Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 18

Temat: 156 1,8Tspark czasem traci moc

  1. #1
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar iNTELL
    Dołączył
    08 2009
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    159 SW 1,9JTDm, 156 SW 1,9JTD, Spider 3.0 V6, Audi A8 3,7 V8
    Postów
    341

    Domyślnie 156 1,8Tspark czasem traci moc

    Witam, mam taki problem troszkę mnie irytujący, raz na jakiś czas, alfa potrafi stracić moc, coś jakby brakło paliwa, muszę wtedy zredukować bieg, wkrecić ją na obroty i wszystko wraca do normy, czym to może być spowodowane ??
    Podłączyłem przed chwilą komputer i alfadiagiem odczytałem takie błędy:

    P1173:
    Failed Component Code: Self adaptation parameters FRA
    Fault Symptom: Above Maximum Limit
    Warning Lamp Status: Warning Lamp not Illuminated
    Fault Test State: Test complete for this Error or not applicable.
    Fault Code Storage State: Error Present at time of request
    Event Count: 83 count
    Filter Count: 0 count
    Environmental Condition One: Engine Speed: 3760 rpm
    Environmental Condition Two: Engine Coolant Temp: 41.1 °C

    P0130:
    Failed Component Code: Lambda Sensor
    Fault Symptom: Open Circuit
    Warning Lamp Status: Warning Lamp not Illuminated
    Fault Test State: Test complete for this Error or not applicable.
    Fault Code Storage State: Error Not Present at time of request
    Event Count: 78 count
    Filter Count: 0 count
    Environmental Condition One: Engine Speed: 2680 rpm
    Environmental Condition Two: Filtered Load: 4650 uS

    P0170:
    Failed Component Code: Lambda Regulation
    Fault Symptom: Below Minimum Limit
    Warning Lamp Status: Warning Lamp not Illuminated
    Fault Test State: Test complete for this Error or not applicable.
    Fault Code Storage State: Error Not Present at time of request
    Event Count: 22 count
    Filter Count: 0 count
    Environmental Condition One: Engine Speed: 1040 rpm
    Environmental Condition Two: Filtered Load: 2250 uS

    P0655:
    Failed Component Code: High Temperature Warning Light
    Fault Symptom: Circuit Open
    Warning Lamp Status: Warning Lamp not Illuminated
    Fault Test State: Test complete for this Error or not applicable.
    Fault Code Storage State: Error Present at time of request
    Event Count: 64 count
    Filter Count: 0 count
    Environmental Condition One: Engine Speed: 1400 rpm
    Environmental Condition Two: Engine Coolant Temp: 11.3 °C

    Z góry dzięki za pomoc

  2. #2
    marceell
    Gość

    Domyślnie

    może jakiś syf w paliwie? woda lub ropa? wlej jakiś dodatek do paliwa i zobacz. najlepiej czysty "biały" denaturat. nie zaszkodzi a może pomóc

  3. #3
    Użytkownik Rowerzysta Avatar regis
    Dołączył
    08 2009
    Mieszka w
    Przemyśl
    Auto
    156 2,5 v6 '99
    Postów
    72

    Domyślnie

    Cytat Napisał iNTELL Zobacz post
    P0130:
    Failed Component Code: Lambda Sensor
    Fault Symptom: Open Circuit
    czyli przerwany obwód sondy lambda, z tego powodu mógł wyskoczyć pierwszy i trzeci błąd.

    Cytat Napisał iNTELL Zobacz post
    P0655:
    Failed Component Code: High Temperature Warning Light
    Fault Symptom: Circuit Open
    Przerwany obwód kontrolki temperatury cieczy??

    no ale ja fachowcem nie jestem, tak tylko czytam co napisane

  4. #4
    marceell
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał regis Zobacz post
    czyli przerwany obwód sondy lambda, z tego powodu mógł wyskoczyć pierwszy i trzeci błąd.



    Przerwany obwód kontrolki temperatury cieczy??

    no ale ja fachowcem nie jestem, tak tylko czytam co napisane
    prędzej przerwa w podawaniu paliwa

  5. #5
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar bubu321
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    G 1.4 MA 170CV ECU Nexus 8GMF
    Postów
    6,112

    Domyślnie

    - brakuje tylko roku produkcji , wtedy wiadomo czy jest M1.5.5 czy tez lepiej ME7.3.1.
    _______________________________________
    - AR 156 TS 2.0 ecu M1.5.5
    - 147 1.6 16v 105CV ecu ME7.3.1.
    - G 1.4 MA 170CV@190CV ecu 8GMF przebieg 91000 km.
    + e-Niro KIA 64 kWh battery, 200CV, 400 Nm

  6. #6
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar iNTELL
    Dołączył
    08 2009
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    159 SW 1,9JTDm, 156 SW 1,9JTD, Spider 3.0 V6, Audi A8 3,7 V8
    Postów
    341

    Domyślnie

    Cytat Napisał bubu321 Zobacz post
    - brakuje tylko roku produkcji , wtedy wiadomo czy jest M1.5.5 czy tez lepiej ME7.3.1.
    Przepraszam rok produkcji umknął mojej uwadze M1.5.5 - 1998r.

    ---------- Post dodany o godzinie 17:12 ---------- Poprzedzający go post został napisany o godzinie 17:09 ----------

    Cytat Napisał regis Zobacz post
    czyli przerwany obwód sondy lambda, z tego powodu mógł wyskoczyć pierwszy i trzeci błąd.
    No tak, ale gdyby to był przerwany obwód to błąd by był cały czas, a wszystkie błędy da się skasować i teraz zero śladu po nich, nawet po przejechaniu kilkudziesięciu kilometrów.

    ---------- Post dodany o godzinie 17:14 ---------- Poprzedzający go post został napisany o godzinie 17:12 ----------

    Cytat Napisał regis Zobacz post
    Przerwany obwód kontrolki temperatury cieczy??

    no ale ja fachowcem nie jestem, tak tylko czytam co napisane
    Ten błąd akurat pewnie przez to, że podczas odpowietrzania układu chłodzenia silnika, przez moją nieuwagę mi się lekko zagrzał Ale też pewien nie jestem.

  7. #7
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar bubu321
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    G 1.4 MA 170CV ECU Nexus 8GMF
    Postów
    6,112

    Domyślnie

    - no to sie sprawa rozwiązała, były to tzw. błedy historyczne , zaszłe.
    - idziemy do auta, kasujemy błędy, potem rajd po dzielnicy i znów odczytujemy błędy.
    - uważaj na moście Milenijnym , stawiają czasem radar.
    _______________________________________
    - AR 156 TS 2.0 ecu M1.5.5
    - 147 1.6 16v 105CV ecu ME7.3.1.
    - G 1.4 MA 170CV@190CV ecu 8GMF przebieg 91000 km.
    + e-Niro KIA 64 kWh battery, 200CV, 400 Nm

  8. #8
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar iNTELL
    Dołączył
    08 2009
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    159 SW 1,9JTDm, 156 SW 1,9JTD, Spider 3.0 V6, Audi A8 3,7 V8
    Postów
    341

    Domyślnie

    Cytat Napisał bubu321 Zobacz post
    - no to sie sprawa rozwiązała, były to tzw. błedy historyczne , zaszłe.
    - idziemy do auta, kasujemy błędy, potem rajd po dzielnicy i znów odczytujemy błędy.
    - uważaj na moście Milenijnym , stawiają czasem radar.
    Zrezygnowałem z Milenijnego na rzecz krajowej 8ki

    Więc tak, błędy skasowałem, przejechałem powoli jakieś 500m po czym wykonałem ponowny odczyt. Dał znać o sobie następujący błąd:

    p1173:
    Failed Component Code: Self adaptation parameters FRA
    Fault Symptom: Above Maximum Limit
    Warning Lamp Status: Warning Lamp not Illuminated
    Fault Test State: Test complete for this Error or not applicable.
    Fault Code Storage State: Error Present at time of request
    Event Count: 64 count
    Filter Count: 0 count
    Environmental Condition One: Engine Speed: 920 rpm
    Environmental Condition Two: Engine Coolant Temp: 69,6 °C

    następnie przejechałem już normalnie dystans ok. 2 - 3 km i do poprzedniego błędu dołączył taki kolega:

    p0130:
    Failed Component Code: Lambda Sensor
    Fault Symptom: Open Circuit
    Warning Lamp Status: Warning Lamp not Illuminated
    Fault Test State: Test complete for this Error or not applicable.
    Fault Code Storage State: Error Not Present at time of request
    Event Count: 69 count
    Filter Count: 0 count
    Environmental Condition One: Engine Speed: 2520 rpm
    Environmental Condition Two: Filtered Load: 3950 uS

    Kasowałem błędy jeszcze dwa razy i odczytywałem, ciągle powracają te same błędy, niezależnie czy jadę normalnie czy pałuję auto do odcinki na każdym biegu. Podczas pomiarów sytuacja zmulenia auta nie wystąpiła ani razu.

    Tutaj jeszcze błędy przy 2 i 3 odczycie:

    2 odczyt:

    Failed Component Code: Self adaptation parameters FRA
    Fault Symptom: Above Maximum Limit
    Warning Lamp Status: Warning Lamp not Illuminated
    Fault Test State: Test complete for this Error or not applicable.
    Fault Code Storage State: Error Present at time of request
    Event Count: 64 count
    Filter Count: 0 count
    Environmental Condition One: Engine Speed: 960 rpm
    Environmental Condition Two: Engine Coolant Temp: 96,5 °C


    Failed Component Code: Lambda Sensor
    Fault Symptom: Open Circuit
    Warning Lamp Status: Warning Lamp not Illuminated
    Fault Test State: Test complete for this Error or not applicable.
    Fault Code Storage State: Error Not Present at time of request
    Event Count: 65 count
    Filter Count: 0 count
    Environmental Condition One: Engine Speed: 3360 rpm
    Environmental Condition Two: Filtered Load: 4900 uS


    3 odczyt:

    Failed Component Code: Self adaptation parameters FRA
    Fault Symptom: Above Maximum Limit
    Warning Lamp Status: Warning Lamp not Illuminated
    Fault Test State: Test complete for this Error or not applicable.
    Fault Code Storage State: Error Present at time of request
    Event Count: 64 count
    Filter Count: 0 count
    Environmental Condition One: Engine Speed: 1040 rpm
    Environmental Condition Two: Engine Coolant Temp: 95,5 °C


    Failed Component Code: Lambda Sensor
    Fault Symptom: Open Circuit
    Warning Lamp Status: Warning Lamp not Illuminated
    Fault Test State: Test complete for this Error or not applicable.
    Fault Code Storage State: Error Not Present at time of request
    Event Count: 65 count
    Filter Count: 0 count
    Environmental Condition One: Engine Speed: 2600 rpm
    Environmental Condition Two: Filtered Load: 4550 uS


    i co Wy na to ??

  9. #9
    marceell
    Gość

    Thumbs down

    nowy wydatek? sonda lambda

  10. #10
    Użytkownik Alfista
    Dołączył
    07 2009
    Mieszka w
    Gorzyczki okolice Wodzisławia Śląskiego
    Auto
    Same ALFICE
    Postów
    4,445

    Domyślnie

    Cytat Napisał marceell Zobacz post
    nowy wydatek? sonda lambda
    A sprawdzałes na wykresach z alfadiaga? jak bedziesz kupował sonde to lepeij kup orginał, bo na zamienniki to szkoda twojej kasy...

Podobne wątki

  1. Auto czasem traci moc- parametry do wglądu V6
    Utworzone przez Kris_Nero166 w dziale 166
    Odpowiedzi: 108
    Ostatni post / autor: 18-01-2018, 23:46
  2. [MiTo] Czasem zapala się kontrolka 'awaria systemu EOBD', auto traci moc - co mam zrobić?
    Utworzone przez Lutraki w dziale MiTo/Giulietta
    Odpowiedzi: 35
    Ostatni post / autor: 10-03-2013, 17:37
  3. [156]Czasem traci wspomaganie.
    Utworzone przez czacha w dziale 156
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 01-02-2012, 16:15
  4. [146] Oświetlenie wnętrza - czasem jest, czasem nie
    Utworzone przez paulcat w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 22-04-2010, 10:18
  5. [164] czasem szarpnie, czasem zgaśnie na światłach
    Utworzone przez fr33 w dziale 33/164
    Odpowiedzi: 20
    Ostatni post / autor: 04-02-2009, 21:06

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory