Strona 6 z 10 PierwszyPierwszy 12345678910 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 51 do 60 z 96

Temat: Zestaw naprawczy wariatora silników Twin spark

  1. #51
    Użytkownik Świeżak Avatar yarecky
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    krakow wieliczka bochnia
    Auto
    AR145 1.6 boxer:), AR145 1.7 16V boxer:)
    Postów
    160

    Domyślnie

    Cytat Napisał jadzia Zobacz post
    To co w nowym: wyciszy go. Pierwsza wersja nowego nie miała tej wkładki, tylko dwie metalowe, eliptyczne podkładki pod wałek i grzechotała aż miło. Zużyta sprężyna powoduje, że ruchoma zębatka (w nowej wersji: dwie zębatki) ma swobode ruchu i poruszając sie wzdłuż po wałku, uderza bezwładnie w denko puszki wariatora dając efekt diesla. Wkładka ma być amortyzatorem i tłumikiem tych uderzeń, jednocześnie kasować luz zużytej sprężyny



    Nie uwierzę że nie dałeś nowej sprężyny



    Dlaczego nie miałaby sie przestawić? Jeżeli elektrozawór działa, to olej popłynie i przepchnie zębatkę. Bardziej obawiałbym się wstawienia za mocnej sprężyny, której ciśnienie oleju mogłoby nie dac rady.
    Zgadzam sie tutaj w zupelnosci. Ładnie napisane .. stad też właśnie mysle ze ten stukot jest.
    Jest jeszcze jedna kwestia odnośnie nowego wariatora ktory ma dwie zębatki w środku. Mianowicie chyba istotne jest ich odpowiednie zlozenie, najlepiej tak jak byly pierwotnie, aby sie dobrze zbiegaly ząbki miedzy tymi dwiema zębatkami i aby nic sie nie zakleszczalo. Tak mi sie wydaje że nie mozna ich byle jak złożyc . Ząbki muszą sie odpowiednio zbiegac, aby wariator pracowal efektywnie w calym zakresie ruchu, bez żadnych oporów. To jest tylko moje spostrzeżenie.
    Po za tym to urzadzenie wydaje sie proste w dzialaniu i w prosty sposob myśle ze mozna sprawdzić działanie jego pod odpowiednim ciśnieniem oleju. Nawet można dokonać pomiaru momentu siły jaki on przekazuje pod odpowiednio podanym ciśnieniem oleju. W ten sposob można by porównac nowy ze zużytym wariatorem i z regenerowanym.
    Na podstawie określonuych badań można by stwierdzić czy rzeczywiscie regenrecja coś daje.
    Ostatnio edytowane przez yarecky ; 01-02-2015 o 23:15

  2. #52
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    11 2012
    Mieszka w
    ŁÓDŹ
    Auto
    159 1.9 Jtdm 16V
    Postów
    389

    Domyślnie

    Kto ma wariator regenerowany od kolegi z forum i ile zrobił na nim km i czy nadal działa poprawnie ?
    Miłośnik pizzy i samochodów włoskich

  3. #53
    Użytkownik Świeżak Avatar Heski
    Dołączył
    03 2015
    Mieszka w
    Bezledy
    Auto
    Alfa Romeo 156 1.6 LPG 1997r
    Postów
    24

    Domyślnie

    Witam mam też kłopot z tzw wariatem nie klekocze głośno i nie stracił na mocy da rady go uratować mam jeszcze koło 50tys do wymiany rozrządu .

  4. #54
    Użytkownik Ogier Avatar dStan
    Dołączył
    06 2014
    Mieszka w
    Rzeszów
    Auto
    Alfa Romeo 156 2.5V6 LPG
    Postów
    169

    Domyślnie

    U mnie 5kkm po wymianie rozrządu wariator zaczął stukać (1-2s po odpaleniu i ustaje). Zły olej zalany, czy po prostu tak się złożyło (wariator nie był wymieniany z rozrzadem)?
    To samo pytanie co kolega wyżej, da rade nim dojezdzic do następnej wymiany (ok 40kkm, 2 lata), czy trzeba regenerować, wymieniać?
    Obecnie: Alfa Romeo 156 2.5V6 Rosso Proteo
    Wcześniej: Alfa Romeo 156 2.0TS Blu Cosmo

  5. #55
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    11 2012
    Mieszka w
    ŁÓDŹ
    Auto
    159 1.9 Jtdm 16V
    Postów
    389

    Domyślnie

    Ja jednak zakupiłem nowy, stary grzechotał po odpaleniu b.głośno po kliku sek ustawał ale nie całkowicie, na nowym jest cisza ale żadnej różnicy w mocy itp nie odczułem, z hałasującym wariatorem moim zdaniem możesz spokojnie jeździć
    Ostatnio edytowane przez EGONZGIERZ ; 07-03-2015 o 09:36
    Miłośnik pizzy i samochodów włoskich

  6. #56
    Użytkownik Rowerzysta Avatar seq
    Dołączył
    01 2013
    Mieszka w
    Ostrowiec Świętokrzyski
    Auto
    2.0TS 16V 143KM 181,8Nm1998r. LPG
    Postów
    83

    Domyślnie

    Cytat Napisał EGONZGIERZ Zobacz post
    Kto ma wariator regenerowany od kolegi z forum i ile zrobił na nim km i czy nadal działa poprawnie ?
    Ja regenerowałem u Darka wariata przy wymianie rozrządu w zeszłym roku. Wariator regenerowany był profilaktycznie bo przed regeneracją działał prawidłowo.
    Jest tak jak wspominał Darek, nie każdy wariator da się zregenerować.

    Na dzień dzisiejszy po regeneracji zrobiłem 50 tysięcy km i jest cisza, jeszcze dycha i znowu przy rozrządzie regeneruję u Darka.

    Ogólnie polecam.
    Pozdr

  7. #57
    Użytkownik Embrion
    Dołączył
    11 2014
    Auto
    Alfa Romeo 156 1.8 ts
    Postów
    1

    Domyślnie naprawa wariatora

    Witam. Jestem nowy i nw czy wgl w dobrym dziale pisze. 2 dni temu wyciągnąłem wariata z mojej 156 1.8 TS. Dziwne było to, że nie klekotał po nocnym postoju tylko po przejechaniu około 2 km, zgaszeniu i ponownym odpaleniu już cały czas chodził jak rasowy DIESEL . Po rozebraniu go, wyciągnięciu sprężyny i porównaniu z nową z "zestawu naprawczego" okazało się, że jest około 4 mm niższa i bardziej miękka. Od wczoraj Bella wręcz "szmera" i mocy przybyło co najbardziej cieszy. Sam wariator miał zerowy luz międzyzębny więc mam nadzieję, że na trochę to wystarczy.

  8. #58
    Użytkownik Embrion
    Dołączył
    05 2008
    Mieszka w
    podkarpackie
    Auto
    alfa 166 3.0 sportronik
    Postów
    17

    Domyślnie

    Witam. Problemem silników TS nie jest słaby wariator (ten sam pracuje w 5-cio cylindrowcach i jest ok tu praca jest bardziej wyważona) ,nie jest również słaby pasek rozrządu ,ani pompa oleju o małej wydajności. Problemem jest zbyt obciążony układ rozrządu mianowicie zbyt mocne sprężyny na zaworach. Wystarczy tą małą sprężynę wywalić ,a wałki będą obracać się dużo lżej. W 90% silników wariator ucichnie, pasek wytrzyma 90 000 km. nie wytrą się krzywki na wałku a piach (żeliwo) z wytartych krzywek nie zniszczy pompy oleju. Tak przerobiłem ponad 20 silników , w żadnym nic nie padło ,wariatorów nie słychać (wcześniej terkotały) Nie trzeba zdejmować głowicy , zabieg trwa ok. 1 dzień, z wymianą pompy ,paska czy uszczelniaczy. To działa. Niektórzy powiedzą że tak nie można,że te sprężynki są potrzebne ,że tak fabryka zrobiła ,Fabryka nie zrobiła wielu rzeczy i stąd teraz problemy! Podwójne sprężyny były potrzebne w silnikach OHV duża masa dźwigienek, lasek popychaczy, szklanek . W silnikach DOHC mamy lekki zawór i małą szklankę, nie trzeba dużej siły żeby to cofnąć. Jakby ktoś miał pytanie proszę pisać na PW.

  9. #59
    Użytkownik Embrion
    Dołączył
    04 2015
    Auto
    Alfa Romeo 156, 2.0 16V TS, 155km
    Postów
    9

    Domyślnie

    Witam. Czy to prawda ze wariator do wymiany mozna kupic tylko w ASO Alfy po podaniu VIN? Mechanik odradzil mi zakupy na Allegro, np cos takiego:

    http://allegro.pl/regulator-faz-rozr...330429148.html

    Pozdrawiam

  10. #60
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    05 2010
    Mieszka w
    Kozłówka
    Auto
    Alfa Romeo Giulietta 2.0jtdm
    Postów
    55

    Domyślnie

    Zamawiałem na allegro wariator i pasuje, działa. Przy kupnie podany tylko vin czy będzie pasował.

Podobne wątki

  1. zestaw naprawczy wariatora
    Utworzone przez anty w dziale 147
    Odpowiedzi: 17
    Ostatni post / autor: 11-12-2014, 19:16
  2. [GTV] Zestaw naprawczy wariatora?
    Utworzone przez A__L__I__ w dziale Gtv/Gtv Spider
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 11-11-2011, 13:16
  3. [145] Zestaw naprawczy wariatora
    Utworzone przez Wicked w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 23
    Ostatni post / autor: 01-07-2011, 08:58
  4. Zestaw naprawczy wariatora
    Utworzone przez scyzorsw w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 28-11-2007, 20:34

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory