Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 12
Wyświetlany wątek znajduje się w dziale 156 - Alfa Romeo 156 zadebiutowała na rynku w 1997. Jest najbardziej udanym handlowo modelem Alfy z lat 90. 156 zdobyła wiele wyróżnień w tym najważniejsze - Car Of the Year 1998. Montowano w niej silniki Twin Spark, 2.5 V6 (Internation Engine of the Year 2000), 3.2 GTA, JTS, JTD i JTDm. Do dziś 156 jest najpopularniejszym modelem Alfy na polskich drogach.
  1. #1
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    AR156 1,6TS 1999 r.
    Postów
    4,393
    Podziękowania za post / Lubię to
    Czas spędzony na forum
    43 d 1 h 52 m

    Domyślnie Sprawdzenie czujnika położenia wałka rozrządu.

    Mam problem. Od kilku dni świeci mi się kontrolka silnika w 1,6 TS (błąd P0340). Podłączenie pod komputer wykazało niesprawność czujnika wałka rozrządu. Poprzednio też miałem ten sam problem, więc czujnik 3 tygodnie temu wymieniłem na nowy. Ponieważ jest mało prawdopodobne, aby nowy czujnik zepsuł się po tak krótkim czasie, proszę o poradę jak skontrolować przewody między kością czujnika, a ECU.
    Chciałbym też sprawdzić, czy ten nowy czujnik działa prawidłowo, ale nie mam diody LED. Może ktoś wie gdzie można taką diodę kupić ?

  2. #2
    Użytkownik Ogier
    Dołączył
    02 2007
    Mieszka w
    Lubasz
    Auto
    Alfa Romeo 156 1.6TS 1998r.
    Postów
    179
    Podziękowania za post / Lubię to
    Czas spędzony na forum
    1 d 5 h N/A

    Domyślnie

    Witam
    Sam mam taki problem.
    Diodę kupisz w sklepie z podzespołami elektronicznymi. We Wrocławiu nie powinieneś mieć problemu.
    Ja sprawdzałem czujnik omomierzem po wymontowaniu go z samochodu.
    Podczas pomiaru wkładałem nóż stalowy między magnes czujnika a sam czujnik halla. Sprawdzałem rezystancję między przewodem pomiarowym a masą. Czujnik na stole działa. Czujnik zasilałem z zasilacza wymontowanego z komputera PC.
    Ty bez demontażu powinieneś obracać wałem korbowym kluczem przy przekręconym kluczyku w stacyjce w pozycji - zapalone wskaźniki przed odpaleniem silnika - wtedy czujnik już jest zasilany z komputera.
    Przewód pomiarowy czujnika położenia wałka rozrządu należy wypiąć z kostki.
    Przy czujniku podłączonym do sterownika komputera (chodzi o sam przewód pomiarowy)- pomiar będzie niepoprawny. Czujnik Halla wymaga zasilania. Sprawdź napięcie zasilania czujnika - w moim aucie z Motronic 2.10.4 - napięcie zasilania to 5V.
    Ty możesz mieć wymagane np. 12V.

    Jak już pisałem - nadal mam problem. Pomimo sprawnego czujnika - cały czas komputer pokazuje błąd czujnika. Nie znalazłem miejsca ewentualnego zakłócenia.
    Sprawdzałem rezystancję przewodów między komputerem i czujnikiem - wszystko wydaje się OK - a komputer wyświetla błąd.

    Błąd tego czujnika komputer pokazuje również w przypadku np przestawionego rozrządu. (np o jeden ząbek) Jeżeli nie jesteś tego pewien - to lepiej sprawdzić - co najmniej stan paska rozrządu oraz położenie i stan napinacza. I jeżeli możesz - to prawidłowe ustawienie rozrządu z blokadami.

    Jeżeli znajdziesz przyczynę - napisz o tym - może mi się uda w końcu pozbyć tego problemu.
    wal_kon

  3. #3
    Menefreghista Romeo Avatar piotriix
    Dołączył
    10 2005
    Mieszka w
    PL
    Auto
    Alfa psuje się w dniu zakupu i ten stan trwa aż do dnia sprzedaży.
    Postów
    3,441
    Podziękowania za post / Lubię to
    Czas spędzony na forum
    20 d 4 h 56 m

    Domyślnie

    ostroznie z tymi miernikami mozna uszkodzic czujnik.najlepiej sprawdzic to oscyloskopem.sprawdz na piechote kable moze gdzies przytarte sa.mozesz rowniez sprawdzic ich opornosc.musisz wypiac kostke z ecu i zrobic pomiar od kostki ecu do kostki w czujniku/odepnij akumulator/

  4. #4
    Użytkownik Romeo Avatar bubu321
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    G 1.4 MA 170CV ECU Nexus 8GMF
    Postów
    5,547
    Podziękowania za post / Lubię to
    Czas spędzony na forum
    33 d 17 h 52 m

    Domyślnie

    Dlaczego nie można sprawdzić czujnika halla omomierzem ?

    a dlatego że omomierz zasilany jest baterią 9V a czujnik zasilany jest napieciem 5V.
    Czujnik daje na wyjściu napięcie od 0 do 4,5 V o obciążalności 5 mA dlatego można bezpośrednio podłaczyć do wyjścia diodę LED,
    na giełdzie ul . Robotnicza cena około 0.50 zł niebieska.

    Ja stawiam jednak na ECU, sterownik wtrysku abym nie miał racji,
    poniewaz w takim przypadku jest mały kłopot.
    Aby zainstalować np. sterownik z alegro dla sprawdzenia należy wcześniej wyzerować sterownik i zainstalować.
    Pamiętać nalezy o spawdzeniu oznaczeń na sterowniku powinno być coś w tym rodzaju: 0 261 204 731 oraz np. G 0.18 i taki sam sterownik należy szukac na alegro.
    To juz drugi przypadek na forum z takim samym problemem.

  5. #5
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    AR156 1,6TS 1999 r.
    Postów
    4,393
    Podziękowania za post / Lubię to
    Czas spędzony na forum
    43 d 1 h 52 m

    Domyślnie

    Dziękuję wszystkim za cenne uwagi - to duża pomoc. Myślę, że z diodą nie będzie problemu, nie wiem tylko, czy wszystkie są takie same, czy też różnią się np. napięciami zasilania. Napięcie zasilania czujnika już mierzyłem, jest 5V, tj. tyle ile powinno być dla wtrysku M 1.5.5. Przestawienie paska wykluczam, bo to sprawdziłem. Widzę, że zdania są podzielone co do wypinania przewodów. Wyczytałem w AUTODACIE, że diodę należy wpiąć między przewody nr 2 i 3, tj. biały i niebieski, ale bez wypinania wtyczki i zakęcić rozrusznikiem - przy sprawnym czujniku dioda powinna migać.
    Faktycznie nie można wykluczyć awarii ECU, tym bardziej, że kontrolka silnika zapala się najczęściej po przejechaniu 2-3 km, więc może jak się nagrzeje to pada.
    Może ktoś pamięta który pin na kości dochodzącej do ECU jest połączony z tym czujnikiem, to łatwiej byłoby mi sprawdzić ciągłość przewodów omomierzem.

  6. #6
    Użytkownik Ogier
    Dołączył
    02 2007
    Mieszka w
    Lubasz
    Auto
    Alfa Romeo 156 1.6TS 1998r.
    Postów
    179
    Podziękowania za post / Lubię to
    Czas spędzony na forum
    1 d 5 h N/A

    Domyślnie

    Witam
    Cytat Napisał bubu321
    Dlaczego nie można sprawdzić czujnika halla omomierzem ?

    a dlatego że omomierz zasilany jest baterią 9V a czujnik zasilany jest napieciem 5V.
    Czujnik daje na wyjściu napięcie od 0 do 4,5 V o obciążalności 5 mA.
    Zanim zacząłem pomiary omomierzem - sprawdziłem możliwe obciążenie dla czujnika Halla - tj obecnie produkowanych zamienników. Wszystkie mają obciążalność do 20mA. (np czujnik 2AV firmy Honeywell).
    Właśnie dlatego czujnik ten działał dalej po sprawdzeniu omomierzem.
    Oczywiście dużo bezpieczniejsze - sprawdzić za pomocą diody.
    Pozdrawiam i życzę powodzenia w naprawie.
    wal_kon

  7. #7
    Użytkownik Romeo Avatar bubu321
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    G 1.4 MA 170CV ECU Nexus 8GMF
    Postów
    5,547
    Podziękowania za post / Lubię to
    Czas spędzony na forum
    33 d 17 h 52 m

    Domyślnie

    rozpiska ecu , ale nie do końca wiarygodna, ponieważ dokumentacja z której są zrzuty coś kreci, nie ma u niej M.1.5.5 dla silnika 1.6 TS 1999.



    -->

  8. #8
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    AR156 1,6TS 1999 r.
    Postów
    4,393
    Podziękowania za post / Lubię to
    Czas spędzony na forum
    43 d 1 h 52 m

    Domyślnie

    Dzięki bubu321, ale jedna prośba - nie mogę odczytać na Twoim schemaci numeru pinu w ECU, do którego idzie przewód nr 3 z czujnika. Natomiast faktycznie schemat ten może być od innej wersji silnika, bo w AUTODACIE jest, że dla mojej alfy do pinu nr 23 w ECU dochodzi biały przewód nr 2 z czujnika, brązowy nr 1 to masa, a niebieski nr 3 idzie na silnik krokowy.

  9. #9
    Użytkownik Romeo Avatar bubu321
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    G 1.4 MA 170CV ECU Nexus 8GMF
    Postów
    5,547
    Podziękowania za post / Lubię to
    Czas spędzony na forum
    33 d 17 h 52 m

    Domyślnie

    Jest to pin 29, idzie takze na silnik krokowy.
    Schemat jest dobry dla M1.5.5 u mnie jest tak samo.

  10. #10
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    AR156 1,6TS 1999 r.
    Postów
    4,393
    Podziękowania za post / Lubię to
    Czas spędzony na forum
    43 d 1 h 52 m

    Domyślnie

    Zgadza się - w AUTODACIE też niebieski nr 3 z czujnika idzie na niebieski nr 3 silnika krokowego, który następnie idzie do pinu nr 29 ECU. Wygląda na to, że mamy dobre schematy. Nie mogę tylko rozszyfrowsć, czy chodzi o kość "A" ,czy "B" ECU, bo w AUTODACIE całe ECU jest oznaczone literą "A", chociaż czujnik i silnik krokowy mają symbole odpowiednio B-132 i B-147.

Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni

Informacje o temacie

Users Browsing this Thread

Aktualnie 1 użytkownik(ów) przegląda ten temat. (0 zarejestrowany(ch) oraz 1 gości)

Podobne wątki

  1. Wymiana czujnika położenia wałka rozrządu
    Utworzone przez tomek.rynkar w dziale 156
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 26-05-2012, 13:19
  2. 147 2.0 , 2003 ,bład czujnika położenia wałka rozrządu
    Utworzone przez wrocek66 w dziale 147
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 29-03-2012, 17:35
  3. [GTV Spider] czujnik położenia wałka rozrządu
    Utworzone przez akiryz w dziale Gtv/Gtv Spider
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 25-03-2012, 19:45
  4. Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 14-10-2011, 20:18
  5. czujnik położenia wałka rozrządu
    Utworzone przez webmaster007 w dziale 156
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 15-10-2007, 13:06

Tagi dla tego tematu

Tagi użytkowników

czujnik położenia wałka rozrządu objawy opel vectra c

jak sprawdzi

corsa b czujnik położenia wału po wymianie nadal błąd

alfa 1.6 ts czujnik polozenia walka rozrzadu

czujnik walka rozrzadu jak sprawdzic

czujnik położenia wałka rozrządu objawy opel vectra c cena

czujnik walka rozrzadu opel vb zasada dzialania

sprawdzenie czujnika położenia wałka rozrządu alfa romeo

czujnik halla laguna 2 zasilanie

czujnik wałka rozrządu zasada dzialania

CZUJNIK POLOZENIA A WAŁKA ROZRZĄDU CORSA C

czy pomiar multimetrem może uszkodzić czujnik hala

vectra b jakie obiawy uszkodzonego czujnika walka rozrzadu

jak wymienic czujnik walka rozrzadu golf

czujnik położenia wałka rozrządu opel vectra d

czujnik polozeniaia wału

carisma czujnik walka

jak zbadac czujnik polozenia walka rozrzadu

czujnik wałka rozrządu laguna

czujnik położenia wału carisma 1.6 objawy

czujnik położenia wału objawy carisma 1.6

vectra c bład czujnika połozenia walka rozrzadu

podlaczenie diody do sprawdzenia czujnika walka rozrzadu

czujnik położenia wałka rozrządu opel vectra c ceny

jak sprawdzić sprawność czujnika wałka rozrządu w opel vectra 2.5sprawdzenie przez diodevw golf 1 4 czujnik położenia wałkaczujnik położenia wału carisma 1.6 awariaczujnik położenia wałka rozrządu vwalfa 166 czujnik polozenia wałka rozrzadu czujnik położenia wałka rozrządu corsa c 1.2 jak sprawdzićjak działą czujnik hallajak zamontowac czujnik połozenia wału vw golf4 1.4jaki opór powinien miec czujnik położenia wałka rozrządu ivecoczujnik pozycji wałka rozrządu duze obrotyczujniku w wałku rozrządu golf iv 1.6corsa b błąd czujnika położenia wału po wymianiejak zmierzyć opór czujnika halla rozrządugdzie znajduje sie czujnik położenia wału vectra bopel vectra b czujnik położenia wałka rozrządusam wymieniam czujnik położenia wału vectra 1 8hallotronowy czujnik położenia wałka rozrządu vw golf iiigolf 4 1.4 uszkodzony czujnik wałka rozrządu objawygdzie znajduje się czujnik wału opel corsa cczujnik położenia wału korbowego carisma problemjak sprawdzić czujnik położenia wałka korbowego w opel vectra bsprawdzanie czujnikowopel v6 czujnik położenia wału opornoscsprawdzanie czujnika halazasada dzialania czujnika walka rozrzaduopornosc czujnika polozenia walka rozrzadu alfa romeoczym jest czujnik polozenia wału korbowego corsa cczujnik polozenia walu 406jak zmierzyc czujnik położenia wałkaopel corsa c uszkodzony czujnik wałka rozrządujakie są objawy zepsutego czujnika położenia wałka rozrządu vectra b cenacarisma 1.6 czujnik walka rozrzadu rezystancja za duze napiecie na czujnik walka rozrzaduzasada działania czujnika wałka rozrządusilnik golf 3 1.6czujnik położenia wałutest czuknika hallaprzyczyny zepsutego czujnika walu golf 2.0 16vobjawy uszkodzonego czujnika położenia wału vectra bpodłaczenie oscyloskopu pod czujnik halaopel vectra 1.6 16v czujnik wałka jak oszukacjak sptawdzic przewody do czujnika polozenia walka rozrzadujakiej firmy kupic czujniki do corsycarisma 1.6 czujnik walka rozrzadujak sprawdzic czujnik polozenia walkow Jak sprawdzic czujnik faz rozrzadujak sprawdzic czujnik walka rozrzaduczujnik walka rozrzadu dioda swieci czujnik polozenia walka rozrzadu vectra c objawyjak sprawdzic czujnik walka rozrzadu za pomoca diody obliczenie pomiarow czujnika walka rozrzadujak sprawdzić czujnik położenia wałka rozrządu opelobiawy uszkodzonego czujnika rozrządu opel vectra bnstawnik wałka rozrząduczujnik położenia wałka rozrzadu vr6 objawyczujnik położenia wałka rozrządu do czegoczujnik położenia wałka rozrządu corsa c cenaczujnik położenia wałka rozrządu corsa c gdzie jestjak spraawdzic czujnik hella walka rozrząduczujnik położenia wału corsa c wartościjak sprawdzić czujnik położenia walu diodaczujnik położenia wału 406jak sprawdzić czujnik położenia wału omomierzemczujnik wałka rozrządu vectra pomiarydziałanie czujnika wałkaczujnik halla dzialaniesensor halla jak zmierzyc czujnik wałka rozrządu opel vectra b objawyczujnik położenia wału w oplu corsa cdzialanie czujnika polozenia walubłąd czujnika położenia wałka rozrządu objawygdzie znajduje się czujnik położenia wałka rozrządu opel vectra bcarisma 1.6 czujnik polozenia wałka rozrzadujak podlaczyc czujnik walka rozrzadu vectra bwymiana czujnika połorzenia wału korbowego opel corsa bgdzie jest czujnik położenia 406

Zakładki

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •