Strona 3 z 4 PierwszyPierwszy 1234 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 21 do 30 z 38

Temat: Test świec żarowych. Mrugająca lampka świec.

  1. #21
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar kak-tus
    Dołączył
    03 2011
    Mieszka w
    Trzebinia
    Auto
    Alfa Romeo 147 1.6 105km 2008r
    Postów
    231

    Domyślnie

    Cytat Napisał piotreg Zobacz post
    kak-tus czy właściwe świece wstawiłeś?
    Tak wymieniłem wszystkie ( u mnie spalone były 2szt). Problem ustąpił migających świec, i komputer błędu nie rejestruje.

    Natomiast zastanawiam się czy czasem nie za krótko mi się podgrzewają te świece. Póki co auto pali ale czekam na mrozy.
    U mnie przy 0 stopni świece grzeją się około 3sekundy dla porównania u kuzyna w audi a4 b5 przy takiej samej pogodzie świece grzeją się około 8 sekund.
    Mógłby ktoś zmierzyć czas grzania świec u siebie?

    Ostatnio edytowane przez kak-tus ; 31-12-2011 o 11:54

  2. #22
    Użytkownik Ogier
    Dołączył
    02 2010
    Mieszka w
    Wadowice
    Auto
    156 1.9 JTD 115KM
    Postów
    182

    Domyślnie

    Po czym sądzisz,że świece krótko ci grzeją? jeśli po kontrolce świec w liczniku to ona nie pokazuje czasu grzania świec. Po zgaśnięciu kontrolki nadal grzeją i nawet po odpaleniu auta.

  3. #23
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar kak-tus
    Dołączył
    03 2011
    Mieszka w
    Trzebinia
    Auto
    Alfa Romeo 147 1.6 105km 2008r
    Postów
    231

    Domyślnie

    Napewno? W takim razie muszę podpiąć się pod świece miernikiem i przetestować jak długo dostaje prąd po przekręceniu kluczyka.

  4. #24
    Użytkownik Rowerzysta Avatar Maro1500
    Dołączył
    01 2011
    Mieszka w
    LbN
    Auto
    AR 156 1,9JTD SW
    Postów
    429

    Domyślnie

    Mam podobny problem, w fes oczywiście błąd P0380, jakie parametry trzeba by jeszcze sprawdzić w fes? Nie bardzo mam czas zrobienia testu samych świec, a podłączyć autko pod kompa to chwila moment

  5. #25
    Użytkownik Rowerzysta Avatar Sebuchooo88
    Dołączył
    11 2010
    Mieszka w
    Wąbrzeźno
    Auto
    AR 156 1.9 JTD
    Postów
    66

    Domyślnie

    Witam przylacze sie wlasnie przed chwila bylem sprawdzic jak sie maja u mnie swiece zarowe i na 4 pinach pokazalo: 04,8 ohm mierzylem oto takim urzadzeniem
    Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	Fotka122.jpg
Wyświetleń:	2371
Rozmiar:	50.6 KB
ID:	43215
    zaznaczylem jak mialem go ustawionego i chcialem sie zapytac czy poprawnie i czy dobry pomiar wyszedl bo nie wiem ile powinno byc pozdrawiam

  6. #26
    Użytkownik Ogier
    Dołączył
    02 2010
    Mieszka w
    Wadowice
    Auto
    156 1.9 JTD 115KM
    Postów
    182

    Domyślnie

    jeśli każda świeca ma ok 4ohm to dobre masz świece. Miałem kiedyś problem z podgrzewaniem świec (wszystkie świece miałem dobre) i migała mi się kontrolka. Po rozebraniu przekaźnika (tego głównego) okazało się że nie dochodziło napięcie do niego po przekręceniu stacyjki które zasilania elektronikę w tym przekaźniku. Miałem spalony bezpiecznik który znajduje się nad złączem obd2

  7. #27
    Użytkownik Rowerzysta Avatar Maro1500
    Dołączył
    01 2011
    Mieszka w
    LbN
    Auto
    AR 156 1,9JTD SW
    Postów
    429

    Domyślnie

    jeśli np. 3 świece żarowe będą na nic to przy temp. 0' odpali? czy jesli powiedzmy świece ok, a centralka padła to też zapali przy tej temp czy nie? czy wogole odpali nawet przy wyższej temp?

  8. #28
    Użytkownik Ogier Avatar CubeLite
    Dołączył
    08 2011
    Mieszka w
    Belgia
    Auto
    Volvo V90
    Postów
    158

    Domyślnie

    a nie jest czasem tak ze czym mniejsza oporność tym lepsze grzaniemoim zdaniem dobra świeca powinna mieć od okolo 0.4-1ohm.

  9. #29
    Użytkownik Rowerzysta Avatar Maro1500
    Dołączył
    01 2011
    Mieszka w
    LbN
    Auto
    AR 156 1,9JTD SW
    Postów
    429

    Domyślnie

    Sprawdzałem świece metodą jak kolega na początku tematu, wyszło że 2 były "spalone/ oporność 0". Wymieniłem, błąd wykasowany, jeździłem miesiąc było ok. Teraz znowu kontrolka zamigała. Po ponownym teście wyszło że te same świece są nanic... jako że nie miałem zbytnio czasu na większą diagnoze wykasowałem błąd i jezdziłem całą sobote, kontrolka zapaliła się tylko raz. W niedziele było ok kontrolka nie paliła się, wczoraj podłączyłem komp wykasowałem błąd póki co jest dobrze...
    Możliwe że coś jest z kablem nie tak? Albo np. z fajkami świec?

  10. #30
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar sumka33
    Dołączył
    02 2011
    Mieszka w
    Gliwice
    Auto
    ALFA ROMEO 156 SW 1.9 JTD FL, 2005;ALFA ROMEO 147 1.9 JTD FL, 2008
    Postów
    351

    Domyślnie

    Do sprawdzenia układu grzania świec żarowych najlepiej jest zrobić tak:
    1. Odkręcić centralkę świec żarowych - klucz nasadowy lub inna 10-tka
    2. Odpiąć wtyczkę wiązki idącej bezpośrednio do świec żarowych- (która to?) - gdy odsunie się delikatnie osłonkę izolacyjną wtyczki będzie widać kabelki w środku (te grube są od świec)
    3. Pozostałe rzeczy zostawić podłączone (druga szeroka wtyczka -od sterowania)
    4. Multimetrem sprawdzić napięcie pomiędzy masą a grubym kablem podpiętym chyba kluczem 8 do centralki - powinno być 12V jak nie ma to pewnie spalony bezpiecznik
    5. Multimetrem sprawdzić opór pomiędzy masą a każdym stykiem ze wspomnianej już wcześniej szerokiej wtyczki od świec żarowych - pomiędzy każdym stykiem (świecą) a masą powinno wskazać opór między 0,8 a 1,4 Ohm - jeżeli jest większy to albo świeca uwalona albo kabel do świecy nie styka(może się upalił) - jeżeli mniejszy to pewnie nam kabelek ze świecy odpadł i zwiera z masą
    6. (tu będzie potrzebna pomoc kolegi albo innej dodatkowej osoby) Przełączyć multimetr na pomiar napięcia. Wyłączyć klucz w stacyjce. Masę multimetru przyłożyć do masy pojazdu. "Plus" multimetru kolejno do pierwszego dowolnego styku w centralce (tam gdzie podłączona była wcześniej wtyczka wiązki świec żarowych). Poprosić żeby ktoś włączył klucz w stacyjce. Powinno pokazać teraz 12 V i po pstryknięciu przekaźnika 0V. Prosimy o wyłączenie klucza w stacyjce i przykładamy do kolejnego styku i tak powtarzamy z wszystkimi stykami - uważać żeby czegoś nie zewrzeć i dokładnie trzymać na stykach. Jeżeli na którymś styku nie pojawi się napięcie po włączeniu kluczyka to centralka jest uwalona(nie będę się rozpisywał o jej naprawie, bo to wróżenie z fusów).
    7. Po zmierzeniu wszystkiego i upewnieniu się że wszystko gra psikamy WD40 do wtyczki i na styki i ją wpinamy z powrotem
    8. Odpinamy drugą szeroką wtyczkę i także tu psikamy WD40
    9. Podłączamy wszystko z powrotem i przykręcamy centralkę


Podobne wątki

  1. Migająca kontrolka świec żarowych- przekaźnik świec?
    Utworzone przez Abidibi1509 w dziale 147
    Odpowiedzi: 46
    Ostatni post / autor: 03-06-2013, 14:23
  2. (156) Kontrolka świec żarowych
    Utworzone przez lysy76 w dziale 156
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post / autor: 22-01-2013, 21:19
  3. [159] Kontrolka Świec Żarowych
    Utworzone przez Czarny_28 w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post / autor: 29-10-2011, 14:42
  4. kontrolka od świec żarowych
    Utworzone przez ufo1009 w dziale 156
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 24-08-2010, 21:56

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory