Strona 2 z 6 PierwszyPierwszy 123456 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 11 do 20 z 55
  1. #11
    Użytkownik Romeo Avatar sedici
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    OPL
    Auto
    Stilo Multiwagon jtd115 CV 322tys km...
    Postów
    1,731

    Domyślnie

    Cytat Napisał J.A.N Zobacz post

    PS. do czego jest w/w "grucha" ?
    hehe, tzw wymiennik ciepła , to jest rurka spalin pokryta tym ''zgrubieniem''

    w tym płaszczu przepływa płyn chłodniczy ,i spaliny wewnątrz rurki idące do egr powodują m.in. szybsze rozgrzewanie płynu \schładzanie spalin
    this is my truth tell me yours
    "Polityka została wymyślona po to, aby kłamstwo brzmiało jak prawda." G.Orwell
    http://www.youtube.com/watch?v=liSxjtd16xQ - bastard

  2. #12
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar Erni1985
    Dołączył
    06 2010
    Mieszka w
    Szczebrzeszyn
    Auto
    AR 156 2001r 1.9 jtd 110ps
    Postów
    51

    Domyślnie

    moja alfa miala wymieniany termostat jakies 2 miesiace temu przygladalem sie jak to robil moj mechanik i uwazam ze to nic trudnego. nastepnym razem sam to zrobie (1.9 jtd 8v 110KM) zachowanie sie wskaznika temp bylo dokladnie takie jak napisales. przy normalnej jezdzie 60st i dopiero spore korki nagrzewaly auto to tych 85st. po wymianie termostatu temp stala 87-88st nie mniej nie wiecej. fakt JTD dlugo sie nagrzewa. ale jest na to sposob: odpalajac rano zimny silnik wylaczyc dmuchanie calkiem i ustawic temp na minimum do tego najlepiej obieg wewnetrzny kabiny zeby jeszcze bardziej nie marznac. u mnie po jakis 7-10 min (jazda tylko do 1700obr/min) mam 70 st i juz powoli mozna ogrzewac wnetrze zaczynajac najlepiej od szyb. Poydrawiam

  3. #13
    Użytkownik Pirat drogowy
    Dołączył
    04 2009
    Mieszka w
    Chrzanów
    Auto
    alfa romeo 156 2.4 jtd 2001r
    Postów
    229

    Domyślnie

    Cytat Napisał J.A.N Zobacz post
    Ja wymieniałem w 8V 115km- dałem rade ale @@#$%^&@%& mnie trafił - kierowałem się instrukcją z forum ze słabszego modelu w której nie było takiej srebrnej "gruchy" po drodze do EGR (straszni mnie to zaskoczyło). Jedna ze śrub trzymająca termostat trzyma też tą "gruchę" z nią miałem największy problem.

    PS. do czego jest w/w "grucha" ?
    Namęczyłem się z tym cholerstwem.

  4. #14
    jarek156
    Gość

    Domyślnie

    u mnie w warunkach pogodowych jakie mamy teraz czyli 8-14stopni na zewnatrz w samochodzie na skazniku temp sie trzyma ok 60 czasem dochodzi pod 70 ale spada nie wiem czy jast dobrze,czy tez mam termostat do wymiany,mam tez nowa chlodnice dopiero co zalozona,moze to dlatego,PO 30min jezdy spokojnej oba weze od chlodnicy sa delikatnie cieple jak sprawdzic samemu termostat czy jest dobry, czy trzeba jechac do ASO

  5. #15
    Użytkownik Romeo Avatar peenbe
    Dołączył
    03 2010
    Mieszka w
    Glatz
    Auto
    AR 156 1.9 JTD M-Jet 16V 140KM 2004r. FL
    Postów
    672

    Domyślnie

    Ja tez wlasnie jestem po wymianie chlodnicy niedawno...kiedy bylo cieplo w lecie to mozliwe ze szybciej sie grzalo ,ale tez nie trzymalo temp. a teraz nie moge dogrzac auta jak pisalem nawet po 100 km mam 60 C :/

  6. #16
    Użytkownik Romeo Avatar peenbe
    Dołączył
    03 2010
    Mieszka w
    Glatz
    Auto
    AR 156 1.9 JTD M-Jet 16V 140KM 2004r. FL
    Postów
    672

    Domyślnie

    chyba jednak podjade na komputer, dla pewnosci, ale skoro kolega Erni mial 60 C a po wymianie stoi na 87-88 to raczej wine ponosi termostat ,martwi mnie to niedogrzanie bo ostatnio zauwazylem ze poziom oleju z 5 kresek spad do 4 na infocenterze a jesli auto niedogrzane to mozliwe ze bedzie lekko bralo olej ,czy nie powinno robie krotkie odcinki i auto praktycznie zawsze niedogrzane ? najechalem od ostatniej wymiany 14 tysiakow wiec wydaje sie ze to nie wielki ubytek...

  7. #17
    Keeperek
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał peenbe Zobacz post
    chyba jednak podjade na komputer, dla pewnosci, ale skoro kolega Erni mial 60 C a po wymianie stoi na 87-88 to raczej wine ponosi termostat ,martwi mnie to niedogrzanie bo ostatnio zauwazylem ze poziom oleju z 5 kresek spad do 4 na infocenterze a jesli auto niedogrzane to mozliwe ze bedzie lekko bralo olej ,czy nie powinno robie krotkie odcinki i auto praktycznie zawsze niedogrzane ? najechalem od ostatniej wymiany 14 tysiakow wiec wydaje sie ze to nie wielki ubytek...
    Widzisz tylko z tego co ja czytałem to temperatura otwarcia naszych termostatów to ok 82 stopnie, +/- kilka stopni, Erni ma inny silnik u niego chyba nie ma chłodnicy oleju a u nas jest. Moze u niego przewidziano inny termostat, mogło być też tak że założył nieoryginalny termostat o wyższej temperaturze otwarcia i na wskaźniku pokazuje 88 a w rzeczywistości jest więcej! Tego nie wiemy, dlatego najlepiej kupić sobie kabel diagnostyczny (jest 6 razy tańszy od termostatu!!)

  8. #18
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar J.A.N
    Dołączył
    09 2008
    Mieszka w
    Ostrów Wlkp.
    Auto
    Alfa Romeo156 1.9 JTD 8V 115 KM 2003
    Postów
    210

    Domyślnie

    peenbe ile uczyniła cię wymiana chłodnicy ? Coś czuję że mnie czeka taka akcja.

    PS - nurtuje mnie jeszcze jedna rzecz którą zauważyłem po wymianie termostatu - po rozgrzaniu silnika poziom płynu w zbiorniczku spada poniżej minimum, po odkręceniu nakrętki rozlega się odgłos jak przy otwieraniu browarka i poziom płynu się podnosi - co się dzieje ?
    156 Sportwagon 2003 1,9 JTD 8V 115 km - zostałem ALFAHOLIKIEM

  9. #19
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar Erni1985
    Dołączył
    06 2010
    Mieszka w
    Szczebrzeszyn
    Auto
    AR 156 2001r 1.9 jtd 110ps
    Postów
    51

    Domyślnie

    wiecie co ja sprawdzalem ta temperature zwyklym termometrem poprzez zanurzenie go w cieczy chlodzacej w zbiorniczku i przeklamanie pomiedzy termometrem a wskaznikiem w kabinie bylo jakies -/+ 2 st test robilem przed wymiana termostatu i po wiec jestem w stanie wierzyc we wskazania w kabinie. co do temp otwarcia tez przeczytalem gdzies ze w dieselu powinna byc ok 82 st ale w trzech niezaleznych sklepach pytalem i do mojego silnika zawsze pasowal tylko i wylacznie ten z otwarciem 88 czy 87 st.
    nie wiem czy tak ma byc nie mniej jednak auto nagrzewa sie normalnie do 88 i tak trzyma. zadnych wahan spadkow itp.
    odnosnie jazdy na niedogrzanym silniku to mi tez zjadlo kapke oleju wiecej na przestrzeni prawie 2 tys km.
    termostat kosztowal 279zl + wymiana + chlodziwo

  10. #20
    Użytkownik Romeo Avatar peenbe
    Dołączył
    03 2010
    Mieszka w
    Glatz
    Auto
    AR 156 1.9 JTD M-Jet 16V 140KM 2004r. FL
    Postów
    672

    Domyślnie

    chlodnice kupilem na allegro ( uzytkownika znajdziesz na forum , Zwawik czy jakos tak ) chinol ale pasuje idealnie i sprawuje sie idealnie ,koszt to jakos 2.5 stówki moze teraz juz mniej ,dalem chyba tez stowke za wymiane bo nie zrobilbym tego sam ,ale chlopaki z zacieciem wymieniali sami...

Podobne wątki

  1. wymiana termostatu JTD
    Utworzone przez babus11 w dziale 156
    Odpowiedzi: 26
    Ostatni post / autor: 01-02-2014, 19:03
  2. Wymiana termostatu w 3.0 V6
    Utworzone przez criss2007 w dziale 166
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 19-02-2013, 16:44
  3. Wymiana termostatu w AR 1.8 16v ts 98r.
    Utworzone przez daniel675 w dziale 156
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 13-10-2011, 17:20
  4. wymiana termostatu w 145 ????
    Utworzone przez wesolylukasz69 w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 01-02-2009, 21:30
  5. [155] Wymiana termostatu?
    Utworzone przez lysy76 w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 27-05-2008, 20:39

wymiana termostatu vectra c

wymiana termostatu opel omega 2.5 dti

wymiana termostatu 2.4 jtd

termostat vectra c 3 2

wymiana termostatu w vectra c

jak wymienić termostat w vectrze c

wymiana termostatu krok po proku vectra c

gdzie jest termostat w omedze 2.5

gdzie znajduje sie termostat w opel omega 2.5v6

opel.omega.2.5.td.termostat

wymiana termostatu fiat brava 1.6 16v ile czas trwa wymiana

wymiana termostatu brava 1.6

jaki koszt jest wymiany termostatu vectra b 2.5V6

ile kosztuje wyniana termostatu vectra b

termostat omega 2.5 dti gdzie jest

opel astra c 1 4 16v wymiana termostatu

wymiana termostatu opel vectra c

polozenie termostatu alfa 166 2.4jtd 20v

termostat vectra b 1.6 16v

wymiana termostatu vectra c 3.2

gdzie znajduje sie termostat w oplu vectrze c 3.2 v6

termostat vectra c 3.2

alfa 156 wymiana termostatu 2.4

opel vectra c 3.2 ubytek płynuwymiana termostatu afa c 1.9 youtubetermostat omega b 2.5td wymianagdzie znajduje się termostat w fiacie bravowymiana termostatu omega 2.5v6 wymiana termostatu w oplu vectra b 2.0 dtijak wyjąć termoztat omega v6vectra b 2.5 wymiana termostatugdzie znajduje sie termostat w omega b 2.0 16vvectra dti wymiana termostatujak wymienić termostat omega b 2.0 16vgdzie jest termostat w omedze 16v 2 0montaż termostatu vectra cfiat brava 1.2 16v jak wymienić termostatwymiana termostatu brava cenaomega b 2.0 wymiana termostatu2.4 jtd termostat wymianaopel omega b 2.5td gdzie termostatopel omega termostat schematopel omega 2 5 dti termostat schematyoutubewymianatermostatuopelvectravectra c 1.9 demontaz termostatukrok po kroku jak wymienić termostat w oplu vectra cwymiana termostatu opel omega b 2.5 v6 krok po krokunaprawa termostatu opel vectra cwymiana termostatu fiat marea 1.9jtdtermostat fiat marea 1.6 16 2000 r. wymiana

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory lokalizacja pojazdów