Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 11

Temat: schemat złącza sondy lambda 2,5 V6

  1. #1
    tdz77
    Gość

    Domyślnie schemat złącza sondy lambda 2,5 V6

    Czołem!
    Poprzedni właściciel wpadł na pomysł odcięcia wtyczki gdzie włącza się sondę lambda od wiązki i podłączenia uniwersalnej sondy "na skrętkę". Niestety nie do końca mu się udało, bo dwa kabelki wiszą sobie luźno a ja zastanawiam się jak to podłączyć.

    Czy ktoś mógłby rzucić okiem u siebie jakie kolory kabelków z wiązki łączą się z jakimi kolorami kabelków sondy lambda? Byłbym wdzięczny.

    Chodzi o silnik 2,5 V6 z 99roku - wersja z jedną sondą przed katalizatorem.

    Dzięki i pozdrawiam!

  2. #2
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    01 2011
    Mieszka w
    Gdynia
    Auto
    156 2.5 V6 190HP 1999, 159 1.9jtdM 150KM 2006
    Postów
    1,317

    Domyślnie

    Kolego, gdzie znajdę te złącza sondy?

  3. #3
    tdz77
    Gość

    Domyślnie

    Za silnikiem na ścianie grodziowej - pośrodku - pod czarną plastikową osłoną przykręcaną na jedną śrubę, do której mocowany jest niebieski przewód odpowietrznika par paliwa. Jest to łącze płaskie na 4 przewody od strony sondy lambda będą dwa kabelki białe jeden szary i jeden czarny.

    o tutaj:

    * fotka zapożyczona z internetu

  4. #4
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    11 2010
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    Alfa Romeo 156 2.0 TS
    Postów
    613

    Domyślnie

    Cytat Napisał tdz77 Zobacz post
    Kolego, gdzie znajdę te złącza sondy?
    Nie wiem co to ma wspólnego z tematem!?

    http://www.magnetimarelli.pl/sondy_lambda1.htm
    google

    Jak kable są wycięte z sondy to link pomoże, jak od strony ECU to bede musiał sprawdzić.
    Powodzenia
    Ostatnio edytowane przez kabanow ; 22-01-2011 o 19:49

  5. #5
    tdz77
    Gość

    Domyślnie

    Właśnie ścięte są kable od ECU (wtyczki do sondy wogóle nie ma)...

  6. #6
    Użytkownik Fachowiec Avatar Cubus00
    Dołączył
    02 2009
    Mieszka w
    Międzychód
    Auto
    byla Alfa Romeo 156 2.0 TS 1999 jest 159 2,4
    Postów
    2,586

    Domyślnie

    w mojej,z wiazki wychodza dwa białe ,niebieski i żołty,a jak jest w kostce nie wiemnie mam dojscia a nie bede rozbierał zmiana planu poszedłem rozebrac wtyczke , a co mi tam 3 min i teraz jest tak
    sonda- wiązka
    czarny -niebieski
    szary -biały
    biały -żółty
    biały -biały
    Ostatnio edytowane przez Cubus00 ; 22-01-2011 o 20:19

  7. #7
    Administrator Quadrifoglio Verde Avatar Piotriix
    Dołączył
    10 2005
    Mieszka w
    PL
    Auto
    Alfa psuje się w dniu zakupu i ten stan trwa aż do dnia sprzedaży.
    Postów
    7,517

    Domyślnie

    Biały z białym
    Biały z białym
    Kolejność obojetna
    czarny sonda
    Szary sonda
    Czarny to sygnał łączysz z kablem, który ma napiecie 0,5v /kluczyk na MAR/
    U mnie sie kolory krzyżują
    Szary łączysz z ostatnim
    Ostatnio edytowane przez Piotriix ; 22-01-2011 o 21:07
    Kto chce szuka sposobu,
    kto nie chce szuka powodu.
    155 V6 LPG-163 KM-była
    156 V6 LPG-190 KM-była
    147 2.0TS 150 KM Selespeed LPG.-była
    166 2.0 V6 TB -215 KM- LPG-była
    Giulietta 1.4 TB -207KM -LPG -jest

    Lancia Delta 1.8 TBI 283KM -jest

  8. #8
    tdz77
    Gość

    Domyślnie

    Dzięki!
    Jutro będę sprawdzał i podłączał!

    Edit:

    Jednak sprawdziłem teraz - u mnie z ECU wychodzą takie przewody:

    szary
    szary z czarnym paskiem
    niebieski
    niebieski z czerwonym paskiem


    Po przekręceniu kluczyka na MAR na niebieskim i niebieskim z czerwonym paskiem pojawia się około 12V (na obu) - to są pewnie przewody do grzałki?

    Na szarym pojawia się około 0,28V
    Na szarym z czarnym paskiem pojawia się około 0,73V

    To do którego łączyć ten przewód sygnałowy z sondy lambda?
    Ostatnio edytowane przez tdz77 ; 22-01-2011 o 21:11

  9. #9
    Użytkownik Fachowiec Avatar Cubus00
    Dołączył
    02 2009
    Mieszka w
    Międzychód
    Auto
    byla Alfa Romeo 156 2.0 TS 1999 jest 159 2,4
    Postów
    2,586

    Domyślnie

    tego to ja nie wiem ,u ciebie kolorki inne ,ale ja mam 2,0 ,powodzenia

  10. #10
    Administrator Quadrifoglio Verde Avatar Piotriix
    Dołączył
    10 2005
    Mieszka w
    PL
    Auto
    Alfa psuje się w dniu zakupu i ten stan trwa aż do dnia sprzedaży.
    Postów
    7,517

    Domyślnie

    Jak mierzyłeś?
    masa do akumulatora?
    Jeżeli tak to ten 0.7v to sygnał sondy czyli do czarnego.Resztę już rozpracowałeś
    Kto chce szuka sposobu,
    kto nie chce szuka powodu.
    155 V6 LPG-163 KM-była
    156 V6 LPG-190 KM-była
    147 2.0TS 150 KM Selespeed LPG.-była
    166 2.0 V6 TB -215 KM- LPG-była
    Giulietta 1.4 TB -207KM -LPG -jest

    Lancia Delta 1.8 TBI 283KM -jest

Podobne wątki

  1. GT 3.2 Sondy lambda
    Utworzone przez wlodekV6 w dziale GT
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 29-03-2016, 21:59
  2. Sondy lambda
    Utworzone przez betiasty w dziale 147
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 13-12-2015, 21:31
  3. Emulator sondy lambda V6 - 4 sondy
    Utworzone przez zadra66 w dziale 166
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 22-10-2013, 20:15
  4. Schemat podłączeniowy sondy lambda Alfa 156 2.0 jts
    Utworzone przez Arturec w dziale 156
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 30-07-2013, 08:13
  5. [156] Sondy Lambda
    Utworzone przez motofan w dziale 156
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post / autor: 23-11-2010, 00:32

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory