Strona 1 z 3 123 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 22

Temat: Alfa nie odpala, brak połączenia z ECU

  1. #1
    Użytkownik Embrion Avatar zmida
    Dołączył
    04 2011
    Mieszka w
    Gdańsk
    Auto
    Alfa Romeo 156 2.5 V6 Q-System
    Postów
    6

    Domyślnie Alfa nie odpala, brak połączenia z ECU

    Witam Szanowne grono


    Pacjent Alfa 156 2.5 V6 Q-SYSTEM, ECU ME3.1 EOBD

    -nie odpala mi silnik,
    -kontrolka "engine check" pulsuje przez cały czas,
    -na ekranie LCD wywala błąd VDC,
    -mogę się podłączyć pod każdy komputer za wyjątkiem ECU,
    -słychać jak przepustnica puka otwiera się bez żadnego powodu, lata jakby nikt nią nie sterował,
    -komputer ABS/VDC za każdym przekręceniem kluczyka w pozycję MAR rejestruje błąd "C1521 (Engine > ABS data line)"

    Samochód jest kompletnie unieruchomiony. Stało się to w trakcie normalnego użytkowania:
    -zatrzymałem się, wyłączyłem silnik
    -wsiadam po 5 minutach i koniec nie odpala, potem błąd na LCD o którym pisałem.

    Bardzo proszę o pomoc.
    Ostatnio edytowane przez zmida ; 11-06-2012 o 16:14

  2. #2
    Użytkownik Embrion Avatar zmida
    Dołączył
    04 2011
    Mieszka w
    Gdańsk
    Auto
    Alfa Romeo 156 2.5 V6 Q-System
    Postów
    6

    Domyślnie

    Wiadomo już więcej. Parametrem, który powoduje czy ECU wystartuje bądź nie jest temperatura. Silnik pracuje przez cały czas nawet po włączeniu wentylatora chłodnicy i nie ma tendencji to zatrzymania samochodu w trakcie pracy. Problem o którym pisze występuje zawsze gdy silnik jest nagrzany i zostanie wyłączony. Nie jest możliwe jego późniejsze uruchomienie. Należy wówczas odczekać około 1,5 h i silnik uruchamia się bez żadnych problemów. Zauważyłem, podczas podłączenia się do sterownika klimatyzacji, że podczas "świrowania" ECU komputer klimatyzacji pokazuje temperaturę silnika błędnie, tzn. waha się (skacze) w zakresie od 50 do 120 stopni w bardzo szybkim i nieprzewidywalnym przebiegu. to samo wskazanie jest stabilne jeżeli silnik pracuje i jest rozgrzany.
    Podsumowując:
    -ECU nie może zdiagnozować jeżeli silnik jest rozgrzany,
    -błąd "B1971 - Water temperature" na komputerze klimatyzacji i dziwne wahania pomiaru temperatury,
    -stabilne parametry temperatury gdy silnik pracuje mimo że jest rozgrzany,

    Nie sądzę aby to był czujnik bo widać było by jego niewłaściwą pracę podczas pracy silnika jak jest rozgrzany
    Czy ktoś ma jakieś pomysły ?

  3. #3
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    02 2012
    Mieszka w
    Łódź
    Auto
    156 2.5 V6 SW jakiś SP, 02r. / 147 1.9 jtd 8v 115km. 3d czerwona :)
    Postów
    2,768

    Domyślnie

    Odepnij czujnik całkiem, sprawdź przewody czy nie zwierają. Wtedy komp ustawia domyslna temp, ok -30st. Bedzie duzo palic, ale bedzie dzialac.

  4. #4
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Maciek-156
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Postów
    8,596

    Domyślnie

    Wymień czujnik położenia kątowego wału korbowego
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Jeep Cherokee 2.0 MJD A9 LIMITED 2014
    Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
    AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
    AR156 1.6TS 2000
    Wcześniej 7 włoskich aut F (126, 127, UNO DS, TIPO, PUNTO, BRAVA, MAREA)

  5. #5
    Użytkownik Embrion Avatar zmida
    Dołączył
    04 2011
    Mieszka w
    Gdańsk
    Auto
    Alfa Romeo 156 2.5 V6 Q-System
    Postów
    6

    Domyślnie

    Dzięki za odpowiedzi.
    -czujnik wału mam na oku, chociaż nie widać podczas pracy żeby coś było nie tak(nierówna praca)
    -czujnik temperatury sprawdzony jest ok,
    -wariacje we wskazaniach temperatury zależą w zasadzie od tego, że ECU nie może wystartować,

    Następny dzień i kilka rzeczy, które dało się zauważyć.Udało mi się ustalić jeszcze jedną rzecz:
    -wspominałem o tym że hałasuje przepustnica w momencie gdy ECU nie może się podnieść(mruga w przypadkowy sposób lampka Engine check). Poszedłem całkiem przypadkowo po namowie kolegi aby odpiąć przepustnice. W tym momencie jak ręką odjął - Komputer się podnosi i zaczyna diagnostykę (nawet zakumał że mu zabrano narząd).
    -Podpinam ją ponownie - sytuacja powraca (lampka Engine check mruga), przepustnica szaleje

    Z racji, że głównym czynnikiem takiego zachowania jest temperatura zakupiłem sprężone powietrze i zamrażacz(oczywiście będę uważać), może to coś wyjaśni. Przy okazji pewnie dziś albo jutro wymienię czujnik wału.
    Taka diagnostyka wcale nie musi przynieść powodzenia. Zdaję sobie sprawę, że uszkodzenie może być bardziej skomplikowane, np. elektronika ECU się sypie.
    Ostatnio edytowane przez zmida ; 12-06-2012 o 09:01

  6. #6
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar kusior007
    Dołączył
    04 2012
    Mieszka w
    Szadek, Poland
    Auto
    AR 156 SW FL 1,9 jtd 16v m-jet.
    Postów
    375

    Domyślnie

    Kolego i co było powodem takie stanu rzeczy u Ciebie, ja mam ten sam problem, auto nie odpala, błąd VDC i brak połączenia ze sterownikiem silnika...lipa jak cholera!!!!

  7. #7
    Użytkownik Embrion Avatar zmida
    Dołączył
    04 2011
    Mieszka w
    Gdańsk
    Auto
    Alfa Romeo 156 2.5 V6 Q-System
    Postów
    6

    Domyślnie

    Kocham ten samochód za kapryszenie . Problem znikł w drodze do mechanika. Znajomy mechanik powiedział, że mam przejrzeć dokładnie wszystkie złączki w komorze silnika-wyczyścić i zakonserwować. To główne podejrzenie jakie jest w mojej zdzirze. Czyszczenia jeszcze nie robiłem, zabiorę się za to w weekend.
    Czujnik położenia wału u mnie został sprawdzony - jest ok.

    Nie wiem jak Ci doradzić,
    Według mnie jest to problem z jakimś wadliwym połączeniem chociaż nie wykluczam uszkodzenia elektroniki. Wpływ temperatury na pojawianie się tej usterki wskazuje na to. A jak u Ciebie zachowuję się przepustnica? też wykonuje dziwne ruchy ? słychać pukanie ? (u mnie gdy ta awaria wystąpi odłączenie przepustnicy powoduje że komputer się uruchamia i jest wszystko ok-dlatego elektronika przepustnicy jest pod obserwacją).

  8. #8
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar siapek
    Dołączył
    02 2010
    Mieszka w
    W-wa Centralna
    Auto
    147 JTD 16V TI
    Postów
    745

    Domyślnie

    skoro silnik nie dostaje info z czujników a one są OK tzn, że gdzieś jest przerwane połączenie. Może przewód, może wtyczka do ECU. odepnij, sprawdź styki, przeczyść.

  9. #9
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar kusior007
    Dołączył
    04 2012
    Mieszka w
    Szadek, Poland
    Auto
    AR 156 SW FL 1,9 jtd 16v m-jet.
    Postów
    375

    Domyślnie

    Właśnie koledzy z przeglądają wszystkie kable, styki i mam nadzieje , że nie jest to sterownik.Tym bardziej , że jakiś czas temu podłączałem auto pod kompa i wszystko było dobrze, a teraz się taka dupa stała.

  10. #10
    Użytkownik Embrion Avatar zmida
    Dołączył
    04 2011
    Mieszka w
    Gdańsk
    Auto
    Alfa Romeo 156 2.5 V6 Q-System
    Postów
    6

    Domyślnie

    Z moich obserwacji wynika, że komputer musi się uruchomić bez żadnych czujników i zacząć diagnostykę. W moim przypadku ECU nie mogło się uruchomić-odpięcie przepustnicy spowodowało, że się uruchamiał(być może to kwestia zbyt dużego obciążenia, na przykład wynikającego z słabego kontaktu trochę zgaduje). W sumie u Ciebie tak bym zrobił - odpiął czujniki i sprawdził czy komp się podniósł, potem wyszukać co go truje.

Podobne wątki

  1. brak połączenia z ABS
    Utworzone przez cj.slaw w dziale 156
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post / autor: 21-03-2015, 10:30
  2. VAG KKL brak połączenia e ECU
    Utworzone przez mirek629 w dziale 156
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 14-08-2014, 19:40
  3. [146] brak połączenia z ECU
    Utworzone przez Kr4w1ec w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 12-11-2013, 16:28
  4. Alfa 156 - głośna pracy silnika & brak połączenia z FES
    Utworzone przez maly_777 w dziale 156
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 07-07-2012, 22:43
  5. [146] Airbag alfa 146 brak połączenia.
    Utworzone przez bilonbb w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 19-05-2010, 17:28

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory