Strona 3 z 4 PierwszyPierwszy 1234 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 21 do 30 z 31
Wyświetlany wątek znajduje się w dziale 156 - Alfa Romeo 156 zadebiutowała na rynku w 1997. Jest najbardziej udanym handlowo modelem Alfy z lat 90. 156 zdobyła wiele wyróżnień w tym najważniejsze - Car Of the Year 1998. Montowano w niej silniki Twin Spark, 2.5 V6 (Internation Engine of the Year 2000), 3.2 GTA, JTS, JTD i JTDm. Do dziś 156 jest najpopularniejszym modelem Alfy na polskich drogach.
  1. #21
    Lukialfa
    Gość

    Domyślnie

    Jeżeli w nowym komplecie jest nasadka 32 to może być komplet nie do tego modelu

  2. #22
    Użytkownik Romeo Avatar Winiar00
    Dołączył
    01 2010
    Mieszka w
    Tychy
    Auto
    Alfa Romeo 147 2.0TS '01 & Jula 1750 TBi 235 KM
    Postów
    563
    Podziękowania za post / Lubię to
    Czas spędzony na forum
    5 d 19 h 24 m

    Domyślnie

    Cytat Napisał SG0240 Zobacz post
    a potem przykrecić, a to nie takie proste bo tam prawidłowy moment wynosi 67-72Nm+62 stopnie.
    Więc bardzo mocny długi klucz będzie potrzebny, a najlepiej klucz udarowy.
    70Nm+62 stopnie to nie jest dużo na tył jest około 300Nm. Więc aż taki długi ten klucz nie musi być.

    I nie trzeba żadnej prasy do tej operacji, po odkręceniu nakrętki klucz 36 podtoczony. Trzeba mieć taki no nazwijmy zbijak (kawałek tarczy z otworami do przykręcenia pręt i ciężarek, nie wiem jak to opisać ) przykręcamy w miejsce mocowania koła (po ściągnięciu tarczy) i ciężarkiem napażamy (ciężarek chodzi po pręcie). Jak znam życie jedna część bieżni zostanie na piaście i to jest największy problem. Przecinak+młotek+ ściągacz do łożysk. Później przykręcamy nowe łożysko do zwrotnicy piastę delikatnie!!! nabijamy młotkiem gumowym do momentu załapania gwintu na półosi klucz 36 i dociągamy aż piasta wejdzie na swoje miejsce. Popuszczamy nakrętkę i przykręcamy na właściwy moment. W ten sposób wymieniłem już wiele łożysk i zawsze było git.

  3. #23
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    AR156 1,6TS 1999 r.
    Postów
    4,573
    Podziękowania za post / Lubię to
    Czas spędzony na forum
    47 d 7 h 31 m

    Domyślnie

    Ten "zbijak" , o którym piszesz to się nazywa prawidłowo "ściągacz udarowy".
    Jak go ktoś ma to jest gość, ale chyba nie sądzisz, że każdy nim dysponuje.
    A 72 Nm+62 stopnie to też będzie tak około 250-300 Nm, więc jednak radzę się zaopatrzyć w dobry klucz.
    Ostatnio edytowane przez SG0240 ; 05-02-2011 o 20:35

  4. #24
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar Maciek84
    Dołączył
    09 2008
    Mieszka w
    Głogów
    Auto
    156 1.8 R4, 166 3.0 V6
    Postów
    392
    Podziękowania za post / Lubię to
    Czas spędzony na forum
    44 d 13 h 35 m

    Domyślnie

    Cytat Napisał Lukialfa Zobacz post
    Jeżeli w nowym komplecie jest nasadka 32 to może być komplet nie do tego modelu
    Średnica gwintu taka sama tyko rozmiar inny. Nie chciałem kombinować więc oddałem samochód do mechanika. Skończyło się na wyciągnięciu zwrotnicy.

  5. #25
    Użytkownik Embrion
    Dołączył
    04 2013
    Auto
    Alfa Romeo 147
    Postów
    6
    Podziękowania za post / Lubię to
    Czas spędzony na forum
    6 h 33 m

    Domyślnie

    wiecie jaki jest morze klucz to łażyska mojej alfy 147

  6. #26
    Użytkownik Embrion
    Dołączył
    01 2014
    Auto
    ToyotaCamry
    Postów
    2
    Podziękowania za post / Lubię to
    Czas spędzony na forum
    1 h 12 m

    Cool Skończcie bredzić o prasie hydraulicznej.

    1. Każdy, kto sobie nie poradził z wymianą łożyska, jest chyba ciotką i ma dwie lewe ręce, taka przykra prawda. To przykład naprawy, która odróżnia chłoptasiów od mężczyzn z predyspozycjami do mechaniki.

    2. Każdy, kto z uporem sekciarza głosi, że konieczna jest prasa (w domyśle tylko hydrauliczna i to "bardzo mocna"), jest głąbem. Ludzie głoszą takie "prawdy", bo samodzielna wymiana łożyska ich przeraża (na podstawie jakichś wysnutych "teorii") lub sobie nie poradzili (stąd wniosek, "że się nie da samemu"). Ale wtedy to już nie jest mechanika, tylko psychologia (tu jest problem).

    3. Łożyska w samochodach osobowych da się wymieniać w warunkach domowych bez prasy hydraulicznej. Koniec, kropka.

    4. Zamiast niej napoczyna się lekko nabijając łożysko poprzez pierścień uzyskany ze starego łożyska (najlepszym narzędziem do instalacji nowego łożyska jest stare).
    Uderzenia/nacisk (dużą śrubą w roli prasy śrubowej) wywołuje się tylko na bieżnię montowaną w danej chwili - czyli np. na bieżnię zewnętrzną, przy osadzaniu łożyska w zwrotnicę, a przy montażu piasty w łożysko, podpiera się tylko wewnętrzny pierścień, to cała tajemnica bezpiecznej - dla łożyska - wymiany, obojętnie, czy się je nabije, czy wciska prasą hydrauliczną, czy śrubową. Te 3 metody same w sobie są równoważne, a dopiero nieprawidłowe posłużenie się nimi (walenie młotkiem/naciskanie prasą) gdzie popadnie, powoduje uszkodzenia (prasą jako "jedyną profesjonalną" metodą - według "speców" z for internetowych - też można narobić szkód - czasem największych, bo przy powolnym montażu, czyli przez nacisk prawie całkowicie statyczny wymagane są większe siły niż przy montażu o charakterze udaru - np. przez nabicie przez odpowiednią tulejkę/bieżnię starego łożyska).
    Sytuacją w której łączy się cechy obu metod (nacisk + udar), jest oczywiście użycie prasy śrubowej napędzanej kluczem pneumatycznym udarowym.

    5. Zawsze warto sobie pomagać używając różnicy temperatur montowanych elementów, łożysku - jego uszczelniaczowi - nie zaszkodzą temperatury do +70-80 stopni (grzejemy suszarką do włosów lub opalarką - zauważcie, że obecnie oba te urządzenia mogą mieć porównywalną moc), zwrotnicę można podgrzać do 100-120 stopni (na najmniejszym ogniu kuchenki gazowej lub opalarką), żadnemu gatunkowi żeliwa to nie zaszkodzi (zwłaszcza lepszym rodzajom - nie pękającym, tylko ciągliwym - jakie są stosowane na elementy zawieszenia). Czyli w praktyce wymianę ułatwia np. ochłodzenie łożyska w zamrażalniku oraz podgrzanie zwrotnicy do okolic 100 stopni, wtedy łożysko lżej wchodzi w zwrotnicę. Później odwrotnie, zwrotnicę z łożyskiem podgrzać, piastę montować ochłodzoną. Każdy stopień różnicy temperatur pomaga (robi się luźniejsze pasowanie), i nie muszą (bo nie mogą) to być wielkie wartości.

    6. Demontaż łożyska jest łatwy. Wybija się je ze zwrotnicy, wystarczy młotek 1,5-2 kg. Największe nieporozumienie w kwestii demontażu zużytego łożyska, to postępowanie takie, jakby się za wszelką cenę nie chciało temu zużytemu łożysku zaszkodzić. Bez sensu, gdzie tu logika? Jak jest uszkodzone, to je wybij młotkiem i tyle. Tu też "fachowcy" plotą farmazony, jakie to niestworzone problemy były z demontażem...
    Przy takim wybiciu możliwe, że łożysko się samo rozleci (nie trzeba mu pomagać w rozkładaniu na części pierwsze) i zostanie na piaście tylko jeden pierścień/bieżnia wewnętrzna (łożyska są dwurzędowe). To też nie problem (choć są specjalne ściągacze), wystarczy ostrożnie naciąć szlifierką kątową ("gumówką") bieżnię i rozłupać ją (normalna metoda usuwania zużytych przedmiotów typu łożyska/tulejki/koła pasowe, które są na coś wprasowane, w ten sposób unika się narażania tego elementu, w tym przypadku piasty, przez zgniatanie i deformację jej w prasie). Właściwie, przy odpowiednich narzędziach szlifierskich (odpowiednio małych), można by tak bezinwazyjnie (dla zwrotnicy) pozbyć się całego łożyska ze zwrotnicy (i później jego resztek z piasty). To też się robi w przypadku napraw nietypowych maszyn/urządzeń (np. muzealnych), niczego się nie wybija/nie wyprasowuje, tylko szlifuje lub "wypala" na elektrodrążarce.

    Przy innych naprawach też należy o tym pamiętać, jak nie działa żadna prasa i/lub ściągacz, to pozbywamy się łożyska inaczej - na fotkach przykład opornego alternatora, zamiast ryzykować pęknięcie obudowy, łożysko zostało (przez szlifowanie) pozbawione kulek i wtedy rozłożone na części (dalej już było łatwiej się ich - bieżni łożyska - pozbyć).

    W zależności od liczby kulek w łożysku, rozpada się ono od razu po usunięciu koszyka (bieżnię wewnętrzną wyjmuje się z łożyska), albo nie (wtedy trzeba szlifu, aby wyjąć pierwsze kilka kulek i rozłączyć bieżnie).


    7. Przykład wymiany łożyska bez prasy hydraulicznej, a przy użyciu zestawu do montażu. Taki zestaw można sobie skompletować, zaimprowizować samodzielnie (duża śruba z przedłużaną nakrętką - zwykła zdziera gwint - oraz bieżnie ze starych łożysk i odpowiednie podkładki, czyli "śmieci", które naturalnie w warsztacie - nawet małym, domowym - się często walają, teraz można im znaleźć zastosowanie).
    YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=9BopxJyCHUY





    To tyle na temat "konieczności" stosowania prasy hydraulicznej...

    PS
    "Zakaz nabijania łożysk" dotyczy wielu urządzeń/podzespołów, ale spokojnie, zwrotnica samochodowa do tych przypadków NIE należy (można i warto próbować innych sposobów niż "jedyne słuszne" w powszechnym mniemaniu - najczęściej osobników, co sami nigdy i nigdzie niczego nie wymieniali, ale najlepiej "wiedzą" jak "to się robi" - w sensie, że jest tylko jeden sposób - bo widzieli raz u mechanika).
    Są to przypadki, gdzie udar od uderzeń (lub napędu narzędziami udarowymi) szkodzi samemu podzespołowi (najczęściej wcale nie chodzi o samo łożysko), np. wstrząsy mogą powodować przesuwanie się na wale/osi, pakietów uzwojeń i/lub pierścieni ślizgowych/komutatorów w maszynach elektrycznych (generatory w tym alternatory samochodowe i silniki elektryczne), bo montowane są na wieloklin lub wciśnięte na powierzchnię radełkowaną. Tutaj w 99,9% przypadków trzeba łożysko wciskać (prasa hydrauliczna lub śrubowa napędzana płynnie, nie udarowo), bo jak nie, to maszyna może w ogóle nie działać (zwłaszcza delikatne i małe typu silnik odkurzacza - wbicie łożyska daje wstrząs powodujący przerwę w uzwojeniach i wirnik jest do wymiany), albo mieć obniżone osiągi (np. osiąganą moc) oraz żywotność.
    Trzeba wiedzieć: czy, kiedy, gdzie i dlaczego dana metoda montażu łożyska może/nie może mieć zastosowania (w czym ewentualny problem/zagrożenie).
    Ostatnio edytowane przez GreaseMonkey ; 25-01-2014 o 14:10 Powód: Błędy (literówki).

  7. Thanks wheelerwasp02 thanked for this post
  8. #27
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    11 2010
    Auto
    156
    Postów
    56
    Podziękowania za post / Lubię to
    Czas spędzony na forum
    2 d 15 h 55 m

    Domyślnie

    Cytat Napisał GreaseMonkey Zobacz post
    1. Każdy, kto sobie nie poradził z wymianą łożyska, jest chyba ciotką i ma dwie lewe ręce, ... z uporem sekciarza głosi, ... jest głąbem. .
    za mało obraźliwych określeń, brak wulgaryzmów, nie przekonałeś mnie

    Cytat Napisał GreaseMonkey Zobacz post
    rozpoczyna sie się lekko nabijając łożysko poprzez pierścień uzyskany ze starego łożyska
    ... obojętnie, czy się je nabije, czy wciska prasą hydrauliczną, czy śrubową. powolnym montażu, ... grzejemy suszarką do włosów lub opalarką ...ochłodzenie łożyska w zamrażalniku ... wystarczy ostrożnie naciąć szlifierką kątową ("gumówką") bieżnię i rozłupać ją ... wtedy trzeba szlifu, aby wyjąć pierwsze kilka kulek
    to nie jest klasyczne druciarstwo?

    Cytat Napisał GreaseMonkey Zobacz post
    przez nacisk prawie całkowicie statyczny wymagane są większe siły niż przy montażu o charakterze udaru - np. przez nabicie przez odpowiednią tulejkę/bieżnię starego łożyska)..
    możesz to rozwinąć?, jakieś nowe zasady dynamiki?, Newton się pomylił?, zapewniam cię że obie siły są identyczne


    Cytat Napisał GreaseMonkey Zobacz post
    "Zakaz nabijania łożysk" dotyczy wielu urządzeń/podzespołów, ale spokojnie, zwrotnica samochodowa do tych przypadków NIE należy
    brawo, jestes gotów poprowadzić familiadę

  9. #28
    Użytkownik Romeo Avatar wiedzmaak
    Dołączył
    05 2010
    Mieszka w
    Zabrze
    Auto
    Alfa Romeo 147 1.9 JTD M-Jet 16V 2003r
    Postów
    1,232
    Podziękowania za post / Lubię to
    Czas spędzony na forum
    29 d 3 h N/A

    Domyślnie

    No kolego. Dziękuję za super wykład nt. Wymiany łożyska. Bardzo ciekawie piszesz, ale jeżeli mogę sobie pomóc profesjonalnymi narzędziami to czemu tego nie zrobić? Zamiast tłuc tym młotkiem pójdę do pana co ma praske, klucz czy cokolwiek innego i mi to łożysko wymieni w 3 minuty. Nie muszę nic grzac, chlodzic itp. I jeżeli tak zrobię wcale nie uważam że jestem ciotka. Moje auto wiec będę robić jak chce.

    Wysłane z mojego HTC One S

  10. #29
    Użytkownik Embrion
    Dołączył
    08 2012
    Mieszka w
    Tychy
    Auto
    ALFA ROMEO 147 R2007 1.6 Benz.16v
    Postów
    24
    Podziękowania za post / Lubię to
    Czas spędzony na forum
    16 h 26 m

    Domyślnie

    Witam pytanie techniczne ,a czy nie można wymienić samego łożyska ???
    http://allegro.pl/lozysko-kola-przod...112445238.html czy jest to technicznie możliwe ? pytam czy można bo jeżeli tak to tanio by szło chyba że to zsprasowane jest i nie ma możliwości

  11. #30
    Użytkownik Dwusuwowiec
    Dołączył
    06 2013
    Mieszka w
    Ustroń
    Auto
    156 SW FL 1,9 JTD 115KM
    Postów
    119
    Podziękowania za post / Lubię to
    Czas spędzony na forum
    2 d 15 h 41 m

    Domyślnie

    Cytat Napisał jadzia Zobacz post
    za mało obraźliwych określeń, brak wulgaryzmów, nie przekonałeś mnie



    to nie jest klasyczne druciarstwo?



    możesz to rozwinąć?, jakieś nowe zasady dynamiki?, Newton się pomylił?, zapewniam cię że obie siły są identyczne




    brawo, jestes gotów poprowadzić familiadę
    A o tarciu statycznym i dynamicznym słyszał? i o różnicy między jednym a drugim?

    Wysłane z mojego K7205 przy użyciu Tapatalka

Strona 3 z 4 PierwszyPierwszy 1234 OstatniOstatni

Informacje o temacie

Users Browsing this Thread

Aktualnie 1 użytkownik(ów) przegląda ten temat. (0 zarejestrowany(ch) oraz 1 gości)

Podobne wątki

  1. Wymiana łożyska piasty koła przód
    Utworzone przez wojti w dziale 156
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post / autor: 11-01-2013, 21:02
  2. Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 10-09-2012, 14:14
  3. Wymiana łożyska piasty koła przedniego AR 147
    Utworzone przez fiejtekt w dziale Zrób to sam
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 11-04-2012, 15:47
  4. (166) wymiana łożyska koła przedniego
    Utworzone przez marek230482 w dziale Zrób to sam
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 06-09-2011, 11:29
  5. [145] wymiana łożyska koła
    Utworzone przez czarek145 w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 11-05-2009, 14:54

Tagi dla tego tematu

Tagi użytkowników

ile kosztuja lozyska do corsy C

ile kosztuje wymiana łożyska w kole przednim

koszt naprawy lozyska kola

szum łóżysko kkół alfa romeo 147

nakretka kolnierzowa piassty nissan p11

jak wymienić piaste koła przedniego opel vectra c

jak wymienic lozysko alfa156 przód

piasta

koszt wymiany lozyska przod opel

vectra b wymiana łożysk kół przednich

łożysko alfa romeo 156

jakie lozysko alfa 156

alfa 145 zmiana lozyska kola

alfa 147 wymiana łożyska przód

alfa 146 wymiana łożyska przód

wymiana lozyska tylnego alfa 147

alfa romeo 156 wymiana lozyska

sciagacz piasty nissan primera p11

łożysko vectra c przód instrukcja

wymiana lozyska kola alfa romeo

wymiana łożyska w kole opel vectra b cena

wymiana lozyska w piascie alfa 147

ile za wymiane lozyska w kole tulnym alfu romeo

ile trwa wymiana tylnej piasty ar147

KLUCZ DO PRZYKRECENIA NAKRETKI POLOSI CORSA D

czym wyjąć łożysko z koła

ILE KOSZTUJE WYMIANA ŁOŻYSK W

koszty naprawy łożysk w samochodzie

ile kosztuje wymienienie łozysk

łożysko w samochodzie naprawa ilr kosztuje

wymiana mieszka opel astra h

ile kosztuje wymiana lozyska tyl

wymiana lozysk corsa c

166 wymiana łożyska koła

ile wymiana łożyska w kole opel vectra b

opel astra 2 łozyska kół ile kosztuja

koszt wymiany łożysk w przednich kołach opel vectra c

opel vectra b instrukcja wymiana tylnej piasty

ile kosztuje łożysko do opla astry I

wymiana łożyska w kole w alfa romeo

opel corsa d łożysko kola schemat

łozysko do wymiany opel corsa c

jak wymienic lozysko 156 przód

jak wymienić łożysko w tylnym kole w oplu corsie b

wymiana czopa opel corsa b

jak wymienic lozysko alfa 156 przód

omega b lozysko przedniego kola

wymian lozyska nissan primera

z jaka siła dokrecac łozyska tyłm opel

łozysko alfa romeo gt

wymiana lozyska kola alfa

jak wymienic lorzysko w oplu w kole

wymiana lozyska kola przod nissan p11

wymiana łożyska alfa gt

wymiana lozyska kola omega b

jak zalozyc lozysko w kole

jak wymienic piaste w opel vectr c video

ile kosztuje wymiana piasty vectra c 1 8 gts

ile kosztuje wymiana piasty kola

wymiana piasty kola vecta c

wymiana lozyska przod primera p11

opel corsa B problem z zslozeniem piasty

jak wymienic lozysko w tylnym kole opel combo

jak wymienic lozysko piasty przedniej nissan p11

jak wymienic piaste kola vectra c

vectra c wymiana piasty kola przedniego

zmiana lozysk omega b

alfa romeo 156 lozysko

wymiana lozuska alfa

ar 147 ile trwa wymiana tylnej piasty

koszt wymiany łozyska w przednim kole

wymiana piasty koła przedniego opel vectra c

jak dokrecic piaste przod vectra b

wymiana łozyska omega b tył schemat

ile kosztuje wymiana łożysk w astrze iii

wymiana łożyska tył vectra c

lozysko tylnego kola opel corsa b 10 98

alfa romeo 147 1.9jtd łożysa kół przednich

nakretka piasty przedniego kola nissan p11

wymiana łożyska w kole opel corsa b

alfa romeo 146 łozysko

jak wymienić tylną piaste nissan p11

ile może kosztować wymiana łożyska przedniego koła

wymiana łożyska koła tylnego opel vectra

alfa 147 łożysko ile kosztuje wymiana

ile kosztuje wymiana łozyska piasty

ile kosztuje wymiana łożyska w samochodzie

wymiana lozyska przod alfa 156

ile za naprawe lozyska w kole

wymiana lozyska przedniego koszta

jak wymienić łożysko przednie w opel corsa b

wymiana łożyska w przednim kole koszt

ściągacz łożyska tył opel omega b

jaki moment łożysko vectra b

jak wymienic łozysko w samochodzie opel vectra b

iloe kosztuje wymiana piasty vectra c

opel omega wymiana łożyska tylnego koła

lozysko kola opel corsa

cena wymiany lozyska kolo

jak wymienic lozysko w kole

Zakładki

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
regeneracja wtryskiwaczy kraków - regeneracja turbosprężarek warszawa - regeneracja turbosprężarek mielec - Amortyzatory