Strona 28 z 158 PierwszyPierwszy ... 18192021222324252627282930313233343536373878128 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 271 do 280 z 1578

Temat: JTS - badania testowe dla ustalenia parametrów - prośba o wzięcie udziału w testach.

  1. #271
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar bubu321
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    G 1.4 MA 170CV ECU Nexus 8GMF
    Postów
    6,112

    Domyślnie

    - piszą w tej dokumentacji że sprawdzali na biegu jałowym, obroty 1500, 2000 to zmieniał im się FT wtedy.
    - ale oni chyba na oczy nie widzieli silnika JTS.
    - czuję że może nie wyjść ten test dla JTS.
    - w ME 7.3.1 chyba rozgryzłem problem, nie można odłączyć wtryskiwacz tak sobie, ECU blokuje ten tor i wyłącza FT.
    - po wyłaczeniu wtryskiwacza musi być podane napięcie na styki wtryskiwacza lub może być założony stary wtryskiwacz.
    - sprawdzę jutro tę teorię z dodatkowym wtryskiwaczem.

    P.S.
    - do 147 pasuje wtryskiwacz od 156 TS.
    - po 3 minutach pracy bez chłodzenia benzyną wtryskiwacz się spalił.
    - bedę mysłał nad tym aby podłączyć zwykły opornik w miejsce wtryskiwacza na czas pomiaru, testów.
    Ostatnio edytowane przez bubu321 ; 19-01-2012 o 07:57
    _______________________________________
    - AR 156 TS 2.0 ecu M1.5.5
    - 147 1.6 16v 105CV ecu ME7.3.1.
    - G 1.4 MA 170CV@190CV ecu 8GMF przebieg 91000 km.
    + e-Niro KIA 64 kWh battery, 200CV, 400 Nm

  2. #272
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    06 2008
    Mieszka w
    Łódź
    Auto
    AR GT JTS 2004
    Postów
    1,607

    Domyślnie

    No, na jałowym FT się nie zmieni, ale może zmienić się skład spalin, np.: przy stałym longFT w sensie prąd sondy szerokopasmowej i lambda, a jak badasz jeden cylinder na banku, to jakaś pośrednia informacja jest, gdyby .: np.: różnice między cylindrami były znamienne. Obarczona pewnie błędem, ale... zawsze lepsze to nić nic... Przy założeniu, że wykluczone będą inne czynniki wpłwające na skład spalin, ale te czynniki też będą wpływały na FT, a to staramy się zrobić.

    I tak zobaczę, co tam widać, czy widać wtyczki jakieś, nie dzisiaj i nie jutro, ale zobaczę i ewentualnie zrobię zdjęcie. Sprawdziłam w ePer od dwóch zespołów kabli odchodzą po dwie wtyczki jakieś, ale czy je widać i czy to te, nie wiem. Patrząc nic nie uszkodzę, a gdybyś uznał, że ma jednak sens i opracował sposób analizy, to się będę zastanawiać, zawsze mogę poprosić o wykonanie odłączeń i podłączeń w warsztacie - mechanika.

    Czyszcznie wtrysków - może w przyszłym tygodniu podjadę, zapytam, czy może zrobić od razu 2-3 cykle i sprawdzę programem, czy to coś dało.
    Ostatnio edytowane przez Majka ; 18-01-2012 o 22:51

  3. #273
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar bubu321
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    G 1.4 MA 170CV ECU Nexus 8GMF
    Postów
    6,112

    Domyślnie

    - co można zrobic z AR GT
    --
    http://www.obdkey.com/fv_alfaromeo_gt.asp
    --
    _______________________________________
    - AR 156 TS 2.0 ecu M1.5.5
    - 147 1.6 16v 105CV ecu ME7.3.1.
    - G 1.4 MA 170CV@190CV ecu 8GMF przebieg 91000 km.
    + e-Niro KIA 64 kWh battery, 200CV, 400 Nm

  4. #274
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    06 2008
    Mieszka w
    Łódź
    Auto
    AR GT JTS 2004
    Postów
    1,607

    Domyślnie

    Ze nie czyta tych parametrów od sond poprawnie? Ze błąd scan xl?

    Po tez testujemy, żeby to potwierdzić lub wykluczyć. To tez info.

    ---------- Post added at 17:13 ---------- Previous post was at 09:56 ----------

    - Trzeba rozstrzygnąć kwestię parametrów sond w scan xl. Możesz już włączyć te parametry?

    - dzisiejsze logi

    – scan xl - reset przed wjazdem na A1 – i ile się dało na baterii… trochę OBD, trochę wyższych rpm, ale za dużo nie ukręciłam, miałam inny plan. Ale jest jeszcze jutro w końcu.

    – alfadiag. Niestety ta wersja – 3.1 ucina czasami logi czasowo i wywaliło mi z jednego logu parametr.


    190112_res_obd1_nieOBD.zip

    190112_alfadiag.zip
    Ostatnio edytowane przez Majka ; 19-01-2012 o 17:28

  5. #275
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar bubu321
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    G 1.4 MA 170CV ECU Nexus 8GMF
    Postów
    6,112

    Domyślnie

    - VE Volumetric Efficiency
    - to nowsze badanie przepływności MAF-a, warto wpierw doczytać jak to się robi.
    - no to gaz do dechy (WOT) i kręcimy bączki (RPM, MAF logujemy tylko !!!).

    - na gorąco analiza logu 12-01-19 GT JTS.
    - sonda post-cat nagrzewa sie 12 minut, czy nie za długo, a może sonda leniwa ?.
    - korekcja short rusza przy obrotach 1650 obr/min, czas 70 sekund po uruchomieniu silnika.
    - parametry MAF sprawdzane podczas WOT są zgodne z tym co podaje arkusz kalkulacyjny, naturalnie nie na biegu 1 ale chyba na 4-5 biegu.
    - wykres mozna powiedzeć normalny, oprócz tego że long nie schodzi na "-".
    - dziwne to ramka 301, short i potem long skaczą na +7 %.
    - ramka 702, 12 minuta short FT2 skacze na + 17%
    - ramka 803 , ECu włącza sonde post-cat poprzez jej pobudzenie ?
    - ramka 1182 EVAP włączony ?, ale prąd sondy lambda wynosi + 2.58 czyli mieszanka bardzo uboga.
    - takie skoki sondy lambda do + 2.58 mA dzieja sie na każdym spadku obrotów, hamowanie silnikiem, puszczanie EVAP-a, ale za kazdym razem, raczej nie.
    - logi alfadiaga , widać że sonda bardzo szybko sie oziembia.
    - muszę zrobić podobne logi , sonda post-cat, katalizator i RPM aby zobaczyć jak to wyglada na 147 TS.
    - ja bym proponował zrobic logi w alfadiagu z RPM, katalizator, sonda post-cat , EVAP.
    - aby zobaczyc czy sonda studzi się podczas zjazdu obrotów, czy podczas włączenia EVAP-a.
    - na scan xl nie mam już pomysłów, chyba że na coś wpadne jutro rano.
    Attached Files Attached Files
    Ostatnio edytowane przez bubu321 ; 20-01-2012 o 08:35
    _______________________________________
    - AR 156 TS 2.0 ecu M1.5.5
    - 147 1.6 16v 105CV ecu ME7.3.1.
    - G 1.4 MA 170CV@190CV ecu 8GMF przebieg 91000 km.
    + e-Niro KIA 64 kWh battery, 200CV, 400 Nm

  6. #276
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    06 2008
    Mieszka w
    Łódź
    Auto
    AR GT JTS 2004
    Postów
    1,607

    Domyślnie

    Dziękuje bubu.

    - popatrze na te wyniki, ramki jutro. zrobię wykresy

    - jeśli możesz sprawdź w 147 te sondy

    - wiesz tak na pierwszy rzut oka jest inaczej niż zakładalam - LongFT spada na wyższych rpm, a nie na niskich.

    - a tu jest tak, ze wtedy kiedy ECU nie bierze pod uwagę sond lambda tylko robi korektę longFT na podstawie chyba MAF, temp silnika - to wtedy longFT spada nie ze do 0, ale spada znacznie. To jednak musi o czymś świadczyć, tylko ze na razie nie wiem o czym.

    - czasami jednak ECU zamyka pętlę powyżej 3000 rpm

    - wszystko dotyczy b. dolnego zakresu rpm - i falowanie, i longFT

    - ok. Rozumiem ze teraz po ogólnej ocenie FT przechodzimy do testów osprzetu alfadiagiem. Pojadę jutro z tymi parametrami co podales.

    - kręcić baczki - jak (?) To mnie zjadło całkowicie. WOT przepustnica otwarta maksymalnie, szeroko - kręcić do odcięcia, hamować i tak... Mogę sztucznie przyspieszać przepływ powietrza ? Czy raczej nie? Jutro jadę to zrobię przy okazji.

    - po czy poznajesz, ze ona się studzi - sonda ?

    - nie mogę otworzyć tych załączników dzisiaj, bo mam dostęp do sieci tylko przez telefon. Jutro zobaczę.
    Ostatnio edytowane przez Majka ; 20-01-2012 o 03:26

  7. #277
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar bubu321
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    G 1.4 MA 170CV ECU Nexus 8GMF
    Postów
    6,112

    Domyślnie

    - testy MAF to robimy na pierwszym lub drugim biegu, w zależności od warunków.
    - jak mamy autostradę, to 2 , jak nasza droga osiedlowa, to raczej 1.
    - logowanie ustawiamy na RPM, MAF, nic więcej.
    - potem obroty silnika na biegu jałowym, silnik zagrzany.
    - WOT, czyli gaz do podłogi i przyspieszamy.
    - po przekroczeniu 4000 - 5000 obr, zwalniamy.
    - ważne aby nie ciągnąć do konca aby sie nie właczył ogranicznik bo ważne dla nas są parametry , czyli maksymalne obroty i MAF przy tych obrotach.
    - metoda ta obarczona jest błędem +/- 10 % i chyba należy robić korektę dla temperatury + 70 st F.
    - oni jeszcze proponują aby zrobic 3-4 powtórzenia ale po co jak i tak metoda jest przybliżona.
    - jeśli zaś z excela wychodzi że VE mamy poniżej tych 70 %, to przed zakupem warto zrobić te 3-4 pomiary aby potwierdzić stan MAF-a
    Ostatnio edytowane przez bubu321 ; 20-01-2012 o 08:03
    _______________________________________
    - AR 156 TS 2.0 ecu M1.5.5
    - 147 1.6 16v 105CV ecu ME7.3.1.
    - G 1.4 MA 170CV@190CV ecu 8GMF przebieg 91000 km.
    + e-Niro KIA 64 kWh battery, 200CV, 400 Nm

  8. #278
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    06 2008
    Mieszka w
    Łódź
    Auto
    AR GT JTS 2004
    Postów
    1,607

    Domyślnie

    Ściągnęłam, ale nie wiem, ani jak policzyć, ani nic. Dzisiaj coś nie jestem do rzeczy… chyba mnie infekcja dopadła… może potem mi się polepszy.

    Może po spadku napięcia wnioskujesz, że się schładzają, ale spaliny się zmieniają w różnych strategiach. Muszę popatrzeć, będę pytać i wklejać sukcesywnie. Chciałam zobaczyć Twoją sondę post-cat na alfadiagu i scan xl.

    - Kwestia powtórzeń – możliwe, że pewna ilość powtórzeń i uśrednienie wyników – warunkuje właśnie taki błąd. Może dla jednej próby byłby większy?

    - Zrobiłam test MAF dynamiczny, o ile zrozumiałam co mam zrobić.
    - 4 powtórzenia na 2.
    - 1 test na 3., ale spitolony, zakręt mnie pokonał i noga zadziałała odruchem bezwarunkowym. W sumie nie dałam rady, na tej drodze... Moje ECU ma zdaje się także jakieś błędy fabryczne…
    - raz wrzuciłam omyłkowo luz na 2. – widać chyba
    - ale zobacz – czy chociaż metoda dobra, jak tak, znajdę wieczorem, inną drogę jakąś… najgorsze jest wyhamowywanie, musi być pusto z tyłu.
    - 4. – wg mnie byłaby najlepsza, ale kwestia drogi… w mieście,
    - chyba, że można hamować hamulcem?

    MAF.zip


    - szczerze – nie podoba mi się wykres MAF – w sensie, że jest poszarpany… a nogą się zaparłam b. mocno, nie wina mojej nogi, chyba… a na postoju nie był taki...

    MAF1.zip


    - ten EVAP, reszta testów – musiałam zmienić plany – nie jadę dzisiaj w trasę, przełożone na poniedziałek lub wtorek, jak mi się określą. To wtedy zrobię wszystko, bo jadę do Krakowa.
    - mogę dzisiaj zrobić w jeździe miejskiej ten EVA – przyda się, czy nie?
    Ostatnio edytowane przez Majka ; 20-01-2012 o 14:52

  9. #279
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar bubu321
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    G 1.4 MA 170CV ECU Nexus 8GMF
    Postów
    6,112

    Domyślnie

    - może być zrobiony w mieście, bo jak bedzie się otwierał co jakiś czas, to szkoda się trudzić w tescie OBD.

    - test MAF, założenia.
    - to nie ma być wyścig, tylko TEST.
    - żadne 4, 5, 6,7 , tylko 1 lub w ostateczności 2 na autostradzie.
    - na 1 jest największa dynamika a i prędkości nie są duże.
    - po tescie hamujemy dowolna metodą.
    - na razie nie robiłem tego testu i dlatego się tak wymądrzam.

    P.S.
    - załozyłem do obliczeń temperature około 41 st F. (+5 st C)
    - przy takich założeniach VE == 81 %, super wynik.
    - MAF może zostać na pokładzie tego auta.
    Ostatnio edytowane przez bubu321 ; 20-01-2012 o 15:53
    _______________________________________
    - AR 156 TS 2.0 ecu M1.5.5
    - 147 1.6 16v 105CV ecu ME7.3.1.
    - G 1.4 MA 170CV@190CV ecu 8GMF przebieg 91000 km.
    + e-Niro KIA 64 kWh battery, 200CV, 400 Nm

  10. #280
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    06 2008
    Mieszka w
    Łódź
    Auto
    AR GT JTS 2004
    Postów
    1,607

    Domyślnie

    Ok. to musi poczekać EVAP, aż pojadę na autostradę.

    Test MAF:
    - to nie był wyścig, to był TEST, droga była pusta i na odcinku dla 2. prosta, specjalnie znalazłam taką, tyle, że na 3 za krótka, dlatego odpuściłam i więcej prób nie robiłam.
    - pisałeś 1 lub 2
    - 3 zrobiłam, żeby coś zobaczyć
    - na autostradzie ciężko będzie zrobić, na autostradzie można zobaczyć 4. ale ciężko z hamowaniem do prędkości biegu jałowego, tylko problem z włączaniem i wyłączaniem komputera, jak się jest samemu, dlatego wybrałam drogę pustą...
    - nie, no nie robiłam na głównych ulicach...
    - 3 i 4 za to to wyższe biegi, też się mogą czymś charakteryzować, ale nie wiem. Musiałabym to udowodnić, a nie mam jak.
    - i robiłam od 1100 rpm

    - ale ok - zrobię jeszcze 1

    - teraz piszesz, że hamowanie dowolne... a jednak proszę zrób ze zdjęciem nogi z pedału gazu, wg mnie to też może nieść pewną informację, ale nie wiem jeszcze jaką.

    -------------------------------------------------------

    Nic, najwyraźniej mam zły dzień dzisiaj... idę zrobić ten test biegu 1.


    -------------------------------------------------------

    Bieg 1:

    bieg1.zip
    Ostatnio edytowane przez Majka ; 20-01-2012 o 18:13

Podobne wątki

  1. Reset parametrów, logi i ich ocena-prośba o pomoc
    Utworzone przez stopczyk26 w dziale 156
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 27-06-2013, 18:53
  2. Prośba o pomoc ocena parametrów - falowanie obrotów 2.5 V6
    Utworzone przez lucek_lukasz w dziale 156
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 09-03-2013, 12:06
  3. Prośba o sprawdzenie parametrów
    Utworzone przez milek_22 w dziale 147
    Odpowiedzi: 87
    Ostatni post / autor: 25-03-2012, 20:26
  4. Prośba o przeanalizowanie parametrów silnika
    Utworzone przez kak-tus w dziale 156
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post / autor: 28-01-2012, 10:47
  5. Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 22-07-2011, 08:35

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory