Strona 1 z 10 12345678910 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 92
Wyświetlany wątek znajduje się w dziale 156 - Alfa Romeo 156 zadebiutowała na rynku w 1997. Jest najbardziej udanym handlowo modelem Alfy z lat 90. 156 zdobyła wiele wyróżnień w tym najważniejsze - Car Of the Year 1998. Montowano w niej silniki Twin Spark, 2.5 V6 (Internation Engine of the Year 2000), 3.2 GTA, JTS, JTD i JTDm. Do dziś 156 jest najpopularniejszym modelem Alfy na polskich drogach.
  1. #1
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar korniczek7
    Dołączył
    06 2011
    Mieszka w
    Racibórz
    Auto
    Alfa Romeo 156 2.0 TS 114kW/155KM Sedan
    Postów
    25
    Podziękowania za post / Lubię to
    Czas spędzony na forum
    3 d 15 h 1 m

    Domyślnie Alfa 156 2.0 TS silnik chodzi jak diesel

    Witam serdecznie, szukałem na forum co nieco na ten temat ale nie znalazłem satysfakcjonującej mnie odpowiedzi. Mianowicie:

    Mam Alfe Romeo 156 2.0 TS 155 KM +gaz sekwencja
    Od dłuższego czasu moja Alfa chodzi jak diesel, strasznie "klepie", wyczytałem że może to być wina wariatora, zastanawiam się obecnie nad jego kupnem, ale wiadomo, koszt duży bo 500zł.
    Dodam że użyłem zestawu naprawczego wariatora (do jego zestawu należy sprężynka i uszczelka ) i został on wewnątrz wymieniany, wlałem rzadszy olej a mianowicie 5W30 wraz z dodatkiem do uszczelniania zaworów, silnik może trochę na początku mniej klepał ale sprawa wróciła znowu. Kiedy zapale silnik na zimnym autko nie klepie, chodzi jak przystało na Alfę, ale kiedy silnik się zagrzeje, zmniejszają się obroty lub gdy zatrzymam auto, wrzucę do luzu, auto odzywa się dźwiękiem ładnego TDI, Wnerwia mnie już ten dźwięk dlatego pytam, czy to aby na pewno jest wariator czy może to być wina innej części lub wady silnika? Nadmieniam że rozrząd jest cały nowy (wiadomo, paski rolki). Sonda lambda, przepływomierz, oraz parę innych rzeczy których nie mogę sobie teraz przypomnieć

    Jeśli ktoś ma wiedzę na ten temat, proszę o informację, pozdrawiam!

  2. #2
    Użytkownik Romeo Avatar lesio146
    Dołączył
    12 2006
    Mieszka w
    SZAMOTULY(PYRLANDIA)
    Auto
    155 T.S 2,0 8v SUPER
    Postów
    2,787
    Podziękowania za post / Lubię to
    Czas spędzony na forum
    19 d 16 h 33 m

    Domyślnie

    Cytat Napisał korniczek7 Zobacz post
    Witam serdecznie, szukałem na forum co nieco na ten temat ale nie znalazłem satysfakcjonującej mnie odpowiedzi. Mianowicie:

    Mam Alfe Romeo 156 2.0 TS 155 KM +gaz sekwencja
    Od dłuższego czasu moja Alfa chodzi jak diesel, strasznie "klepie", wyczytałem że może to być wina wariatora, zastanawiam się obecnie nad jego kupnem, ale wiadomo, koszt duży bo 500zł.
    Dodam że użyłem zestawu naprawczego wariatora (do jego zestawu należy sprężynka i uszczelka ) i został on wewnątrz wymieniany, wlałem rzadszy olej a mianowicie 5W30 wraz z dodatkiem do uszczelniania zaworów, silnik może trochę na początku mniej klepał ale sprawa wróciła znowu. Kiedy zapale silnik na zimnym autko nie klepie, chodzi jak przystało na Alfę, ale kiedy silnik się zagrzeje, zmniejszają się obroty lub gdy zatrzymam auto, wrzucę do luzu, auto odzywa się dźwiękiem ładnego TDI, Wnerwia mnie już ten dźwięk dlatego pytam, czy to aby na pewno jest wariator czy może to być wina innej części lub wady silnika? Nadmieniam że rozrząd jest cały nowy (wiadomo, paski rolki). Sonda lambda, przepływomierz, oraz parę innych rzeczy których nie mogę sobie teraz przypomnieć

    Jeśli ktoś ma wiedzę na ten temat, proszę o informację, pozdrawiam!
    Zestaw naprawczy wariatora to udawana naprawa.T.Spark 16v nie jest przystosowany do oleju 5W30 druga cyfra to minimum 40.Teraz napisz jakiej porady oczekujesz bo nie wiem???
    AR 146 1,6T.S;145 1,4T.S ; 156 1,8 T.S-EX**JEST: 155 T.S 2,0 8v SUPER-Planowany wyjazd na drogę:czerwiec 2013 ;STILO JTD(nie zawodny przemieszczacz).O Alfie"... Jest to rodzaj choroby, entuzjazm do środka transportu. To jest sposób na życie, szczególny sposób pojmowania pojazdu silnikowego. Coś, co wymyka się definicji. Jej elementy są jak irracjonalne cech ludzkiego ducha, które nie mogą być wyjaśnione przez logikę. Są to uczucia, pasja, z których każdy ma więcej do czynienia z serca niż z mózgu..."(Orazio Satta Puliga)

  3. #3
    Użytkownik Romeo Pokaż na mapie Avatar drift-r
    Dołączył
    10 2010
    Mieszka w
    Szczecin/Łódź (czasem)
    Auto
    AR 147 1.6TS Distinctive 2001
    Postów
    5,409
    Podziękowania za post / Lubię to
    Czas spędzony na forum
    187 d 17 m

    Domyślnie

    Jeśli to nic z tego co było do tej pory opisywane na forum to byłoby dziwne. Czytałeś temat o 147 bez wariatora chodzącej jak diesel?

  4. #4
    Użytkownik Romeo Avatar lesio146
    Dołączył
    12 2006
    Mieszka w
    SZAMOTULY(PYRLANDIA)
    Auto
    155 T.S 2,0 8v SUPER
    Postów
    2,787
    Podziękowania za post / Lubię to
    Czas spędzony na forum
    19 d 16 h 33 m

    Domyślnie

    Cytat Napisał drift-r Zobacz post
    Jeśli to nic z tego co było do tej pory opisywane na forum to byłoby dziwne. Czytałeś temat o 147 bez wariatora chodzącej jak diesel?
    To było do mnie?Nie napisałem że stuka wariator,bo nie wiem,nie słuchałem tego silnika.Zestaw naprawczy to pic to napisałem i o oleju.Stukać może bardzo wiele rzeczy.Samych popychaczy jest 16
    AR 146 1,6T.S;145 1,4T.S ; 156 1,8 T.S-EX**JEST: 155 T.S 2,0 8v SUPER-Planowany wyjazd na drogę:czerwiec 2013 ;STILO JTD(nie zawodny przemieszczacz).O Alfie"... Jest to rodzaj choroby, entuzjazm do środka transportu. To jest sposób na życie, szczególny sposób pojmowania pojazdu silnikowego. Coś, co wymyka się definicji. Jej elementy są jak irracjonalne cech ludzkiego ducha, które nie mogą być wyjaśnione przez logikę. Są to uczucia, pasja, z których każdy ma więcej do czynienia z serca niż z mózgu..."(Orazio Satta Puliga)

  5. #5
    Użytkownik Ogier
    Dołączył
    09 2011
    Auto
    Alfa 156 1.8 t.s 144km & Alfa 159 1.8MPI 140km
    Postów
    179
    Podziękowania za post / Lubię to
    Czas spędzony na forum
    22 d 8 h 48 m

    Domyślnie

    Zestaw naprawczy wariatora to udawana naprawa.T.Spark 16v nie jest przystosowany do oleju 5W30 druga cyfra to minimum 40.Teraz napisz jakiej porady oczekujesz bo nie wiem??
    ?

    Co to znaczy udawana????? to praktycznie to samo co wymiana wariatora, tak się składa ze w wariatorze tylko częsci z zestawu naprawczego się zuzywają, a zębatki to zedrą się może po milionie kilometrów, u mnie już 20tyś km na zregenerowanym wariatorze i dalej chodzi jak złoto, ale jak ktoś śpi na pieniądzach to może wymieniać na nowy.

    Moim zdaniem to nie wariator, bo na zimnym też klepie jak jest zużyty.

    Może hydrauliczne popychacze zaworów (tzw szklanki)?

    Jaki przebieg autka?


  6. #6
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar korniczek7
    Dołączył
    06 2011
    Mieszka w
    Racibórz
    Auto
    Alfa Romeo 156 2.0 TS 114kW/155KM Sedan
    Postów
    25
    Podziękowania za post / Lubię to
    Czas spędzony na forum
    3 d 15 h 1 m

    Domyślnie

    Co do oleju to miałem Magnateca 10W40 wlanego i robił dokładnie tak samo, wiem o tym że 5W30 nie jest przez producenta zalecanym olejem, stwierdziłem że rzadszy może dojść do niektórych zakamarków i problem naprawi, do tego uszczelniacz zaworów. Problem nie zniknął także nie jest to wina oleju jaki używam bądź używałem. Co do wariatora, owszem jedynie co jest w środku wariatora i może się według mnie zużyć to właśnie ta sprężynka i podkładka, ale mimo ich wymiany stwierdzam że różnicy międzu starymi i nowymi tymi czesciami nie było, nie były widoczne ślady ich zużycia. Auto ma przebieg 150tys. Gaz jest zamontowany od 20tys, lecz przed ontażem gazu było dokaldnie to samo.
    Czyli rozumiem, jeśłi byłby to wariator wtedy klepałby i na zimnym silniku? bo tak się nie dzieje właśnie. Nie mam zamiaru wydawac kasy na coś co wcale nie jest problemem. Jedynym sposobem sprawdzenia czy popychacze są uszkodzone jest rozebranie silnika jak się domyślam...

    - - - Updated - - -

    Czytałem na forum o tej Alfie 147 co stuka w silniku, obejrzałem także filmik, to nie jest stukot jak słychać w silniku w tej 147, to jest delikatne klepanie pojawiające się gdy silnik jest ciepły, najlepiej to słychac gdy wróce z trasy i samochód jest na wolnych obrotach, a także gdy jade autem niską predkością.

  7. #7
    Moderator Romeo Avatar Maciek-156
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
    Postów
    7,742
    Podziękowania za post / Lubię to
    Czas spędzony na forum
    37 d 2 h 1 m

    Domyślnie

    Cytat Napisał Alfa156bb Zobacz post
    [COLOR=#000000]
    Co to znaczy udawana????? to praktycznie to samo co wymiana wariatora, tak się składa ze w wariatorze tylko częsci z zestawu naprawczego się zuzywają, a zębatki to zedrą się może po milionie kilometrów, u mnie już 20tyś km na zregenerowanym wariatorze i dalej chodzi jak złoto, ale jak ktoś śpi na pieniądzach to może wymieniać na nowy.

    ...]
    Wymiana to wymiana, a zestaw naprawczy zapewnia tylko ciszę, bo sam wariator juz nie działa i to wg. ciebie jest to "chodzenie jak złoto". Generalnie wymiana kompletnego rozrządu obejmuje wymianę również wariatora, a nie stosowanie pseudo zestawu - tak z oszczędności czeka kolegę powtórna wymiana rozrządu tym razem z wariatorem...
    Kolejna sprawa to olej - stosowanie gorszego niż zalecany prowadzi do uszkodzenia hydraulicznej regulacji luzów zaworowych. Oczywiście klepac może też cała masa innych rzeczy ale dźwiek wariatora jest bardzo charakterystyczny i dobry mechanik to zdiagnozuje
    Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
    AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
    AR156 1.6TS 2000

  8. #8
    Użytkownik Romeo Avatar ArturR_1975
    Dołączył
    06 2011
    Mieszka w
    Chełmża kole Torunia
    Auto
    Alfa Romeo 156 1.6L 16V TS'98r 120KM Banzyna + Gaz Fabryczny: sekwencja ciekła Vialle LPI V Gen
    Postów
    1,163
    Podziękowania za post / Lubię to
    Czas spędzony na forum
    29 d 13 h 56 m

    Domyślnie

    Najlepiej zapodaj filmik na YT
    Wymieniam rozrządy w AR 156 1.6l TS "TANIO"

  9. #9
    Użytkownik Romeo Avatar lesio146
    Dołączył
    12 2006
    Mieszka w
    SZAMOTULY(PYRLANDIA)
    Auto
    155 T.S 2,0 8v SUPER
    Postów
    2,787
    Podziękowania za post / Lubię to
    Czas spędzony na forum
    19 d 16 h 33 m

    Domyślnie

    Cytat Napisał Alfa156bb Zobacz post

    Co to znaczy udawana?????




    Udawana tzn. pozorowana naprawa.

    - - - Updated - - -

    Cytat Napisał Alfa156bb Zobacz post

    20tyś km na zregenerowanym wariatorze i dalej chodzi jak złoto,




    Akurat,jak złoto.

    - - - Updated - - -

    Cytat Napisał Alfa156bb Zobacz post

    ale jak ktoś śpi na pieniądzach to może wymieniać na nowy.






    Tu też się mylisz.Kto liczy pieniądze a dba o auto naprawia raz a dobrze.W sumie to sporo taniej.

    - - - Updated - - -

    Cytat Napisał korniczek7 Zobacz post
    Co do oleju to miałem Magnateca 10W40.
    5W30 absolutnie się do luźno pasowanego TS nie nadaje.A dodatek do "uszczelniania zaworów"to już kompletne nieporozumienie.
    AR 146 1,6T.S;145 1,4T.S ; 156 1,8 T.S-EX**JEST: 155 T.S 2,0 8v SUPER-Planowany wyjazd na drogę:czerwiec 2013 ;STILO JTD(nie zawodny przemieszczacz).O Alfie"... Jest to rodzaj choroby, entuzjazm do środka transportu. To jest sposób na życie, szczególny sposób pojmowania pojazdu silnikowego. Coś, co wymyka się definicji. Jej elementy są jak irracjonalne cech ludzkiego ducha, które nie mogą być wyjaśnione przez logikę. Są to uczucia, pasja, z których każdy ma więcej do czynienia z serca niż z mózgu..."(Orazio Satta Puliga)

  10. #10
    Użytkownik Romeo Pokaż na mapie Avatar kwasnybartek
    Dołączył
    03 2010
    Mieszka w
    Werynia, Kolbuszowa,
    Auto
    "Mruczuś" AR 156 2.0 TS, CF2,M3 '98 ECU M1.5.5 GRIGIO CHIARO MET.
    Postów
    836
    Podziękowania za post / Lubię to
    Czas spędzony na forum
    48 d 8 h 19 m

    Domyślnie

    Jak nie wariator to pewnie panewki bo co innego może klepać w TSie jak się rozgrzeje? Oczywiście wiele elementów może to powodować ale te dwia są chyba najczęstsze. Oby nie.
    1970 cm z sekwencyjnym wtryskiem LPG. Wolę pchać moją Alfę niż jeździć VW!!

Informacje o temacie

Users Browsing this Thread

Aktualnie 1 użytkownik(ów) przegląda ten temat. (0 zarejestrowany(ch) oraz 1 gości)

Podobne wątki

  1. Moja alfa chodzi jak diesel
    Utworzone przez bombon300 w dziale 147
    Odpowiedzi: 19
    Ostatni post / autor: 18-04-2012, 08:28
  2. 2.0TS chodzi jak diesel ?
    Utworzone przez K@rdi4N w dziale 156
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post / autor: 21-06-2011, 22:20
  3. [145] Czy chodzi jak diesel ??
    Utworzone przez HuskyDogs w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 07-06-2011, 22:19
  4. chodzi jak diesel
    Utworzone przez patryk103 w dziale 156
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post / autor: 07-10-2010, 22:34
  5. ALFA 156 2.0 99r. - brak wariatora???? CHodzi jak diesel
    Utworzone przez LSTOMAS w dziale 156
    Odpowiedzi: 15
    Ostatni post / autor: 14-10-2007, 22:02

Tagi dla tego tematu

Tagi użytkowników

alfa silnik 2.0 ts dziwnie chodzi

diesel ts

samoregulator zaworów alfa 156 ts 1.8 komplet

smarowanie silnika 156 2.0ts

spalanie stukowe polonez gsi

alfa chodzi jak disel jak jest ciepły silnik

alfa 156 ts 16 chodzi jak diesel

alfa 156 skad wziasc kody serwisowe

dzwiek silnika jak disel alfa 156 1.8ts

gaz chodzi jak diesel

alfa 156 silnik tsi

alfa 146 1.8ts terkocze jak diesel

Zakładki

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
regeneracja wtryskiwaczy kraków - regeneracja turbosprężarek warszawa - regeneracja turbosprężarek mielec - Amortyzatory