Pokaż wyniki od 1 do 4 z 4

Temat: Prosze o info AR 156

  1. #1
    marekf6
    Gość

    Domyślnie Prosze o info AR 156

    witam

    przymierzam sie do zakupu AR 156.
    upatrzylem sobie taka w 2,4 jtd
    moze ktos opowiedziec o tych silniczkach? czy tez z jakims innym silnikiem szukac...
    jak sie zachowuja, awaryjnosc lub tez jezeli ktos naprawial ewentualne koszty (gdyz wiadomo ze co jakis czas cos trzeba wymienic)

  2. #2
    mariusz.
    Gość

    Domyślnie

    czesc.
    ja tam wole silniki cztero cylindrowe a i co do kosztów jeżeli coś by się uszkodziło to 1.9 jtd jest o wiele tańsze . mały przykład ( napinacz paska wielorowkowego 1.9 około 130-150 złotyc , 2.4 jtd 250 - 300 złotych ) . mam 156 z silnikiem 1.9 , znajomi również mają takie i są zadowoleni .
    decyzja należy do ciebie

  3. #3
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar prodigyboy
    Dołączył
    06 2010
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    była 156 2.4 JTD z przesiadką na X5 , obecnie 156 1.9 SW
    Postów
    267

    Domyślnie

    Przejedź się 1.9 i 2.4 i sam oceń , którym z nich chcesz jeżdzic na codzień. Ja tak zrobiłem

  4. #4
    Użytkownik Alfista Avatar zieloo007
    Dołączył
    05 2009
    Mieszka w
    Racibórz
    Auto
    Była 156 1.9 jtd, jest Toyota Avensis t27 '18
    Postów
    4,144

    Domyślnie

    1.9 a 2.4 ? Różnica w mocy i częściach choć nie zawsze.

    Na co zwrócić uwagę: Poza standardami przed zakupem, czyli:
    - poznać kompletną historię samochodu
    - wypytać właściciela również o to, dlaczego decyduje się na sprzedaż,
    - sprawdzić auto w warsztacie lub stacji diagnostycznej,
    - stan lakieru (czy jest szpachal-dobre są magnesy na lodówkę)
    - warto sprawdzić elementy blachy w bagażniku i pod dywanikami, gdzie często dochodzi do gnicia blachy.
    - wnętrze, dużo informacji na temat stanu samochodu dostarczy nam właśnie ono. Tutaj należy dokładnie sprawdzić stopień wytarcia gum na pedałach, kierownicy, stopień zniszczenia i wytarcia foteli, plastikowych elementów obudowy foteli i kokpitu. Jeżeli plastiki są luźne i popękane, słabo zamocowane oznacza to, że noszą ślady demontażu.
    -silnik, widoczne ślady świeżego mycia mogą sugerować, że wcześniej dochodziło do wycieków w jego komorze. W silniku można zauważyć biały pył po obróbkach lakierniczych, ślady spawania lub klejenia plastikowych osłon i elementów mocujących.
    -ewentualne wycieki oleju ze skrzyni biegów i silnika
    - sprawdzić pracę silnika
    - skontrolować układ wydechowy i kolor spalin. Niebieski lub czarny kolor może wskazywać na zbyt duże spalanie oleju, a to z kolei prowadzi do remontu jednostki.
    Sprawny Diesel może tylko przy rozruchu lekko zadymić. Podczas jazdy próbnej trzeba zwrócić uwagę na ustawienie kierownicy podczas jazdy na wprost.

    to dodatkowo w dieslu:
    - stan turbiny, powinna przyjemnie świszczeć, czy nie ma deszczu oleju z rury i czy nie słychać jakiegoś zgrzytania (np skończyły się uszczelnienia w turbinie i wirniki się zacierają)
    - stan koła pasowego
    - czy nie dymi na czarno lub biało
    - odkrec korek od wlewu oleju i delikatnie uchyl i zobacz czy nie puszcza parki.
    - posluchaj czy nie ma terkotania, czy silnik nie gasnie jak go podgazujesz,
    - prawdź czy pompa wtryskowa się nie poci, czy nie kapie nic z niej
    - sprawdź czy nie zostawia białej smugi za sobą i czy nie słabnie jak się nagrzeje - głowica albo uszczelka
    - krzynia, sprzęgło - zwróć uwagę czy biegi wchodzą bez oporu i zgrzytu i czy sprzęgło się nie ślizga
    - jeśli na jałowych obrotach przy kręceniu kierownicą mocno falują obroty lub dusi się to na 99% to pompa wtryskowa
    - sprawdź silnik zarówno zimny i ciepły - czy odpala od razu czy trzeba go dłużej kręcić
    - sprawdź czy nie czuć gdzieś ropy, czy nic nie cieknie spod samochod,
    - warto też zwrócić uwage na koło dwumasowe (tłumik drgań skrętnych) (drogie w naprawie/wymianie): charakterystyczne objawy po ostrzejszej jeźdźie (z zwłaszcza w ciepłe dni) jak zatrzymasz samochód będzie telepało na wolnych obrotach- może tez wpadac w wibracje skrzynia biegów i buda - jest to dość upierdliwe,
    - warto sprawdzić czy węże od chłodnicy nie puchną może być uszkodzona uszczelka lub głowica

Podobne wątki

  1. Prosba o info.
    Utworzone przez ddck82 w dziale Świętokrzyskie
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post / autor: 07-01-2015, 15:39
  2. koło zamachowe prosze o info
    Utworzone przez Magnett0 w dziale Tuning mechaniczny
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post / autor: 03-01-2013, 19:24
  3. AR 159 Info potrzebne
    Utworzone przez alfabravoII w dziale Kupić - nie kupić? Auta z ogłoszeń
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 03-10-2011, 18:49
  4. [Brera] Brera Info
    Utworzone przez heemp w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 21-02-2011, 17:47

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory