jakoś tak? Z jakiego materiału? miedź, ocynk czy inny diabeł?.

    Też to inżynierowie Alfy wymyślili, korek z twardszego materiału niż miska.
    Dokładnie tak. Z pewnością nie jest to miedź, ale jakiś odlew, który następnie jest stożkowo nagwintowany. Wymieniałem w ten sposób olej chyba już ze 4 - 5 razy i nigdy nie było problemu.
    Pozdrawiam.
    - Rafał

    Sprzedam naklejki: koniczynki QV 3D
    http://www.forum.alfaholicy.org/pozo..._dostepne.html

  7. #7
    Użytkownik Pirat drogowy
    Dołączył
    04 2009
    Auto
    Alfa 159
    Postów
    223

    Domyślnie

    Jeszcze raz dzięki kolego, teraz wiem co robić

Podobne wątki

  1. dziura w misce olejowej
    Utworzone przez hajmon7 w dziale 147
    Odpowiedzi: 14
    Ostatni post / autor: 05-03-2018, 18:55
  2. Gwint w misce - gdzie naprawię? Koszalin
    Utworzone przez Sbenios w dziale Zachodniopomorskie
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 28-08-2014, 20:09
  3. Urwany czujnik w misce olejowej 2.0 TS
    Utworzone przez Krisu w dziale 166
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 10-10-2012, 13:42
  4. Czujnik w misce olejowej.
    Utworzone przez pawellike w dziale 166
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 07-06-2012, 12:00
  5. [145] Zerwany gwint korka miski olejowej
    Utworzone przez Marek75 w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 23-04-2008, 13:33

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory