Strona 22 z 158 PierwszyPierwszy ... 12131415161718192021222324252627282930313272122 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 211 do 220 z 1578

Temat: JTS - badania testowe dla ustalenia parametrów - prośba o wzięcie udziału w testach.

  1. #211
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar bubu321
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    G 1.4 MA 170CV ECU Nexus 8GMF
    Postów
    6,112

    Domyślnie

    - tylko badania porównawcze auta z tego samego rocznika mogą coś nam wyjasnić.
    - jak wiesz rozdawałem nawet licencje na pewne programy ale po pobraniu licencji cisza z diagnostyką auta.
    - ja za to nie lubię osobiście Scan XL, dużo funcjii jednak u mnie nie działą, np. napięcie sondy w trybie SAE, nie wiem czy parametr Lambda działa.
    - za to Scan Master jest bardziej dostępny, jedzie na ELM 327 i nawet już wiem jak wykresy przestawiać.
    - ale do szcześcia potrzebne testy na innym JTS.
    - i tutaj prośba do kolegi Cuoreventi o zrobienie logów z testu OBD, to bym nam dało pogląd czy parametry korekcyjne przechodzą na ujemne wartości w tym modelu.
    - co do wymiany oprogramowania, to może być wielki problem, nie widziałem na sieci plików dla tego modelu.
    - mogę zapytać na forach.
    - potem pozostaje problem z wgraniem oprogramowania, do tej pory technologia była nastepująca : ECu na stól i łaczymy kabelki, tryb BOOT i zgrywamy oprogramowanie, archiwizujemy, wgrywamy nowe z pomoca np. oprogramowania Galetto 12.60
    - muszę nad tym posiedzeć i doczytać.
    - teraz obecnie nie wyciąga się ECU tylko korzysta z dobroci interfejsu J-2534.
    - ale to wymaga zakupu nowego interfejsu, tzw. J-2534 Pass-Thru.
    - jakoś nikt z e sprzedawców nie mówi o tym że te interfejsy nie działają lub że działają na modelach alfy.
    - może Breera, Mito, Julka ale JTD, JTS chyba nie.
    - na pewno nie działają z tym interfejsem TS, bo bym musiał o tym coś wiedzieć.
    - w miare tanim interfejsem dla J-2534-2 jest Mongoose ( $399 ) firmy Drew-Tech.
    - ale w ich dokumentacji nie ma wzmianki o alfach.
    --
    http://www.drewtech.com/downloads/index.html
    --
    Ostatnio edytowane przez bubu321 ; 09-01-2012 o 08:50
    _______________________________________
    - AR 156 TS 2.0 ecu M1.5.5
    - 147 1.6 16v 105CV ecu ME7.3.1.
    - G 1.4 MA 170CV@190CV ecu 8GMF przebieg 91000 km.
    + e-Niro KIA 64 kWh battery, 200CV, 400 Nm

  2. #212
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    06 2008
    Mieszka w
    Łódź
    Auto
    AR GT JTS 2004
    Postów
    1,607

    Domyślnie

    - W sumie Ty pierwszy sugerowałeś, że może ECU... w/w protokół też nie był Ci obcy, nie powinieneś być taki skromny...


    - Zaznaczysz mi te newralgiczne punkty? I co to jest to, co wychodzi ze środka rury głównej dolotu? To już mi spokoju nie da
    - To mi powiedz jak przestawiać te wykresy w scanmaster? Pliki eksporu ma lepsze, scanmaster.
    - W wypadku JTSa – żaden nie pokazuje napięć na sondach, tylko na jednej, ale… ok – poza tym miałeś pisać skrypty… zresztą – można, a może i trzeba stosować kilka programów. Tu mamy Twoje skrypty dla calc.FT – to już coś.
    - poza tym oprócz wszystkiego – scanxl pozwolił wykryć i zlokalizować, to co widać na obrotościomierzu, incydent, dla mnie to dodatkowa informacja – o przydatności programu do takiej poszerzonej diagnostyki zbierania logów – samego incydentu, dotyczącego chwilowych zmian w calc.FT, ale w innych warunkach, zapisanego np.: w zamrożonej ramce wraz z parametrami. Pozostaje kwestia walidacji metody, na innych egzemplarzach – w mojej profesji, tak się sprawdza metodykę. Jest to też w pewnym sensie – w zgodzie z diagnostyką OBDII, gdzie po wykryciu błędu w teście w dowolnej jeździe, szuka się czy incydenty się powtórzą w serii testów dotyczących tylko warunków w których incydent występuje (40-80x powtórzeń). Oczywiście dotyczy, to sytuacji, gdzie DTC są zapisane, kasuje się i patrzy… Bo ani diagnostyka OBD czy OBDII nie przewiduje diagnozowania błędów podprogowych…
    - przeczytałam. To doczytaj bubu, nie będzie wyjścia, kupię kolejny kabel… i popytaj na forach proszę, … i zdecyduj w sprawie armaty na wróble… Zapewne w tym przypadku licencja będzie także na niegraniczoną liczbę stanowisk.


    - Rozdałeś i nic…
    - Ok. – nie jest problemem przekazanie licencji. Każdy, kto się zdecyduje mi pomóc, a w sumie nie tylko mi, bo pomoże przede wszystkim sobie i innym – otrzyma licencję i program na e-mail. Dodatkowo – jednej osobie – przekażę – powolny kabel ELM327 wraz ze sterownikami. Jednej – bo mam tylko jeden.
    - bo ten JTS w moim zasięgu, nie jest z tego samego rocznika, dużo starszy egzemplarz 156 JTS


    A ZATEM:

    - Cuorventi – proszę Cię najpiękniej jak umiem - zrób te testy…
    - csharp - proszę Cię najpiękniej jak umiem - też zrób te testy… masz GT JTS z tego samego rocznika, albo – udostępnij mi swój samochód – moja desperacja sięga zenitu – jestem gotowa przyjechać do WaWy i zrobić te testy w Twoim samochodzie.
    - kolego Kurzyk – Ty też masz z tego samego rocznika… wiem, że wykazujesz gotowość i jestem Ci wdzięczna, ale nie mogę zaniedbać Twojej osoby.
    - kolego dance1 - jeśli czytasz - czas, żebyś już przestał być zamknięty w sobie... największego fana JTSa, nie powinno brakować...
    - inne osoby... których nie znam z avatarów...
    - po prostu, proszę pomóżcie mi.

    - proponuję testy w pełni anonimowe – przecież bubu może mógłby to wklejać? I obiecuje, że nie będę komentować cudzych wyników. Najwyżej napiszę PW do bubu z zapytaniem o coś. A na forum nie będę komentować. Może w tym tkwi problem, że komentuję?
    - kolego Kacprzak3 - też proszę pieknie.



    - mam jeszcze inny pomysł. Warsztat, gdzie serwisuję – muszę się dowiedzieć, czy miewają inne JTSy. Gdyby tak było mogliby czytać parametry może. Ale to muszę ruszyć do właściciela – czy się zgodzi… nie wiem… Co prawda zmienili się - na warsztat przyjazny kobietom – zobaczymy, jak b. są przyjaźni Bo gdybym ja dla przykładu była mechanikiem – w sumie z samej ciekawości sprawdziłabym takie rzeczy, gdyby trafił się stosowny egzemplarz…

    - Bo to już chodzi nie tylko o mój samochód – ale ogólnie o poznanie tego gada JTSa, bo gdyby wszystkie miały ten sam błąd – mogłoby to tłumaczyć – problemy ze spalaną mieszanką… przy byle pierdole… A może to błąd celowy – żebyśmy w kółko kursowali do warsztatów? Ewentualne usunięcie przyczyny – mogłoby być dla wszystkich przydatne i zmniejszyć ewentualne koszty napraw. Bo cholera nie może tak być, że byle walnięty termostat, spadek napięcia, czy nieszczelność w układzie wodnym powoduje serię wypadania zapłonów, błędy mieszanki vs lamda, i dramatycznie nierówną pracę silnika na biegu jałowym, wyraźną stratę mocy i co tam jeszcze…

    - Dziwnym trafem – większość egzemplarzy ma walnięty termostat i problem z układem wodnym, dziwne… jakieś słabe elementy… często pada kolektor wodny, bo jest plastikowy – coś za coś i te opaski…

    - Jeśli wszystko to, co wyżej zawiedzie i nie będzie odzewu – nie będzie wyjścia – będziemy zmuszeni naprawić/wymienić moje ECU – i wtedy się dowiemy – w tej chwili nie ma takiej możliwości, żebym odpuściła – muszę to wiedzieć, to już kwestia ambicji… może moich chorych ambicji, ale nie pozwolę, żeby maszyna była bardziej tajemnicza niż ja To tylko maszyna. Poza tym miał być manual i będzie. Niestety ASO – nie wgra ponownie oprogramowania, nie mają takiej możliwości – tak mi powiedzieli. Dali mi nr telefonu do kogoś kto się tym zajmuje, ale pewnie JTSa no oczy nie widział, nie mam zaufania. Do Ciebie bubu – mam.

    3) Pozostaje kwestia algorytmów postępowania diagnostycznego:
    – dobranie się do wtrysków – i porównania z parametrami z programów, a więc badanie oscyloskopem… Nauczysz mnie bubu, czy nie? Musze to wiedzieć. Poza tym wkurza, mnie, że nie można w żaden sposób ocenić stanu wtrysków na chwilę obecną. Bo w sumie muszę jeszcze wykonać niekonwencjonalny test na wysokich rpm w stałej jeździe – żeby zobaczyć, czy longFT – się przesunie bardziej na „+”. Może się mylę, ale gdyby tak było – może należałoby te moje czyścić kilka razy i sprawdzić potem.
    - jak badać przepływomierz?
    - jak badać sondy?
    - jak to różnicować?
    - będziesz miał dużo pracy, bubu. To bym prosiła, żebyś ustalił.


    4) Ty decydujesz, jaki program, zdecydujesz, że następny, będę testować na następnym. Chodzi mi o to, żebyś założył analogiczny wątek, jak dla TSa – na podstawie moich logów z różnych programów i to wszystko podsumował, jak już zrobię wszystkie testy, w końcu… Kolega euroscan podał kolejny program – zignorowałam to, kierownik projektu może być tylko jeden…

    - czy koledzy z TSów i falowaniem mogą korzystać z tych programów, czy mają za stare roczniki? Bo zamierzam ich poprosić, żeby programem spróbowali określić calc.FT w tych incydentach, może się zgodzą… To mnie Ciekawi, czy u nich też będzie tak samo i tak powtarzalnie. Pytanie czy się u nich da?

    - Ale wszystko po kolei… najpierw wykluczmy ten dolot lub coś innego… zapisy w scanmaster… a potem zobaczymy…

    - Idę zrobić ten test… jałowego na razie…
    Ostatnio edytowane przez Majka ; 09-01-2012 o 11:51

  3. #213
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar bubu321
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    G 1.4 MA 170CV ECU Nexus 8GMF
    Postów
    6,112

    Domyślnie

    - a jak ta diagnostyka jest prosta, no może oprócz tej ceny 1300 USD.
    - kurka wodna ale program ma wszystko to co mieć powinnien, tylko że na warunki amerykańskie.
    --
    http://www.atsnm.com/escan.htm
    --
    Ostatnio edytowane przez bubu321 ; 09-01-2012 o 18:46
    _______________________________________
    - AR 156 TS 2.0 ecu M1.5.5
    - 147 1.6 16v 105CV ecu ME7.3.1.
    - G 1.4 MA 170CV@190CV ecu 8GMF przebieg 91000 km.
    + e-Niro KIA 64 kWh battery, 200CV, 400 Nm

  4. #214
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    06 2008
    Mieszka w
    Łódź
    Auto
    AR GT JTS 2004
    Postów
    1,607

    Domyślnie

    - żadna diagnostyka nie jest łatwa. Łatwa może być obsługa narzędzia diagnostycznego ale to nie jest diagnostyka mimo ze wiele warsztatow tak pisze w ogloszeniach - diagnostyka komputerowa silnika... ograniczona do odczytu bledow. Ma być możliwa na tym co jest, po prostu. A ciebie proszę żebyś nie dawał mi klapow internetowych w kolko - tylko pisał stosowne skrypty jak miało być.

    - Cena zaporowa na ten czas - ale zadziałało - jak kubeł zimnej wody...

    - Z drugiej strony on pokazuje bilans Zapomnijmy... przecież balans jest w moim...

    - czas zejść na ziemie... a realia sa takie, ze nikt nie zrobi testow...

    - bo i po co w ogóle się tym zajmować. Po co zbierać logi i po co to wszystko... Jak mawia pewien mój kolega - jeździ - jeździ, to ciesz się ze jeździ... jak wszyscy to maja w d.., to może tez powinnam... Zawsze bubu możemy się umówić ze tak ma być... w JTS...

    - Chciałam zrobić coś fajnego z pozytkiem dla innych, ale sama nic nie zdziałam...

    .................................................. .................................................. .......


    LOGI:

    090112.zip

    ---------------------------------------------------------------------------------------
    Ostatnio edytowane przez Majka ; 09-01-2012 o 15:16

  5. #215
    Użytkownik Romeo Avatar cuoreventi
    Dołączył
    01 2010
    Mieszka w
    Szczecin
    Auto
    Alfa 156 2.0 JTS 16v
    Postów
    4,198

    Domyślnie

    Cytat Napisał Majka Zobacz post
    - proponuję testy w pełni anonimowe – przecież bubu może mógłby to wklejać? I obiecuje, że nie będę komentować cudzych wyników. Najwyżej napiszę PW do bubu z zapytaniem o coś. A na forum nie będę komentować. Może w tym tkwi problem, że komentuję?
    Jeśli o mnie chodzi to problem nie polega na komentowaniu wyników, lecz na pewnej uciążliwości.
    Nie uśmiecha mi się co rusz, biegać do auta z kablem. Albo wręcz tak jak Ty Majka, jeździć non stop bez osłony pod kierownicą. Poza tym JTSa używam sporadycznie.

    22 strony tematu i właściwie pogubiłem się co chcecie znaleźć, w czym tkwi problem...
    Co rusz znajdujecie a to nowy kabel, a to nowy program który ma pomóc już sam nie wiem w czym.
    Nie mam tej zaciętości by to śledzić tak jak Ty Majka, wciąż czekałem na wnioski...

    Proszę bardzo, chcecie moje parametry - nie ma problemu.
    Przy czym proszę uszanować mój czas i napisać mi czy tu w temacie czy na PW
    Jakie dokładnie parametry i w jaki dokładnie sposób mają być uzyskane.

    Dla przypomnienia, dysponuje kablami ELM 327 v1.4 i KKL z przełącznikiem.
    Programy jakie mam to FES 3.3 i AlfaOBD 1.5.5 w pełnych wersjach
    Mam 156 2.0 JTS z 2002r Jest to belgian 119kW

  6. #216
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar bubu321
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    G 1.4 MA 170CV ECU Nexus 8GMF
    Postów
    6,112

    Domyślnie

    - trochę o oprogramowaniu dla JTS póki coś pamiętam z czytania na innych forach.
    - wersje oprogramowania jakie były stosowane, jeśli jest wiecej pozycji dla danej wersji to znaczy że były upgrady, tutaj nie zaznaczone, szkoda.
    - czy to jest pełna wersja oprogramowania, nie wiem i nie mam pomysłu jak to zweryfikować.
    ALFA ROMEO 156 MODEL 2002 2.0 L 16V JTS MED7.11 0261S01007
    ALFA ROMEO 156 MODEL 2002 2.0 L 16V JTS MED7.11 0261S01007
    ALFA ROMEO 156 MODEL 2002 2.0 L 16V JTS MED7.11 0261S01007
    ALFA ROMEO 156 MODEL 2002 2.0 L 16V JTS MED7.11 0261S01007
    ALFA ROMEO 156 MODEL 2002 2.0 L 16V JTS MED7.11 0261S01010
    ALFA ROMEO 156 MODEL 2002 2.0 L 16V JTS MED7.11 0261S01017

    ALFA ROMEO GT 2.0 L 16V JTS MED7.11 0261S01017
    ALFA ROMEO GT 2.0 L 16V JTS MED7.11 0261S01017
    ALFA ROMEO GT 2.0 L 16V JTS MED7.11 0261S01032
    ALFA ROMEO GT 2.0 L 16V JTS MED7.11 0261S01032
    - wersje oprogramowania jakie znalazłem na naszym forum z logów to:

    _0261S01012_103736-6099_03-2020
    _0261S01027_103736-8146_10-2004
    _0261S01032_103736-9653_06-2004
    - 06-2004 miesiąć i rok wgrania oprogramowania.
    - jedyny plik jaki znalazłem na sieci dla JTS to
    _0261S01007_103736-6014_05-2002_file.
    - jak widać nasze wersje oprogramowania sa rózne od tych z tabelki, może były upgradowane albo była taka wersja na rynek polski.

    ---------- Post added at 20:49 ---------- Previous post was at 18:52 ----------


    --> TEST OBD.<--
    - ok, jak nie ma chętnych na testy to przynajmniej podam jak to nalezy zrobić , taka mała instrukcja + pliki konfiguracyjne ( tutaj prośba do autora tematu o zweryfikowanie plików i dodanie wszytkich sond wąsko i szerokopasmowych.).
    - interfejs : ELM 327 Ver 1.4B, ten nasz popularny za 49 zł do wspólpracy z programem FES.
    - program to Scan Master wersja 2.1 build 771. ( link do zasobu będzie podany pózniej, hasło do rozpakowania pliku na PW).
    - metodyka testowania,
    - należy przejechać autem minimum 10 minut z obrotami silnika stałymi na poziomie 3.000 obr./min, na ostatnim biegu, najlepiej na tempomacie.
    ( jeśli będzie bez tempomatu to i tak będzie to widać w logach)
    - logujemy dane od momentu włączenia silnika, aż do zatrzymania po tym odcinku 10 minutowym.
    - po zatrzymaniu zapisujemy otrzymane logi.
    - nie jest ważne czy silnik jest zimny, czy ciepły, ważny jest odcinek tych 10 mnut z jazdy ze stałymi obrotami.
    - prośba tylko aby interfejs COM ustawić na port innych niż COM1, COM2, nie zmieniamy domyślnych ustawien bufora portu wirtualnego.
    - poniżej pliki JPG do instrukcji uruchomienia programu Scan Master.
    00 - wybieramy formatkę communication.
    11 - ustawiamuy parametry komunikacji tak jak na zrzucie.
    22 - wybieramy zakladkę Live Data Graph, mamy 4 pola dla wykresów.
    33. wczytujemy plik konfiguracyjny 156-JTS.GLF, po wczytaniu mamy 12 pól dla wykresów.
    44. przechodzimy do zakładki Start i wybieramy klawisz Connect, po kllku sekundach program powinien się połączyc z autem.
    44-bis - widok zakłądki Start po poprawnym połaczeniu. , zrzut poniżej.
    55 - ponownie wybieramy zakladkę Live Data Graph i włączamy logowanie klawiszem Read.
    - Uwaga: zrzuty sa przykładowe z auta 147 TS, w zakładce Start predkość transmisji jest ustawionana 111200 bodów, u was będzie 38400 bodów.
    - naturalnie po zatrzymaniu auta robimy Stop klawiszem i zapisujemy log.
    - log załączamy na forum.
    --

    --
    - link do programu Scan Master
    --
    http://www.4shared.com/rar/Rj0OBjoh/Skan_Master.html
    --
    - otrzymałem informację że auta takie jak 156 TS, JTD z roku produkcji >= 2002 mogą wspólpracować z interfejsem ELM 327.
    - nie wiem czy takie roczniki będą posiadac dane dla OBD (EOBD) ale to jest do sprawdzenia.
    Attached Files Attached Files
    Ostatnio edytowane przez bubu321 ; 11-01-2012 o 21:44
    _______________________________________
    - AR 156 TS 2.0 ecu M1.5.5
    - 147 1.6 16v 105CV ecu ME7.3.1.
    - G 1.4 MA 170CV@190CV ecu 8GMF przebieg 91000 km.
    + e-Niro KIA 64 kWh battery, 200CV, 400 Nm

  7. #217
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    06 2008
    Mieszka w
    Łódź
    Auto
    AR GT JTS 2004
    Postów
    1,607

    Domyślnie

    Moje oprogramowanie – znajduje się w tabelce. Z tego co mi powiedzieli w ASO – nie ma nowszej wersji dla tego modelu z manulaną skrzynią biegów. Dlatego nie upgrade-owali. Na nowo tej samej wersji – nie mają możliwości, żeby wgrać. Koszt upgrade – wycenili na 240 PLN. Dali mi wtedy wydruk ze wszystkimi wersjami oprogramiowanie, ale zgubiłam. Jesli to się przyda mogę poprosić o wydruk, jeszcze raz.

    Cuorventi:
    - nie wiem jakich wniosków oczekujesz – testowałam kilka programów i dwa interfejsy, nie można było chyba inaczej.
    - owszem latam co i rusz do samochodu – bo chcę rozwiązać problem, który go trapi, bez osłony pod kierownicą nie jeżdżę jednak w kółko, jeśli wożę córkę lub innych pasażerów osłonę zakładam. Nie jest to dla mnie uciążliwe, zwykle testuję w drodze dokądś, jak jadę sama, niespecjalnie mi to przeszkadza. Ale szanuję czas innych i rozumiem, że nie każdy ma ochotę tak jeździć.

    - nie oczekuję także, ani takiej zaciętości jaką mam, ani tak długotrwałych i uciążliwych testów, nie o to proszę. Proszę o wykonanie jednego, może dwóch testów, po to żeby zobaczyć w innych egzemplarzach jak ewoluuje fuel trim w różnych stanach jazdy i w jaki sposób koreluje z innymi parametrami, po to, żeby mieć porównanie dla tego co dzieje się w moim samochodzie. A że jest to dla mnie ważne, to proszę w sposób namolny (stosując może ciosy poniżej pasa, za co wypada mi tylko kolegów – przeprosić), mając świadomość, że ingeruję w czyjś prywatny czas, który ktoś może chcieć wykorzystać inaczej i mając świadomość – że ktoś mi odmówi lub mnie zignoruje, zwłaszcza jeśli jego samochód sprawuje się poprawnie.

    - Tak, Cuorventi – ja osobiście chciałabym zobaczyć te parametry w Twoim samochodzie. Są mi po prostu potrzebne – inaczej będę cały czas w tym samym m-cu. Byłeś jedną z osób, która umożliwiła potwierdzenie, że lambda open loop na jałowym to stan prawidłowy dla JTSa, to min. pozwoliło ruszyć dalej. Miałeś w logach z FESa korektę długoterimową ujemną na obydwu bankach, dlatego...

    Wnioski zebrane:

    Wnioski praktyczne:
    - każdy z programów (scanmaster, scan xl, PCMSCAN, moDiag, proscan) pokazują w moim egzemplarzu analogiczne wartości dla – TP, MAF, shortFT1 i 2, longFT 1 i 2, rpm, vss, ignition timing for # cylinder, loadPCT, ECT, Bank1 sensor2 oxygen voltage.
    - scan xl – pokazuje dodatkowo parametry sond szerokopasmowych i lambda oraz vehicle voltage,
    - czy parametry – dla sond szerokopasmowych – scanxl pokazuje poprawnie – nie wiem, to może wiedzieć tylko bubu.
    - interfejs ELM327 v 1.4 (nie - klon) łączy się z wszystkimi w/w programami,
    - wybór programu to kwestia indywidualnych preferencji i możliwości inetrfejsu.
    - z czym się łaczy klon - napisał bubu.
    - preferuję scan xl – ze względu na to, że jedno nagranie logu pozwala odtwarzać dane we wszystkich widokach, poza tym dzięki dwóm skryptom by bubu321 – można śledzić calc.FT.
    - scan xl daje możliwość pisania skryptów dla parametrów własnego pomysłu, ale to trzeba umieć zrobić.
    - moDiag daje czytelną prezentację graficzną rozkładu fuel trim, ale pokazuje błędne dane dla sond szerokopasmowych.
    - wszystkie w.w programy mogą być obarczone pewnymi błędami – testujemy po to, aby ustalić ich przydatność do diagnostyki naszych samochodów.

    Wnioski merytoryczne:
    - nasze samochody pokazują parametry fuel trim
    - fuel trim to ważny i przydatny parametr w diagnostyce, który informuje o korekcie spalanej mieszanki, zależnie od stretegii pracy silnika, oraz zależnie od sprawności poszczególnych komponentów układu, zaangażowanych w ten proces. Dzięki testom udało się scharakteryzować zmiany (ewolucję parametrów) dla różnych stretegii pracy silnika JTS. Nie dla wszystkich ponieważ nie zrobiłam pełnego testu OBD, który powinien obejmować jazdę od zimnego do rozgrzanego, stałą jazdę na 3000 rpm (10 minut), 3 minuty jałowego, procesy – zdjęcie nogi z gazu, hamowanie silnikiem, przyspieszanie.
    - wykazano zależność między stanem układu wodnego, termostatu (ECT), a ewolucją fuel trim
    - korelacja z innymi stanami, tj.: fałszywe powietrze, przytkane/lejące wtryski istnieje na pewno, ale z powodu małej liczebności egzemplarzy (n=1) jest niemożliwa do ustalenia.
    - korelacja z innymi parametrami nie jest oczywista – przynajmniej w przypadku braku DTC, a z powodu małej liczebności egzemplarzy (n=1) jest niemożliwa do ustalenia.
    - po resecie shortFT 1 i 2 = 0%, longFT 1 i 2 = 0%
    - falowanie rpm – może zależeć od parametrów fueltrim, które w czasie falowania wykazują inne wartości. Ze względu na to, że zmiany fuel trim podczas falowania są mniejsze od wartości progowych dla alertu 1 st. i ich zapisania w zamrożonej ramce – są ignorowane przez ECU. Z tego też powodu ustalenie przyczyny odchyleń tych parametrów jest b. trudne. Na razie nie było możliwe. Można to jednak wykryć przy użyciu programu, jest jednak uciążliwe, bo wymaga przeprowadzenia kilku/kilkunastu testów danej sytuacji przy różnym doborze parametrów (ich liczba nie powinna przekraczać 5-6).
    - koncepcja o trwałych błędach fabrycznych ECU. Jak je wyeliminować, mam nadzieję, że bubu coś wymyśli. Jak je zidentyfikować – poprzez porównanie różnych egezmplarzy.
    - to chyba wszystko, ale może coś pominęłam?


    - algorytm testu ustalił bubu + program
    - Jutro wkleję plik konfiguracyjny dla scanmaster – dla JTSa, o którym pisał bubu, na chwilę obecną nie mam logowania 12 parametrów na scanmaster.


    - Moje pytanie do bubu – czy parametry sond są prawidłowo pokazywane przez scan xl?

    - Moje pytanie do użytkowników JTSa – bez uciążliwych testów z programem – na oko - czy obserwujecie u siebie objaw falowania na luzie, który opisałam. Ta informacja jest dla mnie ważna.
    Ostatnio edytowane przez Majka ; 10-01-2012 o 05:13

  8. #218
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar bubu321
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    G 1.4 MA 170CV ECU Nexus 8GMF
    Postów
    6,112

    Domyślnie

    - badania na biegu jałowym, log 090112.zip, program Scan XL Pro.
    - prąd sond bez rozruchu silnika == 0 ma.
    - long1 = + 4%, long2 = + 5%
    - short1, short2 = 0%.
    - po czasie 60 sekund sondy zostały rozgrzane.
    - fuel_trim1 = 4% (fuel_trim to suma parametrów longX + shortX, czyli wynikowa korekcja czasu wtrysku)
    - fuel_trim2 = 5%.
    - prąd sond szerokopasmowych = + 1 mA.
    - obroty nie falują do końca pomiaru, czyli przez czas 10 minut.
    - z tego pomiaru wynika że wskazania sond zostały linearyzowanei i są proporcjonalne do wartości wspólczynnika Lambda.
    - mieszanka uboga (Lambda > 1) , prad rośnie, mieszanka bogata (Lambda < 1) prąd maleje.
    - załączam swój plik konfiguracyjny dla Scan Mastera.
    - zamiast sond lambda napięciowych dałbym prad sond szerokopasmowych oraz dodał dodatkowy short trim dla sondy z banku 2.
    --

    --

    --
    Attached Files Attached Files
    Ostatnio edytowane przez bubu321 ; 10-01-2012 o 08:36
    _______________________________________
    - AR 156 TS 2.0 ecu M1.5.5
    - 147 1.6 16v 105CV ecu ME7.3.1.
    - G 1.4 MA 170CV@190CV ecu 8GMF przebieg 91000 km.
    + e-Niro KIA 64 kWh battery, 200CV, 400 Nm

  9. #219
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    06 2008
    Mieszka w
    Łódź
    Auto
    AR GT JTS 2004
    Postów
    1,607

    Domyślnie

    Hmm…
    - Ramka – 77-103 (?) Zamknął petlę na post-cat?
    - mam robić ten test szczelności dolotu?
    - Może powtórzę ten jałowy, z ECT, z ciekawości?

    1) Plik konfiguracyjny dla scanmaster:

    156-JTS.zip

    - nie można wybrać prądów dla szerokopasmowych, bo ich nie liczy scanmaster. Wybranie takiego PIDa skutkuje tym, że nie można zapisać logu, co jest z lekka wkurzające, bo traci się test.
    - sondy szerokopasmowe – tylko scan xl
    - dlatego potem wrzucę program scan xl tutaj, napisz jakie parametry do pliku konfiguracyjnego przygotować.

    - Dane bieżące:


    - Dlatego wybrałam takich 12 pidów, jw. – proszę zobacz w logu, czy tak może być?


    2) Mam znowu problem z interfejsem... OBDII SX na scanmaster




    – nie łączy, ani na tym się nie łączy – wymaga v1.2



    - Ani na tym:



    - Ten ELM327 v 1.4 łączy się po FTDI, przy takim protokole, on się łączy - 11500?:



    - muszę to jakoś uporządkować te kable... pomożesz mi? Bo nie mogę przetestować OBDII sx
    Ostatnio edytowane przez Majka ; 10-01-2012 o 11:46

  10. #220
    Użytkownik Romeo Avatar cuoreventi
    Dołączył
    01 2010
    Mieszka w
    Szczecin
    Auto
    Alfa 156 2.0 JTS 16v
    Postów
    4,198

    Domyślnie

    Cytat Napisał Majka Zobacz post
    - Moje pytanie do użytkowników JTSa – bez uciążliwych testów z programem – na oko - czy obserwujecie u siebie objaw falowania na luzie, który opisałam. Ta informacja jest dla mnie ważna.
    Nie mam żadnego falowania. Wskazówka obrotomierza idealnie zatrzymuje się w pozycji poniżej 900obr

Podobne wątki

  1. Reset parametrów, logi i ich ocena-prośba o pomoc
    Utworzone przez stopczyk26 w dziale 156
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 27-06-2013, 18:53
  2. Prośba o pomoc ocena parametrów - falowanie obrotów 2.5 V6
    Utworzone przez lucek_lukasz w dziale 156
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 09-03-2013, 12:06
  3. Prośba o sprawdzenie parametrów
    Utworzone przez milek_22 w dziale 147
    Odpowiedzi: 87
    Ostatni post / autor: 25-03-2012, 20:26
  4. Prośba o przeanalizowanie parametrów silnika
    Utworzone przez kak-tus w dziale 156
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post / autor: 28-01-2012, 10:47
  5. Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 22-07-2011, 08:35

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory