Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 13

Temat: dziwny pisk przy odpalaniu

  1. #1
    gawor06
    Gość

    Domyślnie dziwny pisk przy odpalaniu

    witam... mam dziwny problem. przy odpalaniu mojej alfy wystepuje taki chwilowy dziwny pisk z pod maski i dopoki sie nie rozgrzeje to tak jakby pasek swiszcze... jak sie nagrzeje to swistu nie ma, ale ten chwilowy dosc glosny pisk przy odpaleniu zostaje... dodam ze rozrusznik jest nowy...

  2. #2
    Użytkownik Embrion
    Dołączył
    06 2012
    Mieszka w
    Mroczków
    Auto
    Alfa Romeo 147 2.0TS Selespeed
    Postów
    8

    Domyślnie

    Witam. Ja miałem podobny problem z tym że u mnie wyjaśniło się wszystko w ciągu kilku dni, objawy identyczne. W układzie gdzie pasek napędza pompę wspomagania, alternator i klimatyzację zatarło się łożysko na rolce prowadzącej pasek przez co urwała się rolka i pasek spadł (rolka jest plastikowa nadlewana na łożysko). Ja mam 2.0 benzynę i nie wiem czy jest tak samo w dieslu ale możesz sprawdzić. pozdro

    - - - Updated - - -

    Ewentualnie zerknij na napięcie paska.

  3. #3
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar rychuslu89
    Dołączył
    02 2012
    Mieszka w
    Poznań, Poland
    Auto
    alfa romeo 166 t.s.
    Postów
    862

    Domyślnie

    jtd czy to był 1.9 8v czy 1.9 16v czy 2.4 ten typ tak jakoś ma że przy odpalaniu piszczy w sensie jak przekręcisz kluczyk i silnik się uruchomi to taki sekundowy pisk jest, paski wymieniane były i to samo.

  4. #4
    Tiestosclublife
    Gość

    Domyślnie

    Podepnę się do tematu.

    U mnie w 1.9JTD jest podobnie , przy odpalaniu tak jakby przy pierwszym zakręceniu jest taki jakby nieprzyjemny świst , coś jakby pasek klinowy , trwa jednak tylko około sekundy ,gdy silnik odpali już tego nie słychać , to samo jest przy gaszeniu auta. Mój doktor twierdzi że to wina paska choć nie widać by był przetarty gdyż napisy na nim widać idealnie . Może faktycznie to jakaś rolka ?

    Pozdrawiam "świstaków"

  5. #5
    Użytkownik Romeo Avatar jacek83
    Dołączył
    01 2012
    Auto
    alfa romeo 166 2.4 jtd 150km 2001r
    Postów
    1,074

    Domyślnie

    Jasne że rolka, a dokładnie napinacz paska wieloklinowego. jest on zamontowany na sprężynce która jak przyrdzewieje piszczy po nagrzaniu szumi ale już nie piszczy. Koszt owego napinacza w granicach 300 zł i nie ma zamienników.

  6. #6
    Użytkownik Embrion Avatar D@wid
    Dołączył
    06 2012
    Mieszka w
    Legnica
    Auto
    Alfa 156 2.0 JTS
    Postów
    12

    Domyślnie

    Cytat Napisał jacek83 Zobacz post
    Jasne że rolka, a dokładnie napinacz paska wieloklinowego. jest on zamontowany na sprężynce która jak przyrdzewieje piszczy po nagrzaniu szumi ale już nie piszczy. Koszt owego napinacza w granicach 300 zł i nie ma zamienników.

    Nie sprężyna piszczy, tylko z biegiem kilometrów i lat sprężyna jak każdy metal wypracowuje się i słabnie siła naciągu paska przez co zaczyna się on ślizgać. Zwłaszcza zaraz po uruchomieniu silnika gdy alternator najbardziej go obciąża. Pod uwagę trzeba wziąć też zużycie metalowych kół pasowych. Pada pytanie, guma zużywa metal???? Tak "METALOWYCH" też niemogłem w to uwierzyć dopuki nie porównałem nowego koła ze starym. Stare miało o połowę mniejsze rowki.

  7. #7
    Użytkownik Romeo Avatar jacek83
    Dołączył
    01 2012
    Auto
    alfa romeo 166 2.4 jtd 150km 2001r
    Postów
    1,074

    Domyślnie

    Kolego D@wid z całym szacunkiem ale nie wiesz o czym piszesz koło pasowe jedyne co może zrobić to się rozwulkanizować. Koło pasowe reguluje drgania wału i to wtedy drży pasek a nie piszczy. Jakbyś nie zauważył po nagrzaniu przestaje piszczeć. Jak guma (pasek) może zużywać rolki!!!!!!!!!!! Rolki się wymienia po to bo siadają w nich łożyska nie odwrotnie!!!!!!

  8. #8
    Użytkownik Alfa i Omega
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Wawa
    Postów
    399

    Domyślnie

    Racja. Ale zanim powymieniacie polowe rolek i kolek to moze zrobcie test z paskiem albo polecje woda albo przeczycsccie jakims zmywakiem do smaru albo po prostu nasypcie talku i zobaczccie czy trze a potem po koleii kazda rolke do wymiany. Z winy zbyt mocno naciagnietego paska padaja lozyska jak muchy
    Ostatnio edytowane przez chunkpunk ; 27-06-2012 o 09:27
    159-270/505 /Ghibli 2.8 Bi-Turbo 381km/156 2.4 Grafittowy klekot 180/380 /AR 156 3.2GTA Rozbita

  9. #9
    Użytkownik Romeo Avatar jacek83
    Dołączył
    01 2012
    Auto
    alfa romeo 166 2.4 jtd 150km 2001r
    Postów
    1,074

    Domyślnie

    Można by było i tak sprawdzić aczkolwiek taki specyficzny objaw ma owy napinacz o którym pisałem wcześniej. Może koledzy którzy mają problem już to ogarneli?? Może się podzielą?

  10. #10
    Użytkownik Ogier Avatar Andree
    Dołączył
    10 2012
    Auto
    159 SW 1,9
    Postów
    188

    Domyślnie

    Dalej tak jeździcie, czy rozwiązaliście ten problem? Bo wielka cichosza w temacie...

Podobne wątki

  1. [159] Dziwny stukot przy odpalaniu
    Utworzone przez lukas83 w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 27-06-2016, 15:51
  2. [159] Pisk/sprzypienie przy odpalaniu i ruszaniu
    Utworzone przez mar0s w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 25
    Ostatni post / autor: 27-05-2016, 15:28
  3. [159] Pisk przy odpalaniu 1.9 JTDm 120KM
    Utworzone przez khazar w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post / autor: 30-10-2015, 10:33
  4. dziwny dzwiek przy odpalaniu
    Utworzone przez dejwa1 w dziale 156
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post / autor: 01-09-2011, 22:00
  5. V6 TB dziwny dźwięk przy odpalaniu
    Utworzone przez KamilWR w dziale 166
    Odpowiedzi: 22
    Ostatni post / autor: 20-10-2009, 22:33

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory