Witam, może ktoś mi wytłumaczy jaki czujnik powoduje, że zawór turbiny overboost wie kiedy załączyć podciśnienie do gruchy przy sztandze zmiennej geometrii łopatek turbiny. Byłbym szczęśliwy poznając całą drogę prądu do w/w zaworu.
Witam, może ktoś mi wytłumaczy jaki czujnik powoduje, że zawór turbiny overboost wie kiedy załączyć podciśnienie do gruchy przy sztandze zmiennej geometrii łopatek turbiny. Byłbym szczęśliwy poznając całą drogę prądu do w/w zaworu.
Tym zaworem steruje ECU na podstawie sygnału z pedału przyspieszenia, przepływomierza i czujnika ciśnienia doładowania
AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
Jeep Cherokee 2.0 MJD A9 LIMITED 2014
Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
AR156 1.6TS 2000
Wcześniej 7 włoskich aut F (126, 127, UNO DS, TIPO, PUNTO, BRAVA, MAREA)
Tak jak pisałem w twoim temacie prąd dochodzący do zaworu stabilizuje się dopiero po ok. sekundzie przez co zawór szarpie podciśnieniem, a to znowu sztangą kierowniczek turbiny.