Strona 1 z 3 123 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 22
Wyświetlany wątek znajduje się w dziale 156 - Alfa Romeo 156 zadebiutowała na rynku w 1997. Jest najbardziej udanym handlowo modelem Alfy z lat 90. 156 zdobyła wiele wyróżnień w tym najważniejsze - Car Of the Year 1998. Montowano w niej silniki Twin Spark, 2.5 V6 (Internation Engine of the Year 2000), 3.2 GTA, JTS, JTD i JTDm. Do dziś 156 jest najpopularniejszym modelem Alfy na polskich drogach.
  1. #1
    Użytkownik Romeo Avatar danloo23
    Dołączył
    04 2008
    Mieszka w
    Strzegom
    Auto
    AR 156 2.4JTD było...Jest AR 156 2,4 JTD 20V 2005r.
    Postów
    618
    Podziękowania za post / Lubię to
    Czas spędzony na forum
    81 d 7 h 24 m

    Domyślnie Jak spuscic plyn z ukladu chlodzenia???

    Witam!
    Chcialbym wymienic plyn w ukladzie chlodzenia (jest juz stary i wogle jakis metny) ale nie wiem jak go calkowicie spuscic???
    Prosze o pomoc!
    Pozdrawiam!

  2. #2
    b.pawelek
    Gość

    Domyślnie

    ja tez bym prosił o pomoc w tym temacie
    Strona w Zrób to sam nie działa

  3. #3
    Leszek K
    Gość

    Domyślnie

    to ja jestem trzeci nigdzie nic o tym nie jest napisane a tez musze to zrobic bo mam chyba układ zalany woda pozdrawiam

  4. #4
    Siafal89
    Gość

    Domyślnie

    całego płynu w 100% tak łatwo chyba nie idzie się pozbyć, ja jak wymieniałem termostat to odkręciłem wąż od dołu chłodnicy i ile miało zlecieć tyle zleciało. Potem wlewając nowy płyn weszło go około 4-4,5 litra. Ktoś mi mówił żebym kupił 7 litrów, ale facet w sklepie powiedział, że mogę to wcisnąć między bajki. I tak też było, banieczka 5-litrowa wystarczyła. A co do całkowitej pojemności układu chłodzenia to do dziś nie mam pojęcia.

  5. #5
    ViP Alfa i Omega Avatar piotr_alex
    Dołączył
    08 2007
    Mieszka w
    Ciechanów/NDM
    Auto
    Crosswagon Q4 2005r
    Postów
    369
    Podziękowania za post / Lubię to
    Czas spędzony na forum
    6 d 11 h 35 m

    Domyślnie

    Najpierw należy zdjąć wąż od chłodnicy i wtedy wyleci większość płynu z silnika i niej, następnie wlać do pełna nowy, odpowietrzyć po obu stronach przekręcając płaskim śrubokrętem takie plastikowe śrubki, zagrzać silnik do 90C aż włączy się wentylator, dolać płynu jeśli ubyło i gotowe.

  6. #6
    Moderator Romeo Avatar Maciek-156
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
    Postów
    7,709
    Podziękowania za post / Lubię to
    Czas spędzony na forum
    36 d 8 h 33 m

    Domyślnie

    Przed spuszczaniem płynu ustawcie ogrzewanie na maksa, aby z nagrzewnicy tez płyn zszedł. Po spuszczeniu płynu warto zakręcic silnikiem - jeszcze trochę wyleci
    Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
    AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
    AR156 1.6TS 2000

  7. #7
    rebellion1
    Gość

    Domyślnie

    Ja bym polecił przepłukanie układu skoro i tak całosć starego płynu nie wyleci to skręcam wszystko i zamiast nowego płynu nalewam wody destylowanej do pełna trochę odpalam motor mała jazda i znów spust ile sie da i dolewka wody destylowanej. Po takiej operacji macie pewność że starego płyno zostało bardzo niewiele i jeast zmieszany z wodą destylowwaną . Następni wlewam koncentrat paraflu tyle ile faktycznie ma go być czyli 3 litry i uzupełniam wodą destylowaną do pełmna. Trochę wiecej roboty ale myśleze warto

  8. #8
    Bedboys
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał Maciek-156
    Przed spuszczaniem płynu ustawcie ogrzewanie na maksa, aby z nagrzewnicy tez płyn zszedł. Po spuszczeniu płynu warto zakręcic silnikiem - jeszcze trochę wyleci
    Maćku a nie wydaje Ci się że to z ogrzewaniem na max dotyczyło samochodów które regulowały temperaturę nagrzewnicy przy pomocy zaworu na przewodzie zasilającym ?? Przecież zarówno w 156 jak i 166 nie ma takiego zaworu a nagrzewnica jest cały czas ciepła ( jak ciepły jest silnik) tylko nie przepływa przez nią powietrze to reguluje specjalna klapka - w takim przypadku ustawienie ogrzewania na max nic nie da.


    Jak zmieniam płyn odkręcam dolny przewód chłodnicy lub jeżeli jest ( tak jak w 166 2,4) specjalny kranik na dole chłodnicy - jak zleci płyn odpalam na kilka sekund silnik, a potym zabiegu przedmuchuję układ wkładając do zbiorniczka przewód od sprężarki - zawsze jeszcze sporo wyleci ale nie ma szans na wlanie wszystkiego, ostatnio jak zmieniałem płyn to weszło mi trochę ponad 7 l na 9,1l pojemnośc co uważam za bardzo dobry wynik.i

  9. #9
    Moderator Romeo Avatar Maciek-156
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
    Postów
    7,709
    Podziękowania za post / Lubię to
    Czas spędzony na forum
    36 d 8 h 33 m

    Domyślnie

    Tak w AR156 nagrzewnica jest cały czas ciepła, a le są też inne samochody, więc to o włączeniu ogrzewania na maksa potraktuj jako generalną zasadę
    Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
    AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
    AR156 1.6TS 2000

  10. #10
    Użytkownik Romeo Avatar Szef
    Dołączył
    06 2007
    Mieszka w
    Olsztyn
    Auto
    Alfa Romeo 156 1.8 TS 140 KM 2002r
    Postów
    1,198
    Podziękowania za post / Lubię to
    Czas spędzony na forum
    11 d 2 h 3 m

    Domyślnie

    opis wymiany znajdziecie w tym watku

    http://www.forum.alfaholicy.org/topi...156-vt6121.htm
    Alfa Romeo 156 1.8 16v T.S. V6 pipe DISTINCTIVE ECU ME 7.3.1 EOBD
    www.alfaromeo.mazury.pl

Strona 1 z 3 123 OstatniOstatni

Informacje o temacie

Users Browsing this Thread

Aktualnie 1 użytkownik(ów) przegląda ten temat. (0 zarejestrowany(ch) oraz 1 gości)

Podobne wątki

  1. Powazna awaria ukladu chlodzenia
    Utworzone przez KornelPL w dziale 156
    Odpowiedzi: 16
    Ostatni post / autor: 29-10-2013, 21:58
  2. [156] Odpowietrzenie ukladu chlodzenia
    Utworzone przez Krzysiek156 w dziale 156
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 30-04-2011, 18:15
  3. [146] jak spuscic plyn chlodzacy?
    Utworzone przez kwiatu w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 06-01-2010, 10:51
  4. plyn do chlodzenia silnika
    Utworzone przez adihash w dziale 147
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 12-05-2009, 22:47
  5. [156] nieszczelnosc ukladu dolotowego
    Utworzone przez Szef w dziale 156
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 22-05-2008, 21:36

Tagi dla tego tematu

Tagi użytkowników

gdzie spuszcza sie wode 147 alfa

gdzie jest spust wody z silnika renault 3.0

jak spuścić cały płyn z układu chłodzenia renault laguna 95r

alfa 156 silnik jak spuscic plyn

alfa 156 jak wylac caly plyn z ukladu chlodzenia

jsk spuscic plyn z chlodnicy renaut laguna 2.0 16v

jak spuścić płyn chłodniczy renault laguna 1997

pojemność układu chłodzenia alfa romeo 156 1.9 jtd

jak spuscic plyn z ukladu chlodniczego

termostat man 18 224

man 18-224 termostat

jak wymienić płyn chłodniczy w vectrze b

jak spuscic wode z chlodnicy renault 19

jak spuscic plyn cjlodnicy w renault laguna I

pojemnosc chlodnicy przy alfie 156

jak spuścić płyn chłodniczy omega 3.0

jak spuści wodę z chłodnic omega

jak spuscic cala wode z układu

man 18-224 termostat jak wymienic

jak spuscic płyn w manie

Zakładki

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
regeneracja wtryskiwaczy kraków - regeneracja turbosprężarek warszawa - regeneracja turbosprężarek mielec - Amortyzatory