Strona 2 z 2 PierwszyPierwszy 12
Pokaż wyniki od 11 do 18 z 18

Temat: 156 1,8Tspark czasem traci moc

  1. #11
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar bubu321
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    G 1.4 MA 170CV ECU Nexus 8GMF
    Postów
    6,112

    Domyślnie

    - no tak z wymianą sondy to ja bym jeszcze poczekał.
    - zróbmy analizę tego co kolega pomierzył w końcu po to to robimy.
    - proszę zwrócić uwage na parametry środowiskowe jakie podaje alfadiag.
    - tego niestety jak na razie nie podaje FES.
    - bład P0130, problemy z sondą lambda, połączenia .
    - P0170 problemy z sondą lambda , złe wskazywana wartość, sonda uszkodzona.
    - tylko w takiej kolejności analizujemy błędy w M1.5.5, P0130 --> P0170, gdzie ten drugi i reszta z klasy bledów już nas nie interesuje ponieważ one są wytworem tego pierwszego,
    - teraz to chyba jasne.
    - parametry środowiskowe:
    - przy małych obrotach sonda jest powyżej górnego poziomu.
    - przy wyższych obrotach sie rozłącza, Open circiut.
    - czego to jest dowodem ?, braku połączenia podczas wstrząsów.
    - jak na mój gust ten błąd nie wystąpi podczas gazowania na postoju, chyba że rozrząd żle ustawiony i silniki trzęsie.
    - co trzeba zrobić, poprawić połaczenia.
    - jest to szczególnie trudne do wykonania ponieważ u mnie pomagało dopiero rozebranie łaczówki od sondy lambda i dogiecie styków.
    - ale na początek można spróbowac WD40, rozłączyć, psiknąć, połaczyć.
    - a jakie wykresy na sonda na postoju ?
    Ostatnio edytowane przez bubu321 ; 24-10-2010 o 09:20
    _______________________________________
    - AR 156 TS 2.0 ecu M1.5.5
    - 147 1.6 16v 105CV ecu ME7.3.1.
    - G 1.4 MA 170CV@190CV ecu 8GMF przebieg 91000 km.
    + e-Niro KIA 64 kWh battery, 200CV, 400 Nm

  2. #12
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar iNTELL
    Dołączył
    08 2009
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    159 SW 1,9JTDm, 156 SW 1,9JTD, Spider 3.0 V6, Audi A8 3,7 V8
    Postów
    341

    Domyślnie

    Nie wiem czy o to chodziło, ale coś tam pomierzyłem

    Sonda lambda na postoju na dowolnych obrotach ma wykres idealnie liniowy, cały czas 0,47V, jedynie po doprowadzeniu silnika do odcięcia dzieje się coś takiego jak na obrazku poniżej, trwa to przez chwilę, następnie wykres się prostuje i dalej jest 0,47V



    Poza tym czym może być spowodowany pierwszy błąd P1173 związany z FRA ?? On występuje jeszcze nim pojawi się błąd sondy lambda.

    Jeszcze jedno, w którym miejscu w alfie jest sonda lambda ? Czy dostanę się do niej bez kanału ?? Chciałem poprawić jakość styków, ale nie mogę jej namierzyć
    Ostatnio edytowane przez iNTELL ; 24-10-2010 o 12:29

  3. #13
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar bubu321
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    G 1.4 MA 170CV ECU Nexus 8GMF
    Postów
    6,112

    Domyślnie

    - w torze sondy jest rura wydechowa, łącznik elastyczny, sonda, katalizator ( mam nadzieje że nie zabity )
    - dziury w rurze wydechowej to by użytkownik słyszał.
    - łacznik dziurawy to też słychać.
    - zabity katalizator to totalny brak mocy, na wyższych obrotach.
    - ale jak ktoś jeżdzi tylko po mieście to może tego nie wychwycić.
    - chyba ewidentnie sonda do wymiany.
    - jak to mówią w serwisie, zakoksowana.
    - czemu nie podałes całego wykresu, zrzutu, tajne dane tam miałeś
    - czy raczej boisz sie konkurencji.

    --

    --
    _______________________________________
    - AR 156 TS 2.0 ecu M1.5.5
    - 147 1.6 16v 105CV ecu ME7.3.1.
    - G 1.4 MA 170CV@190CV ecu 8GMF przebieg 91000 km.
    + e-Niro KIA 64 kWh battery, 200CV, 400 Nm

  4. #14
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar iNTELL
    Dołączył
    08 2009
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    159 SW 1,9JTDm, 156 SW 1,9JTD, Spider 3.0 V6, Audi A8 3,7 V8
    Postów
    341

    Domyślnie

    Cytat Napisał bubu321 Zobacz post
    - zabity katalizator to totalny brak mocy, na wyższych obrotach.
    - ale jak ktoś jeżdzi tylko po mieście to może tego nie wychwycić.
    Ja jeżdżę głównie na trasie, codziennie przynajmniej raz trasa długołęka - wrocław i z powrotem Problem totalnego braku mocy na wyższych obrotach nie występuje, jeśli traci moc to głównie dzieje się to na niższych obrotach.

    Cytat Napisał bubu321 Zobacz post
    - czemu nie podałes całego wykresu, zrzutu, tajne dane tam miałeś
    - czy raczej boisz sie konkurencji.
    Co masz na myśli mówiąc całego wykresu ?? Złapałem zrzut ekranu akurat w tym miejscu po ciężkiej walce z kabelkiem VAG - co chwile mnie rozłącza, prawie mnie szlag trafił robiąc ten pomiar

  5. #15
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar iNTELL
    Dołączył
    08 2009
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    159 SW 1,9JTDm, 156 SW 1,9JTD, Spider 3.0 V6, Audi A8 3,7 V8
    Postów
    341

    Domyślnie

    Przed chwilą przestawiałem auto 10m dalej i zaraz po ruszeniu załapał zmułe, kilka sekund po tym zgasiłem auto i po wyjściu czuć było nieprzepalonym paliwem. Czyżby coś ze świecami ?

  6. #16
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar bubu321
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    G 1.4 MA 170CV ECU Nexus 8GMF
    Postów
    6,112

    Domyślnie

    - jak masz takie problemy z utrzymaniem łacznoci z programem alfadiag to może masz zabity , dawno nie re-instalowany system.
    - na moim notebooku może trzymać tak ze dwa dni bez utraty łączności.
    Ostatnio edytowane przez bubu321 ; 25-10-2010 o 16:11
    _______________________________________
    - AR 156 TS 2.0 ecu M1.5.5
    - 147 1.6 16v 105CV ecu ME7.3.1.
    - G 1.4 MA 170CV@190CV ecu 8GMF przebieg 91000 km.
    + e-Niro KIA 64 kWh battery, 200CV, 400 Nm

  7. #17
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar iNTELL
    Dołączył
    08 2009
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    159 SW 1,9JTDm, 156 SW 1,9JTD, Spider 3.0 V6, Audi A8 3,7 V8
    Postów
    341

    Domyślnie

    Cytat Napisał bubu321 Zobacz post
    - jak masz takie problemy z utrzymaniem łacznoci z programem alfadiag to może masz zabity , dawno nie re-instalowany system.
    - na mim notebooku może trzymać tak ze dwa dni bez utraty łączności.
    Wydaje mi się, że problem jest raczej po stronie kabelka, bo żeby załapało muszę po kilka razy wkładać i wyjmować wtyczkę USB z komputera. W większości wypadków zaraz po podpięciu interfejsu mam komunikat, że nie rozpoznano urządzenia USB, ale raz na jakiś czas uda mu się załapać i przez chwilkę działa

  8. #18
    Użytkownik Rowerzysta Avatar regis
    Dołączył
    08 2009
    Mieszka w
    Przemyśl
    Auto
    156 2,5 v6 '99
    Postów
    72

    Domyślnie

    Cytat Napisał iNTELL Zobacz post
    No tak, ale gdyby to był przerwany obwód to błąd by był cały czas
    nie byłby jeżeli jest gdzieś słaby styk i przerwie od czasu do czasu na dziurach

Podobne wątki

  1. Auto czasem traci moc- parametry do wglądu V6
    Utworzone przez Kris_Nero166 w dziale 166
    Odpowiedzi: 108
    Ostatni post / autor: 18-01-2018, 23:46
  2. [MiTo] Czasem zapala się kontrolka 'awaria systemu EOBD', auto traci moc - co mam zrobić?
    Utworzone przez Lutraki w dziale MiTo/Giulietta
    Odpowiedzi: 35
    Ostatni post / autor: 10-03-2013, 17:37
  3. [156]Czasem traci wspomaganie.
    Utworzone przez czacha w dziale 156
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 01-02-2012, 16:15
  4. [146] Oświetlenie wnętrza - czasem jest, czasem nie
    Utworzone przez paulcat w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 22-04-2010, 10:18
  5. [164] czasem szarpnie, czasem zgaśnie na światłach
    Utworzone przez fr33 w dziale 33/164
    Odpowiedzi: 20
    Ostatni post / autor: 04-02-2009, 21:06

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory