Strona 1 z 8 12345678 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 73

Temat: Niby po remoncie...[156]

  1. #1
    provokator
    Gość

    Domyślnie Niby po remoncie...[156]

    Dzisiaj odebrałem auto od mechanika, wymieniałem rozrząd.
    Po pierwszej przejażdżce zauważalnie znikł efekt tzw "dziur" w obrotach, wymieniany był też czujnik położenia wału co trochę ustabilizowało pracę silnika jednak w tym wszystkim mam wrażenie że auto teraz gorzej wkręca się na obroty...
    Coś tam mechanik mówił że świece wypadałoby wymienić ale wcześniej alfa wkręcała się dobrze na obroty, fakt faktem że odbywało się to "skokami" z racji padniętego wariatora jednak mam wrażenie że teraz muli...
    I teraz pytanie jaka tego przyczyna?
    A konkretniej jakie byłyby objawy gdyby był przestawiony rozrząd???
    Niby silnik pracuje równo jednak na początku miałem wrażenie że coś głośno w porównaniu do tego co było wcześniej...
    Jutro kupię jeszcze nowy filtr powietrza gdyż to mulenie to mam takie wrażenie jakby auto się dusiło i nie miało siły ciągnąć, a może tylko mi się zdaje? sam już nie wiem, nie miałem okazji z nikim dzisiaj sprawdzić przyspieszenia, tak czy inaczej proszę o możliwe sugestie

  2. #2
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    10 2005
    Mieszka w
    Bydgoszcz
    Auto
    166 JTD
    Postów
    2,650

    Domyślnie

    nie rozumiem o jakich skokach mowisz przy padnietym wariacie przy wkrecaniu na obroty?? samochod przy padnietym wariacie nie ma poprostu wyczuwalnego strzału mocy przy ok 2tys..

    no i podstawowe pytanie, rozrząd zmieniany z blokadami??

  3. #3
    provokator
    Gość

    Domyślnie

    o skokach tzn że auto ciągnęło między 3-4,5 tys obr i potem od 5,5 do 6,0

    Nie wiem czy z blokadami... No niby dobrze przyspiesza ale mimo wszystko mam wrażenie że na obroty słabo idzie, nie ma takiej dynamiki..
    Podstawowym pytaniem jest to jakie są objawy przestawionego rozrządu?

  4. #4
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Maciek-156
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Postów
    8,594

    Domyślnie

    Takie skokowe wchodzenie na obroty to raczej przepływomierz - może masz do wymiany i dlatego słabociągnie
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Jeep Cherokee 2.0 MJD A9 LIMITED 2014
    Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
    AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
    AR156 1.6TS 2000
    Wcześniej 7 włoskich aut F (126, 127, UNO DS, TIPO, PUNTO, BRAVA, MAREA)

  5. #5
    provokator
    Gość

    Domyślnie

    no dzisiaj właśnie kupię nowy filtr powietrza i podepnę sobie pod kompa...

  6. #6
    Użytkownik Quadrifoglio Verde
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    AR156 1,6TS 1999 r.
    Postów
    5,304

    Domyślnie

    Może być, że mechanik miał blokady, ale nie miał czujnika zegarowego do ustawienia tłoka pierwszego cylindra w położenie GMP i masz źle zrobiony rozrząd. Z doświadczenia wiem, że bez tego czujnika bardzo łatwo pomylić się o 1-2 ząbki.
    Powodem mulenia może być też padnięta sonda lambda.

  7. #7
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    10 2005
    Mieszka w
    Bydgoszcz
    Auto
    166 JTD
    Postów
    2,650

    Domyślnie

    Cytat Napisał provokator
    o skokach tzn że auto ciągnęło między 3-4,5 tys obr i potem od 5,5 do 6,0

    Nie wiem czy z blokadami... No niby dobrze przyspiesza ale mimo wszystko mam wrażenie że na obroty słabo idzie, nie ma takiej dynamiki..
    Podstawowym pytaniem jest to jakie są objawy przestawionego rozrządu?
    strzela z rury, muł na wyzszych obrotach i słabe ospałe reakcje na gaz

    ale check tez wtedy powinien sie palić

  8. #8
    provokator
    Gość

    Domyślnie

    właśnie chodzi o to że przed remontem chodził lepiej niż teraz... zapomniałem jeszcze dodać że pracuje strasznie nierówno na wolnych obrotach... i nie są to typowe falujące obroty tylko takie krótki przyduszanie, podobne do tego jak praca silnika zaraz po restarcie parametrów adaptacyjknych silnika

  9. #9
    tomkap
    Gość

    Domyślnie

    Objawy są rózne. Może nierówno chodzić, prychac , nie miec siły, dymić. Zależy gdzie przestawony najbardziej i o ile. Czy na wale korbowym, czy na wałku ssącym lub wydechowym. Niektorzy mechanicy nie przykladają się by złożyć dokladnie i potem może być o ząbek przestawione i nie zawsze czuć różnicę.
    Przychodzi mi na myśl też, że może przestawić się rozrząd na kole na wariatorze. Ono ma regulację i jeśli nie było odpowiednie przykręcone, to może się przesunąć.
    Mi po zmianie rozrządu samochód lepiej jezdził mimo że wariator miałem jeszcze dobry.
    U Ciebie jak jest odwrotnie, to lepiej sprawdz ten rozrzad.

  10. #10
    provokator
    Gość

    Domyślnie

    no pójdę jeszcze sprawdzę parametry na kompie jednak nie sądzę by to pomogło.. coś czuję że jeszcze dzisiaj mu zaprowadzę z powrotem to auto;/
    słyszałem też że ostatnio robił rozrząd w micrze a tam też silnik lubiący wysokie obroty i podobno też coś zjebał... ehh nie ma to jak wykwalifikowana kadra;/

    A całą sytuacja wkurza mnie tymbardziej że jak się płaci ponad 1500 za remont nie licząc wariatora który kupiłem sam to się oczekuje żeby auto śmigało jak należy a nie było zjebane już po odbiorze;/

Podobne wątki

  1. 156 2.4jtd 182KM niby GTA
    Utworzone przez skwaros w dziale Kupić - nie kupić? Auta z ogłoszeń
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post / autor: 19-09-2011, 10:05
  2. Niby ok ale chyba coś nie tak... pomocy !!!!
    Utworzone przez mekka27 w dziale 156
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 24-02-2011, 17:32
  3. [155] niby drewniane wykonczenie
    Utworzone przez p_r_z_e_m_k_o w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 14
    Ostatni post / autor: 31-07-2009, 18:14
  4. [145]Niby dobrze ale jednak.....
    Utworzone przez alfasound_mania w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post / autor: 23-12-2007, 00:21

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory