Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 13

Temat: Przycisk/przełącznik MENU w dźwigni włączenia świateł (naprawa)

  1. #1
    Użytkownik Znawca Avatar michal_lc4
    Dołączył
    09 2009
    Mieszka w
    Łódź
    Auto
    159 Ti 2.4JTDm/200 KM '09
    Postów
    1,023

    Lightbulb Przycisk/przełącznik MENU w dźwigni włączenia świateł (naprawa)

    Dzisiaj był dzień dobroci dla Alfy,kolejna "usterka" naprawiona. Jako że był kilka razy poruszany temat i w sumie jest on trochę zagadkowy postanowiłem dzisiaj osobiście go rozwiązać u siebie w aucie. Otóż standardowo przestał mi działać przycisk w manetce świateł od przełączania informacji wyświetlanej na infocenter. Po krótce chciałem podpowiedzieć potomnym co i jak,a prędzej czy później dopadnie problem kolejnego posiadacza 156 wiec może ten temat znajdzie i będzie miał choć ciut ułatwione.

    A więc pierwsze co, to NIE NALEŻY rozkręcać od razu całej kolumny kierowniczej żeby się dostać do mikrostyku. Wystarczy cienki scyzoryk lub superpłaski śrubokręcik i nim podważyć na zmianę od dołu i od góry przycisk, jednocześnie wyciągając do siebie.

    Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	P1.jpg
Wyświetleń:	176
Rozmiar:	124.2 KB
ID:	59183Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	P2.jpg
Wyświetleń:	225
Rozmiar:	117.1 KB
ID:	59184Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	P3.jpg
Wyświetleń:	243
Rozmiar:	94.6 KB
ID:	59185Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	P4.jpg
Wyświetleń:	323
Rozmiar:	117.6 KB
ID:	59186

    Jak widać,przycisk trzyma się "pazurkami" na zatrzask, więc gdy wsadzimy tam coś cienkiego "pazurki" puszczą

    Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	P5.jpg
Wyświetleń:	289
Rozmiar:	108.8 KB
ID:	59187

    Jak wyjmiemy przycisk ukaże nam się mikrostyk

    Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	P6.jpg
Wyświetleń:	176
Rozmiar:	88.6 KB
ID:	59188

    Wyjmujemy dziada płaskoszczypcami lub pensetą,nie jest w żaden sposób zamocowany po prostu jest na takiej podpórce w manetce a manetka to praktycznie pusta rurka

    Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	P7.jpg
Wyświetleń:	323
Rozmiar:	84.3 KB
ID:	59189

    U mnie okazał się kiepski (zimny) lut na kabelku i odpadł od jednej z nóżek mikrostyku

    Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	P8.jpg
Wyświetleń:	305
Rozmiar:	64.1 KB
ID:	59190

    Często pada tez sam mikrostyk,więc jak widać łatwo go wymienić. A mikrostyk jest "standardowy" i łatwo dostępny w sklepie (lub e-sklepie) elektronicznym.

    To by było na tyle chyba. Ze złożeniem wielkiej filozofi nie ma,wkładamy mikrostyk na swoje miejsce i wciskamy w manetke zaślepke/przycisk pamiętając o sprężynce. Aha jak by ktoś bardzo chciał lub musiał zdjąć osłonę zespołu przełączników ta na kolumnie,pamiętać o odkręceniu od dołu dwóch śrubek trzymających górną osłonę.

    Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	P9.jpg
Wyświetleń:	226
Rozmiar:	122.2 KB
ID:	59191Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	P10.jpg
Wyświetleń:	330
Rozmiar:	112.2 KB
ID:	59192

    Czas operacyjny 30 minut

    Dziękuję za uwagę,polecam się na przyszłość, co złego to nie ja Mam nadziej że komuś temat ułatwi życie,jak było to do kosza a jak nie to można przenieść wątek do "zrób to sam" czy jak to się tam nazywa pozDRo

    ​MM Garage - Naprawy, wymiany. Sprzęgła, rozrządy, hamulce, zawias... dłubie bo lubie.
    https://web.facebook.com/MM-Garage-1003360043043536/?ref=hl

    Z AR było: 156 Pussy Wagon 1.9 JTD 115KM / 146 1.7 16V Boxer

  2. #2
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar jaboleq
    Dołączył
    06 2010
    Mieszka w
    Tychy
    Auto
    AR 156 SW 1.9 16V powered by @sdero
    Postów
    7,325

    Domyślnie

    Proszę o przeniesienie do działu ZRÓB TO SAM
    ::::::: I am IN LOVE with trance! ::::::: Moja włoszka :::::::

  3. #3
    Użytkownik Ogier Avatar tomaszko79
    Dołączył
    03 2009
    Mieszka w
    Gliwice
    Auto
    Alfa Romeo 156 SW 2.4 JTD 10v 150KM Distinctive - X.2002 r.
    Postów
    168

    Domyślnie

    a może ktoś wie jak dostać się do przełącznika tempomatu + i - ?? bo w góre mi prędkość zmienia ale w dół nie chce
    Ostatnio edytowane przez tomaszko79 ; 08-08-2012 o 17:48
    Alfa Romeo 156 SW 2.4 JTD 10v 150KM rocznik X.2002 - NERO

  4. #4
    Użytkownik Rowerzysta Avatar nat
    Dołączył
    07 2012
    Mieszka w
    Łomża ale blachy inne :)
    Auto
    Alfa Romeo 156 1.9 JTD SW '03
    Postów
    59

    Domyślnie

    super! na 100% z czasem się przyda

  5. #5
    Użytkownik Embrion
    Dołączył
    06 2011
    Mieszka w
    Lubin
    Auto
    Alfa Romeo 156 1.9 JTD (85kW) 2002 rok
    Postów
    17

    Domyślnie

    Myślałem że to jest więcej roboty...Ja mam taki problem że działa mi tylko na zapalonych postojowych światłach. Po tym poście sprobuję rozebrać i wyczyścić. Dzięki za wskazówki.

  6. #6
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar OnanBarbarzynca
    Dołączył
    02 2012
    Mieszka w
    Würselen / Niemcy
    Auto
    Alfa Romeo 156 Sportwagon 2.4 JTD (140PS) 2001 r.
    Postów
    339

    Domyślnie

    hmmm tak sobie patrze i zastanawiam się czy w mojej Baśce z 2001 roku też jest taki przycisk? Nie że leń jakiś jestem ale nie chce mi się teraz wychodzić na dwór.... A i co za informacje to cudo dokładnie podaje?
    Pozdrawiam.

  7. #7
    Użytkownik Świeżak Avatar KubaLa_KARP
    Dołączył
    01 2013
    Auto
    156 1,9 JTDm
    Postów
    124

    Domyślnie

    UWAGA! Ktoś kiedyś gdzieś na tym forum polecił mojemu ojcu, że w 147 to się też tak robi. NIE PRAWDA! Wyciągnięcie przycisku poskutkowało wyrwaniu jego nóżek! Co więcej stycznik jest inny, niewymienialny. Przynajmniej od strony guzika. U mnie dziwnym trafem po obcięciu połamanych nóżek przycisku zaczął działać (prawdopodobnie głębiej się przycisk wciska) ale siedzi w dziurce tylko z powodu grawitacji i małego tarcia. Wystarczy go lekko podważyć i wypada.

  8. #8
    Użytkownik Rowerzysta Avatar cyna1
    Dołączył
    07 2013
    Mieszka w
    rzeszów
    Auto
    alfa 156 jtd 1.9 140km 2003fl
    Postów
    88

    Domyślnie

    Cytat Napisał tomaszko79 Zobacz post
    a może ktoś wie jak dostać się do przełącznika tempomatu + i - ?? bo w góre mi prędkość zmienia ale w dół nie chce
    doszedles moze jak rozkrecic tempomat? bo u mnie minus nie dziala. wyciagnalem tempomat ale nie przyszlo mi do glowy zeby otwierac go od strony przycisku..
    pozdrawiam

  9. #9
    Użytkownik Romeo Avatar ramzesss3
    Dołączył
    05 2013
    Mieszka w
    Dąbrowa Górnicza
    Auto
    alfa romeo 156 1.9 JTD + włoski skuter ferro :)
    Postów
    513

    Domyślnie

    Cytat Napisał michal_lc4 Zobacz post
    Dzisiaj był dzień dobroci dla Alfy,kolejna "usterka" naprawiona. Jako że był kilka razy poruszany temat i w sumie jest on trochę zagadkowy postanowiłem dzisiaj osobiście go rozwiązać u siebie w aucie. Otóż standardowo przestał mi działać przycisk w manetce świateł od przełączania informacji wyświetlanej na infocenter. Po krótce chciałem podpowiedzieć potomnym co i jak,a prędzej czy później dopadnie problem kolejnego posiadacza 156 wiec może ten temat znajdzie i będzie miał choć ciut ułatwione.

    A więc pierwsze co, to NIE NALEŻY rozkręcać od razu całej kolumny kierowniczej żeby się dostać do mikrostyku. Wystarczy cienki scyzoryk lub superpłaski śrubokręcik i nim podważyć na zmianę od dołu i od góry przycisk, jednocześnie wyciągając do siebie.

    Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	P1.jpg
Wyświetleń:	176
Rozmiar:	124.2 KB
ID:	59183Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	P2.jpg
Wyświetleń:	225
Rozmiar:	117.1 KB
ID:	59184Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	P3.jpg
Wyświetleń:	243
Rozmiar:	94.6 KB
ID:	59185Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	P4.jpg
Wyświetleń:	323
Rozmiar:	117.6 KB
ID:	59186

    Jak widać,przycisk trzyma się "pazurkami" na zatrzask, więc gdy wsadzimy tam coś cienkiego "pazurki" puszczą

    Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	P5.jpg
Wyświetleń:	289
Rozmiar:	108.8 KB
ID:	59187

    Jak wyjmiemy przycisk ukaże nam się mikrostyk

    Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	P6.jpg
Wyświetleń:	176
Rozmiar:	88.6 KB
ID:	59188

    Wyjmujemy dziada płaskoszczypcami lub pensetą,nie jest w żaden sposób zamocowany po prostu jest na takiej podpórce w manetce a manetka to praktycznie pusta rurka

    Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	P7.jpg
Wyświetleń:	323
Rozmiar:	84.3 KB
ID:	59189

    U mnie okazał się kiepski (zimny) lut na kabelku i odpadł od jednej z nóżek mikrostyku

    Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	P8.jpg
Wyświetleń:	305
Rozmiar:	64.1 KB
ID:	59190

    Często pada tez sam mikrostyk,więc jak widać łatwo go wymienić. A mikrostyk jest "standardowy" i łatwo dostępny w sklepie (lub e-sklepie) elektronicznym.

    To by było na tyle chyba. Ze złożeniem wielkiej filozofi nie ma,wkładamy mikrostyk na swoje miejsce i wciskamy w manetke zaślepke/przycisk pamiętając o sprężynce. Aha jak by ktoś bardzo chciał lub musiał zdjąć osłonę zespołu przełączników ta na kolumnie,pamiętać o odkręceniu od dołu dwóch śrubek trzymających górną osłonę.

    Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	P9.jpg
Wyświetleń:	226
Rozmiar:	122.2 KB
ID:	59191Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	P10.jpg
Wyświetleń:	330
Rozmiar:	112.2 KB
ID:	59192

    Czas operacyjny 30 minut

    Dziękuję za uwagę,polecam się na przyszłość, co złego to nie ja Mam nadziej że komuś temat ułatwi życie,jak było to do kosza a jak nie to można przenieść wątek do "zrób to sam" czy jak to się tam nazywa pozDRo
    chce ci bardzo podziekowac za tego posta przez 3 lata meczyłem się jazda bez komputera gdy kupowałem swoja 156 właściciel mówił ze pekła sprezynka i nic się z tym nie zrobi jednak od paru dni szukałem przelacznikow zespolonych i chciałem wymienić wszystko ale dziś wpadłem na twój post i okazało się ze było unie dokładnie to samo co u ciebie przylutowałem kabelek i komp działa jak złoto jeszcze raz dziekuje a tylko chyba gdzies kabeli zle ustawiłem bo gdy wlanczam swiatła to z lekkim oporem ale dziś już kabinowac nie będę jutro znowu guziczek wyciagne i kabelki jakos lekko przekrece żeby było dobrze.

  10. #10
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar Timurq
    Dołączył
    10 2016
    Mieszka w
    Gdynia
    Auto
    Alfa Romeo 156 (FL) 1.9 JTD 115KM 2005r.
    Postów
    47

    Domyślnie

    Podpinam się do tematu ale trochę z innej beczki, mianowicie przycisk do resetu stanu licznika "km" żyje własnym życiem tzn. raz działa raz nie, ktoś miał podobny problem?

Podobne wątki

  1. [159] Niedziałający przycisk "MENU" w przełączniku zespolonym
    Utworzone przez hymi w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 30
    Ostatni post / autor: 21-09-2024, 12:56
  2. [145] Podświetlenie dźwigni świateł i wycieraczek przy kierownicy
    Utworzone przez mirage w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post / autor: 19-02-2015, 11:11
  3. Odstający przełącznik świateł
    Utworzone przez tryme w dziale 156
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 14-08-2011, 11:50
  4. [146] przełącznik zespolony do świateł
    Utworzone przez gifwwl w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 09-05-2010, 20:52

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory