Strona 1 z 7 1234567 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 64

Temat: [156] Opornik wentylatora chłodnicy

  1. #1
    kisiu
    Gość

    Domyślnie [156] Opornik wentylatora chłodnicy

    Od pewnego czasu zauważyłem, że nie załącza się mi pierwszy bieg wentylatora chłodnicy. Udałem się do ASO i tam stwierdzili, że padł opornik i zaproponowali wymianę. Cena takiego opornika u nich to 150 PLN + wymiana, natomiast w necie znalazłem takie coś link do sklepu lecz nie jestem pewien czy będzie pasował. Czy ktoś z kolegów ma wiedzę na temat czy on podejdzie do mojej ślicznotki? A jeśli tak to, w którym miejscu się on znajduje i czy nie ma problemów z wymianą?

    Z góry dzięki za info i pomoc

  2. #2
    pawekk9
    Gość

    Domyślnie

    Ja tydzień temu wymieniałem taki opornik, tylko u mnie nie włączał się 2 bieg wentylatora. Opornik kupiłem tam gdzie zawsze robię zakupy do mojej 156 czyli w http://www.autosklep24.pl/ oryginał kosztuje 89zł zamiennik 59 zł. Co do samej wymiany to nie mam pojęcia gdzie się on znajduje bo robił to mój mechanik. Pozdrawiam

  3. #3
    kisiu
    Gość

    Domyślnie

    dzięki, chyba tam zamówię

  4. #4
    kisiu
    Gość

    Domyślnie

    ot i poradziłem sobie, znalazłem opornik, wykręciłem go i po oględzinach stwierdziłem, że jest pęknięta spirala na początku opornika. Następnie przerwę zalutowałem (spirale opornika są od siebie oddalone o kilka mm więc się nie zwierają a poza tym są zalane ceramiką) sprawdziłem oporność i zamontowałem ponownie ciesząc się 1 biegiem wentylatora chłodnicy. Oczywiście tej metody nie polecam a zlutowany opornik będzie w samochodzie służył tylko przez kilka dni do momentu gdy przyjdzie pocztą nowy.

  5. #5
    Użytkownik Ogier Avatar slow
    Dołączył
    11 2007
    Mieszka w
    Krotoszyn
    Auto
    AR 156 2.0TS 1999r.
    Postów
    162

    Domyślnie

    Cytat Napisał kisiu
    ot i poradziłem sobie, znalazłem opornik, wykręciłem go i po oględzinach stwierdziłem, że jest pęknięta spirala na początku opornika. Następnie przerwę zalutowałem (spirale opornika są od siebie oddalone o kilka mm więc się nie zwierają a poza tym są zalane ceramiką) sprawdziłem oporność i zamontowałem ponownie ciesząc się 1 biegiem wentylatora chłodnicy. Oczywiście tej metody nie polecam a zlutowany opornik będzie w samochodzie służył tylko przez kilka dni do momentu gdy przyjdzie pocztą nowy.
    Kisiu,to gdzie dokładnie znajduje się ten opornik :?:
    @LFA-to nieziemska robota!!!!!!!!

    http://slow.fotosik.pl/

  6. #6
    kisiu
    Gość

    Domyślnie

    Opornik znajduje się po prawej stronie wentylatora (patrząc od przodu) w obudowie mniej więcej 15 cm od góry chłodnicy. Łatwo go zauważyć bo wchodzą do niego 2 kabelki. Aby się do niego dobrać najlepiej jest zdemontować przewód gumowy który łączy filtr powietrza z turbiną (sam górny odcinek). Jak przyjdzie nowy opornik to zrobie jakieś fotki - tyczy się to silnika 1.9 JTD ale myślę, że w TS jest w tym samym miejscu.

  7. #7
    ViP Romeo Avatar peteja_43
    Dołączył
    11 2007
    Mieszka w
    Ruda Śląska
    Auto
    AR 166 2.4JTD 2001r.
    Postów
    583

    Domyślnie

    KIsiu jestes dobry

    Alfa i jej ochroniarz

  8. #8
    Pippo
    Gość

    Domyślnie moja obserwacja

    Ja dziś zauważyłem stojąc w korku że u mnie wentylator się nie włącza. Temperatura grubo przekroczyła ponad 90 stopni a z pod maski cisza. I to, tak jak czytając na forum, nie było drugiego biegu wentylatora ani, co gorsza pierwszego. Na pierwszy rzut obstawiałem padnięte wentylatory ale dwa na raz?? Włączyłem klimę i ot oba kręcą się jak szalone - obstawiam że chodzi o ten drugi bieg. U mnie też będzie do wymiany opornik? Bo z treści postów wnioskuję że tak. Podpowiedzcie proszę

  9. #9
    rudiszubert
    Gość

    Domyślnie

    Tu znalazłem dziwnie tanio

    http://auto-sas.pl/?421,opornik-went...a-romeo-lancia
    Teraz pytanie o podłączenie .Czy jest obojętne ,który przewód idzie do styku górnego lub dolnego w oporniku ?Miałem upaloną końcówkę i teraz nie pamiętam ,która to była .
    Auto z 1998 roku 18.TS.
    Jeszcze jedno pytanie apropo samego opornika.Na fotce znalezionej w necie ,opornik ma oprócz samego zwoju pokrytego ceramiką ,jakiś opornik? ,który mostkuje styki. Wmoim starym tego brak.Czy to może być przyczyną braku działania I biegu wentylatora ?
    Ostatnio edytowane przez rudiszubert ; 28-04-2011 o 11:42

  10. #10
    Pippo
    Gość

    Domyślnie c.d

    Dziś zrobiłem mały test. Nagrzałem auto do 90 stopni i poczekałem, by temp. powoli sobie rosła. Gdy wskazówka znalazła się dokładnie po środku między 90 a kolejna kreską na skali wentylatory się włączyły i zbiły temp do 90 stopni. Mam tylko wrażenie że to był ten drugi bieg bo działały dość głośno i bardzo intensywnie w stosunkowo krótkim czasie. Bo to że zbiło do 90 to wydaje mi się prawidłowe działanie

Podobne wątki

  1. Rezystor / opornik wentylatora chłodnicy
    Utworzone przez marcinc w dziale 156
    Odpowiedzi: 18
    Ostatni post / autor: 17-07-2014, 19:29
  2. Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 25-02-2014, 18:50
  3. Opornik wentylatora chłodnicy V6
    Utworzone przez kelpin w dziale 166
    Odpowiedzi: 18
    Ostatni post / autor: 20-06-2012, 12:18
  4. opornik wentylatora chłodnicy
    Utworzone przez majster w dziale 156
    Odpowiedzi: 15
    Ostatni post / autor: 10-11-2011, 21:25
  5. [164] Opornik wentylatora chłodnicy
    Utworzone przez NOE w dziale 33/164
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 29-04-2011, 04:58

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory