Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 20

Temat: Dziwna praca klimatyzacji

  1. #1
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar creaf
    Dołączył
    10 2009
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    AR 159 1.9 SW
    Postów
    324

    Domyślnie Dziwna praca klimatyzacji

    Witam,

    Niedawno wymieniałem sprężarkę klimatyzacji(regenerowana +osuszacz i filtry) i zrobiłem jej serwis.

    Jak były temp koło 20stC to klima ustawiona na max była nie do wytrzymania trzeba było ją skręcić, straszliwie zimne powietrze.

    Dzisiaj wsiadłem do samochodu który cały dzień stał w cieniu i na termometrze było 29stC, po włączeniu klimy startuje wentylator chłodnicy jednak sama sprężarka się po 2 sekundach rozłączała, na końcu trasy temperatura zewnętrzna była 25stC i co prawda nie patrzyłem pod maskę ale okresy kiedy klima się załączała były dłuższe bo wyraźnie zimniejsze powietrze leciało.

    Gdzie szukać problemu?

    Za dużo czynnika?

    Da się sprawdzić jaką pojemność ma układ(można ją jakoś zmodyfikować?)?

    Przed zimą padło mi łożysko(chyba? ) w sprężarce i klimy nie używałem i na wiosnę z układu maszyna(Valeo) ściągnęła 620gr czynnika czyli układ jest szczelny.

    Sprężarka jak pokazały wcześniejsze dnie jest ok?

    Presostat? Niby wentylator się załącza czyli chyba ok ale w sumie nie jechałem z kompem podpiętym jak jest przepływ powietrza czy wentylator działa ale nawet przy 120kmh czuć że sprężarka co chwilę się próbowała załączyć.

    Z góry dzięki za wskazówki

    Ps. Wymieniłem też rezystor wentylatora chłodnicy oraz na FES start wentylatorów przebiega bezproblemowo ale to raczej się nie łączy :/

    - - - Updated - - -

    Dzisiaj rano wsiadłem i klima działała idealnie, 22stC na zewnątrz :/

    - - - Updated - - -

    Mam nabite 650gr czynnika, z tego co doczytałem to pojadę jutro i poproszę żeby mi ściągnęli do 500gr...
    Była: 156 1.9JTD SP3

  2. #2
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    03 2011
    Mieszka w
    Kobylnica, Gniezno, Poland
    Auto
    Alfa Romeo 159 1.9 JTDM Distinctive Premium Q-Tronic + wyścigowa terenówka czyli firmówka
    Postów
    727

    Domyślnie

    powinno być 550 gr czy jak rozłączało ci sprężarkę to czy działał ci drugi bieg wentylatora czy tylko na pierwszym chodził bo może masz nieszczelność na samej sprężarce.
    Jeśli chcesz być kimś - kup VW, jeśli jesteś kimś - jeździsz Alfą Romeo.

  3. #3
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar creaf
    Dołączył
    10 2009
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    AR 159 1.9 SW
    Postów
    324

    Domyślnie

    Sprężarka jest ok, teraz działa idealnie, jest 24stC i działa 2 bieg wentylatora- tak na ucho/oko

    Jak mi rozłączało to nie wiem który działał ale chyba 1wszy tyle że jadąc z wysoką prędkością wentylator nie jest potrzebny a sprężarkę i tak rozłączało.

    A co do prawidłowej ilości czynnika to już 3 wartość widzę :/
    Była: 156 1.9JTD SP3

  4. #4
    Użytkownik Alfista
    Dołączył
    07 2009
    Mieszka w
    Gorzyczki okolice Wodzisławia Śląskiego
    Auto
    Same ALFICE
    Postów
    4,445

    Domyślnie

    Sprawdź, czy działa Ci 1 bieg wentylatora chłodnicy.

  5. #5
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar creaf
    Dołączył
    10 2009
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    AR 159 1.9 SW
    Postów
    324

    Domyślnie

    Trochę czasu nie miałem...

    Wczoraj sprawdziłem:

    Po włączeniu klimatyzacji najpierw startuje 1 bieg później w zasadzie od razu 2, sprawdzałem jak było koło 27stC.

    Dzisiaj po popołudniu jadę do serwisu na reklamacyjne nabicie czynnika tylko tym razem 500gr poproszę :|

    W FESie jak chcę zobaczyć ciśnienie w klimatyzacji to pokazuje że nie dostępne(Not available), to problem z wersją FES, mojego ECU czy jeszcze czegoś innego?



    OT1?

    Okazało się że mam padnięty przekaźnik 2 biegu gdyż w FESie po teście nie startuje a po podmianie przekaźników 1 bieg nie startuje ale to chyba nie ma nic do klimatyzacji

    OT2?

    Według schematu z puszki przekaźnik 2 biegu powoduje że auto nie odpala czyli jest przekaźnikiem pompy paliwa
    Była: 156 1.9JTD SP3

  6. #6
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar creaf
    Dołączył
    10 2009
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    AR 159 1.9 SW
    Postów
    324

    Domyślnie

    Dziwna sprawa

    Zaraz po załączeniu klimy układ się rozłączał a maszyna pokazywała koło 24bar.

    Maszyna odessała dzisiaj 530gr@~29stC czynnika(2 tygodnie temu nabiła 650gr@~<17stC). Mechanik sprawdził UV i wycieku brak, przynajmniej w widocznych miejscach. Nabiliśmy w tych warunkach finalnie 435gr i ciśnienie dochodziło do 22bar i mam tak na razie jeździć.

    I tu pytanie jak mogę samemu odczytać ciśnienie w sprężarce? Poczekam na temp powyżej 30stC.
    Była: 156 1.9JTD SP3

  7. #7
    Użytkownik Rowerzysta Avatar brygadzista1
    Dołączył
    02 2012
    Mieszka w
    Wolsztyn WLKP
    Auto
    Alfa Romeo 166 2.4 JTD
    Postów
    67

    Domyślnie

    Co to za mechanik co raz nabija 650gr a później 435gr? Od tego są tabele i on powinien mieć do nich dostęp.

  8. #8
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar creaf
    Dołączył
    10 2009
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    AR 159 1.9 SW
    Postów
    324

    Domyślnie

    No to ma dostęp. Sprawdzał w katalogu AUTODATY oraz w tym co maszynka VALEO do klimy ma zapisane, niestety nabicie 650gr powodowało zbyt duże ciśnienie.
    Była: 156 1.9JTD SP3

  9. #9
    Użytkownik Alfista
    Dołączył
    07 2009
    Mieszka w
    Gorzyczki okolice Wodzisławia Śląskiego
    Auto
    Same ALFICE
    Postów
    4,445

    Domyślnie

    Cytat Napisał creaf Zobacz post
    No to ma dostęp. Sprawdzał w katalogu AUTODATY oraz w tym co maszynka VALEO do klimy ma zapisane, niestety nabicie 650gr powodowało zbyt duże ciśnienie.
    Jak u ciebie z chłodnica klimy? Dostaje mocno w dupe od kamieni, w otworach zderzaka. Miałem to u siebie iż miała powgniatane lamelki i spadła wydajnośc chłodzenia, a po nabiciu odpowiedniej ilości czynnika sprężarka włączyła się, po czy znów sie wyłączyła i tak w kółko. Panowie troche mi tam wóź przetestowali i nabili następnie mniej czynnika i jak narazie wszystko działa ok. Teraz jade na poprawke po równym roku takiej jazdy. Chłodnica dopiero w przyszłym roku będzie wymieniana + osuszacz, niestety koszt znaczny.

  10. #10
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar creaf
    Dołączył
    10 2009
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    AR 159 1.9 SW
    Postów
    324

    Domyślnie

    Ehh

    No chłodnica jest lekko poturbowana

    Niestety 3 tygodnie temu wymieniałem chłodnicę wody i osuszacz to najwcześniej w przyszłym roku wymienię chłodnicę klimy

    W 156 głównym problemem klimatyzacji jest słabo rozmieszczony nawiew i klima owszem ładnie schłodzi wnętrze ale potrzebuje na to trochę czasu u mnie jeszcze skóra i czarny lakier swoje 3 grosze dodają...
    Była: 156 1.9JTD SP3

Podobne wątki

  1. Dziwna praca sprężarki klimatyzacji.
    Utworzone przez Bolec-scnm w dziale 156
    Odpowiedzi: 58
    Ostatni post / autor: 30-10-2013, 20:01
  2. silnik szarpie autem , dziwna praca sprężarki klimatyzacji
    Utworzone przez michasecp w dziale 147
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 20-05-2012, 20:36
  3. Dziwna praca turbiny
    Utworzone przez malin2k5 w dziale 156
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 29-03-2012, 17:56
  4. Sporadyczna, dziwna praca V6
    Utworzone przez ExO w dziale 156
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post / autor: 07-01-2012, 17:28
  5. [156] Dziwna praca 2.5 v6
    Utworzone przez radzzi2.5v6 w dziale 156
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 14-01-2008, 23:36

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory