Strona 23 z 37 PierwszyPierwszy ... 131415161718192021222324252627282930313233 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 221 do 230 z 364

Temat: [diagnostyka] spomaganie prac przy diagnostyce auta z pomocą oscyloskopu samochodowe

  1. #221
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    06 2008
    Mieszka w
    Łódź
    Auto
    AR GT JTS 2004
    Postów
    1,607

    Domyślnie

    Nie wykonałam wtedy poprawnie CSS, zwolniłam pedał gazu i poszłam sprawdzić, czy pompa została odłączona (Na jałowym długo potrafi pracować na odłączonej pompie paliwa). Zastanawia mnie dlaczego, po odłączeniu pompy, przy niższym ciśnieniu na listwie balans cylindrów jest lepszy niż przy podłączonej pompie.

    Dx – myślałam, że może sonda dostaje wibracje od silnika i są jakieś zakłócenia, które to powodują, ale ciśnienie w kolektorze ssącym wg AD, też na jałowym nie było stabilne. Ok. dzięki – czekam na informacje od Was, jak jest w innej GT JTS.

    Px:
    Nie udało się wykonać synchronizacji dla cylindra, w którym było mierzone Px:
    - zanim zdążyłam dobiec i rozpocząć rejestrację przerywało. Iskra pojawiała się w iskrowniku. Nie udało mi się zarejestrować nawet fragmentu. Sposób podłączenia oraz przedłużacz na zdjęciach.
    - są zdjęcia, tak kable się krzyżowały, reszta proszę zobaczcie i skorygujcie błędy,
    - zrobię 2 podejście,

    Proszę o dalsze wskazówki.

    GT JTS Px - 1 podejście:


    GT_JTS_Px_1.zip
    GT_JTS_Px_2.rar
    Załącznik 78093
    Załącznik 78094
    Załącznik 78095
    GT_JTS_Px_6.zip
    GT_JTS_PX_7.zip
    Załącznik 78099

    chyba wszystkie
    Ostatnio edytowane przez Majka ; 22-11-2012 o 19:57

  2. #222
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar bubu321
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    G 1.4 MA 170CV ECU Nexus 8GMF
    Postów
    6,112

    Domyślnie

    - poglądowy schemat połączeń, widać że kabel usb nie przenosi zakłóceń od masy.
    - oscyloskop, notebook po prawej stronie, daleko od zakłóceń.
    - sygnały, zakłócenia po lewej stronie od notebooka.
    - żródła zakłoceń się nie krzyżują.
    Załączone obrazy Załączone obrazy Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	uziemienie-1.jpg
Wyświetleń:	2842
Rozmiar:	78.3 KB
ID:	78098  
    Ostatnio edytowane przez bubu321 ; 22-11-2012 o 19:57
    _______________________________________
    - AR 156 TS 2.0 ecu M1.5.5
    - 147 1.6 16v 105CV ecu ME7.3.1.
    - G 1.4 MA 170CV@190CV ecu 8GMF przebieg 91000 km.
    + e-Niro KIA 64 kWh battery, 200CV, 400 Nm

  3. #223
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    06 2008
    Mieszka w
    Łódź
    Auto
    AR GT JTS 2004
    Postów
    1,607

    Domyślnie

    Tylko, gdzie trzymać oscyloskop?
    Ale ok. zapamiętam już, co w takiej sytuacji należy robić.
    Przemyślę sprawę lokalizacji kabla od oscyloskopu i tego wszystkiego.


    1. Proszę o interpretację i uwagi do wykresów i samych testów?
    2. Obcięło sygnał Px - dlaczego i jak to pokonać? Coś musiałam zrobić źle, ale nie wiem co?
    3. Powtórzenie z iskrownikiem
    -- myślałam, aby to zrobić tylko, dla cyl. 3 i 4. Może tak być, czy lepiej dla wszystkich?
    -- co mam zmienić w przebiegu testu, ustawieniach oscyloskopu w 2 próbie?
    4. Mam kłopot, aby oszacować czas wtrysku z tych impulsów inj. Możecie mi pokazać jak to zrobić?
    5. Nie wiem, także jak z impulsów prostokątnych zapłonu oszacować SA, do CSS?
    Ostatnio edytowane przez Majka ; 22-11-2012 o 23:27

  4. #224
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar bubu321
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    G 1.4 MA 170CV ECU Nexus 8GMF
    Postów
    6,112

    Domyślnie

    - GMP powstaje na 15, 45 impulsie CSK.
    - brak SA jest spowodowany brakiem sygnału SYNCH z testowanego cylindra.
    - katalizator sprawny.
    - Px panel , trochę dziwne te wartości kątów ale to trzeba porównać z inną JTS.
    1. - ?
    2. - tak ma być z powodu dużej kompresji w JTS, do sprawdzenia na innym JTS.
    3. - iskrownik musi być jako obciążenie dla cewki W.N, w tym przypadku nie może to być świeca zapłonowa.
    4. - czas wtrysku mierzymy na impulsie z sygnału róznicowego.
    5. - na jednym zrzucie podawałem metodę pomiaru SA.(patrz temat #211, nałożyć na wykres skalę 720 stopni i określić kąt SA).
    Załączone obrazy Załączone obrazy Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	katalizator.jpg
Wyświetleń:	245
Rozmiar:	46.7 KB
ID:	78144   Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	Px-panel.jpg
Wyświetleń:	180
Rozmiar:	130.3 KB
ID:	78145   Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	Px-wydech.jpg
Wyświetleń:	183
Rozmiar:	84.5 KB
ID:	78146  
    Attached Files Attached Files
    Ostatnio edytowane przez bubu321 ; 23-11-2012 o 10:26
    _______________________________________
    - AR 156 TS 2.0 ecu M1.5.5
    - 147 1.6 16v 105CV ecu ME7.3.1.
    - G 1.4 MA 170CV@190CV ecu 8GMF przebieg 91000 km.
    + e-Niro KIA 64 kWh battery, 200CV, 400 Nm

  5. #225
    Użytkownik Romeo Avatar euroscan
    Dołączył
    04 2010
    Mieszka w
    Katy Wroclawskie/ Wrocław/ Legnica
    Auto
    147 TS 1.6, bez wariatora
    Postów
    685

    Domyślnie

    czy tak ma wygladac norma dla wykresu Px ?
    Załączone obrazy Załączone obrazy Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	Lanos 1.5 wzorzec.png
Wyświetleń:	405
Rozmiar:	30.3 KB
ID:	78181  
    Attached Files Attached Files
    Ostatnio edytowane przez euroscan ; 23-11-2012 o 20:35

  6. #226
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar bubu321
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    G 1.4 MA 170CV ECU Nexus 8GMF
    Postów
    6,112

    Domyślnie

    - wyciągnięcie bezpiecznika (F16 lub F21 tak było oznaczone na pokrywce komory bezpieczników) w JTS od pompy paliwa pozwala na pracę auta na około 50 sekund na biegu jałowym.

    - oscyloskop umieszczono na grodzi silnika, notebook na torbie , na akumulatorze.
    - podczas badania odmy, kable sygnałowe od czujnika Dx oraz wzmacniacza były podwieszone do izolacji termicznej maski, kable zasilające czujnik Dx szły bezpośrednio do akumulatora.

    - z krótkiego kabla WN od modelu CF3 po jego rozebraniu, ściągnięciu kapturka gumowego można na ten gwint M4 zakręcić nasadkę od świecy.
    - kabel z tą nasadką wchodzi bez problemu do cewki WN, z drugiej strony tego przewodu można wcisnąć iskrownik, po zdjęciu nasadki z końcówki iskrownika.
    - nie sprawdziłem czy wejdą dwie sondy pomiarowe na tak krótki kabel W.N.
    - wtryskiwacz od cylindra 4 po demontażu rury gumowej od przepustnicy rozłacza się bez problemu.
    - można w ten sam sposób rozłączyć wtryskiwacz 3 i 2 cylindra.
    - w tej technologii wtryskiwacz 1 cylindra nie jest osiągalny, chyba że ktoś posiada dłuuuuugą rękę.

