Witam. Koledzy mam pytanie związane z wymianą rozrządu przy mojej alfie 156 ponieważ posiadam ją od niedawna. Mam przy moim cacku 2.0 silnik ( rok prod. 1998) Słyszałem ze są tam dwa paski rozrządu i dwie rolki napinacza - czy to prawda??
Witam. Koledzy mam pytanie związane z wymianą rozrządu przy mojej alfie 156 ponieważ posiadam ją od niedawna. Mam przy moim cacku 2.0 silnik ( rok prod. 1998) Słyszałem ze są tam dwa paski rozrządu i dwie rolki napinacza - czy to prawda??
Pasek rozrządu jest jeden+napinacz i rolka.
Drugi pasek z napinaczem służy do napędu wałków wyrównoważających silnika - tzw. balans.
Jeśli będziesz robił rozrząd to radzę od razu wymienić pasek i napinacz balansu.
Dodatkowo radzę też wymienić pompę płynu chłodzącego, która jest napędzana od paska rozrządu.
No to teraz rozumiem a masz może kolego jakieś schematy ustawienia wałków wyrównoważających i wałków rozrządu??
Wszystko znajdziesz w dziale "zrób to sam".
Tylko, że do ustawienia rozrządu w TS potrzebne są narzędzia specjalistyczne (blokady, czujnik zegarowy, klucze specjalne), wiec jeśli nie masz czym oraz 0 doświadczenia to lepiej sobie odpuść i jedź do warsztatu, ale tylko takiego, gdzie znają się na alfach.
Unikaj zwykłych mechaników, którzy będą opowiadać głupoty, że zrobią sobie znaki farbą lub mazakiem i ustawią rozrząd w twoim TS.
W takim razie dziękuję za informacje i pozdrawiam
Tu masz wszystko co dusza zapragnie...
http://www.forum.alfaholicy.org/zrob...v_t_spark.html
http://www.forum.alfaholicy.org/zrob...d_1_8_t_s.html
"Alfa chociaż mała prowokuje do zgwałcenia pierwszych stu stron kodeksu drogowego."
jest: 156 2.4 JTD 04r...
była: Gtv 2.0 Twin Spark Verde Tropico 96r...
- a wariator zostawiamy do następnego przeglądu ?
- chyba że juz diesel sie odzywa.
_______________________________________
- AR 156 TS 2.0 ecu M1.5.5
- 147 1.6 16v 105CV ecu ME7.3.1.
- G 1.4 MA 170CV@190CV ecu 8GMF przebieg 91000 km.
+ e-Niro KIA 64 kWh battery, 200CV, 400 Nm
Hej kolego co do wariatora to jeszcze bym go zostawił ponieważ oddzywa sie ale tylko na 2 sek w czasie uruchamiania silnika kiedy jest zimny a później już go nie słychać a samochód mocy nie traci ani parametrów silnika. a czytałem na forum ze jeśli wariator oddzywa sie tylko na ok 2 sek na zimny silniku to tzn ze jest awaria ale nie przestaje działać tylko spełnia swoje normalne zadanie. Co innego gdyby był klekot diesla na zimnym i ciepłym silniku cały czas to wtedy już trzeba wymienić. Co ty na to mógłbyś mi napisać?? zostawić jeszcze czy już wymienić??
Rozrząd wymienia się kpl tj: rolki, paski, wariator i pompa wody. Chyba że masz za dużo kasy i lubisz płacić 2x za tą samą usługę w warsztacie. Przy okazji, wiesz o tym że do wymiany rozrządu powinny być stosowane blokady wałków? Znaki na kole są do synchronizacji czujników a nie ustawiania rozrządu
"Alfa chociaż mała prowokuje do zgwałcenia pierwszych stu stron kodeksu drogowego."
jest: 156 2.4 JTD 04r...
była: Gtv 2.0 Twin Spark Verde Tropico 96r...
A skąd w jakim będzie stanie za 10 tys. km? Co zrobisz jak "wariat" umrze za 3-4 miesiące? Będziesz jeździł przez 50 tys. km z niesprawnym wariatorem bo tyle będzie Ci brakowało do wymiany rozrządu czy będziesz zmieniał rozrząd grubo przed czasem?
Jak już teraz się odzywa to nie zastanawiaj się tylko zmieniaj.
Pozdrawiam
bikermarek
Alfa Romeo 155 1,8 Twin Spark 16V 1997: 13.05.2007 - 02.07.2011
Fiat Seicento 1,1 SPI 1999: 24.02.2012 - 09.03.2013
Alfa Romeo 155 2,0 Twin Spark 16V 1995: 31.07.2011 - ?