Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 11

Temat: Po wymianie paska, sprzegiełka, napinacza i rolki dalej piszczy - co jeszcze?

  1. #1
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie!
    Dołączył
    12 2012
    Mieszka w
    Lubin
    Auto
    Alfa 156 1.9 JTD 115KM 2002r.
    Postów
    21

    Domyślnie Po wymianie paska, sprzegiełka, napinacza i rolki dalej piszczy - co jeszcze?

    Witam,

    Bellka dostawała nie jednostajnych piskòw z okolic paska wieloklinowego. Raz piszczał, raz nie bez względu na obroty silnika. Diagnoza zatarte sprzęgielko alternatora (wymiana była 35tys km) i skaczący z tego powodu napinacz.

    Wymieniłem wszystko tj. pasek, rolka prowadząca, sprzęgiełko i napinacz.

    Efekt piski nieco innej tonacji, ciągłe i zmieniające sie z obrotami.

    Panowie pierwsza wizyta w warsztacie i już niezły drenaż kieszeni.
    Macie pomysły co to może być?

    Domysły alternator po napięciu paska idzie krzywo i ciągle piszczy. Wcześniej jak napinacz zluzowal pasek była cisza. Teraz napięcie ciagle i ciągle piski.

    Z góry dzięki za pomoc.

    Pozdrawiam
    Marcin

  2. #2
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    02 2011
    Mieszka w
    Grodzisk Mazowiecki
    Auto
    Laguna III 2.0T
    Postów
    822

    Domyślnie

    Skoro rolka idzie krzywo to może mechanik przy złożeniu coś spartolił?
    A sprawdzane małe koło dwumasowe? Jeśli ono jest uszkodzone też może piszczeć.

  3. #3
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie!
    Dołączył
    12 2012
    Mieszka w
    Lubin
    Auto
    Alfa 156 1.9 JTD 115KM 2002r.
    Postów
    21

    Domyślnie

    Złożone moze być ok ale wcześniej pasek mial luz i alternator nie był tak obciążony. Teraz przy prawidłowym naciagu os alternatora idzie krzywo pod naciskom i piszczy.

    Małej "dwumasy" jeszcze chyba nie patrzyli ale czekam na telefon. Generalnie piski z rejonu sprezarka klimy i alternator.

  4. #4
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    02 2011
    Mieszka w
    Grodzisk Mazowiecki
    Auto
    Laguna III 2.0T
    Postów
    822

    Domyślnie

    Skoro oś altka idzie krzywo to pewnie ma on luzy na łożyskach.

  5. #5
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Belfer
    Dołączył
    01 2007
    Mieszka w
    Gorlice
    Auto
    Chwilowo: 156 GTA Q2, 159 TBI, Lancia Phedra FL, 147 2.0 3D, RAV4 04' i GT JTD
    Postów
    7,543

    Domyślnie

    Fascynuje mnie poziom wiedzy i umiejętności niektórych mechaników... Człowiek oddaje auto do warsztatu a potem sam musi dociekać co źle zrobili albo przeoczyli! Też bym tutaj stawał na łożyska.

  6. #6
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie!
    Dołączył
    12 2012
    Mieszka w
    Lubin
    Auto
    Alfa 156 1.9 JTD 115KM 2002r.
    Postów
    21

    Domyślnie

    Os latka to tylko jeden z domysłów.
    Co jeszcze moze tam tak jednostajnie piszczek?

  7. #7
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    02 2011
    Mieszka w
    Grodzisk Mazowiecki
    Auto
    Laguna III 2.0T
    Postów
    822

    Domyślnie

    Skoro dla Twojego mechanika problemem jest zidentyfikowanie przyczyny piszczenia paska od urządzeń pomocniczych to mam jedną radę dla Ciebie - zmień mechanika bo wypłucze Ci konto.
    Już wymienił u Ciebie 4 elementy, które nie były przyczyną piszczenia paska. Jak tak dalej będzie strzelał to zrobi Ci dziurę w portfelu. Jeśli oś ma luz to są dwa wyjścia, ułożyskowanie osi bądź sama oś. Innej opcji nie ma.
    Nikt z Nas nie ma magicznej kuli i Ci nie wywróży co może piszczeć.
    A może to mechanik piszczy z radości że znalazł kolejnego "klienta".

  8. #8
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie!
    Dołączył
    12 2012
    Mieszka w
    Lubin
    Auto
    Alfa 156 1.9 JTD 115KM 2002r.
    Postów
    21

    Domyślnie

    Pierwsze to ze napinacz i sprzeglo bylo do wymiany nie podlega dyskusji.
    Natomiast dignoze postawiłem przed ponownym podejściem mechanika do auta.

    Panowie bez napinki i obrazania mechaników ale zapytałem "co moze być", a nie "co jest"?
    A mechanik kilka lat robił w aso fiata wiec materiał na którym robi zna dosc dobrze.

  9. #9
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    09 2012
    Mieszka w
    Kraków Radom
    Auto
    159 1.9 16v q-tronic 2008r
    Postów
    876

    Domyślnie

    u kolegi w 156 padło łożysko sprężarki klimy. może to jest przyczyną..

  10. #10
    Użytkownik Embrion Avatar MarianoITA
    Dołączył
    03 2013
    Mieszka w
    Zielonka
    Auto
    AR 166 2000 2,4 JTD 136KM
    Postów
    11

    Domyślnie

    Moja też piszczała i też myślałem, że to rolka napinacza. Do robienia była sprężarka klimy - zapieczony elektromagnes i rolka sprężarki stawiała opór.

Podobne wątki

  1. Zestaw rolki i napinacza paska klinowego 2.0
    Utworzone przez Lenix w dziale 147
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 30-06-2014, 07:11
  2. Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 09-06-2013, 11:48
  3. Strzał rolki/napinacza paska wieloklinowego 2.4jtd
    Utworzone przez daarkooo w dziale 156
    Odpowiedzi: 27
    Ostatni post / autor: 13-12-2012, 23:09
  4. Coś piszczy po wymianie paska wielorowkowego
    Utworzone przez Danek w dziale 156
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 30-04-2011, 08:08
  5. Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 06-04-2011, 20:56

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory