Pokaż wyniki od 1 do 8 z 8
Wyświetlany wątek znajduje się w dziale 156 - Alfa Romeo 156 zadebiutowała na rynku w 1997. Jest najbardziej udanym handlowo modelem Alfy z lat 90. 156 zdobyła wiele wyróżnień w tym najważniejsze - Car Of the Year 1998. Montowano w niej silniki Twin Spark, 2.5 V6 (Internation Engine of the Year 2000), 3.2 GTA, JTS, JTD i JTDm. Do dziś 156 jest najpopularniejszym modelem Alfy na polskich drogach.
  1. #1
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    01 2011
    Mieszka w
    Milicz
    Auto
    jest 156 1,9 power by Cinek 177KM ----> GT power by Cinek 188KM / 380Nm ;-)
    Postów
    1,237
    Podziękowania za post / Lubię to
    Czas spędzony na forum
    38 d 7 h 59 m

    Domyślnie da się jeździć z turbo od 150km w 115km?? bez strojenia?

    jak w temacie, chciałem nie długo założyć turbawke i sprawdzić jak chodzi zamiast mojej standardowej ze 115 wsadzam ze 150km - kolektor przerobiony, przestawione szpilki down pipe zamiast kata.
    Jak ona będzie wstawać? Da radę jakoś ja ręcznie ustawić żeby dało się na tym w miarę normalnie jeździć chwilowo bez strojenia?
    I jak ze spalaniem??

  2. #2
    Moderator Romeo Avatar Maciek-156
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
    Postów
    7,742
    Podziękowania za post / Lubię to
    Czas spędzony na forum
    37 d 2 h 14 m

    Domyślnie

    Spalanie to pikuś bo bedziesz miał zwyczajnie przeładowanie i tryb awaryjny
    Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
    AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
    AR156 1.6TS 2000

  3. #3
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    01 2011
    Mieszka w
    Milicz
    Auto
    jest 156 1,9 power by Cinek 177KM ----> GT power by Cinek 188KM / 380Nm ;-)
    Postów
    1,237
    Podziękowania za post / Lubię to
    Czas spędzony na forum
    38 d 7 h 59 m

    Domyślnie

    nie da się tego jakoś ręcznie ustawić np - czas przejazdu do tunera?

  4. #4
    Jazz
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał Maciek-156 Zobacz post
    Spalanie to pikuś bo bedziesz miał zwyczajnie przeładowanie i tryb awaryjny
    O ile się nie mylę, to w 115 KM jest takie same sterowanie ciśnieniem doładowania jak w wersji 150 KM, czyli podciśnienie i selonoid, co oznacza, że ECU utrzyma doładowanie na tym samym poziomie. Nie będzie przeładowania. Efekt ujemny jaki się uzyska to może być późniejsze wstawanie turbosprężarki (nie wiem o ile się przesuną obroty uzyskania maks boostu), efekt dodatni to lepszy przepływ (więcej powietrza przy tym samym ciśnieniu), niższa temperatura powietrza wypływającego ze sprężarki i lepsze trzymanie ciśnienia doładowania w zakresie wysokich obrotów. Innymi słowy da się jeździć bez strojenia o ile układ sterowania ciśnieniem doładowania jest taki sam w obu wersjach.
    Ostatnio edytowane przez Jazz ; 17-11-2011 o 23:44

  5. #5
    Moderator Romeo Avatar Maciek-156
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
    Postów
    7,742
    Podziękowania za post / Lubię to
    Czas spędzony na forum
    37 d 2 h 14 m

    Domyślnie

    To że układ sterujący zmienną geometria wygląda podobnie nie znaczy że jest taki sam. W silniku 115KM i 150KM jest inne maksymalne ciśnienie doładowania - są inne czujniki ciśnienia doładowania i maja one inny próg wykrywania przeładowania ustawiany w ECU (odpowiednio 2.3 i 2.6 bara).
    Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
    AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
    AR156 1.6TS 2000

  6. #6
    Jazz
    Gość

    Domyślnie

    Ale układ sterujący (czujniki,ecu,selonoid) pozostaje z wersji 115KM o ile dobrze zrozumiałem zamysł autora tematu. Wartości zadane w ECU pozostają bez zmian, więc układ dąży do uzyskania ciśnienia odpowiedniego dla wersji 115 KM.
    Ostatnio edytowane przez Jazz ; 18-11-2011 o 11:30

  7. #7
    Użytkownik Romeo Pokaż na mapie Avatar omen
    Dołączył
    05 2008
    Mieszka w
    Amsterdam
    Auto
    nie znalezione ;)
    Postów
    3,299
    Podziękowania za post / Lubię to
    Czas spędzony na forum
    117 d 7 h 26 m

    Domyślnie

    Dokładnie, więc jakie przeladowanie? Od tego przecież vgt jest, będzie ograniczał ciśnienie i tyle.

  8. #8
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    01 2011
    Mieszka w
    Milicz
    Auto
    jest 156 1,9 power by Cinek 177KM ----> GT power by Cinek 188KM / 380Nm ;-)
    Postów
    1,237
    Podziękowania za post / Lubię to
    Czas spędzony na forum
    38 d 7 h 59 m

    Domyślnie

    Cytat Napisał omen Zobacz post
    Dokładnie, więc jakie przeładowanie? Od tego przecież vgt jest, będzie ograniczał ciśnienie i tyle.
    Mi też tak właśnie się wydaje. Najwyżej same turbo będzie później wstawać

Informacje o temacie

Users Browsing this Thread

Aktualnie 1 użytkownik(ów) przegląda ten temat. (0 zarejestrowany(ch) oraz 1 gości)

Podobne wątki

  1. Czy turbo kwalifikuje sie do regeneracji 1.9 JTD 150km
    Utworzone przez arquadiusy w dziale 147
    Odpowiedzi: 47
    Ostatni post / autor: 04-11-2013, 20:53
  2. Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 10-02-2013, 19:53
  3. Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 03-04-2012, 19:43
  4. Czy turbo z 2,4 150KM pasuje do 2,4 136KM?
    Utworzone przez pawellike w dziale 166
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 25-02-2012, 10:52

Tagi dla tego tematu

Tagi użytkowników

turbo bez strojenia

Zakładki

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
regeneracja wtryskiwaczy kraków - regeneracja turbosprężarek warszawa - regeneracja turbosprężarek mielec - Amortyzatory