    - drugi oscyloskop od kolegi euroscana też uległ awarii, podejrzewam że to problem z moim notebookiem, ten problem wystąpił od momentu naprawy notebooka w serwisie.
    Załączone obrazy Załączone obrazy Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	WN 005.jpg
Wyświetleń:	1157
Rozmiar:	134.4 KB
ID:	78248   Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	WN 008.jpg
Wyświetleń:	1073
Rozmiar:	128.1 KB
ID:	78249   Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	WN 011.jpg
Wyświetleń:	396
Rozmiar:	136.9 KB
ID:	78250  
    Attached Files Attached Files
    • Typ Pliku: rar WN.rar (1,000.0 KB, 217 views)
    Ostatnio edytowane przez bubu321 ; 24-11-2012 o 14:06
    _______________________________________
    - AR 156 TS 2.0 ecu M1.5.5
    - 147 1.6 16v 105CV ecu ME7.3.1.
    - G 1.4 MA 170CV@190CV ecu 8GMF przebieg 91000 km.
    + e-Niro KIA 64 kWh battery, 200CV, 400 Nm

  7. #227
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    06 2008
    Mieszka w
    Łódź
    Auto
    AR GT JTS 2004
    Postów
    1,607

    Domyślnie

    Dziękuję za wskazówki. Nad wykresami to jeszcze pomyślę, popatrzę i doczytam sobie. Wtedy spróbuję. Dużo zamieściliście materiału.

    W porządku bubu, zdarzają się takie rzeczy:
    - miały być wyniki porównawcze i będą. Istotą testów jest jednak porównywanie pomiędzy egzemplarzami lub wymiana elementów, albo stosowanie jakiś zmian w jednym egzemplarzu, co robiliśmy w innym wątku;
    - dziurawa rura dolotu jednak mnie prześladuje (czas pracy silnika na odłączonej pompie może zależeć od tego, i inne odczyty z oscyloskopu też?)

    Z SA mam taki problem, że to są wartości opóźnienia – przyspieszenia względem GMP lub kąta bazowego, który wynosi x od GMP - jeśli założyć, że ECU stosuje korekty względem kąta bazowego. Tego nie wiem, zwłaszcza, że są dwa impulsy na jałowym. Potrzebuję zobaczyć impulsy sync na cylindrze badanym względem Px. Niby można to policzyć, ale wolę chyba zobaczyć. Czasami impuls zapłonu nie wypada na 15 zębie.
    - dlatego będzie 2 podejście do Px z synchronizacją cylindra badanego w mojej GT (da to też pewien obraz odtwarzalności wyników, bo powtarzalność raczej jest);
    - WN cewki też spróbuję pokazać.

    Także w przyszłym tygodniu będę testować 2 inne JTSy dla porównania wyników:
    - GT JTS i 156 JTS
    - jeśli znajdę kabel od CKP w łączówce ECU, to wykonam wszystkie testy - poszukam. Niestety, jak się nie umie odczytać z tabelek, gdzie jest, to trzeba szukać.
    - nie wiem, czy będzie możliwe w kolejnej GT JTS wykonanie testu OBD; najwyżej wykonam testy obydwu JTSów na postoju.
    - Ta GT JTS ma jakieś usterki, na razie nie wiem jakie, ale opiszę je dokładnie, na tyle ile umiem.

    Czasy wtrysku, zdjęte z kabli ECU poprzez kanał 6:

    GT_JTS_inj_1.zip
    GT_JTS_inj_2.zip
    Załącznik 78290
    GT_JTS_inj_4.zip


    1. Inj time – przy wyborze domyślnych ustawień dla inj – pokazuje się na dole okienko, w którym wylicza czas wtrysku chyba. Myślałam, że to się zapisze, ale nie. Czy to działa tylko w trakcie zapisu? Czy można to okienko otworzyć? Czy jak coś będę chciała pokazać, to mam zrobić zrzut?

    Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	inj_1.jpg
Wyświetleń:	147
Rozmiar:	93.6 KB
ID:	78292

    2. Nie zrobiłam na razie „inj” pod kontrolą scanxl, ani na stałych rpm – wtedy, gdy rozjeżdża się shortFT1 i 2.
    3. Czy warto pokazać na 2 kanałach „inj” dla każdego banku, biorąc tylko sygnał z tego jednego przewodu + sync dla 2 banków, pod kontrolą scanxl?
    4. Nie widzę też na razie do końca tego wewn. EGR - może to trzeba w Dx patrzeć?
    Ostatnio edytowane przez Majka ; 25-11-2012 o 03:18

  8. #228
    9none
    Gość

    Domyślnie

    CKP najlepiej jednak poszukać w łączówce B, potrzebny do tego omomierz i dwie igły.... po odłączeniu akumulatora oraz łączówki B, na gniezdzie łączówki zostają połączenie do czujnika obrotów, czyli jakieś 900 Om na omomierzu..... ten czujnik jest ekranowany czyli połączenia musza być typu para , np pin54 i nad nim pin 40.

  9. #229
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar bubu321
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    G 1.4 MA 170CV ECU Nexus 8GMF
    Postów
    6,112

    Domyślnie

    - impuls inj time w GT JTS na biegu jałowym oscyluje wokół wartości 1 msek.
    - to widać także w logach oscyloskopu.
    - SA , metoda jego pomiaru to stawianie kąta 720 stopni i obliczanie SA względem punktu GMP a początkiem impulsu sterującego cewkę WN.
    - druga metoda szybsza, mniej dokładna to postawienie znacznika GMP na 15 lub 45 sygnale CKP, potem policzenie ilości zębów CKP do początku impulsu sterującego.
    - tak jak na poniższym zrzucie, impulsów jest 2 + połowa, każdy ząbek to 360 st / 60 zębów, czyli SA == + 15 stopni.
    - dokłądny pomiar daje 15, 15 st.

    1. predefiniowane parametry korzystają z plików UP, mozna z nich także korzystać w trybie off, czyli bez podłaczonego oscyloskopu.
    - nalezy wgrac plik jaki mamy zamiar obserwować.
    - zaladować plik Up, np Injector.
    - uruchomić, pominąć komunikat o problemie, można podczas oglądania korzystać z klawisza Hold Frame.
    - przykład pracy na zrzucie poniżej, trudno jest na wykresie bardzo zakłóconym ustawić parametry synchronizacji.
    2. -
    3. - można zrobić aby zobaczyc jaka jest tego wartość diagnostyczna.
    4. - też nie bardzo wiem jak się ma obrazować występowanie EGR
    Załączone obrazy Załączone obrazy Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	SA1.jpg
Wyświetleń:	286
Rozmiar:	132.4 KB
ID:	78297   Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	inj3.jpg
Wyświetleń:	194
Rozmiar:	96.9 KB
ID:	78298   Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	inj4.jpg
Wyświetleń:	135
Rozmiar:	92.5 KB
ID:	78299   Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	inj5.jpg
Wyświetleń:	212
Rozmiar:	132.1 KB
ID:	78300   Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	inj9.jpg
Wyświetleń:	124
Rozmiar:	92.6 KB
ID:	78307  

    Ostatnio edytowane przez bubu321 ; 26-11-2012 o 07:52
    _______________________________________
    - AR 156 TS 2.0 ecu M1.5.5
    - 147 1.6 16v 105CV ecu ME7.3.1.
    - G 1.4 MA 170CV@190CV ecu 8GMF przebieg 91000 km.
    + e-Niro KIA 64 kWh battery, 200CV, 400 Nm

  10. #230
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    06 2008
    Mieszka w
    Łódź
    Auto
    AR GT JTS 2004
    Postów
    1,607

    Domyślnie

    Przewody skręcone CKP – łączówka mała, nie wiem, które piny – cienkie skręcone przewody biały i czerwony, leżą głębiej niż ta druga para cienkich. W mojej GT – wtryskiwacze – CKP jest z ECU brane.

    Wydaje mi się na podstawie, tego, jak program liczy inj time – że sygnał z ECU na złącze diagnostyczne jest z „sumatora” jakiegoś. Przynajmniej dla jałowego, potem to nie jest już tak łatwo zaobserwować.

    Problemy:
    Był problem z iskrownikiem i uzyskaniem sync z cewki
    - mimo, że zdjęłam oscyloskop z silnika, nadal program się wyłączał, zredukowałam liczbę połączeń – jest jeden zapis, gdzie chwilę pociągnął, zarejestrowałam – plik cyl4_iskra
    - ostatecznie okazało się przypadkowo, że jak iskrownik nie jest podłączony do masy – wtedy program działa i można robić zapisy dowolne
    --- jednak iskra wtedy nie przechodziła przez iskrownik,
    --- impulsy sync są nieco inne,
    --- mam nadzieję, że uda się z tego skorzystać.

    Dwa samochody – opis, objawy w wątku założonym przez bubu – na podforum GT: http://www.forum.alfaholicy.org/gt/8...ml#post1032152

    CASE2: GT JTS selespeed, 2004
    --- Px bez cylindra 1 – mechanik nie dał rady odłączyć wtr.1 w tym egzemplarzu,
    --- reszta ile się udało,
    --- ocena ustawienia rozrządu przez mechanika na dniach, pojadę i zrobię dokumentację,
    --- logi – licho, brakło mi czasu, jednego nie zapisałam, jak się uda zrobię porządnie,
    --- pliki są oryginalne, bez opisów

    CASE3: GT JTS, 2004 – moja
    --- Px z sync dla cylindra badanego dla cyl 3 i 4. Pozostałe w innym czasie, dzisiaj go brakło.
    --- wtryskiwacze, może się nie przyda, ale chciałam zobaczyć,
    ----- 2 pliki były za duże, musiałam podzielić, wrzuciłam zrzut z opisami plików,

    156 JTS – w poniedziałek.

    Załącznik 78602
    Załącznik 78603
    Załącznik 78604
    GT_JTS_Inj_1_case3_4.zip
    GT_JTS_Inj_1_case3_5.zip
    GT_JTS_Inj_1_case3_6.zip
    GT_JTS_Inj_1_case3_7.zip
    GT_JTS_Px_case3_1.zip
    GT_JTS_Px_case3_2.zip
    GT_JTS_Px_case3_3.rar
    GT_JTS_all_case2_1.zip
    GT_JTS_all_case2_2.zip
    GT2_JTS_all_case2_3.zip
    GT_JTS_all_case2_4.zip
    GT_JTS_all_case2_5.zip
    GT_JTS_all_case2_6.zip
    GT_JTS_f.zip
    Ostatnio edytowane przez Majka ; 28-11-2012 o 02:44

Podobne wątki

  1. [Giulietta] Analizator magistrali CAN, potrzebny, zbędny w diagnostyce auta
    Utworzone przez bubu321 w dziale MiTo/Giulietta
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post / autor: 17-01-2018, 13:27
  2. Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 20-12-2012, 19:27
  3. [GTV] pomoc przy diagnostyce
    Utworzone przez viruskill w dziale Gtv/Gtv Spider
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post / autor: 28-02-2012, 21:29
  4. świeża diagnostyka mojego auta - i co dalej??
    Utworzone przez Rodeush w dziale 156
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 17-08-2011, 11:06

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory