Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 13

Temat: twardy pedał sprzęgła

  1. #1
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    11 2011
    Auto
    Alfa Romeo 156 2.4 JTD 1998r.
    Postów
    31

    Domyślnie twardy pedał sprzęgła

    witam moja włoszka zawsze daje mi nieżle popalic w korkach, otóż cieżko wchodzi pedał sprzegła dodam ze kpl. sprzegło i wysprzeglik wymienione na nowe, czy to wina pompki? nie ma na niej zadnych wycieków czy ona może miec wpływ na to jak cięzko chodzi pedał czy może poprostu 2,4 jtd tak ma? wydaje mi się ze w innych autach sprzęgło lzej chodzi

    zaobserwowałem jeszcze jedną dolegliwość otóz szarpie budą na sprzęgle ruszając z 1, a na wstecznym to tragedia wykluczam sprzegło, w czasie jazdy puszczając i dodając gazu czuć szarpnięcie całum autem rownież szarpie lewarkiem zmiany biegów pozdrawiam

  2. #2
    WIKAR-części
    Gość

    Domyślnie

    szarpanie autem przy puszczaniu i dodawaniu gazu to uszkodzona któraś poduszka zawieszenia silnika, można to łatwo zdiagnozować, najlepiej zrobić to w 2 osoby, jedna wsiada do auta i przy zaciągniętym ręcznym włącza 1 bieg i popuszcza sprzęgło do momentu w którym auto zaczyna ciągnąć a druga zagląda pod maskę i patrzy która poduszka nadmiernie się wyciąga. Dla pewności operację powtarzamy na wstacznym biegu i wszystko będzie jasne. Jak nie ma pweności czy wychylenia poduszek są w normie to niech zerknie fachowym okiem jakiś mechanik. proszę tylko nie dać się przejechać przy tej operacji

    Ciężko działające sprzęgło to może być ciężko działający wysprzęglik lub twarda sprężyna w docisku.


    Pozdrawiam


    WIKAR - części do twojego samochodu

    www.wikar.com.pl

  3. #3
    Użytkownik Fachowiec Avatar pampik
    Dołączył
    11 2010
    Mieszka w
    Tychy
    Auto
    była - AR 166 2.4 JTD / 159 1.9 JTDm 16V 07r - jest 159 2.4 210 :)
    Postów
    2,177

    Domyślnie

    zgadzam sie co do wypowiedzi wyżej jednak bardziej stawiam na wysprzęglik bo spręzyna docisku pewnie oryginalna. Chyba ze tuningowałes auto dodając mu mocy i masz mocniejsze sprzęgło ?

  4. #4
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    02 2011
    Mieszka w
    Grodzisk Mazowiecki
    Auto
    Laguna III 2.0T
    Postów
    822

    Domyślnie

    Kompletne sprzęgło, a czy koło dwumasowe również było wymieniane? Jeśli nie to taki objaw może dawać koło dwumasowe.

  5. #5
    Użytkownik Rowerzysta Avatar ArturK
    Dołączył
    08 2009
    Mieszka w
    Jelenia Gora
    Auto
    [156 2,4 JTD SW 2005]
    Postów
    295

    Domyślnie

    156 JTD ma lekko chodzący pedał sprzęgła, jako że miałem podobnie w GTV, obejrzałbym wysprzęglik, pomimo że wymieniony, może na jakiegoś shita zamiast trw czy ate. Układ rozumiem jest odpowietrzony. Przy wymianie sprzęgła wypada sprawdzić koło dwumasowe a najlepiej wymienić, tylko że to kosztowna zabawa.

    Jeszcze jedna sprawa, czy założono właściwe sprzęgło, jeżeli szarpie, tzn. czy tarcza czasem nie ma tłumika drgań.

  6. #6
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    11 2011
    Auto
    Alfa Romeo 156 2.4 JTD 1998r.
    Postów
    31

    Domyślnie

    sprawa wygląda tak ze w czasie gdy robione było sprzegło nie było mnie w domu, jak wróciłem to odebrałem juz naprawione mechanik powiedział że konieczne było wymienić całe sprzęgło auto miało wtedy 280 tys przebiegu, nie wiem jakie załozyli, co do wysprzeglika to wymieniałem go sam bo miałem wyciek płynu, po wymianie brak poprawy została pompka która dosć cieżko pracuje i dwumas którego nie wymieniałem troche za droga ta zabawka, mam nadzieje że to nie to, podobno jak dwumas do wymiany to przy gaszeniu auto trzesie, w moim przypadku nic takiedo sie nie dzieje, dodam jeszcze ze tuningowane nic nie było

  7. #7
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    02 2011
    Mieszka w
    Grodzisk Mazowiecki
    Auto
    Laguna III 2.0T
    Postów
    822

    Domyślnie

    Trzęsienie przy gaszeniu to nie reguła. Bo jeśli będziesz miał którąś poduszkę wywaloną, ewentualnie łącznik silnika przy prawym nadkolu też będzie wibracja. Kiedyś w starej 156 miałem identyczny objaw jak Ty. Nie dało się ruszyć na jedynce bez telepania, najlepiej było ruszyć z lekkim piskiem lub przytrzymać sprzęgło (lekko przypalić) i niestety była to dwumasa. Ja zaryzykowałem i u "Szwagrów" kupiłem całe sprzęgło z dwumasą za ~400 zł z przesyłką. U mnie nic się nie działo przez 3 lata, potem kupił kolegi wujek, jeździł ok. 2 lat (dopóki się nie rozbiła) i też było wszystko ok.

  8. #8
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar ExO
    Dołączył
    05 2010
    Mieszka w
    Radom
    Auto
    AR 156 2.5 V6
    Postów
    415

    Domyślnie

    Gdyby nie trzęsło budą powiedziałbym, że to wina pompki.

    Powiem z własnego doświadczenia, miałem wymienione sprzegło u siebie, budą również nieźle trzęsło. Pojechałem do mechaniora a on mi wmawia, że sprzęgło musi się ułożyć dotrzeć itd, żeby je przypalić. Kreton kazał mi z 5 ruszać. Zdenerwowałem się, wsiadłem przy nim do auta i tak pięknie spaliłem sprzęgło na 5, że później żaden bieg nie chciał wejść. po ostygnięciu docisku okazało się, że nadal telepie budą co było dla mnie oczywiste. Zostawiłem auto na reklamacji. Zostało z powrotem wymienione całe sprzęgło po czym problem ustał.

    Co do samej pompki, sprawiała ona jakieś problemy przed wymiana sprzęgła?

  9. #9
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar Revol84
    Dołączył
    03 2010
    Mieszka w
    Trzebiatów/Lublin
    Auto
    AR 156 1.8 T.Spark 1998rSprzedana. , Alfa Romeo 156 SW 1.9 JTD 2003r.Alfa 166 2.4JTD
    Postów
    223

    Domyślnie

    Podłącz pod kompa i sprawdź czy czujnik położenia pedału sprzęgła jest Ok.U mnie jest podobnie telepie lekko przy ruszaniu wymieniłem komplet sprzęgło+ dwu masa i dalej było to samo,wymieniłem wysprzęglik i płyn i dalej to samo po podłączeniu pod kompa okazało się że czujnik padł czekam aż przyjdzie i wtedy napisze czy jest poprawa.Pozdrawiam

  10. #10
    Hanys Romeo Avatar george11
    Dołączył
    04 2008
    Mieszka w
    slask
    Auto
    GT, Lancia Ypsilon 1,3 JTD 03'było jest BMW 225xe, Ford Custom 2.0 2018.
    Postów
    2,252

    Domyślnie

    ten czujnik nie ma zadnego znaczenia, rozłancza tempomat po wcisnieciu sprzegła

Podobne wątki

  1. Po wymianie sprzęgła pedał twardy V6
    Utworzone przez karol k w dziale 166
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 08-07-2014, 09:44
  2. Twardy pedał sprzęgła i hamulca, Pomocy !
    Utworzone przez Adi18m w dziale 156
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 04-07-2014, 19:23
  3. Twardy pedał sprzęgła po wymianie kompletu???
    Utworzone przez Revol84 w dziale 156
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 14-04-2014, 22:31
  4. twardy pedał sprzęgła po nagrzaniu
    Utworzone przez prz3mooo w dziale 156
    Odpowiedzi: 18
    Ostatni post / autor: 24-01-2014, 08:56
  5. Brak 1 i 2 biegu. Twardy pedał sprzęgła V6
    Utworzone przez Mariano898 w dziale 166
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 11-12-2010, 16:07

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory