Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 19

Temat: Brak płynu chłodniczego jakie konsekwencje .

  1. #1
    Maciek
    Gość

    Domyślnie Brak płynu chłodniczego jakie konsekwencje .

    Witam
    Dziś przeżyłem nie mały szok w mojej belli 156 2.0ts pękła chłodnica i przejechałem około 5 km bez płynu . Jakie mogą być tego konsekwencje . Zorientowałem się dopiero jak wskaźnik pokazywał 120 stopni , jakie mogą być konsekwencje jazdy na takim dystansie z tą usterką . Dodam że sam zgasiłem silnik a nie sam zgasł . A rozszczelnienie było tak duże że podczas wlewania wody od razu całość wypływała na podłoże .

    ---------- Post added at 23:17 ---------- Previous post was at 22:01 ----------

    Pomoże mi ktoś

  2. #2
    Użytkownik Romeo Avatar palchon
    Dołączył
    04 2009
    Mieszka w
    SJZ
    Auto
    Alfa Romeo 156 1,9 JTD SPORTWAGON
    Postów
    778

    Domyślnie

    to że silnik 120 stopni a ty zgasiłeś go i nie jeździłeś tak to nic się nie powinno stać
    Alfa Romeo 156 1,9JTD '02 SPORTWAGON
    Szerokopojęta elektronika i elektryka samochodowa

  3. #3
    Maciek
    Gość

    Domyślnie

    Tylko że w międzyczasie przejechałam prawdopodobnie przy tej temperaturze z 3 do 5 km . Chodzi mi o to czy jest prawdopodobieństwo zatarcia albo uszkodzenia silnika ??

  4. #4
    Użytkownik Romeo Avatar Woland83
    Dołączył
    06 2010
    Mieszka w
    Malanów
    Auto
    Alfa Romeo 156 TS 2.0L '99 selespeed 155KM Grigio Chiaro met.
    Postów
    1,118

    Domyślnie

    Pękła bo była zużyta, czy o coś uderzyłeś?

  5. #5
    Użytkownik Quadrifoglio Verde
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    AR156 1,6TS 1999 r.
    Postów
    5,304

    Domyślnie

    Czujnik temperatury jest wkręcony w obudowę termostatu i tam bez płynu było ok. 120 st., więc lepiej nie mysleć, jaka była rzeczywista temperatura samego silnika.
    Póki co jeździj i obserwuj, czy nie ma gdzieś wycieków oleju lub płynu z silnika.
    Szczególną uwagę zwróć na okolice uszczelki pod głowicą oraz uszczelnienia wału korbowego, tj. okolice rozrządu i łączenia silnika ze skrzynią biegów.

  6. #6
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar _Mumin_
    Dołączył
    05 2011
    Mieszka w
    W-W
    Auto
    156 1.9 JTD 105KM
    Postów
    437

    Domyślnie

    Z powodu braku płynu silnika nie zatrzesz, bo do smarowania służy olej, a nie płyn. Nikt Ci nie da wiarygodnej odpowiedzi, czy coś się mogło stać, mogło albo nie mogło...
    Najpoważniejszą konsekwencją przegrzania silnika jest uszkodzenie uszczelki pod głowicą. Po naprawie chłodnicy obserwuj czy się nie grzeje, czy w płynie chłodzącym nie ma śladów oleju, czy nie widać białego "dymu" (pary wodnej) wydobywającej się z rury wydechowej (ale nie jak jest zimno na dworze, bo wtedy to normalne zjawisko).
    Bunga, bunga per tutti!

  7. #7
    Użytkownik Rowerzysta Avatar lobov
    Dołączył
    04 2011
    Mieszka w
    okolice Rzeszowa
    Auto
    była: 156, 159 Jest: Giulietta 1,4 170 Sport i jakieś Audi ;)
    Postów
    399

    Domyślnie

    W mojej 1,9 JTD o wyjściu płynu zorientowałem się dopiero po alarmie kompa (ok. 100-120'c). Przejechałem na luzie i obrotach max 1500 ok 2km (nie miałem gdzie stanąć). Od tego czasu zrobiłem ok 30 000 i nic się nie dzieje.

  8. #8
    Maciek
    Gość

    Domyślnie

    No mnie nic nie alarmowało po prostu zobaczyłem temperaturę to zatrzymałem się w pierwszym możliwym miejscu .
    A pękła chyba ze starości .

  9. #9
    Użytkownik Alfista Avatar lesio146
    Dołączył
    12 2006
    Mieszka w
    SZAMOTULY(PYRLANDIA)
    Auto
    159 JTDm ; 156 V6 Qsystem
    Postów
    4,427

    Domyślnie

    Skutki to może być np. przepalenie uszczelki czy zrobienie się drutów z pierścieni...ale czy coś się stało czy nie przekonasz się szybko.Obserwuj czy nie znika płyn albo/i olej.
    Były inne wcześniej. Teraz 159 i 156 oraz 155 do sprzedania.

