Strona 1 z 3 123 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 27

Temat: 2.4 JTD czasem pali, czasem nie (czujnik faz rozrządu ?)

  1. #1
    zzuukkoo
    Gość

    Lightbulb 2.4 JTD czasem pali, czasem nie (czujnik faz rozrządu ?)

    Witam. Posiadam Alfe 156 2.4 JTD grudzień 1999. Chciałbym się dowiedzieć czy mogę zdemontować czujnik położenia wałka rozrządu w tym samochodzie bez zdejmowania części rozrządu silnika. Wcześniej przeczytałem, że w silnikach Twin Spark trzeba rozbierać rozrząd, ale nie mogłem nic znaleźć na temat 2.4 JTD. Czasem świeci mi się "marchewka" i auto nie chce odpalić lub nawet, gdy nie ma błędu "marchewki" również. Potrafi odpalać bez problemu przez 3-5 dni lub nawet 2 tygodnie, a po jakimś czasie już nie chce. Wyczytałem, że powodem tego może być własnie ten czujnik. Wydałem już krocie na mechaników i dalej problem pozostał ten sam. Więc postanowiłem sam zająć się autem. Skończyłem 3 lata szkoły zawodowej (mechanik) i teraz właśnie kończę Technikum Uzupełniające również w kierunku technik mechanik. Brakuje mi tylko trochę praktyki. Ściągnełem lektury BOSH'a common rail itp. właśnie sobie lepiej przyswajam. Nie rozbierałem jeszcze silników Alfy Romeo i boję się, że mogę coś popsuć. Więc proszę o wyrozumiałość i podpowiedzi, głownie chodzi mi o to jak dostać się do czujnika obrotów wałka rozrządu w 2.4 JTD 99r. Nawiązując do wyżej wymienionej usterki myślałem, że problemem może być immobiliser (laserline 966), który podejrzewali mechanicy tylko tyle, że za zdjęcie dawali kosmiczne ceny. Więc rozebrałem deskę rozdzielczą znalazłem immo i odłączyłem. Czekałem czy problem z odpaleniem auta znów się pojawi. Przez około 2 tygodnie po zdjęciu immo było ok lecz wsiadłem wieczorem do auta (w południe normalnie paliła, odpalałem ją parę razy jak byłem w mieście bez problemu) i wsiadłem wieczorkiem i nic ... kręci, kręci i błąd "marechewki" się świeci. Samochód nie ma żadnych wycieków paliwa, jedynie tylko olej trochę cieknie przez uszczelniacz przy sprzęgle bo sączy się trochę pod sprzęgłem. Jeździłem po różnych mechanikach, którzy wymienili świecie, sprawdzali wycieki itp. i nic nie zdziałali ... dalej to samo raz pali raz nie. Muszę dodać, że Alfa odpala na samostart i chodzi elegancko i potem pali już normalnie przez jakiś okres, aż znów przestanie. Więc znów samostart i znowu przez jakiś okres pali super i znów po jakimś czasie nie chce zapalić. Wiem, że przez to może przeskoczyć rozrząd więc boję się za każdym razem. Jestem gotowy zamieścić zdjęcia, które pomogą w postawieniu diagnozy. Proszę o odpowiedź co do tego czy muszę rozbierać rozrząd aby wyjąć czujnik położenia wałka rozrządu. Może ktoś zna jakiś link lub zdjęcia jak to zrobić. Z góry dzięki wielkie za pomoc i proszę o szybkie odpowiedzi.

  2. #2
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    12 2008
    Mieszka w
    okolice Wieliczki
    Auto
    AR 159 & Jaguar XF
    Postów
    690

    Domyślnie

    Czujnik poł. wałka rozrządu = rozpięcie rozrządu i demontaż koła wałka
    Czujnik poł. wału = nic nie musisz demontować

    konstrukcja JTD prosta jak budowa cepa, ale z tego co opisujesz wynika, że masz coś uszkodzone w układzie paliwowym (wtrysk, pompa, reg. ciśnienia).. jaki masz kod błędu?
    Ostatnio edytowane przez jendriu ; 15-04-2011 o 16:48
    -------------------------------------------------------------------------------------------------------
    http://www.forum.alfaholicy.org/czes...alfowskie.html

  3. #3
    zzuukkoo
    Gość

    Domyślnie

    Kurcze musze poszukac bo robilem badanie w lutym na kompie ... ale alfa wtedy paliła normalnie, więc nie wiem czy pokaże ten błąd związany z tą usterka. Wydaje mi się, że powinienem podłączyć komputer wtedy, gdy nie będzie chciała zapalić. W sumie to tak mi się tylko wydaje, ale jak jest to może ktoś podpowie ?

  4. #4
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    12 2008
    Mieszka w
    okolice Wieliczki
    Auto
    AR 159 & Jaguar XF
    Postów
    690

    Domyślnie

    Jak masz marchewkę to masz i błąd zapisany w pamięci.
    -------------------------------------------------------------------------------------------------------
    http://www.forum.alfaholicy.org/czes...alfowskie.html

  5. #5
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar Domino
    Dołączył
    10 2006
    Mieszka w
    Dzietrzkowice |EWE XXXX|
    Auto
    AR 155 & AR Crosswagon
    Postów
    208

    Domyślnie

    Odczytaj błędy. Problem z odpaleniem może powodować zbyt niskie ciśnienie na listwie wtryskowej. Podczas rozruchu powinno wynosić, zależnie od warunków, co najmniej 350 bar. Czujnik położenia wałka zostaw na razie w spokoju, sprawdź ciśnienie paliwa.
    AR 155 1.7 TS '95 & AR 156 SW 1.9 16v JTD '03

  6. #6
    zzuukkoo
    Gość

    Domyślnie

    Dzieki wielkie. Pojade i sprawdze u kogos ciśnienie na listwie. Potem podam ile bylo Co do marchewki to różnie z nią bywa, czasem świeci czasem nie ... może nie świecić i też nie odpalę auta.

    P.S.
    Na kompie sprawdzę ciśnienie paliwa ? Czy muszę podłączać próbnik do ciśnienia paliwa ?
    Czy jak będę sprawdzał na kompie to odczytać wartość wtedy, gdy będę kręcił silnikiem, czy normalnie na zapłonie ?
    Ostatnio edytowane przez zzuukkoo ; 16-04-2011 o 11:17

  7. #7
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar Domino
    Dołączył
    10 2006
    Mieszka w
    Dzietrzkowice |EWE XXXX|
    Auto
    AR 155 & AR Crosswagon
    Postów
    208

    Domyślnie

    Ciśnienie odczytasz na kompie. Zrób parę testów, podczas jazdy i w trakcie rozruchu. Najlepiej jakbyś wrzucił tutaj odczyty w postaci wykresów albo w Excelu.
    AR 155 1.7 TS '95 & AR 156 SW 1.9 16v JTD '03

  8. #8
    zzuukkoo
    Gość

    Domyślnie

    Okej zamawiam właśnie interfejs, więc myślę, że w tym tygodniu już wrzucę Dzięki ;D

  9. #9
    zzuukkoo
    Gość

    Domyślnie

    Kupiłem interfejs z FiatEcuScan i mam ciśnienie paliwa, które jak pisaliście powinno wynosić min 350 bar (co prawda w FES pisało,że nawet około 400, a max pompy to 1250 bar). No i lipa mieliście racje max ciśnienie jakie pokazuje komp to 300 raz skoczyło do 320 ... Niżej przedstawiam wykres oraz dane, które program zapisał w excelu. Powiedzcie jak wicie co może być przyczyną tak małego ciśnienia i co muszę wymienić itd. żeby było wszystko OK. Jeśli chcecie więcej pomiarów itp. to piszcie, a zrobię je natychmiast Pozdrawiam i proszę o pomoc Z góry dziękuję.
    Link (zielony to wykres ciśnienia, jest w roz 1280x1024 wiec myślę, że bez problemu zobaczycie):

    http://img814.imageshack.us/img814/8762/cisngaz.jpg

    DANE Z EXCELA:



    Mierzone cisnien.gazolu

    bar

    3,6

    3,6

    3,6

    3,6

    54,9

    285,7

    230,7

    254,5

    249

    254,5

    263,7

    276,5

    280,2

    199,6

    164,8

    137,3

    113,5

    97

    84,2

    71,4

    62,2

    53,1

    45,7

    40,2

    34,7

    31,1

    27,4

    23,8

    21,9

    20,1

    16,4

    16,4

    14,6

    12,8

    10,9

    10,9

    9,1

    9,1

    9,1

    7,3

    7,3

    7,3

    7,3

    5,4

    7,3

    5,4

    5,4

    5,4

    5,4

    5,4

    5,4

    5,4

    5,4

    5,4

    3,6

    5,4

    5,4

    3,6

    3,6

    3,6

    3,6

    3,6

    3,6

    3,6

    3,6

    3,6

    3,6

    3,6

    3,6

    3,6

    3,6

    ---------- Post added at 17:49 ---------- Previous post was at 17:48 ----------

    Ten pomiar jest zrobiony podczas nieudanej próby uruchomienia silnika

  10. #10
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar Domino
    Dołączył
    10 2006
    Mieszka w
    Dzietrzkowice |EWE XXXX|
    Auto
    AR 155 & AR Crosswagon
    Postów
    208

    Domyślnie

    No tak trochę nam rozjaśniłeś problem. Ciśnienie paliwa masz zdecydowanie za niskie, obejrzyj dokładnie pompę paliwa pod kątem przecieków. Dobrze było by przeprowadzić następującą operację:
    http://www.forum.alfaholicy.org/zrob...aliwa_jtd.html
    Powodzenia
    AR 155 1.7 TS '95 & AR 156 SW 1.9 16v JTD '03

Podobne wątki

  1. [159] Czasem odpala, czasem nie
    Utworzone przez Johny3 w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post / autor: 27-09-2014, 14:16
  2. czasem ciężko pali
    Utworzone przez patryk_dziedzic w dziale 147
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 15-05-2012, 16:20
  3. [146] Oświetlenie wnętrza - czasem jest, czasem nie
    Utworzone przez paulcat w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 22-04-2010, 10:18
  4. [145] 1,7 16V czasem nie pali na jeden cylinder
    Utworzone przez Miskow w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 03-09-2009, 20:02
  5. [164] czasem szarpnie, czasem zgaśnie na światłach
    Utworzone przez fr33 w dziale 33/164
    Odpowiedzi: 20
    Ostatni post / autor: 04-02-2009, 21:06

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory