Pokaż wyniki od 1 do 9 z 9
Wyświetlany wątek znajduje się w dziale 156 - Alfa Romeo 156 zadebiutowała na rynku w 1997. Jest najbardziej udanym handlowo modelem Alfy z lat 90. 156 zdobyła wiele wyróżnień w tym najważniejsze - Car Of the Year 1998. Montowano w niej silniki Twin Spark, 2.5 V6 (Internation Engine of the Year 2000), 3.2 GTA, JTS, JTD i JTDm. Do dziś 156 jest najpopularniejszym modelem Alfy na polskich drogach.
  1. #1
    Użytkownik Rowerzysta Avatar Hammer
    Dołączył
    01 2008
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    Alfa Romeo 156 2.5V6 2001r.
    Postów
    78
    Podziękowania za post / Lubię to
    Czas spędzony na forum
    6 h 41 m

    Domyślnie [156] Uszczelka pod głowicą??

    Po kilku miesiącach bezawaryjnej jazdy (no prawie, nie licząc już legendarnej padaki wycieraczki tylnej w sportwagonie ) po ostatniej trasie (1100km) zauważyłem dość znaczny (około 2mm poniżej min) ubytek płynu chłodzącego. Dodam, że przed trasą był on gdzieś w środku, pomiędzy min a max.
    Pierwsza myśl to oczywiście przeciek na uszczelce głowicy ale szybkie spojrzenie na bagnet, pod korek oleju i nic, nie ma "masła", olej czyściutki.
    Również w zbiorniczku wyrównawczym nie widać olejowych "oczek".
    Są natomiast dwie rzeczy, które mnie niepokoją:
    chwilę po rozruchu pojawia się delikatny biały dymek z rury, który po 2-3min znika a spaliny mają taki "chemiczny" zapach (trudno mi to określić ale nie jest to raczej zapach płynu chłodzącego) a ze zbiornika wyrównawczego podczas pracy silnika w świetle latarki widzę wydostający się jakby pył czy kurz (ale to nie jest "dmuchanie").
    Oczywiście dla jednoznacznej diagnozy powinienem udać się do mechanika ale wcześniej chciałem zapytać bardziej doświadczonych Alfistów.

    Co o tym myślicie?

  2. #2
    TomekT
    Gość

    Domyślnie Re: Uszczelka pod głowicą??

    Cytat Napisał Hammer
    Po kilku miesiącach bezawaryjnej jazdy (no prawie, nie licząc już legendarnej padaki wycieraczki tylnej w sportwagonie ) po ostatniej trasie (1100km) zauważyłem dość znaczny (około 2mm poniżej min) ubytek płynu chłodzącego. Dodam, że przed trasą był on gdzieś w środku, pomiędzy min a max.
    Pierwsza myśl to oczywiście przeciek na uszczelce głowicy ale szybkie spojrzenie na bagnet, pod korek oleju i nic, nie ma "masła", olej czyściutki.
    Również w zbiorniczku wyrównawczym nie widać olejowych "oczek".
    Są natomiast dwie rzeczy, które mnie niepokoją:
    chwilę po rozruchu pojawia się delikatny biały dymek z rury, który po 2-3min znika a spaliny mają taki "chemiczny" zapach (trudno mi to określić ale nie jest to raczej zapach płynu chłodzącego) a ze zbiornika wyrównawczego podczas pracy silnika w świetle latarki widzę wydostający się jakby pył czy kurz (ale to nie jest "dmuchanie").
    Oczywiście dla jednoznacznej diagnozy powinienem udać się do mechanika ale wcześniej chciałem zapytać bardziej doświadczonych Alfistów.

    Co o tym myślicie?
    Wydaje mi się że na razie nie ma się czym martwić. Możliwe że wcześniej nie zauważałeś delikatnego ubytku płynu chłodzącego - ten układ z czasem przestaje być tak szczelny jak by sie mogło wydawać. Biały dymek przy porannym uruchomieniu to raczej para wodna skondensowana w układzie wydechowym, a "chemiczny" zapach spalin to prawdopodobnie kwestia nie najmłodszego już katalizatora. Ten pył jak to nazwałeś to po prostu parujący płyn chłodzący. Objawy które opisałeś mam równiez u siebie, a co ciekawsze poziom płynu chłodzącego potrafi się bardzo poważnie wachać. Z tego co napiałeś wynika że odkręcałeś korek zbiorniczka wyrównawczego - u mnie czasem po odkręceniu poziom płynu się podnosi, czasem nie, spróbuj pokombinować z układem ogrzewania wnętrza, może okazać się że płynu wcale nie ubyło.
    Btw, jeździsz na paraflu ?

  3. #3
    smuz
    Gość

    Domyślnie

    Uszczelka pod głowica jest bardzo prawdopodobna jesli biały dym wydostaje sie z rury i trwa to 2-3 minuty to nie moze to byc pod zadnym pozorem para wodna tym bardziej przy tych tepmeraturach. Woda spływa do komory - w V ma ulatwione zadanie ,po rozruchu wypala sie tworzac biały dym-zapach nie bedzie "chemiczny" raczej lekko słodkawy malo wyczuwalny. zeby zdiagnozowac z duzym prawdopodobienstwem rano przed rozruchem musisz rozgrzebac auto i wykrecic swiece zoabcz ktora jest zalana. te ziarna o ktorych mowisz to albo male pecherze albo co gorsza sypiace sie drobinki uszczelki. Sytuacja do natychmiastowego wybadania. Istnieje ewentualnosc peknietej glowicy ale tojuz najczarniejszy scenariusz i w benzynie mniej prwdopodobny.Wowodzenia i daj znac jak poszlo

  4. #4
    Użytkownik Dwusuwowiec
    Dołączył
    04 2008
    Mieszka w
    Rzeszów/Irl.
    Auto
    159 1.9 jtdm 16v 2007
    Postów
    122
    Podziękowania za post / Lubię to
    Czas spędzony na forum
    5 h 49 m

    Domyślnie

    Dolej wody do zbiorniczka do pelna, zapal silnik i obserwuj czy pojawiają się bąbelki powietrza w zbiorniczku. Jak tak to uszczelka padła. W innym przypadku obejrzyj wszystkie gumowe węże okolice pompy i głowicę.

  5. #5
    Użytkownik Rowerzysta Avatar Hammer
    Dołączył
    01 2008
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    Alfa Romeo 156 2.5V6 2001r.
    Postów
    78
    Podziękowania za post / Lubię to
    Czas spędzony na forum
    6 h 41 m

    Domyślnie

    Tak, jeżdżę na czerwonym Paraflu ale uzupełniałem poziom płynu już tylko wodą destylowaną (nieznacznie).
    Dzięki za wszystkie porady, spróbuję to zdiagnozować na sposoby jakie opisujecie.
    Nie robiłem tego jeszcze ale podejrzewam, że będzie trochę gimnastyki z odkręceniem świec po stronie od komory pasażerskiej. Rozumiem, że niezbędne jest zdjęcie całego dolotu?
    Czy wiecie gdzie znajdę jakiś manual do tego??

    Mam jeszcze jedną wątpliwość. Mianowicie nie działa mi klima, dopiero jutro jadę na przegląd, czy może mieć to jakiś związek z ubytkiem płynu?


    Aaaa, sorry za brak dopisku w temacie, zagapiłem się

  6. #6
    Użytkownik Ogier Avatar Rafik
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Bartoszyce/Londyn
    Postów
    171
    Podziękowania za post / Lubię to
    Czas spędzony na forum
    13 h 2 m

    Domyślnie

    Co do dymu i uszczelki pod glowica to moja zonka miala cos takiego w corsie. Powiem Ci ze takiego dymu to jeszcze nie widzialem w zyciu!!!! Jakbys mokrych lisci do ogniska wrzucil To kopcilo przez cala droge i az sie w nieboglosy smialem jak to zobaczylem. Maly dymek z rana na zimnym to normalka. Mam valke i tez tak mam.

    Pozdr.
    Była Alfa 156 2.4 JTD 10V 185 KM
    Byla Alfa 166 3.0 Super + LPG
    Jest Alfa 166 3.2

  7. #7
    Użytkownik Rowerzysta Avatar Hammer
    Dołączył
    01 2008
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    Alfa Romeo 156 2.5V6 2001r.
    Postów
    78
    Podziękowania za post / Lubię to
    Czas spędzony na forum
    6 h 41 m

    Domyślnie

    No więc wyjaśniło się.

    Wszystko stało się jasne kiedy postanowiłem dokładniej obejrzeć układ chłodzenia po dłuższej trasie (600km).

    Silnik jest zdrowy, w płynie chłodniczym nie ma spalin, niewielkie dymienie podczas kilku pierwszych sekund pracy wynikało z wody, która zbierała się w układzie wydechowym (w garażu mam dość chłodno) natomiast płynu chłodzącego ubywa z CIEKNĄCEJ CHŁODNICY WODY.

    Wyciek jest niewielki (dlatego wcześniej go nie zauważyłem) ale nie wygląda to najlepiej tzn. "listki" odpadają w tym miejscu (patrząc od frontu: górna prawa część chłodnicy po stronie silnika) i pewnie będzie ciekło coraz bardziej, więc czeka mnie wymiana chłodnicy.

    Co prawda nie lubię pół środków ale może tymczasowo zastosować jakiś uszczelniacz do chłodnic? Czy ktoś stosował takie specyfiki? Czy może to zaszkodzić silnikowi?

    Czy chłodnica do V6tki jest takiej samej budowy jak te do TSów?

  8. #8
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    08 2011
    Mieszka w
    Katowice
    Auto
    EX alfa romeo 156 sportwagon 1,9jtd 110km, Obecnie Alfa gt 2005 1.9 ~`185 km mod by ConMir:)
    Postów
    70
    Podziękowania za post / Lubię to
    Czas spędzony na forum
    2 d 7 h 53 m

    Domyślnie

    Kolego lepiej od czasu do czasu wlewać płyn chłodzący niż jakies tanie półśrodki, ja mam paraflu i litr płacę 16 zł to nie jest dużo, a dolewam tak miesiąc, półtora niestety czeka mnie też wymiana ale mam teraz co innego na głowie w aucie. Zawieszeniem, które mi spartaczyli mechanicy albo w motoryzacyjnym złe cześci zamówili, termostat czyszczenie zaworu erg i zaślepienie bo pewnie tam od nowości czyszczone nie było.
    A tak wracając do tematu nie dawaj tych specyfików bo ci sie szambo zrobi w zbiorniczku miałem tak wcześniej w cinkolu masakra i tak musiałem wymienic i tak;p

    ---------- Post added at 16:58 ---------- Previous post was at 16:56 ----------

    Cytat Napisał Hammer Zobacz post
    No więc wyjaśniło się.

    Wszystko stało się jasne kiedy postanowiłem dokładniej obejrzeć układ chłodzenia po dłuższej trasie (600km).

    Silnik jest zdrowy, w płynie chłodniczym nie ma spalin, niewielkie dymienie podczas kilku pierwszych sekund pracy wynikało z wody, która zbierała się w układzie wydechowym (w garażu mam dość chłodno) natomiast płynu chłodzącego ubywa z CIEKNĄCEJ CHŁODNICY WODY.

    Wyciek jest niewielki (dlatego wcześniej go nie zauważyłem) ale nie wygląda to najlepiej tzn. "listki" odpadają w tym miejscu (patrząc od frontu: górna prawa część chłodnicy po stronie silnika) i pewnie będzie ciekło coraz bardziej, więc czeka mnie wymiana chłodnicy.

    Co prawda nie lubię pół środków ale może tymczasowo zastosować jakiś uszczelniacz do chłodnic? Czy ktoś stosował takie specyfiki? Czy może to zaszkodzić silnikowi?

    Czy chłodnica do V6tki jest takiej samej budowy jak te do TSów?
    do V6 masz chyba wiekszy jak ts ale głowy nie dam uciąć popatrz na google dużo artykułów jest o tym

  9. #9
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar adam.st
    Dołączył
    05 2011
    Mieszka w
    Poznan, Poland, Poland
    Auto
    Alfa Romeo 156 2.0 16V TS 155km
    Postów
    370
    Podziękowania za post / Lubię to
    Czas spędzony na forum
    8 d 19 h 56 m

    Domyślnie

    Według mnie może to być tylko nieszczelność okolic zbiornika wyrównawczego lub układu chłodzenia. Kopcenie zaraz po uruchomieniu jest spowodowane zbieraniem się wody w tłumiku, im zimniej tym intensywniejsze będzie.

    Aha i poziom płynu chłodniczego na zimnym silniku jest znacznie wyższy niż na rozgrzanym - płyny zawsze sprawdzamy na zimnym - na zimnym będzie o koło 0,5 do 0,7mm więcej, niż na rozgrzanym to jest pewne.

Informacje o temacie

Users Browsing this Thread

Aktualnie 1 użytkownik(ów) przegląda ten temat. (0 zarejestrowany(ch) oraz 1 gości)

Podobne wątki

  1. JTS - uszczelka pod głowicą
    Utworzone przez matezoma w dziale 156
    Odpowiedzi: 30
    Ostatni post / autor: 24-02-2012, 08:00
  2. Uszczelka pod głowicą
    Utworzone przez marcin220v w dziale 156
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 28-09-2011, 18:24
  3. [145] Uszczelka pod głowicą
    Utworzone przez wiszu w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 28-03-2011, 21:06
  4. [164] uszczelka pod głowicą
    Utworzone przez fiergloo w dziale 33/164
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post / autor: 05-03-2010, 13:05
  5. [145] Uszczelka pod głowicą?
    Utworzone przez currahee w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 07-06-2008, 09:48

Tagi dla tego tematu

Tagi użytkowników

corsa b wymiana uszczelki pod głowicą

opel corsa 1.0-uszczelka pod głowicą

uszczelka pod glowica opel corsa b-cena

ile kosztuje wymiana uszczelki pod głowicą alfa 156

opel corsa c 1.0 uszczelka pod głowicą objawy

wymiana uszczelki pod głowicą corsa 1.0

uszczelka pod głowice opel corsa b 1.2 cena

ubytek płynu chłodniczego corsa

uszczelka pod głowicą opel corsa cena

wymiana uszczelki pod glowica opel agila

alfa romeo 156 uszczelka pod glowica

ile kosztuje wynika uszczelki pod głowica corsa b

uszczelka pod głowicą corsa 1 2 cena

uszczelka głowicy corsa b

uszkodzona uszczelka pod głowicą corsa c 1 2

wymiana uszczelki pod głowicą corsa cena

koszt zmiany uszczelki pod glowica corsa D

corsa b wymiana usczelki pod głowicą

Jak zmienić uszczelkę pod głowica w alfa156

corsa 1 2 uszczelka głowicy wymiana ceny

corsa b 1.2 uszczelka pod głowicę- cena

ile kosztuje wymiana uszczelki pod głowicą opel 1.2 16v

corsa 1 0 wymiana uszczelki pod głowica

uszczelka pod głowica 1.0 corsa b

uszczelka pod glowica corsa c 1.0

jak wymienić uszczelkę pod głowicą w oplu corsa b 1 0

koszt wymiany uszczelki pod głowicą agila

wymiana uszczelki pod głowicą w corsie b

wymianauszczelki pod głowicą w corsie b

corsa d uszczelka pod głowicą

corsa b 1.2 uszczelka pod głowicą

opel corsa c objawy usCzelki pod glowica

uszczelka pod glowica corsa c 1.0 cena

corsa b 1.0 uszczelka pod glowice

uszczelka pod glowice do corsy b

objawy uszczelki pod glowica corsa

wymiana uszczelki pod glowica opel corsa 1.o

wymiana uszczelki pod glowica opel corsa c 1.2 16v jaki koszt

uszczelka pod głowica objawy cors 1.0

KOSZT WYMIANY USZCZELKI POD GŁOWICA opla corsy B 1.0

USZCZELKE GŁOWICĄ opla corsy B 1.0

wymiana uszcelki pod glowica opel corsa 16 v silnik 1.2

silnik 1.2 16 v opel corsqa wymiana uszczelkio pod glowica

wymiana uszczelki pod głowicą opel corsa c 1.0

uszczelka pod glowia ile kosztuje wymiana corsa

koszt wymiany uszczelki pod głowicą do corsy

opel agila 1 2 16v wymiana uszczelki pod glowica

uszczelka pod głowicą corsa c 1 2

opel corsa c 1 0 ubywa płyn chłodzący

uszczelka pod głowicą do corsa b 1.4 cena

koszt wymiany uszczelki pod głowicą alfa v6

brak płynu chłodniczego w oplu corsie c 1.0

corsa b 1.2 16 v wymiana uszczelki pod głowica

alfa romeo 156 2 5 v6 uszczelka pod glowica

uszczelka głowicy silnika corsa b

Uszczelka pod głowice do corsy c 1.0

opel corsa biały dym

zużycie płynu chłodniczego corsa c 1.2

wymiana glowicy w opel corsa b 1.4

wymiana uszczelki pod glowica corsa koszt

ubytek płynu chłodniczego opel corsa

uszczelka pod głowice opel corsa b1 4 cena

Zakładki

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
regeneracja wtryskiwaczy kraków - regeneracja turbosprężarek warszawa - regeneracja turbosprężarek mielec - Amortyzatory