  10. #10
    Użytkownik Świeżak Avatar Renegat
    Dołączył
    09 2010
    Mieszka w
    Lubelskie
    Auto
    Alfa 159 2,4 JTDm , Wcześniej 156 2.0 TS, kiedyś może Giulia
    Postów
    249

    Domyślnie

    Cytat Napisał _Mumin_ Zobacz post
    Z powodu braku płynu silnika nie zatrzesz, bo do smarowania służy olej, a nie płyn. Nikt Ci nie da wiarygodnej odpowiedzi, czy coś się mogło stać, mogło albo nie mogło...
    .
    i tu się mylisz, nie wiem co robiłeś gdy w szkole na fizyce uczyli o rozszerzalności cieplnej
    Na skutek przegrzania następuje znaczne zwiększenie rozmiarów (objętości) części metalowych, więc w ekstremalnych przypadkach mogą "stanąć" tłoki...
    obrazowo rzecz ujmując: "puchnie" cylinder, więc zmniejsza się jego średnica wewnętrzna, puchnie tłok, więc zwiększa się jego średnica zewnętrzna, więc prześwit pomiędzy nimi maleje drastycznie i może się skończyć "wprasowaniem" pierścieni w tłok, oraz uszkodzeniem gładzi cylindrowych przez pierścienie które "nie mają gdzie się podziać"

    Krótko mówiąc, bagatelizowanie przegrzania silnika to nie jest mądry pomysł, bo zarówno z powodu braku oleju, jaki i z powodu przegrzania można zarżnąć silnik, a wywalona uszczelka jest tylko jedną z mniej tragicznych wersji wydarzeń.

    Na szczęście kolega dotoczył się do domu bez tak drastycznych konsekwencji, więc w najgorszym wypadku może mieć tylko dmuchniętą uszczelkę, choć i to raczej możemy wykluczyć, gdyż nie zagotował wody, tylko mu wyciekła a to minimalna różnica.

    Po wymianie chłodnicy, zalaniu płynu i odpowietrzeniu układu chłodzącego [najlepiej postawić samochód na sporej pochyłości (jak np. rampa) nosem w górę aby powietrze mogło łatwiej uciec z zakamarków układu chłodzenia i nagrzewnic] pojeździj troszkę aby resztki powietrza spokojnie opuściły układ chłodzenia, uzupełnij płyn, i po jakimś czasie (np. kilkanaście minut jazdy i później jeszcze następnego dnia) sprawdź ewentualne ubytki i jeśli nie są duże to jedynie uzupełnij, jeśli ewentualne ubytki płynu nie znikną lub przynajmniej nie będą się z czasem zmniejszać (zawsze mogą jakieś co raz mniejsze ilości powietrza gdzieś pozostawać) to mogą być to objawy uszkodzenia uszczelki, podobnie jak wydmuchiwanie powietrza przez zbiornik wyrównawczy podczas pracy silnika (wygląda to jak by się płyn "gotował"), biały dym, zalewanie świec, czy ogólne problemy z odpalaniem.

    Aczkolwiek podkreślam, na moje wyczucie, w tym wypadku skończy się tyko na strachu i wymianie chłodnicy + płynu
    Mam nadzieję że choć trochę pomogłem, Pozdrawiam


    PS. objawem uszkodzenia uszczelki może być też pojawianie się wody w misie olejowej, oraz przedostawanie się śladowych ilości oleju do wody jak wspomniał kolega Mumin
    Ostatnio edytowane przez Renegat ; 07-08-2011 o 10:43 Powód: PS.

    Alfa jest jak piękna i namiętna kobieta....
    z tą różnicą, że Alfa jest tańsza w utrzymaniu



    Była: 156 2.0TS
    Jest: 159 sportwagon 2.4jtdm 200hp
    Dusza by chciała: Stelvio Quadrifoglio

Podobne wątki

  1. [159] 2.0 JTDm czyste płyny brak co2 w płynie , ubytek płynu chłodniczego
    Utworzone przez kedzior303 w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 38
    Ostatni post / autor: 21-02-2017, 12:53
  2. [Brera] Wysoki stan płynu w zbiorniczku wyrównawczym płynu chłodniczego.
    Utworzone przez zuch10 w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post / autor: 03-01-2016, 20:49
  3. Odpowiedzi: 38
    Ostatni post / autor: 18-02-2013, 23:27
  4. [164] długie przegrzanie jakie konsekwencje?
    Utworzone przez kociniak08 w dziale 33/164
    Odpowiedzi: 29
    Ostatni post / autor: 23-06-2011, 20:09
  5. [156]Zerwany pasek itd. jakie konsekwencje ?
    Utworzone przez gieceka w dziale 156
    Odpowiedzi: 13
    Ostatni post / autor: 09-12-2008, 10:09

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory