Pokaż wyniki od 1 do 8 z 8

Temat: Nie gasną światła postojowe

  1. #1
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    01 2011
    Mieszka w
    Kalisz
    Auto
    alfa romeo 156 1.9jtd
    Postów
    46

    Domyślnie Nie gasną światła postojowe

    Hej, są święta no i cudu doczekałem Po wył silnika, wyjęciu kluczyka ze stacyjki, moja lewa postojówka świeci! Akumulator mi tylko rozładowuje a nie mogę jej wył. ;/ HELP

  2. #2
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    03 2011
    Mieszka w
    Wieruszów
    Auto
    Alfa Romeo 156 2.0 JTS LPG 2002r po LF
    Postów
    1,982

    Domyślnie

    Masz tu link z podobnym problemem może ci pomoże . http://www.forum.alfaholicy.org/156/...wka_przod.html
    Moja Bella

  3. #3
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    01 2011
    Mieszka w
    Kalisz
    Auto
    alfa romeo 156 1.9jtd
    Postów
    46

    Domyślnie :/

    Za dużo z tego linku nie wiem;/ ne wiem gdzie szukać tych styków;/

  4. #4
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    03 2011
    Mieszka w
    Wieruszów
    Auto
    Alfa Romeo 156 2.0 JTS LPG 2002r po LF
    Postów
    1,982

    Domyślnie

    Dokładnie chodzi o to .http://www.elektroda.pl/rtvforum/vie...b5d82fb802d288
    Tu poczytaj
    Moja Bella

  5. #5
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    mazowieckie
    Auto
    Alfa Romeo 159 SW 1.9JTDM 150 KM 2008r. i Giulietta 1.4 120KM 2015r. Była Alfa Romeo 156 SW 2002
    Postów
    523

    Domyślnie Tania naprawa i usunięcie problemu

    Witam
    Rozwiązałem problem nadmiernego poboru prądu na postoju przy wyłączonym zapłonie. Okazało się, że prąd na poziomie ok. 0,2 A pobierała żarówka postojowa w prawej tylnej lampie. Zobaczyć to można praktycznie tylko w ciemności i najlepiej po wyjęciu panelu z żarówkami z tylnej lampy. Normalnie żarzącej się żaróweczki nie było widać przez klosz i to mnie zmyliło w poszukiwaniach, nie pomagało wyciąganie bezpieczników i pomiar prądu wskazanie było na pobór prądu przez instalacje komputera. Sprawcą tej sytuacji był układ kontrolny żarówek pozycyjnych znajdujący na płytce obrotomierza. Zamieszczam link do opisu
    http://www.elektroda.pl/rtvforum/vie...b5d82fb802d288

    Sprawca to scalak zaznaczony w prawym dolnym rogu o oznaczeniu VNDM810MSP jest z reguły charakterystycznie nadpalony (przegrzany) zakup w Polsce dość trundy, ale znalazłem odpowiednika VND810SP ma praktycznie identyczne parametry poza większym prądem. Scalak kosztował niecałe 10zł(ja kupiłem 2szt. i z przesyłką wyszło 37zł - najdroższa był przesyłka) i dostępny jest od ręki pod linkiem
    http://www.tme.eu/pl/details/vnd810s...roelectronics/
    niewiem czy to nie będzie reklama, ale jest to chyba jedyne źródła dla osób prywatnych bo można znaleźć ten właściwy scalak, ale jest dostępny tylko dla firm i minimalna ilość to 5 szt. co z przesyłką wynosiłoby ok.100zł. Układ wyprowadzeń identyczny. Wystarczy odrobina uiejętności manualnych i dobra lutownica (ciut wiekszej mocy) bo scalak jest przylutowany poza nóżkami również od spodu (dość nietypowo). Większa moc potrzeban jest więc do szybkiego podgrzania, aby nie odpalić cienitkich ścieżek doporwadzanych do nóżek scalaka. Mi ścieżki trochę się poodklejały zbyt słaba lutownica, ale przy odrobinie wprawy udało mi się całość polutować igłą ustawiłem ścieżki są dość dobrze zamocowane, a scalak trzyma się przylutowany "brzuchem" na dużej powierzchni. Jedyną różnicą jaką zaobserwowałem jest chyba brak świecenia lamki kontrolnej żarówek, czyli tej pomarańczowej żaróweczki przy wyłączonych swiatłach a włączonym zapłonie bo chyba wcześniej świeciła, a gasł po włączeniu świateł. Wykręcenie żarówek - spalenie jest wykrywane, czyli układ działa. Myslę, że przy odrobinie wprawy każdy jest w stanie to zrobić. Demontaż obrotomierze to odkręcenie 1 śruby u góry osłny oraz po zdjęciu osłony 2 śrub na dole obrotomieza, a następnie wysunięcie całości i odpięcie 2 wtyczek. Po zdjęciu plastikowej pokrywki z tyłu obrotomierza (jest na zatrzaskach) widzimy wspominaną płytkę od spodu. Płytkę demontujemy podważając ją na bokach i odciągając do tyłu daje się dość łatwo ściągnąć i otrzymamy to co na załączonym zdjęciu.
    Pozdrawiam,
    Myślę że ten krótki opis komuś się przyda.
    Załączone obrazy Załączone obrazy Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	scalak.jpg
Wyświetleń:	274
Rozmiar:	111.2 KB
ID:	77986  
    Ostatnio edytowane przez maroz ; 20-11-2012 o 20:22 Powód: uzupełnienie

  6. #6
    Użytkownik Romeo Avatar lukash
    Dołączył
    06 2010
    Mieszka w
    Radomsko
    Auto
    AR 159 1.9 JTDm 16v 2006/AR 156 FL 1.9 JTD 8v 2003
    Postów
    499

    Domyślnie

    Dokładnie tak jak pisze maroz. Miałem ten sam problem zaraz po kupnie Alfy. Przepalony jest jeden z układów scalonych od sterowania światłami znajdujący się na płytce obrotomierza. Ciężko jest ten układ kupić do tego zabawa z przelutowywaniem układu scalonego. Ja poradziłem sobie w ten sposób, że kupiłem drugi obrotomierz i przełożyłem całą płytkę.



    Jest:
    - Alfa Romeo 159 1.9 JTD 150 KM 2006 r

    Była:
    - Alfa Romeo 156 1.9 JTD 115 KM 2003 r
    - Alfa Romeo 156 1.9 JTD 115 KM 2001 r

  7. #7
    Użytkownik Pasjonat Avatar Proxim@Ar
    Dołączył
    10 2009
    Mieszka w
    Opole, Piła
    Auto
    Brera Tbi
    Postów
    3,572

    Domyślnie

    Albo może jako postojówki masz wsadzone ledy? Bo właśnie ledy tak czasem mają, że świecą bez zapłonu.
    147 2001, 1.6 105 KM- była
    156 2003, 2.0 JTS 166 KM- była
    156 2003, 2.5 V6 192 KM- była... ehh..
    156 2005 1.9 JTD~`160 KM była
    159 2006 1.9 JTD- była
    159 2005 1.9 Distinictive- była..
    156 2003 2.0 TS+LPG- była
    156 2003 2,5 V6- była..
    156 FL 2005 1.9 jtd- była
    166 FL 2005 2,4 jtd - była
    Alfa Romeo Crosswagon - był..
    156 FL 3.0 V6 - jest
    Najlepsze auto na świecie - służbowe - jest

  8. #8
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    mazowieckie
    Auto
    Alfa Romeo 159 SW 1.9JTDM 150 KM 2008r. i Giulietta 1.4 120KM 2015r. Była Alfa Romeo 156 SW 2002
    Postów
    523

    Domyślnie

    Cytat Napisał Proxim@Ar Zobacz post
    Albo może jako postojówki masz wsadzone ledy? Bo właśnie ledy tak czasem mają, że świecą bez zapłonu.
    Ledów nie mam, a problemem było żarzenie żarówki pozycyjnej (a nie kontrolki spalonych żarówek bo ta działała normalnie) i rozładowywanie się przez to akumulatora. Zimą i jesienią stawało się to uciążliwe góra 2 dni i akumulator rozładowany.

Podobne wątki

  1. Światła pozycyjne nie gasną.
    Utworzone przez hux w dziale 156
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 15-05-2015, 17:59
  2. Światła mijania nie gasną!!!
    Utworzone przez grzesiek01800 w dziale 147
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 23-02-2015, 16:34
  3. Światła mijania gasną
    Utworzone przez Michał 94 w dziale 166
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post / autor: 16-10-2014, 12:23
  4. Światła mijania nie gasną
    Utworzone przez Maxy w dziale 156
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 30-07-2011, 13:01
  5. Nie gasną światła STOP
    Utworzone przez Kreatyna55 w dziale 166
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post / autor: 19-10-2010, 13:47

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory