Strona 1 z 3 123 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 23
Wyświetlany wątek znajduje się w dziale 156 - Alfa Romeo 156 zadebiutowała na rynku w 1997. Jest najbardziej udanym handlowo modelem Alfy z lat 90. 156 zdobyła wiele wyróżnień w tym najważniejsze - Car Of the Year 1998. Montowano w niej silniki Twin Spark, 2.5 V6 (Internation Engine of the Year 2000), 3.2 GTA, JTS, JTD i JTDm. Do dziś 156 jest najpopularniejszym modelem Alfy na polskich drogach.
  1. #1
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar Artur G.
    Dołączył
    08 2009
    Mieszka w
    Lubartów k/ Lublina
    Auto
    Lancia Kappa była, Lancia Dedra była, Jaguar x-type 3.0 awd i Alfa 156 1.8 TS
    Postów
    37
    Podziękowania za post / Lubię to
    Czas spędzony na forum
    1 d 17 h 48 m

    Domyślnie silnik 1.6, 1.8 czy 2.0? jakie różnice?

    Witam wszystkich, rozglądam się nad niedużym sedanem dla swojej żony po utracie lancii Dedra. Wybór padł jako jeden z faworytów na 156-ę. Tylko, że: samochód ma służyć tylko na dojazdy do pracy ok. 2 km, na zakupy, od czasu do czasu na przejażdżkę. Mam kilka na oku ale nasuwa się pytanie jaki silnik.
    Jeśli możecie poproszę o podanie jakie są różnice konstrukcyjne pomiędzy wymienionymi w temacie silnikami i jak jest ze spalaniem pb, średnie i miejskie? (katalogowe znam) czy w zależności od pojemności mają jakieś wady na które należy zwrócić uwagę? Jak np. silnik 2.0 będzie zachowywał sie w mieście, czy nie szkoda jesgo potencjału?
    Aha maszyna musi być z lpg.
    Mam jednego 3.0 bez lpg i wiem co to znaczy ale nie będę go gazował ...
    Nadmieniam, że użyłem opcji szukaj ale chyba się pogubiłem ...
    Serdeczne dzięki za podpowiedzi.

  2. #2
    Użytkownik Romeo Avatar alces1
    Dołączył
    07 2007
    Mieszka w
    Żegocina
    Auto
    Alfa Romeo 159 JTDm
    Postów
    5,352
    Podziękowania za post / Lubię to
    Czas spędzony na forum
    66 d 22 h 16 m

    Domyślnie

    1.6 - 120KM i 1.8 144KM to identyczne jednostki różniące się jedynie pojemnością i mocą. Moim zdaniem 1.6 jest trochę za słaby, ale skoro masz już 3.0 to 1.6 po marchewkę na działkę wystarczy
    2.0 - 155KM oprócz większej pojemności i mocy posiada dwa paski rozrządu, przez co jest niewiele droższy podczas wymiany.
    Spalanie tych jednostek jest podobne, ale to po prostu zależy od stylu jazdy.
    Jest jeszcze silnik 2.0 JTS - 165KM, ale ma bezpośredni wtrysk benzyny, więc założenie gazu nie wchodzi raczej w rachubę. Co prawda da się to zrobić, ale mogą być kłopoty.
    Nie wiem jaki rocznik Cię interesuje, ale od 2002r były zmiany spowodowane dostosowaniem silników do norm Euro3. Młodsze silniki mają nieznacznie mniejszą moc, więcej sond lambda i drobne różnice w konstrukcji oraz zdecydowanie lepsze wyposażenie (poliftowe).
    Jeśli chcesz samochód by dojeżdżać do pracy 2km, to nie wiem czy Alfa to najrozsądniejszy wybór. Taki dystans to morderstwo dla silnika... No, ale jak chcesz.
    Pozdrawiam.
    - Rafał


    PRZERÓBKA GRILLI NA ZAMÓWIENIE:
    http://www.forum.alfaholicy.org/uslu..._do_156_a.html
    NA SPRZEDAŻ UŻYWANE MARKOWE OPONY W ATRAKCYJNYCH CENACH! INFO: PRV.

  3. #3
    Użytkownik Romeo Pokaż na mapie jumperBoy Champion Avatar saroo
    Dołączył
    11 2008
    Mieszka w
    Nidzica
    Auto
    Alfa Romeo 146 1.7 16v Bx. Alfa Romeo 164 3.0 V6
    Postów
    2,651
    Podziękowania za post / Lubię to
    Czas spędzony na forum
    87 d 9 h 22 m

    Domyślnie

    2.0 TS nie ma dwóch pasków rozrządu, tylko ma dodatkowy pasek do napędu wałków wyrównujących, tylko 2.0 takowe posiada. Poza tym średnica tłoka w tym silniku jest nieco większa.
    Nie ma co ukrywać że T.S.-y to najbardziej awaryjne silniki (panewki, wariatory). Diesel w Twoim wypadku odpada bo robisz za małe przebiegi. Zostaje 2.5 V6


  4. #4
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar adam.st
    Dołączył
    05 2011
    Mieszka w
    Poznan, Poland, Poland
    Auto
    Alfa Romeo 156 2.0 16V TS 155km
    Postów
    367
    Podziękowania za post / Lubię to
    Czas spędzony na forum
    8 d 17 h 12 m

    Domyślnie

    W życiu 2.5 ;P Jeżeli na tak krótkie dystanse, dla żony, to 1.6 w zupełności wystarcza.
    Dla faceta to bym polecał 2.0 sam taki mam, i uważam że to minimum bo to "już jedzie", ale kobiecie, do jazdy po mieście bez jakiegoś ekspresowego wyprzedzania, nawet 1.6 w pełni wystarcza. I sprawia wrażenie że mało pali 2.0 po prostu byłoby szkoda.

    Cytat Napisał Artur G. Zobacz post
    Jak np. silnik 2.0 będzie zachowywał sie w mieście, czy nie szkoda jesgo potencjału?.
    Mądre słowa, polać mu! ;D

    Jeżeli chodzi o spalanie, w trasie jadąc eko w dwie osoby i pełny bagażnik zszedłem do około 7L, więc sądzę że to mało (poznań - włocławek). Ale hamulca wtedy prawie wcale nie używałem, redukcje, hamowanie silnikiem, akurat eco driving opanowałem wręcz do perfekcji. Niestety taki silnik uwolnił we mnie także sportowego ducha i w mieście, chociaż akurat tutaj robię większe dystanse (w jedną stronę 10, 15 km, ostatnio w jeden dzień po mieście ~60, 70 km), to łyknie mi 11, 12 a nawet 14. Tylko że jak się silnik rozgrzeje, to wiadomo, kusi, oj kusi...
    Ostatnio edytowane przez adam.st ; 23-05-2011 o 16:10

  5. #5
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar Artur G.
    Dołączył
    08 2009
    Mieszka w
    Lubartów k/ Lublina
    Auto
    Lancia Kappa była, Lancia Dedra była, Jaguar x-type 3.0 awd i Alfa 156 1.8 TS
    Postów
    37
    Podziękowania za post / Lubię to
    Czas spędzony na forum
    1 d 17 h 48 m

    Domyślnie

    Każdy z was ma rację, do lotów długodystansowych mam 3.0 V^ i jedna fałka mi wystarczy...
    Co Alfy.... chce nietuzinkowy samochód, koniecznie włoski, w gre wchodzi Lancia Lybra albo rzeczona Alfa. Lybra tez ma silniki od 1,6 (za słaby - 103 km, 1,8 131 z wariatorem, i 5 cylindrówka 150 KM - taki miałem wcześniej w Lancii Kappa.
    Reasumując? kupować 2.0? czy odpuścić na rzecz mniejszych.

    Zakup 2.0 nie oznacza że nie pociągnę go od czasu do czasu po trasie i po zaworkach ...

  6. #6
    Użytkownik Romeo Avatar www156
    Dołączył
    03 2009
    Mieszka w
    KR
    Auto
    156 1,9 M-JET 150KM
    Postów
    503
    Podziękowania za post / Lubię to
    Czas spędzony na forum
    14 d 5 h 34 m

    Domyślnie

    Kup ładną zadbaną sztukę, różnice między silnikami niewielka, a dla żony (bez szowinizmu) żadna. Aha żona pomoże w wyborze koloru. Pozdrawiam.

  7. #7
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    07 2008
    Mieszka w
    Gdynia-Glasgow
    Auto
    2 wheelchair-historia. Alfy szukam.!
    Postów
    1,254
    Podziękowania za post / Lubię to
    Czas spędzony na forum
    3 d 8 h 4 m

    Domyślnie

    bierz Lybre, nad alfoskim ts-em bym się 100 razy zastanowił, no chyba że masz ze sprawdzonych źródeł, silnik ten zaniedbań w przeszłości nigdy nie wybacza.

  8. #8
    Użytkownik Romeo Avatar radosuaf
    Dołączył
    03 2010
    Mieszka w
    Poznan, Poland, Poland
    Auto
    Alfa 75 2.0 TS, Alfa Giulietta 1.4 MA, Peugeot 307 SW 1.6 16V
    Postów
    4,304
    Podziękowania za post / Lubię to
    Czas spędzony na forum
    141 d 5 h 55 m

    Domyślnie

    Nie prościej wziąć 147 w wersji 105KM bez wariatora?
    Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA 170KM 2011
    Alfa Romeo 75 2.0 TS 148KM 1989
    Peugeot 307 SW 1.6 16V 110KM 2003


  9. #9
    Użytkownik Romeo Avatar www156
    Dołączył
    03 2009
    Mieszka w
    KR
    Auto
    156 1,9 M-JET 150KM
    Postów
    503
    Podziękowania za post / Lubię to
    Czas spędzony na forum
    14 d 5 h 34 m

    Domyślnie

    Cytat Napisał radosuaf Zobacz post
    Nie prościej wziąć 147 w wersji 105KM bez wariatora?
    Też w dobrej cenie znajdzie, a jeden problem z głowy, a te 15 KM można spokojnie po mieście odpuścić.

  10. #10
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    01 2011
    Mieszka w
    Gdynia
    Auto
    156 2.5 V6 190HP 1999, 159 1.9jtdM 150KM 2006
    Postów
    1,248
    Podziękowania za post / Lubię to
    Czas spędzony na forum
    11 d 22 h 13 m

    Domyślnie

    lybre 1.8 bym brał, wyposażenie kosmos w porównaniu do alfy, cena ta sama i silnik idioto odporny plus bardzo lubi gaz.

Strona 1 z 3 123 OstatniOstatni

Informacje o temacie

Users Browsing this Thread

Aktualnie 1 użytkownik(ów) przegląda ten temat. (0 zarejestrowany(ch) oraz 1 gości)

Podobne wątki

  1. 1.9 JTD 115KM a 140KM - jakie różnice??
    Utworzone przez Rodeush w dziale 156
    Odpowiedzi: 28
    Ostatni post / autor: 17-03-2014, 18:54
  2. silnik 2.0 TS 150 KM vs. 155 KM - różnice ??
    Utworzone przez jaro1984 w dziale 147
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 03-03-2013, 14:16
  3. 156 V6 - pompa hamulcowa + serwo, jakie różnice?
    Utworzone przez dcfan w dziale 156
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 06-10-2012, 21:12
  4. [159] Różnice 2,0 JTDM 16V i jakie efekty po chiptuningu?
    Utworzone przez twardy w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 52
    Ostatni post / autor: 20-10-2011, 19:15
  5. [164] 164 24v a 164 Qv 24v jakie są różnice
    Utworzone przez b.pawelek w dziale 33/164
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 15-02-2009, 20:12

Tagi dla tego tematu

Tagi użytkowników

jaka jest różnica w opłacie oc pomiędzy 1 8 a 2 0

jak jest opłata samochody w ubezpieczeniu z slinikiem 2.0

jaka jest roznica w wysokosci ubezpieczenia miedzy 1.4a

koszt ubezpieczenia oc silnik 2.0

jaka jest różnica w opłacie oc pomiędzy

silnik 1.6 a 2.0 opłaty oc różnice

stawki oc od pojemnosci

oc silnik 1900

oc silnik 1.8

opłaty za pojemność silnika samochodowego 1.6 1.8 2.0

jaka jest roznica w oplatach samochodu miedzy silnikiem 1.6 a 1.8

różnica oc silnik 2.0 i 3.0

samochody o poj 2 3 oc opłaty

jakie są opłaty silnika 2.0

ubezpieczenie oc 1.4 a 1.6

oc za samochód z silnikiem 1.6

jakie opłaty za silnik 1.6 do 2.5

jak duza roznica 156 1.8 2.0

jakie oplaty za jaki silnik

stawki oc dla 1.6

ubezpieczenie oc pojazdu z silnikiem 2.0

jaka jest roznica w ubezpieczeniach auta 1 9 a 2 0

1 6 a 2 0 ubezpieczenie

różnica w cenie oc 2.0

wysokość opłat za oc wzależności od pojemności

roznice miedzy samochodami 1.6 a 1.8

jakie oc wzaleznosci od pojemnosci

opłaty 1.6

ubezpieczenie oc 1.8 silnik

jaka roznica w cenie za ubezpieczenie 1.4 a 1.6

jakie są różnice w opłatach za pojemność w oc

silnik 1.6 jaka stawka

koszt platnosci za oc za 2.0 silnik

jaka cena oc za 1.8

opłaty za auto 1 8 oc jakie

wysokosc oplat oc zalezna od poj. silnika

jakie sa oplaty od 2.0 silnik

Oplaty Oc poj 1.6

jak jest roznica miedzy pojemnoscia 2.0 a 1.8

roznica w oplatach silnik 2 0 a 2 2

jaka roznica w oc 1 9 a 2 0 silnik

różnice w opłatach w zależności od pojemności

ubezpieczenie oc różnica 2.0 a 3.0

roznice w stawce ubezpieczenia w zaleznosci od pojemnosci silnika

oplaty na silnik 1.8

ile kosztuje oc dla silnika 1.8

opłaty oc pojemność silnika 1.8

ubezpieczenie oc pojemność 1.6

ile kosztuje oc 1.8 silnik

jakie oc za silnik 1.8

jaka roznica w oplatach za 1.6 a 1.8

jakie opłaty od pojemności 2 0

jakie są róznice w opłatach przy oc przy pojemnościach

czy silnik 1.6 i 1.8 to taka sama stawka ubezpieczenia

jakie sa opłaty za silnik 2.0

opłaty za 1.8

opłaty za silnik 1.6 i 2.0

silnik 1.6 i 2.0 opłaty

silnik 1.6 i 2.0 opłaty oc

różnica ceny za oc pomiędzy silnikiem 2 0 a 2 5

różnice w cenie oc silnik 1.8 i 2.0

oc jakie pojemności silników

ubezpieczenie oc samochodu 1.8 forum

opłaty za auto 1.8

upezpieczenie 1.6 a 1.8

różnica w ubezpieczeniu auta 3.0

jakie sa opłaty oc w zalezności od pojemności silnika

oplaty silnik 1.4 a 1.6

silnik 2.0 ile opłaty

ubezpieczenie silnik 1.8 a 2.0

ubezpieczenie oc 1.6 1.8

jaka jest różnica ceny ubespieczenia z silnikiem 1.4 a 1.6

opłaty oc za pojemność silnika 1.7

silnik 1.6 opłaty

jaguar x-type 1.8 pb

jakie sa oplaty za samochod z silnikiem 1.8

opłaty silnik 1.8

oc w zależności od pojemności silnika

oplaty oc od do pojemnosci

jaka oplata oc silnik 1.8

opłaty ubezpieczeniowe za pojemność silnika 1.8

jaka rnica w opatach

stawki oc według pojemności

oc 1.6 a 1.8

ile oc 1.8

ile oc z silnikiem 1.8

oc ile kosztuje 1.8 silnik

ubezpieczenie 1.6 a 2.0

opłaty od silnika 1.6 a 2.0

silnik 1.6 a 1.8

wysokość ubezpieczenia oc pojemność silnika różnica

pojemnosc silnika 2.0 a ubezpieczenie oc

czy wieksze sa opłaty za silnik 1.8

czy wieksze sa opłaty za silnik 2.0 z 1.8

silnik 1.8 jakie opłaty

jakie auto z silnikiem 1.6

jakie sa polaty przy silniku 1.4

Zakładki

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
regeneracja wtryskiwaczy kraków - regeneracja turbosprężarek warszawa - regeneracja turbosprężarek mielec - Amortyzatory