Strona 1 z 7 1234567 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 66

Temat: Przegrzewanie silnika + drobne problemy 2.4 JTD 136HP 99'

  1. #1
    Prezess
    Gość

    Domyślnie Przegrzewanie silnika + drobne problemy 2.4 JTD 136HP 99'

    Witam
    Jestem świeżo po zakupie mojej "Alfiny".
    Moje autko jest z końcówki 99r. Posiada silnik 2.4 JTD o mocy 136km.

    Po kupnie jest kilka mankamentów.
    1.Mianowicie czasem w zawieszeniu coś popuka na nierównościach- podejrzewam że gumy na stabilizatorze. Tutaj przez forum chyba mi nie pomożecie, koszt samych gum z tego co się orientowałem nie wielki.

    2.Temperatura silnika oscyluje w okolicach 85stopni Celsujsza. Przy mocniejszym wciskaniu pedału gazu, lub postoju w korku temperatura rośnie i przekracza 90stopni. Otwieram maskę i patrzę że nie chodzi ani pierwszy, ani drugi bieg wentylatora. Co ciekawe przy włączeniu klimatyzacji również się nie włącza. Odłączałem wtyczki, przekręcałem kluczyk w stacyjce do poziomu - zapłon, lecz nie odpalałem. Wentylatory dalej nie chodziły (Wyczytałem na forum żeby tak sprawdzić) Jestem tym niezapokojony. Przekaźnik do wymiany?

    3.Kolejny problem może łączyć się nie jako z poprzednim. Podczas uruchomienia klimatyzacji nie słyszę (chyba) kompressora. Wentylatory się nie włączają, a z otworów/deski rozdzielczej dochodzą przez jakiś czas dziwne dźwięki, jak by trzeszczenie. Sama w sobie nie chłodzi jakoś mroźnym powietrzem, właściwie jej działanie jest znikome, ale to możliwe że końcówka freonu w klimie.

    4.Piszczenie paska klinowego, lub rolek. Istny wstyd wyjechać alfą na miasto, otworzyć szybę i słyszeć pipiipipiipiiiii. Doradźcie mi co piszczy, czy pasek, czy rolki prowadzące czy napinacz. Zaznaczę tylko że wystarczy prysnąć WD40 na pasek, bądź rolkę i efekt pisku zanika na jakiś (krótki) czas.

    5.Prawdopodobnie spalone żarówki od wskaźnika temperatury, zegarka i pokrętła intensywności pracy nadmuchu. Proszę podeślijcie jakiś schemat jak wymienić żaróweczki.

    6. Centralny z pilota nie działa, mimo że świeci się lampka pracy na pilocie. Słaba bateria? Dorobienie kluczyka chyba droga przyjemność ? Mam tylko jeden

    Przepraszam za długość posta
    Proszę o pomoc.
    Ostatnio edytowane przez Prezess ; 08-09-2010 o 02:11

  2. #2
    Użytkownik Znawca Avatar Kali_33
    Dołączył
    10 2008
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    GTV 2.0TS 1997
    Postów
    1,526

    Domyślnie

    1. to wariant bardzo optymistyczny, przygotuj się na wydatki :-)

    2. podepnij pod kompa i zrób diagnozę aktywną wentylatorów np. euroscanem. Jeśli nie działają to może być spalony bezpiecznik, przekaźnik, opornik went. lub same silniki.

    3. jak trzeszczy to prawie brak czynnika - pewnie masz nieszczelność klimy

    4. przyczyn może być wiele, zatarte na amen rolki, zatarta sprężarka, łożyska alternatora. Na pewno nie jest to błaha sprawa - koszty mogą Cię przerazić

    5. proste wyjąć radio, zdjąć siłą pokrętła i odkręcić cały panel (imbusy).

    6. możliwe że to tylko bateria i odbiornik nie łapie.

  3. #3
    Prezess
    Gość

    Domyślnie

    To mnie ładnie kolego straszysz z tymi kosztami...

  4. #4
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    12 2009
    Mieszka w
    Lublin
    Auto
    Alfa 156 2.4 JTD 99r.
    Postów
    91

    Domyślnie

    Co do paska, to go zdejmij (w dziale zrob to sam jest manual)zobacz w jakim jest stanie. Posprawdzaj wszystkie rolki czy nie maja luzow i sprawdz samonapinacz czy nie jest zapieczony, mozesz to zrobic po zdjeciu paska, zakladasz na niego klucz chyba 32 plaski oczkowy i ruszasz nim ma ladnie pracowac i odbijac sprezyna, jezeli nie rusza sie plynnie wyciagnij go i nasmaruj,jezeli pasek jest kiepski to go wymien i wazne zeby potem go napiac tak jak jest to w manualu napisane. Co do gum stabilizatora to najlepiej je slychac gdy jedziesz jednym kolem po rownej nawierzchni a drugim po nierownej jak sie wtedy tlucze to mozesz wymieniac gumy. Co do zawieszenia to nie jest az tak tragicznie drogie podstawa to odpowiedzia diagnoza uszkodzonych elementow a wtedy i koszty mniejsze. Nie martw sie zawsze trzeba troche samochod dopiescic a potem tylko pozostaje cieszyc sie z posiadania samochodu najbardziej zajebistej marki na swiecie

  5. #5
    moreeek
    Gość

    Domyślnie

    prezess he , przy kupnie alfy musis miec z 3 kola na luzie , jaka ja kupowalem 2 lata temu to po 2 dniach musialem juz wymieniac pompe wspomagania :-) ogolnie juz przewrocilem tą Alfinke w dobry stan i teraz tylko tankuje i smigam ale poczatki byly masakryczne, ogolnie to juz na ta alfe wydalem drugie tyle ile kupiem alfe poprostu - KTO BOGATEMU ZABRONI albo SIĘ PRACUJE SIĘ MA albo KOGO NIE STAĆ ŚMIGA CALIBRĄ

    pozdrawiam

  6. #6
    Prezess
    Gość

    Domyślnie

    Zdaję sobie sprawę że po kupnie samochodu trzeba troszkę go doinwestować i przypudrować Jestem na to nastawiony. Jeżeli mam jakieś wątpliwości idę sobie na nią (Bellę) popatrzeć

  7. #7
    Prezess
    Gość

    Domyślnie

    Ostatnio na małym miejscowym spociku motoryzacyjnym, jeden mechanik powiedział mi że może to być sprzęgło kinetyczne od alternatora, droga "zabawa", w okolicach 300zł. Co o tym myślicie ? Może lepiej kupić alternator używany z alledrogo ?

    Gorszym problemem jest dla mnie za wysoka temperatura silnika. O ile jeżdżę po mieście i temperatura dochodzi do 91-95 stopni, to w trasie temperatura jest na poziomie przed ostatniej wskazówki. Czyli między 100 a 130 stopni. Jeżeli z pedałem gazu posługuję się jak z dzieckiem to temperatura trzyma się na poziomie 95-100, ale jeżeli przyśpieszę lub jest jakieś wzniesienie, innymi słowy jeżeli silnik zostanie obciążony temperatura znacznie skacze. Co to może być ? Termostat? Czujnik jakiś ? Dodam tylko że układ zalany zwykłą wodą, która co jakiś czas ubywa z układu. Z tyłu nie zostawiam za sobą jakiejś chmury, Alfa w ogóle nie dymi, nie kopci. Kolejnym szczegółem może być to że gdy odkręcam korek od zbiorniczka wyrównawczego to woda podnosi się do góry, a ciśnienie się obniża. Nic w tym dziwnego jeżeli robimy to na ciepłym silniku, ale ostatnio taka sytuacja zaistniała po nocnym postoju, na całkowitym zimnym silniku.

    ALFAHOLICY !! POMOCY!!

  8. #8
    Użytkownik Romeo Avatar redek83
    Dołączył
    06 2008
    Mieszka w
    Raszyn
    Auto
    Inny
    Postów
    945

    Domyślnie

    Jak dla mnie wymiana termostatu. Nie powinieneś dopuszczać do takich temperatur. 130'C to opór dużo. I wylej tą wodę na miłość boską... Najtańszy borygo będzie lepszy i bezpieczniejszy bo zaraz się zaczną lokalne przymrozki i narobisz sobie bałaganu jak Ci woda zamarźnie.
    Ostatnio edytowane przez redek83 ; 12-09-2010 o 18:54
    STOP CIOTOM DROGOWYM
    Było>> 166 2.4 JTD '99 >> GT 1.9 JTD '05 >> Jaguar X-Type 2.5 '03 >> Laguna 2 FL 1.9 DCI '05>>
    Jest>> Passat B6 2.0 TSI 200KM '07 ver. USA

  9. #9
    Prezess
    Gość

    Domyślnie

    Pomyłka w powyższym poście. Temperatura między 100 a 115stopni. Mimo wszystko to bardzo dużo. A co z ubywającą wodą ? Obawiam się o uszczelkę pod głowicą, ale spalanie by wzrosło a auto by dymiło i kopciło, a pali mało i nie kopci w ogóle.

    Dziś zauważyłem że w wężu między termostatem a chłodnicą nie było wody(sprawdziłem naciskając na niego), ale silnik troszkę ostygł. Sprawdzę to jutro na rozgrzanym silniku, aby nie wymieniać niepotrzebnie termostatu.
    Ostatnio edytowane przez Prezess ; 12-09-2010 o 20:59

  10. #10
    grafex
    Gość

    Domyślnie

    Prezess nie chcę Cię martwić ale faktycznie wszystkie objawy przypominają uszkodzoną uszczelke głowicy..............................

Podobne wątki

  1. drobne problemy z życia wzięte ;)
    Utworzone przez kotulsky w dziale 166
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 03-08-2014, 21:58
  2. Drobne aczkolwiek uciazliwe problemy
    Utworzone przez michal1903 w dziale 147
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 17-07-2014, 07:29
  3. Drobne problemy
    Utworzone przez Leon1 w dziale 156
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post / autor: 10-03-2014, 10:45
  4. Dwa drobne problemy
    Utworzone przez patik93r w dziale 147
    Odpowiedzi: 14
    Ostatni post / autor: 15-02-2014, 21:05
  5. 2 drobne, ale uciążliwe problemy z radiem
    Utworzone przez KornelPL w dziale 156
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 10-07-2011, 19:56

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory