Pokaż wyniki od 1 do 7 z 7
Wyświetlany wątek znajduje się w dziale 156 - Alfa Romeo 156 zadebiutowała na rynku w 1997. Jest najbardziej udanym handlowo modelem Alfy z lat 90. 156 zdobyła wiele wyróżnień w tym najważniejsze - Car Of the Year 1998. Montowano w niej silniki Twin Spark, 2.5 V6 (Internation Engine of the Year 2000), 3.2 GTA, JTS, JTD i JTDm. Do dziś 156 jest najpopularniejszym modelem Alfy na polskich drogach.
  1. #1
    mareczekziomek
    Gość

    Post czujniki położenia wału korbowego i wałka rozrządu, ustawenie rozrządu po zerwaniu pa

    Witam Koledzy, mam problem, zerwał mi się pasek rozrządu, rozwaliło 6 zaworów i oczywiście poprzestawiało rozrząd... zawory są już zrobione, tylko teraz pozostaje kwestia ustawienia rozrządu... i tu moje pytanie czy silnik 1.8 TS posada czujnik położenia wału korbowego (czujnik HALLA) czy w tym silniku znajduje się tylko czujnik położenia wałka rozrządu (zaworów wydechowych). I czy w końcu gdy ustawię wałki na blokadach, ustawię zwrot zewnętrzny na pierwszym cylindrze i napnę pasek rozrządu (zrobię wszystko tak jak pisze w instrukcji) to czy iskra będzie w odpowiednim momencie (pod koniec suwu sprężania a nie wydechu)...


    proszę o porady
    pozdrawiam serdecznie

  2. #2
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar RafcioL27
    Dołączył
    06 2009
    Mieszka w
    Świdnik
    Auto
    AR 156 2.0 TS 2000r.SW + LPG
    Postów
    469
    Podziękowania za post / Lubię to
    Czas spędzony na forum
    15 d 8 h 7 m

    Domyślnie

    Dokładnie tak kolego tylko napinanie paska rozrządu musisz robić na poluzowanych kołach zębatych od wałków rozrządu i wał korbowy ustaw idealnie w GMP za pomocą czujnika zegarowego.
    Ostatnio edytowane przez RafcioL27 ; 13-10-2011 o 20:36

  3. #3
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    AR156 1,6TS 1999 r.
    Postów
    4,552
    Podziękowania za post / Lubię to
    Czas spędzony na forum
    46 d 18 h 32 m

    Domyślnie

    Każdy silnik TS posiada zarówno czujnik położenia wału korbowego (brązowa wtyczka na kolektorze ssącym), jak i czujnik Halla (wtyczka niebieska).
    Czujnik wału znajduje się w bloku silnika głęboko pod rozrusznikiem, a czujnik Halla za kołem wałka wydechowego rozrządu.
    Jeśli wykonasz poprawnie procedurę ustawienia rozrządu to wszystko będzie OK.
    Jeśli nie masz doświadczenia to warto poprosić o pomoc kogoś, kto już to robił.
    No i przypominam, że TS ustawiamy zawsze na pływających kołach. Dlatego bardzo przydatny jest specjalny klucz do trzymania koła wałka wydechowego, aby móc odpowiednio dokręcić śrubę mocującą.

  4. #4
    mareczekziomek
    Gość

    Domyślnie

    czyli tak:
    -zakładam blokady na wałki,
    -popuszczam koła wałków rozrządu,
    -ustawiam zwrot zewnętrzny na pierwszym cylindrze,
    -napinam pasek,
    -zakręcam koła wałków rozrządu,
    -sprawdzam czy jest wszystko ok
    -odpalam samochód
    a do do wału to nie ma potrzeby ustawiać go jakoś specjalnie względem wałków rozrządu i czujnika Halla na wale rozrządu?

  5. #5
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    AR156 1,6TS 1999 r.
    Postów
    4,552
    Podziękowania za post / Lubię to
    Czas spędzony na forum
    46 d 18 h 32 m

    Domyślnie

    Jest potrzeba - lepiej używać terminu "GMP" zamiast "zwrot zewnętrzny" - i wszystko będzie jasne.
    GMP ustawiamy przy pomocy czujnika zegarowego i TYLKO czujnika zegarowego - żadne śrubokręty lub inne patyki wkładane do gniazda świecy nie zapewnią odpowiedniej dokładności.
    Orientacyjnie należy przed demontażem ustawić wstępnie wał korbowy, posiłkując się znakami na kole pasowym i obudowie rozrządu oraz ewentualnie znakami na kole zamachowym i i obudowie sprzęgła - znak na kole zamachowym widoczny jest po wyjęciu akumulatora i gumowej zaślepki okienka w obudowie sprzęgła.

  6. #6
    mareczekziomek
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał SG0240 Zobacz post
    Jest potrzeba - lepiej używać terminu "GMP" zamiast "zwrot zewnętrzny" - i wszystko będzie jasne.
    GMP ustawiamy przy pomocy czujnika zegarowego i TYLKO czujnika zegarowego - żadne śrubokręty lub inne patyki wkładane do gniazda świecy nie zapewnią odpowiedniej dokładności.
    Orientacyjnie należy przed demontażem ustawić wstępnie wał korbowy, posiłkując się znakami na kole pasowym i obudowie rozrządu oraz ewentualnie znakami na kole zamachowym i i obudowie sprzęgła - znak na kole zamachowym widoczny jest po wyjęciu akumulatora i gumowej zaślepki okienka w obudowie sprzęgła.

    dobra ok ale co jeśli nie było demontarzu a wał korbowy i wałki rozrządu stanęły tam gdzie chciały

  7. #7
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    AR156 1,6TS 1999 r.
    Postów
    4,552
    Podziękowania za post / Lubię to
    Czas spędzony na forum
    46 d 18 h 32 m

    Domyślnie

    No to właśnie od tego są blokady i czujnik zegarowy, żeby to wszystko z powrotem poustawiać.

Informacje o temacie

Users Browsing this Thread

Aktualnie 1 użytkownik(ów) przegląda ten temat. (0 zarejestrowany(ch) oraz 1 gości)

Podobne wątki

  1. Czujnik położenia wałka rozrządu 156 2.5 V6 z kąd? ;(
    Utworzone przez magik1802 w dziale 156
    Odpowiedzi: 21
    Ostatni post / autor: 25-07-2013, 19:20
  2. [146] czujnik położenia wałka rozrządu
    Utworzone przez hugolo w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 08-11-2012, 10:52
  3. [GTV Spider] czujnik położenia wałka rozrządu
    Utworzone przez akiryz w dziale Gtv/Gtv Spider
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 25-03-2012, 21:45
  4. czujnik położenia wałka rozrządu
    Utworzone przez mark147 w dziale 156
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 03-04-2011, 13:49
  5. czujnik położenia wałka rozrządu
    Utworzone przez webmaster007 w dziale 156
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 15-10-2007, 15:06

Tagi dla tego tematu

Tagi użytkowników

czujnik do ustawiania rozrzadu

czujnik halla na wale korbowym

czujnik polozenia walu ts

Zakładki

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
regeneracja wtryskiwaczy kraków - regeneracja turbosprężarek warszawa - regeneracja turbosprężarek mielec - Amortyzatory