Pokaż wyniki od 1 do 9 z 9
Wyświetlany wątek znajduje się w dziale 156 - Alfa Romeo 156 zadebiutowała na rynku w 1997. Jest najbardziej udanym handlowo modelem Alfy z lat 90. 156 zdobyła wiele wyróżnień w tym najważniejsze - Car Of the Year 1998. Montowano w niej silniki Twin Spark, 2.5 V6 (Internation Engine of the Year 2000), 3.2 GTA, JTS, JTD i JTDm. Do dziś 156 jest najpopularniejszym modelem Alfy na polskich drogach.
  1. #1
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    02 2011
    Auto
    156 2003 1,9 jtd 115 km
    Postów
    58
    Podziękowania za post / Lubię to
    Czas spędzony na forum
    5 d 7 h 59 m

    Domyślnie sadza z tłumika ! miał ktos taki przypadek ?

    witam mam alfe romeo 156 1.9 jtd 2003r 115km . alfie po zakupie wymieniłem olej , silnik jej był w nie nagannym stanie z przebiegiem 150 tyś . auto zrobiło około 10tyś km i niedawno zauważyłem ze z tłumika wraz z spalinami wydobywa sie czarna sadza , w międzyczasie dolałem trochę oleju przy około 5-6 tyś . możliwe ze auto wyrzuca ten olej przez tłumik . ? jeżeli jest oleju za duzo to auto musi go gdzieś wyrzucić . czy jest możliwość ze z spalinami się on wydobywa ? jeśli tak to co trzeba teraz zrobić ? upuścić olej czy jeżeli jest na bagnecie maximum to wystarczy alfę przeciągnąć do czerwonego pola i dymienie powinno zniknąć ? co mam zrobic ? przebiegu jestem w 99% pewny ze jest autentyczny wcześniej alfa była dynamiczna i szybka puszczała czasem sobie biały dymek jak to na jtd przystało . teraz alfa rozwnierz przyspiesza jak wcześniej i wogule spala bardzo mało paliwa i oleju nic nie bierze . ostatnio nawet w trasie 5l . prosze o pomoc czy ktos sie spotkał z takim przypadkiem ?

  2. #2
    Użytkownik Alfa i Omega Handless millionaire Champion Avatar _Mumin_
    Dołączył
    05 2011
    Mieszka w
    W-W
    Auto
    156 1.9 JTD 105KM
    Postów
    437
    Podziękowania za post / Lubię to
    Czas spędzony na forum
    5 d 1 h 49 m

    Domyślnie

    Niezależnie od tego czy jest to benzyna czy diesel spaliny powinny być bezbarwne. Pisanie więc o tym, ze puszczanie białego dymku jest normalne dla jtd, jest przejawem nadmiernego optymizmu niestety.

    Krótka informacja o kolorach dymu:
    - niebieski - swiadczy o tym, że do komory spalania dostaje się olej, co najłatwiej zdiagnozować po ubytku oleju na bagnecie.
    - czarny - występuje w dieslach i występuje najczęściej podczas nagłego obciążenia silnika, np. przy przyspieszaniu. Niewielkie dymienie jest dopuszczalne, ale większy czarny dym oznacza uszkodzenie wtryskiwaczy.
    - biały - o którym wspominasz, jest rzeczywiście normalny, ale tylko w samochodach z uszkodzona uszczelką pod głowicą, ponieważ biały dym (a własciwie para wodna) swiadczy o przedostawaniu się płynu chłodzącego do komory spalania.

    Tak więc polecam kontrolę stanu wtryskiwaczy i sprawdzenie czy nie ubywa płynu chodzącego.

    A tak przy okazji, jesli przez "przeciąganie do czerwonego pola" rozumiesz jeżdżenie powyżej 5 tys. obrotów, to jest to swietna metoda, żeby zarżnąć silnik.

  3. #3
    Użytkownik Romeo Avatar cuoreventi
    Dołączył
    01 2010
    Mieszka w
    Szczecin
    Auto
    Alfa 156 2.0 JTS 16v
    Postów
    4,016
    Podziękowania za post / Lubię to
    Czas spędzony na forum
    84 d 14 h 50 m

    Domyślnie

    Cytat Napisał _Mumin_ Zobacz post
    Niezależnie od tego czy jest to benzyna czy diesel spaliny powinny być bezbarwne.
    Spaliny to spaliny, nigdy nie będą bezbarwne ani nieszkodliwe, no chyba że będziemy jeździć na wodorze...

    - niebieski - swiadczy o tym, że do komory spalania dostaje się olej, co najłatwiej zdiagnozować po ubytku oleju na bagnecie.
    100% prawda. Wtedy albo pierścienie w cylindrach puszczają albo turbina.

    - czarny - występuje w dieslach i występuje najczęściej podczas nagłego obciążenia silnika, np. przy przyspieszaniu. Niewielkie dymienie jest dopuszczalne, ale większy czarny dym oznacza uszkodzenie wtryskiwaczy
    Za duże uogólnienie. Czarny dym wcale nie musi oznaczać uszkodzonych wtryskiwaczy. Dymienie na czarno powoduje za dużo paliwa a za mało powietrza w komorze spalania. Może to być turbo, nieszczelny, dolot, filtr powietrza, przepływomierz, egr albo też i wtryskiwacze.

    - biały - o którym wspominasz, jest rzeczywiście normalny, ale tylko w samochodach z uszkodzona uszczelką pod głowicą, ponieważ biały dym (a własciwie para wodna) swiadczy o przedostawaniu się płynu chłodzącego do komory spalania.
    Podobnie jak powyżej. Za duże uogólnienie. Owszem jest to para wodna, ale wcale nie musi oznaczać uszkodzenia uszczelki. Zimą wszystkie auta chwile po rozruchu dymią na biało...

    A tak przy okazji, jesli przez "przeciąganie do czerwonego pola" rozumiesz jeżdżenie powyżej 5 tys. obrotów, to jest to swietna metoda, żeby zarżnąć silnik.
    Jakoś odcinka jest przy 4,5tyś... Chciałbym zobaczyć tego 1.9 jtd co to się kręci powyżej 5tyś...
    Nie ma jeszcze wtryskiwaczy które ogarnęły by tak krótki czas wtrysku wypełniający całą pojemność.


    Alfa 156 JTS
    Delta TwinTurbo

  4. #4
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    02 2011
    Auto
    156 2003 1,9 jtd 115 km
    Postów
    58
    Podziękowania za post / Lubię to
    Czas spędzony na forum
    5 d 7 h 59 m

    Domyślnie

    oczywiscie przesadzacie własnie puszczał ten dymek przy odpalaniu i potem chodził czysto miałem na mysli ze skoro wyrzuca wydech poprzez tłumik to własnie dobicie jednorazowe autem do czerwonego pola zeby wyrzucił co mu tam siedzi i było ok . mysle ze by nic sie nei stało ale pytam sie expertow a silnik napewno nie był by zarzniety bo chodził jak burza . filtr powietrza ? jest to mozliwe ? jego akurat nie wymieniałem moze to byc to raczej co ? ?

  5. #5
    Użytkownik Alfa i Omega Handless millionaire Champion Avatar _Mumin_
    Dołączył
    05 2011
    Mieszka w
    W-W
    Auto
    156 1.9 JTD 105KM
    Postów
    437
    Podziękowania za post / Lubię to
    Czas spędzony na forum
    5 d 1 h 49 m

    Domyślnie

    Cytat Napisał cuoreventi Zobacz post
    Chciałbym zobaczyć tego 1.9 jtd co to się kręci powyżej 5tyś...
    Nie ma jeszcze wtryskiwaczy które ogarnęły by tak krótki czas wtrysku wypełniający całą pojemność.


    Oj a Audi R18 TDI i Peugeot 908 HDi FAP Te to się na pewno kręcą. Chociaz to nie 1.9, ale liczę że juz niedługo uda się z 1.9 jtd wydusić ze 700 KM

    Rzeczywiście trochę uogólniałem i jako demagog podawałem najbardziej drastyczne przyczyny różnorakich kolorków spalin. Czasami to motywuje osobę która każdy dymek z rury uważa za naturalny objaw pożądnego diesla do przyjrzenia sie problemowi. A później jeździmy w mieście w chmurach czarno, siwo białego dymu, bo przecież Dr Motor czy inne cudo jest najlepszym sposobem na załatwienie każdego problemu z silnikiem niezależnie czy sa to wyrąbane pierścienie czy zarżnięte wtryskiwacze.


  6. #6
    Użytkownik Romeo Avatar cuoreventi
    Dołączył
    01 2010
    Mieszka w
    Szczecin
    Auto
    Alfa 156 2.0 JTS 16v
    Postów
    4,016
    Podziękowania za post / Lubię to
    Czas spędzony na forum
    84 d 14 h 50 m

    Domyślnie

    Cytat Napisał _Mumin_ Zobacz post
    Oj a Audi R18 TDI i Peugeot 908 HDi FAP Te to się na pewno kręcą. Chociaz to nie 1.9, ale liczę że juz niedługo uda się z 1.9 jtd wydusić ze 700 KM


    One raczej moc osiągają z pojemności i dużych turbosprężarek.
    R8 V8 TDi osiągał moc maksymalną przy 4 tyś obr
    Alfa 156 JTS
    Delta TwinTurbo

  7. #7
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    02 2011
    Auto
    156 2003 1,9 jtd 115 km
    Postów
    58
    Podziękowania za post / Lubię to
    Czas spędzony na forum
    5 d 7 h 59 m

    Domyślnie

    schodzicie z tematu , jestem niemal ze pewien ze to filtr powietrza albo egr . jak znajdę chwile czasu to to przeczyszczę i wymienię filtr . ponieważ sadza leci tylko gdy dodajemy gazu a gdy go ptrzymamy na wyższych już nie dymi . po drugie filtr nie był wymieniany po trzecie wątpię żeby nagle wtryski turbo i cala reszta poleciałą w przeciagu 1000km . po trzecie auto pali mi 5litrow w trasie i jest dynamiczne a wiec , stawiam na filtr powietrza lub egr ale filtra nie zmieniałem a wiec pewnie filtr juz jest do wywalenia . gdy gwałtownie wciskam gaz wtedy dymi .

  8. #8
    Użytkownik Romeo Avatar cuoreventi
    Dołączył
    01 2010
    Mieszka w
    Szczecin
    Auto
    Alfa 156 2.0 JTS 16v
    Postów
    4,016
    Podziękowania za post / Lubię to
    Czas spędzony na forum
    84 d 14 h 50 m

    Domyślnie

    Jakie to jest dymienie? Widzisz wielką czarną zasłonę dymną w lusterku czy tylko osoby jadące za Tobą są w stanie dostrzec bąka?
    Alfa 156 JTS
    Delta TwinTurbo

  9. #9
    Użytkownik Alfa i Omega Handless millionaire Champion Avatar _Mumin_
    Dołączył
    05 2011
    Mieszka w
    W-W
    Auto
    156 1.9 JTD 105KM
    Postów
    437
    Podziękowania za post / Lubię to
    Czas spędzony na forum
    5 d 1 h 49 m

    Domyślnie

    Jeśli dymi na czarno przy gwałtownym wciskaniu gazu, to świadczy o złym składzie mieszanki, za dużo paliwa, kóre nie spala się do końca. Wszystko zależy od tego jak duży jest to dym.

    Przyznam szczerze, że jeszcze nie słyszałem, aby dym był spowodowany przez zanieczyszczony filtr powietrza, przy zasyfionym filtrze będzie gorzej się zbierał, ale raczej nie spowoduje to złego spalania mieszanki.

    Podłącz do kompa i sprawdź co mówi o stanie wtrysków i EGR (czasy wtryskiwczy, otwarcie zaworu, itd.).

Informacje o temacie

Users Browsing this Thread

Aktualnie 1 użytkownik(ów) przegląda ten temat. (0 zarejestrowany(ch) oraz 1 gości)

Podobne wątki

  1. Odpowiedzi: 24
    Ostatni post / autor: 20-01-2012, 10:08
  2. [146] Ktoś może miał taki przypadek? Lewe powietrze?
    Utworzone przez Kristoferowaty w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 26-09-2011, 19:27
  3. Odpowiedzi: 14
    Ostatni post / autor: 19-02-2011, 11:15
  4. zawieszenie fast? miał to ktos? bo coś dziwnie dobrze to się sprzedaje:)
    Utworzone przez RogerIZ28 w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 27
    Ostatni post / autor: 03-09-2010, 07:52
  5. miał ktos moze do czynienia z "1971rakso" z radomia ?
    Utworzone przez marshall w dziale Mazowieckie
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 05-10-2009, 08:25

Tagi dla tego tematu

Tagi użytkowników

biały dym w dieslu 1.9 sdi

diesel sadza z rury

tlumiki disela

woda leci z tlumika w dizlu

przyczyna wypluwanie oleju przez tłumik 1.9 td

czarny dym z rury wydechowej diesel przy odpalaniu

sadze z tlumika

peugeot 307 2.0 hdi kopci na czarno

wypluwanie oleju przez tłumik 1.9 td

peugeot 307 2.0 hdi kopci na czarno sadza

sadza z wydechu 1.9 tdi

czarny dym z tłumika diesel 1.9 did

czarna sadza z rury wydechowej

przy odpalaniu auta kopci sadzą z rury wydechowej

wodawwydechu.wdizlu.

sadza z rury wydechowej diesel cr

diesel kopci na czarno przy przyspieszaniu peugeot 307

biały czarny dym z wydechu

przy gazowaniu lecą sadze dizel

diesel sadze

peugeot dymi na czarno sadza

diesel 2 0 hdi brak mocy czarny dym

czarno z tlumika

woda do tlumika diesla

czarny dym z wydechu bmw

dymi z tłumika w dieslu

leci czarna woda z tłumika

ubytki oleju

dlaczego diesel wyrzuca sadzę

sadza wylatuje z wydechu skuter

dym z wydechu

w rurze wydechowej czarna sadza

zadymiona rura wydechowa

2.0 tdi leci para z tlumika

z rury wydechowej leci woda i sadza

skutrr czarna sadza z rury

peugeot 307 woda z wydechu

sadza na rurze wydechowej diesel

diesel pluje czarna ciecza z wydechu

czy diesel z fapem moze kopcic na czarno

wyrzuca olek z tlumnika alfa romeo 156

dlaczego z tłumika leci czarny dym

vw 1.9 tdi czasem wyrzuci czarne spaliny z tlumnika

czarna sadza na ziemi silnik diesla

peugeot 307 fap czarny dym

czarny dym z tłumika diesla

peugot 307 hdi dymi czarnym dymem

dym z tłumika diesel

olej w tlumiku

przyczyna wypluwanie oleju przez tłumik 1.9

przyczyna dymienia na niebiesko i wypluwanie oleju z tłumika

co oznacza czarny dym z tłumika auta

czarna sadza na rurze wydechowej

okopcony wydech diesla

Diesel wyrzuca czarną sadze przy rozruchu

sadza przy odpalniu diesla

czarna sadza z woda z rury wydechowej

biały dym z samochode peugot 307

sadza z tlumika i olej

za mało powietrza do spalania diesel biały

1 6 hdi z tłumika leci olej

olej w tłumiku auto kopci

peugeot 307 2.0 hdi przy odpalaniu puszcza dymka

czrna woda wydobywa sie z tlumnikaprzyczyny

czarne sadze z wydechu diesel

z tłumika leci sadza

woda i szadza zs wydechu

sadza z tłumika diesla

octavia i diesel -rozrusznik kręci a potem go odcina

samochod wypluwa duzo czarnego z tlumika

diesel z tłumika sadza

dlaczego z tłumika cos leci disel

czarna sadza w tłumiku

dlaczego z rury wydechowej leca sadze

olej z tlumika w dieslu

czarny dym z rury wydechowej diesel 1 9 sdi

nagly ubytek oleju peugeot 307

peugeot 307 2.0 hdi sadza

Samochód diesel z rury wydechowej wydobywa się czarna sadza.

Zakładki

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
regeneracja wtryskiwaczy kraków - regeneracja turbosprężarek warszawa - regeneracja turbosprężarek mielec - Amortyzatory