Strona 3 z 9 PierwszyPierwszy 123456789 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 21 do 30 z 82
Wyświetlany wątek znajduje się w dziale 156 - Alfa Romeo 156 zadebiutowała na rynku w 1997. Jest najbardziej udanym handlowo modelem Alfy z lat 90. 156 zdobyła wiele wyróżnień w tym najważniejsze - Car Of the Year 1998. Montowano w niej silniki Twin Spark, 2.5 V6 (Internation Engine of the Year 2000), 3.2 GTA, JTS, JTD i JTDm. Do dziś 156 jest najpopularniejszym modelem Alfy na polskich drogach.
  1. #21
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    AR156 1,6TS 1999 r.
    Postów
    4,544
    Podziękowania za post / Lubię to
    Czas spędzony na forum
    46 d 7 h 44 m

    Domyślnie

    To już kolejny przypadek rozpadniętego TS-a przy jeździe testowej do oporu.
    Sam kiedyś kupowałem kolektor ssący od właściciela TS-a, któremu podczas takiej próby na autostradzie pod Wrocławiem korbowód wyszedł bokiem.
    Ja bym nie upatrywał powodów takich awarii w oleju skrzyni biegów, czy instalacji gazowej.
    Myślę, że trzeba pogodzić się z faktem, że nasze TS-y mają już swoje lata i przebiegi i trzeba je trochę zacząć oszczędzać.
    A jeśli ktoś lubi ryzyko to jego wola, ale musi się liczyć z podobnym skutkiem.
    Ostatnio edytowane przez SG0240 ; 12-09-2012 o 22:03

  2. #22
    Użytkownik Romeo Avatar Woland83
    Dołączył
    06 2010
    Mieszka w
    Malanów
    Auto
    Alfa Romeo 156 TS 2.0L '99 selespeed 155KM Grigio Chiaro met.
    Postów
    1,113
    Podziękowania za post / Lubię to
    Czas spędzony na forum
    26 d 17 h 54 m

    Domyślnie

    Przyznam się że tylko raz przekroczyłem barierę 220km/h i pomimo że czułem że jeszcze można wdepnąć to spasowałem. Czytając tego typu posty zastanawiam się czy był bym skłonny jeszcze kiedykolwiek do takich wyczynów. Chyba nieświadomość tego co może się stać z silnikiem, tudzież samochodem sprawia że przeceniamy możliwości albo wytrzymałość materiałów. Nawet najlepszy olej pewnych przeciążeń nie zniesie co nieuchronnie musi się skończyć katastrofą. Widocznie TSy nie zostały stworzone do wyścigowego trybu jazdy.

  3. #23
    Użytkownik Romeo Avatar cuoreventi
    Dołączył
    01 2010
    Mieszka w
    Szczecin
    Auto
    Alfa 156 2.0 JTS 16v
    Postów
    4,072
    Podziękowania za post / Lubię to
    Czas spędzony na forum
    86 d 18 h 6 m

    Domyślnie

    Przecież w instrukcji obsługi, która zresztą jest podklejona w tym dziale. Wyraźnie jest napisane że dla TSa używanego "sportowo" czyt. prędkości maksymalne itd. zalecany/wymagany jest olej 10w-60.
    Przy 200kmh, i braku w TSach konwencjonalnej chłodnicy oleju, olej silnikowy może się zagotować do 110-120 stopni (ja bez trudu na pełnym syntetyku 10w-60, jeżdżąc po mieście osiągam 100st), a wtedy ciśnienie oleju drastycznie spada, może dojść nawet do zerwania filmu olejowego. A mamy przecież wysokie obroty...
    Olej 10w-40 jest mniej odporny na wysokie temp. niż 10w-60

    Edit: 319 i 320 strona instrukcji
    http://elearneditor.fiat.com/naselea...04.04_L_LG.pdf
    Ostatnio edytowane przez cuoreventi ; 12-09-2012 o 23:04
    Alfa 156 JTS
    Delta TwinTurbo

  4. #24
    Menefreghista Romeo Avatar piotriix
    Dołączył
    10 2005
    Mieszka w
    PL
    Auto
    Alfa psuje się w dniu zakupu i ten stan trwa aż do dnia sprzedaży.
    Postów
    3,512
    Podziękowania za post / Lubię to
    Czas spędzony na forum
    22 d 5 h 56 m

    Domyślnie

    Cytat Napisał mlody2788 Zobacz post
    ropędza się ponad 20 sekund, więc przy nieomaganiu instalacji gazowej w tym czasie osiągnięte EGT może spokojnie uszkodzić tłok.
    W tym co piszesz nie ma żadnej logiki.20 sekund na wytopienie tłoka.A co to palnik?
    Gdyby instalka mu nie domagała nie osiągnął by takiej prędkości.
    To nie druga generacja.
    SS jest tak ciekawą konstrukcją,że jak silnik ma za ubogo to zrzuca na niższe biegi./gdyby wcześniej lpg nie zwaliło na PB/

    - - - Updated - - -

    Cytat Napisał cuoreventi Zobacz post
    Przy 200kmh, i braku w TSach konwencjonalnej chłodnicy oleju, olej silnikowy może się zagotować do 110-120 stopn
    No i co?
    V6 w 155 nie raz jechałem z temperaturą 130 st.A nie używałem oleju innego niż 10w40.
    Cytat Napisał Woland83 Zobacz post
    To co kolega miał w tej skrzyni że mu tak by się zatarła?
    Olej z SS mu uciekał i nie znalazł wycieku dolewał jak sam gdzieś pisał chyba ze dwa razy po dwie setki.A ściekał mu pewnie do skrzyni.
    A jak wiesz dextron ma inne właściwości niż ten powszechnie stosowany w skrzyniach alf

    - - - Updated - - -

    Cytat Napisał cuoreventi Zobacz post
    Wyraźnie jest napisane że dla TSa używanego "sportowo"
    Sportowo to nie prędkości maksymalne.
    Pałowanie silnika na maksymalnych obrotach na każdym biegu ciągłe redukcje i jazda z niezbyt dużymi prędkościami to jest jazda ,,sportowa,,
    W takich warunkach temeratura oleju znacznie wzrasta i nie ma możliwości oleju schłodzić.
    Gdyby każdy TS miał się zatrzeć przy 200 km/h to na forum byśmy tylko pisali o widzianych TS zatartych po trasach europy.
    Znajdż mi takiego alfiarza z TS ,który nie jechał za prędkością 200km/h
    Kto chce szuka sposobu,
    kto nie chce szuka powodu.
    155 V6v12 lpg -była
    156 V6v24 lpg-była
    147 2.0TS Selespeed lpg.-była
    166 2.0 V6 TB Q2-LPG-jest
    Giulietta 1.4 TB -LPG -jest

  5. #25
    Użytkownik Romeo Avatar cuoreventi
    Dołączył
    01 2010
    Mieszka w
    Szczecin
    Auto
    Alfa 156 2.0 JTS 16v
    Postów
    4,072
    Podziękowania za post / Lubię to
    Czas spędzony na forum
    86 d 18 h 6 m

    Domyślnie

    Cytat Napisał piotriix Zobacz post
    Znajdż mi takiego alfiarza z TS ,który nie jechał za prędkością 200km/h
    Np Ja. Kompletnie mnie to nie kręci. Cyferki...
    Alfa 156 JTS
    Delta TwinTurbo

  6. #26
    Użytkownik Romeo Avatar hitman047
    Dołączył
    07 2011
    Mieszka w
    Siemianowice Śląskie
    Auto
    Bella 156 2.0 TS Niebieska piękność :)
    Postów
    819
    Podziękowania za post / Lubię to
    Czas spędzony na forum
    26 d 6 h 47 m

    Domyślnie

    Czytając kolejny taki temat to chyba zacznę jeździć w końcu moim TS'em jak dieslem.. hahaha
    Chociaż generalnie naprawdę go oszczędzam i mój TS myślę długo pożyje jeszcze bo ma mały przebieg póki co, ale ciągle rośnie. Chociaż jestem zdania że raz na jakiś czas trzeba TS'a pogonić konkretnie ;P Przecież to jest silnik wysokoobrotowy. Ale i tak leje olej 10W60 i wymieniam co 10 tys. km .

    P.S. Co do winy instalacji gazowej, to jest to w tym wypadku nie możliwe..
    Ostatnio edytowane przez hitman047 ; 13-09-2012 o 12:01

  7. #27
    Użytkownik Pirat drogowy
    Dołączył
    08 2009
    Mieszka w
    Myślenice
    Auto
    Stilo JTD 8v 192KM/384NM, 156 TI 2.4 JTD 20v 280KM/554NM, 159 2.4 Q4 Ti seria :)
    Postów
    204
    Podziękowania za post / Lubię to
    Czas spędzony na forum
    4 d 3 h 42 m

    Domyślnie

    [QUOTE=piotriix;965303]W tym co piszesz nie ma żadnej logiki.20 sekund na wytopienie tłoka.A co to palnik?
    Gdyby instalka mu nie domagała nie osiągnął by takiej prędkości.
    To nie druga generacja.
    SS jest tak ciekawą konstrukcją,że jak silnik ma za ubogo to zrzuca na niższe biegi./gdyby wcześniej lpg nie zwaliło na PB/

    A ile wg ciebie potrzeba czasu aby tłok poszedł ?. Co do rozwiązania z ss wszystko jest ok lecz dużo instalacji lpg emuluje sygnał z sądy przez co komputer nie widzi zbyt ubogiej mieszanki.

  8. #28
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar xmikix
    Dołączył
    04 2012
    Mieszka w
    rybnik
    Auto
    alfa romeo 156 2.0 ts selespeed
    Postów
    36
    Podziękowania za post / Lubię to
    Czas spędzony na forum
    17 h 16 m

    Domyślnie

    tak tez sobie pomyslalem ze skrzynia sie rozsypala.. tylko teraz pytanie brzmi, czy skrzynia sypiac sie rozwali caly silnik? co jest powodem lania wody do chlodnicy i wylewania sie spod silnika ?

  9. #29
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    AR156 1,6TS 1999 r.
    Postów
    4,544
    Podziękowania za post / Lubię to
    Czas spędzony na forum
    46 d 7 h 44 m

    Domyślnie

    Jak będzie pęknięty blok silnika to woda się będzie wylewać.
    Rozsypana skrzynia nie powinna załatwić silnika.

  10. #30
    Użytkownik Romeo Pokaż na mapie Avatar drift-r
    Dołączył
    10 2010
    Mieszka w
    Szczecin/Łódź (czasem)
    Auto
    AR 147 1.6TS Distinctive 2001
    Postów
    5,532
    Podziękowania za post / Lubię to
    Czas spędzony na forum
    193 d 6 h 22 m

    Domyślnie

    Cytat Napisał cuoreventi Zobacz post
    Np Ja. Kompletnie mnie to nie kręci. Cyferki...
    Ja jestem drugi na tej liście, z jednej strony moje auto do 200 by nie dobiło bo 147 z 1.6 TS w (120KM) ma max 195km/h, ale nie zmienia to faktu, że tylko raz dociągnąłem go o 180km/h bo jakoś mnie też nie kręci podróżowanie z takimi prędkościami gdy obrotomierz przekroczy już 6tys obr/min.

Informacje o temacie

Users Browsing this Thread

Aktualnie 1 użytkownik(ów) przegląda ten temat. (0 zarejestrowany(ch) oraz 1 gości)

Podobne wątki

  1. Zatarty silnik
    Utworzone przez zbaku7 w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 44
    Ostatni post / autor: 05-03-2013, 17:02
  2. JTS - zatarty silnik.
    Utworzone przez matezoma w dziale 156
    Odpowiedzi: 25
    Ostatni post / autor: 30-11-2011, 22:38
  3. miska olejowa / zatarty silnik
    Utworzone przez moreeek w dziale 156
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post / autor: 21-01-2010, 22:25
  4. Zatarty silnik? To można naprawić!
    Utworzone przez destikero w dziale 156
    Odpowiedzi: 13
    Ostatni post / autor: 27-10-2007, 18:42
  5. Zatarty silnik - podnosimy rzuconą rękawice
    Utworzone przez nowakooowski w dziale 156
    Odpowiedzi: 18
    Ostatni post / autor: 27-09-2007, 17:13

Tagi dla tego tematu

Tagi użytkowników

Silnik 2 0 Alfa Romeo 2001 y

alfa 156 zatarty amortyzator

zablokowany silnik alfa 2.5

Zakładki

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
regeneracja wtryskiwaczy kraków - regeneracja turbosprężarek warszawa - regeneracja turbosprężarek mielec - Amortyzatory