Strona 1 z 5 12345 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 45

Temat: 156 2.0 TS - brak mocy, spadające obroty, głośna zmiana biegów

  1. #1
    Użytkownik Rowerzysta Avatar silentbob83
    Dołączył
    09 2010
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    Alfa Romeo 156 2.0 TS 2000 rok
    Postów
    61

    Domyślnie 156 2.0 TS - brak mocy, spadające obroty, głośna zmiana biegów

    Witajcie Koledzy,
    Swoją Alfę kupiłem kilka dni temu i zauważyłem kilka objawów (o części wiedziałem już przy zakupie). Czytałem wcześniej forum i wiem, że podobne objawy były już opisywane, dlatego chciałbym tylko prosić o pomoc przy 2 objawach z 3 Na wstępie powiem, że tuż przed zakupem kasowany był błąd sondy lambda i teraz jeszcze nie zdążyłem podjechać i sprawdzić czy nie wyskakuje ponownie:

    - spadają obroty na biegu jałowym - to było już wałkowane, więc niej więcej mogę się domyślać co jest przyczyną, to wiedziałem też przy zakupie. Jedyna różnica między tym co było opisywane a tym co u mnie występuje jest to, że w moim autku obroty normują się na poziomie ok 800 i potem spadają raz na jakiś czas do 500-600 a nie skaczą w górę. Domyślam się, że to wina przepustnicy lub przepływomierza tak jak to było już opisywane.

    - "głośno" wchodzą biegi. Nie chodzi o to, że ze zgrzytem, ale przy każdej zmianie słychać dosyć głośny "klank" . Biegi potrafią haczyć i pojawia się standardowy problem ze wstecznym - wchodzi głośno i czasem nie zapala się lampka cofania. Macie pomysł co to może być?

    - brakuje mocy. Zaraz po zakupie nie było problemu (może dlatego, że wykasowany był błąd sondy lambda), ładnie się zbierała na każdym biegu. Teraz jest tak, że czasem ledwo rusza, na 1 wciskam gaz do dechy a ona ledwo się toczy. Przyspieszenia też są gorsze. Nie mam pomysłu co to może być. Pomożecie?
    Ostatnio edytowane przez Administracja ; 26-09-2010 o 16:38

  2. #2
    Użytkownik Alfista Avatar lesio146
    Dołączył
    12 2006
    Mieszka w
    SZAMOTULY(PYRLANDIA)
    Auto
    159 JTDm ; 156 V6 Qsystem
    Postów
    4,427

    Domyślnie

    Wyczysć przepustnicę(to na pewno nie zaszkodzi).Problem biegów to raczej problem sprzęgła.Diagnoza komputerowa u kogoś kto ma pojęcie o AR będzie chyba rozsądniejsza niż wymiana czegoś na chybił trafił.
    Były inne wcześniej. Teraz 159 i 156 oraz 155 do sprzedania.

  3. #3
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar bubu321
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    G 1.4 MA 170CV ECU Nexus 8GMF
    Postów
    6,112

    Domyślnie

    - czyszczenie przepustnicy, reset parametrów adaptacyjnych oraz adaptacja ECU.
    _______________________________________
    - AR 156 TS 2.0 ecu M1.5.5
    - 147 1.6 16v 105CV ecu ME7.3.1.
    - G 1.4 MA 170CV@190CV ecu 8GMF przebieg 91000 km.
    + e-Niro KIA 64 kWh battery, 200CV, 400 Nm

  4. #4
    Użytkownik Rowerzysta Avatar silentbob83
    Dołączył
    09 2010
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    Alfa Romeo 156 2.0 TS 2000 rok
    Postów
    61

    Domyślnie

    Cytat Napisał bubu321 Zobacz post
    - czyszczenie przepustnicy, reset parametrów adaptacyjnych oraz adaptacja ECU.
    Jako, że dopiero co nabyłem auto i jeszcze nie jestem biegły, chciałbym poprosić o wytłumaczenie co to znaczy "adaptacja ECU"?

  5. #5
    Użytkownik Alfista Avatar lesio146
    Dołączył
    12 2006
    Mieszka w
    SZAMOTULY(PYRLANDIA)
    Auto
    159 JTDm ; 156 V6 Qsystem
    Postów
    4,427

    Domyślnie

    Cytat Napisał silentbob83 Zobacz post
    Jako, że dopiero co nabyłem auto i jeszcze nie jestem biegły, chciałbym poprosić o wytłumaczenie co to znaczy "adaptacja ECU"?
    Z tym musisz pojechać do kogoś takiego jak bubu321.Czyli do kogoś kto jak Ci pisałem ma pojęcie o AR a nie tylko komputer.Jest tu sporo klubowiczów z Warszawy więc ich zapytaj kogo polecą.
    Były inne wcześniej. Teraz 159 i 156 oraz 155 do sprzedania.

  6. #6
    Użytkownik Rowerzysta Avatar silentbob83
    Dołączył
    09 2010
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    Alfa Romeo 156 2.0 TS 2000 rok
    Postów
    61

    Domyślnie

    Cytat Napisał lesio146 Zobacz post
    Z tym musisz pojechać do kogoś takiego jak bubu321.Czyli do kogoś kto jak Ci pisałem ma pojęcie o AR a nie tylko komputer.Jest tu sporo klubowiczów z Warszawy więc ich zapytaj kogo polecą.
    OK, tak zrobię. Zaraz podpytam, kto mógłby w Warszawie poświęcić mi chwilę.
    Dziękuję Wam obu za rady.

  7. #7
    Użytkownik Romeo Avatar dakoolk
    Dołączył
    11 2009
    Mieszka w
    WPR
    Auto
    Modra Foka
    Postów
    693

    Domyślnie

    Dziś z kolegą podpięliśmy Bellę pod fiatecuscan (mam tylko Windows 7, więc nie mam alfadiaga), ale ukłąd coś "kapryśny był" i cały czas następowało rozłączanie, a kolega nieco się spieszył.
    Udało się zrobić takie dwa zrzuty (parametry wybrane "na czuja", bo jeszcze się za bardzo na tym nie znam):





    oraz wykres przepływu powietrza i obrotów (dwa pliki zzipowane w załączniku - CSV i XLS).

    Jakby ktoś miał chwilę i chęć to mógłby rzucić okiem, czy cokolwiek z tego wynika, czy nie (samochód stał na biegu jałowym, zrobiliśmy dwie "przegazówki", ale akurat spadek obrotów poniżej 800 rpm nie nastąpił).

    EDIT: wgrałem jeszcze pozostałe logi i CSV, które Fiat ecuscan automatycznie zapisał.
    Ostatnio edytowane przez dakoolk ; 11-09-2010 o 14:54
    Moja ex - teraz u kolegi "szybka"...

  8. #8
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar bubu321
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    G 1.4 MA 170CV ECU Nexus 8GMF
    Postów
    6,112

    Domyślnie

    - powodem kaprysnego połaczenia jest parametr "opóznienie zbyt wysokie" widoczne w linii statusowej , w lewym dolnym ekranie.
    - na forum zapytany o to autor pominął to milczeniem, chyba jest jakis powód tego.
    - mam też problemy z połaczeniem, ustawiałem rózne czasy ooznienia, nic nie miało na to wpływu.
    - za to program Unidiag może być podłączony nawet 3 dni i trzyma trannsmisję, szkoda że ma tyle blędów !!!
    Ostatnio edytowane przez bubu321 ; 12-09-2010 o 10:51
    _______________________________________
    - AR 156 TS 2.0 ecu M1.5.5
    - 147 1.6 16v 105CV ecu ME7.3.1.
    - G 1.4 MA 170CV@190CV ecu 8GMF przebieg 91000 km.
    + e-Niro KIA 64 kWh battery, 200CV, 400 Nm

  9. #9
    MarcinTM
    Gość

    Domyślnie

    Bo Unidiag czyta parametry transmisji P1 P2 itd. i się stosuję do tych opcji, do tego wysyła w wolnej chwili 0x01 0x3E 0x3F i odczytuję 0x01 0x7E 0x7F sprawdzając połączenie i nie dopuszcza do zerwania, Afladiag pod tym względem poszło na łatwiznę,ale szacunek za resztę .

  10. #10
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar bubu321
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    G 1.4 MA 170CV ECU Nexus 8GMF
    Postów
    6,112

    Domyślnie

    - Unidiag stosuje w oprogramowaniu pętli i init funkcję QueryPerformanceCounter(&CurrentCounter).
    - Unidiag stosuje kody zapytania krótkie, zaś alfadiag stosuje zgodnie z procedurą kody zapytania długie tj.
    pytanie: 80 10 F1 01 3E C0.
    odpowiedz: 80 F1 10 01 7E 00.
    - co zaś stosuje FiatEcuScan, warto zobaczyć ale to i tak nam w niczym nie pomoże..

    --
    http://autos.groups.yahoo.com/group/UniDiag/message/48
    --
    http://tech.groups.yahoo.com/group/o...g/message/2942
    --
    Ostatnio edytowane przez bubu321 ; 13-09-2010 o 09:55
    _______________________________________
    - AR 156 TS 2.0 ecu M1.5.5
    - 147 1.6 16v 105CV ecu ME7.3.1.
    - G 1.4 MA 170CV@190CV ecu 8GMF przebieg 91000 km.
    + e-Niro KIA 64 kWh battery, 200CV, 400 Nm

Podobne wątki

  1. Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 08-07-2015, 21:35
  2. Alfa 147 1.6 TS, brak mocy, głośna praca, czy to świece?
    Utworzone przez Karol147 w dziale 147
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post / autor: 08-07-2014, 10:38
  3. Spadające obroty
    Utworzone przez maxko w dziale 147
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 16-12-2013, 09:59
  4. [GTV] spadające obroty
    Utworzone przez brzoza13 w dziale Gtv/Gtv Spider
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 15-11-2012, 15:15
  5. Obroty i brak mocy :(
    Utworzone przez FacesOfDeath w dziale 156
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 19-04-2009, 11:11

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory