Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 15

Temat: Zapalanie lampki komputera na zimnym silniku

  1. #1
    marceell
    Gość

    Domyślnie Zapalanie lampki komputera na zimnym silniku

    Witam. opiszę dziwną przypadłość jaką ma moja alfa. 1.8 ts. Otóż przy niższej temperaturze otoczenia, czyt. +15 stopni. po odpaleniu silnik pracuje na ssaniu, równo i prawidłowo. Po ok. jednej minucie, przy "schodzeniu" z obrotów zaczyna lekko drgać jakby nie palił jeden cylinder i po chwili zapala się lampka komputera. po osiągnięciu ok. 90 stopni i ponownym uruchomieniu silnika jest ok. diagnoza komputera w serwisie " nieprawidłowy zapłon 3 cylindra, cewka". cewka wymieniona, nawet trzykrotnie! kable sprawdzone. świece nowe. ma ktoś jakiś pomysł??
    Ostatnio edytowane przez Piotriix ; 15-10-2010 o 15:22

  2. #2
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar bubu321
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    G 1.4 MA 170CV ECU Nexus 8GMF
    Postów
    6,112

    Domyślnie

    - podpis, typ silnika, rok produkcji.
    _______________________________________
    - AR 156 TS 2.0 ecu M1.5.5
    - 147 1.6 16v 105CV ecu ME7.3.1.
    - G 1.4 MA 170CV@190CV ecu 8GMF przebieg 91000 km.
    + e-Niro KIA 64 kWh battery, 200CV, 400 Nm

  3. #3
    marceell
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał bubu321 Zobacz post
    - podpis, typ silnika, rok produkcji.
    alfa 156 1.8 ts 2001

  4. #4
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar bubu321
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    G 1.4 MA 170CV ECU Nexus 8GMF
    Postów
    6,112

    Domyślnie

    - z tego roku produkcji to zapłon jest typu CF3.
    - wszystko co się tyczy zapłonu 3 cylindra jest do niego bezpośrednio podłączone, mała i duża świeca, krótkie kable.
    - przy diagnostyce nie wymienia się 6 razy cewek, przewodów tylko cały zespół od np. awaryjnego cylindra ( 3) przenosi się na inny cylinder.
    - pozwala to stwierdzic czy bład wędruje za przenoszonymi składnikami, czy jest spowodowany np. zespołem ZTC ( zespól tłok-cylinder).
    - ECu jakie masz w tym modelu Me 7.3.1 dość dobrze radzi sobie z diagnostyką, ważne aby mu nie zmieniać wszystkiego na raz.
    Ostatnio edytowane przez bubu321 ; 15-10-2010 o 07:19
    _______________________________________
    - AR 156 TS 2.0 ecu M1.5.5
    - 147 1.6 16v 105CV ecu ME7.3.1.
    - G 1.4 MA 170CV@190CV ecu 8GMF przebieg 91000 km.
    + e-Niro KIA 64 kWh battery, 200CV, 400 Nm

  5. #5
    Użytkownik Quadrifoglio Verde
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    AR156 1,6TS 1999 r.
    Postów
    5,304

    Domyślnie

    A jak się czują świece na tym cylindrze - może by od tego zacząć?

  6. #6
    marceell
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał SG0240 Zobacz post
    A jak się czują świece na tym cylindrze - może by od tego zacząć?
    brudne, jakby nie przepalały. w lecie wszysko działa ok. tzn powyżej 15 stopni. ale cały czas mam wrażenie że samochód nie działa na pełnej mocy. czasami mu się to zdarza i aż jestem zaskoczony cichą pracą silnika i przyśpieszeniem

  7. #7
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar bubu321
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    G 1.4 MA 170CV ECU Nexus 8GMF
    Postów
    6,112

    Domyślnie

    ... cewka wymieniona, nawet trzykrotnie! kable sprawdzone. świece nowe.
    - to chyba pozostał wtryskiwacz.
    Ostatnio edytowane przez bubu321 ; 15-10-2010 o 07:26
    _______________________________________
    - AR 156 TS 2.0 ecu M1.5.5
    - 147 1.6 16v 105CV ecu ME7.3.1.
    - G 1.4 MA 170CV@190CV ecu 8GMF przebieg 91000 km.
    + e-Niro KIA 64 kWh battery, 200CV, 400 Nm

  8. #8
    marceell
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał bubu321 Zobacz post
    [QUOTE... cewka wymieniona, nawet trzykrotnie! kable sprawdzone. świece nowe.
    - to chyba pozostał wtryskiwacz.[/QUOTE]
    i na komputerze diagnostycznym by było "wielokrotne wypadanie zapłonu trzeciego cylindra" ?

  9. #9
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar bubu321
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    G 1.4 MA 170CV ECU Nexus 8GMF
    Postów
    6,112

    Domyślnie

    - ciężko man Ci coś radzić.
    - ponieważ jesteśmy przyzwyczajeni do komunikatów jakie podaje Alfadiag, albo nr. błędu i parametry środowiskowe.
    - ty zaś podajesz to co podał jakiś przyrząd uniwersalny bez podania parametrów środowiskowych.
    _______________________________________
    - AR 156 TS 2.0 ecu M1.5.5
    - 147 1.6 16v 105CV ecu ME7.3.1.
    - G 1.4 MA 170CV@190CV ecu 8GMF przebieg 91000 km.
    + e-Niro KIA 64 kWh battery, 200CV, 400 Nm

  10. #10
    Użytkownik Quadrifoglio Verde
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    AR156 1,6TS 1999 r.
    Postów
    5,304

    Domyślnie

    Cytat Napisał marceell Zobacz post
    brudne, jakby nie przepalały. w lecie wszysko działa ok. tzn powyżej 15 stopni. ale cały czas mam wrażenie że samochód nie działa na pełnej mocy. czasami mu się to zdarza i aż jestem zaskoczony cichą pracą silnika i przyśpieszeniem
    Czarne, okopcone świece to ewidentnie złe spalanie.
    No to:
    - albo brak należytej iskry - wtedy wymieniamy cewki, świece, kable
    - albo za duzo paliwa - lejący wtryskiwacz
    - albo brak kompresji - trzeba sprawdzić ciśnienie sprężania, jesli jest za małe to niestety robimy remoncik głowica - cylinder

    A jak wyglądają pozostałe świece, czy zamieniałeś świece miejscami, kiedy zmieniałeś świece?

Podobne wątki

  1. Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 02-01-2015, 20:49
  2. Ciężkie zapalanie na ciepłym silniku AR 2.4 JTD
    Utworzone przez karol1924 w dziale 166
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post / autor: 01-10-2012, 16:20
  3. Odpowiedzi: 14
    Ostatni post / autor: 15-01-2012, 23:17
  4. stuki na zimnym silniku
    Utworzone przez kowall85 w dziale 156
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post / autor: 03-12-2010, 21:09
  5. [155] 155 2.0TS gośnie na zimnym silniku
    Utworzone przez Chudy0 w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post / autor: 04-01-2010, 17:29

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory