Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 15

Temat: TERMOSTAT

  1. #1
    Użytkownik Rowerzysta Avatar rafal_1974
    Dołączył
    08 2006
    Mieszka w
    Radlin, Poland
    Auto
    renault scenik
    Postów
    92

    Domyślnie TERMOSTAT

    Witam
    przypuszczam że mam do wymiany termostat w mojej AR156 ale wole sie upewnic na 100% a wiec temperatura na wskaźniku nie przekracza 70stopni a jak się zagrzeje to zawsze wzkazuje 70stopni chyba ze stoje w koru to temperatur podskoczy do 90stopni. Może mnie uswiadomicie przy normalnej jeździe bez korków jaka powinna być tepratura.Dobra dosć marudzenia POZDRAWIAM WSYSTKICH ALFOHOLIKÓW BARDZO DIZĘKUJE ZA WYCZERPUJĄCE ODPOWIEDZI!!!!!!!!!!!!!!!
    RAFAL.M

  2. #2
    drugimarcin
    Gość

    Domyślnie

    okolice 85, jak ma 80 to juz jest prawidlowo.

  3. #3
    selespeed1
    Gość

    Domyślnie

    Jak mi padł termostat, to temperatura podczas jazdy nie przekraczała 50° ( w korku 90°).
    Po wymianie waha się koło 70° ( w korkach 90°) i podobno to norma.
    Ponoć wskaźniki temperatury permanentnie przekłamują w Alfach i te 70° faktycznie jest to ok 82°( w momencie otwarcia dużego obiegu)
    Tyle moich spostrzeżeń :shock:

  4. #4
    kaiowas
    Gość

    Domyślnie

    A po jakim czasie robi sie ciepło w srodku?jezeli szyko to raczej termostat dobry,jezeli dopiero po przejechaniu jakis 5km to bedzie cały czas otwarty(tj,spsuty)
    Mozesz jeszce tak sprawdzic-zapal silnik podnies maske i po jakies minucie dotkinij reka ten górny gróby przewód ktrory idzie z chłodnicy do termostatu-jezeli bedzie robił sie ciepły termostat masz do wymiany.
    pozdro.

  5. #5
    Użytkownik Rowerzysta Avatar rafal_1974
    Dołączył
    08 2006
    Mieszka w
    Radlin, Poland
    Auto
    renault scenik
    Postów
    92

    Domyślnie

    dzięki za rady jutro to sprawdze :!: :!: :!: :mrgreen:
    RAFAL.M

  6. #6
    bbbb1
    Gość

    Domyślnie

    Jak chcesz mieć pewność to podłącz się pod komp i obserwuj wskazania zegara w aucie ze wskazaniami na kompie i będziesz wiedział wszystko. Miałem identyczny problem i okazało się, ze termostat.
    Tylko uważaj bo są dwa modele termostatów. Ja tak sie wrobiłem, ale na szczęście zaprzyjaźniony sklep wymienił mi na właściwy. Mówię w to przypadku oczywiście o 1.9JTD

  7. #7
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    10 2005
    Mieszka w
    Bydgoszcz
    Auto
    166 JTD
    Postów
    2,650

    Domyślnie

    tez mialem takie niskie temperatury silnika (70stopni) wine ponosił jeszcze oryginalny termostat.. teraz nowy vernet otwiera sie przy 83

  8. #8
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    05 2006
    Mieszka w
    Stalowa Wola
    Auto
    Alfa Romeo159 JTDM 150&&147 jtd 163ps
    Postów
    770

    Domyślnie

    po co podpinac
    patrzysz na w skazowke w srodku i wkladasz jakis termometr przy zbiorniku wyrownawsczym i z dyni najprostrzy i najlepszy test
    alfa romeo jest 159 & 147 była 166 3.0.v6 super!!156jtdx2 147jtd8v

  9. #9
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    05 2006
    Mieszka w
    Stalowa Wola
    Auto
    Alfa Romeo159 JTDM 150&&147 jtd 163ps
    Postów
    770

    Domyślnie do wszystkich posiadaczy jtd!!!!

    siema moja alfa pokazuje mi tem wody na poziomie leeko wychylonej wskazowki nad 50 i jeszcze nigdy mi sie nie udalo zlapacx wiecej mieliscie juz taki problem??? co to moze byc najpierw chce uslyszec wasze opinie zanim zaczne rozbierac
    alfa romeo jest 159 & 147 była 166 3.0.v6 super!!156jtdx2 147jtd8v

  10. #10
    Marcino 156
    Gość

    Domyślnie

    Tak jak Marcins pisze raczej na pewno to termostat... chyba że wskaznik coś szwankuje ale to mało prawdopodobne.. kurcze jest sposob na sprawdzenie poprawności dzialana termo. na podstawie "badania" cieploty rurek dochodzących od i do chlodnicy ale nie pamietam tej całej "procedury" ;// jak znajde to napisze :wink:

    No i znalazłem, co prawda tyczy się to T.Sa ale zasada jest taka sama:
    Termostat znajduje się na prawo od plastikowej osłony silnika (patrząc od czoła auta). Połączony jest grubym gumowym wężem z chłodnicą.
    Sprawność termostatu sprawdzamy tak:
    1. Uruchamiamy silnik,
    2. Czekamy chwilę (2-3min),
    3. Łapiemy ręką za wąż łączący termostat z chłodnicą w odległości około 10 cm od termostatu,
    4. Jeśli wąż jest zimny i nie nagrzewa się w trakcie trzymania (ok. 5 min) to pierwszy etap mamy za sobą i jak na razie termostat działa,
    5. Sprawdzamy temperaturze na wskaźniku w kabinie jeżeli zaczyna zbliżać się do 70°C to chwytamy wąż w wyżej opisanym miejscu i czekamy aż z zimnego zrobi się gorący.
    6. Jeżeli temperatura przekroczyła 90° i dalej rośnie a wąż nie jest gorący to termostat nie otworzył się i prawdopodobnie jest uszkodzony.
    Aby być pewnym na 100 % o uszkodzeniu termostatu to demontujemy go i gotujemy w garnku z wodą jednocześnie obserwując czy otwiera się i po włożeniu do zimnej wody czy zamyka się. Jeśli to się nie dzieje to możemy oddać go na złom.
    Koszt nowego zamiennika to około 150 zł
    Sprawnych termostatów życzę :-) .
    Sposób pochodzi z www.alfa156.pl by voivod :wink:

Podobne wątki

  1. termostat 1.6 ts
    Utworzone przez daniel1986 w dziale 147
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 01-05-2014, 11:50
  2. Termostat
    Utworzone przez czanket w dziale 156
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 06-11-2012, 10:57
  3. [156] Termostat
    Utworzone przez mar_1981 w dziale 156
    Odpowiedzi: 33
    Ostatni post / autor: 02-03-2011, 18:42
  4. Termostat EPC
    Utworzone przez cysio w dziale 156
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 10-11-2009, 08:55

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory