Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 17

Temat: 156 2.0 TS niepokojace problemy

  1. #1
    PtasiorSKI
    Gość

    Domyślnie 156 2.0 TS niepokojace problemy

    Witam jestem tu nowy . Nigdy nie mialem do czynienia z silnikami Twin spark , zakupilem alfe wymienilem wariator rozrzad bo naczytalem sie ze lubi sam zmieniac sie ;P . Ok teraz sprawa taka po


    1. dodaje rownomiernie gaz i juz okolice 3 tys obr/min silnik stuka metalicznie coraz glosniej do 4.8tys/obr/min jak szybko jednolicie wcisne wkreci sie do odciecia i nie slychac poza pieknym pomrukiem silnika . Pytanie czy Tsy jak zmieniaja faze rozrzadu tak to jest tak maja ?? cos w zasadzie dzwieku stukowego spalania hmm

    2. szamie olej moze byc ze zalalem castrol zwykly 10w-40 a powinno sie lac oleje 10w-60? dodam ,ze nie sadzi dymem na niebiesko ba 3 dni stala nieodpalana i po odpaleniu nie posadzila dymem nie mam pojecia gdzie on znika po prostu chyba powoli go spala ....

    3. Cisnienie
    podam pokoleji znaczenia nie ma 1-13 2-12.2 3-12.5 4-14

    4. Ostatni nie wiem czy problem po prostu chcem wiedziec bo nigdy nie mialem Tsa czy jak dacie jej do odciecia posadzi dymem az czarnym ?? u mnie fuknie fest na czarno ale przykladalem kartonik i gazowalem na maxa , nie stwierdzilem kropek oleju czy cos podobnego .



    Pozdrawiam na prawde szukalem na forum takich problemow jak moje nic nie znalazlem wiec zalozylem temat . Dziekuje za rozumienie i odpowiedzi

  2. #2
    Użytkownik Quadrifoglio Verde
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    AR156 1,6TS 1999 r.
    Postów
    5,304

    Domyślnie

    W silniku nie ma prawa nic stukać, no chyba że dzieje się coś na osprzęcie - zdejmij pasek i odpal silnik na chwilę żeby to sprawdzić.
    No i ta kompresja na 2 i 3 cylindrze nie wróży nic dobrego. Dodając do tego duży apetyt na olej to by wyglądało, że ten silnik się kończy. Spróbuj zrobić jeszcze próbę olejową i ustal ile tego oleju ubywa np. po przejechaniu 1000 km.
    No i sprawdź, czy nie ma jakichś wycieków z silnika.

  3. #3
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Maciek-156
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Postów
    8,596

    Domyślnie

    A rozrząd wymieniałeś używając blokad?
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Jeep Cherokee 2.0 MJD A9 LIMITED 2014
    Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
    AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
    AR156 1.6TS 2000
    Wcześniej 7 włoskich aut F (126, 127, UNO DS, TIPO, PUNTO, BRAVA, MAREA)

  4. #4
    PtasiorSKI
    Gość

    Domyślnie

    tak koledzy blokady z allegro ale chyba nie wazne z kad z blokadami to robilem . hmmm no apetyt na olej ma niemilosierny ale dodam ze auto nie dialalo na tych 2 cylindrach kupilem go z wada okazalo sie ze koles mial walnieta uszczelke pod pokrywa i olej splywal na swiece przebicie niemilosierne mialy tak to jest magik umyl silnik i przestal dzialac bo zalal konkretnie swiece woda... wyczyscilem komory swiec zmienilem swiece i eureka dziala . nagar na tlokach straszny .............. nalalem nafty i uzyskalem jak pisalem cisnienie bo bylo 10 atmosfer !!!!!! ;/ fakt nie ma co czarowac cisnienie wzroslo moze pusci nagar z pierscieni i silnik wroci do normy a jak nie to wymiana pierscieni ale chyba taniej moze wyjsc wsadzenie zdrowej jednostki o ile taka dostane . aha wroce do nafty i sprawdzenia cisnienia z olejem na tloku cinienie bylo 12 atm jak dodalem oleju jasne bylo ze sa przedmuchy ale starym sposobem na noc nafta pare dni i cisnienie bylo 12 bez oleju zglupialem doszczetnie duzo aut naprawialem ale to jest ewenement w dodadku kupilem go ... ile oleju je moja alfa dobry literek na 500km .!!!!!!!! wyciekow brak nie mam pojecia dodaje kolejny raz ze prez tlumik nie leci olej ani nie sadzi na niebiesko

    - - - Updated - - -

    juz nawet glowilem sie czy zle ustawienie rozrzadu ma cos do brania oleju ....... a wymiana pierscieni z doswiadczenia to 50% moze cos dac moze narobic jeszcze gorzej .. narazie dolewam olej nie castrol 10w-40 a 10w60 moze cos jej pomoze + znany ceramizer mialem przypadki ze pomoglo narazie tanim kosztem krece sie ale jestem raczej juz mysli ze ten silnik to padlo choc ma swoja moc .....

    - - - Updated - - -

    http://allegro.pl/blokada-rozrzadu-alfa-romeo-twin-spark-1-4-2-0-16v-i3103868063.html te oto blokady

  5. #5
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    03 2011
    Mieszka w
    Wieruszów
    Auto
    Alfa Romeo 156 2.0 JTS LPG 2002r po LF
    Postów
    1,982

    Domyślnie

    Widzę że to ty tu powinieneś udzielać rad a nie o nie pytać.
    Gratuluje wiedzy i doświadczenia.
    Moja Bella

  6. #6
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Maciek-156
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Postów
    8,596

    Domyślnie

    W TSach głównie olej jest wciągany przez zużyte uszczelniacze zaworowe. Ten litr na 500km kwalifikuje je do wymiany
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Jeep Cherokee 2.0 MJD A9 LIMITED 2014
    Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
    AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
    AR156 1.6TS 2000
    Wcześniej 7 włoskich aut F (126, 127, UNO DS, TIPO, PUNTO, BRAVA, MAREA)

  7. #7
    PtasiorSKI
    Gość

    Domyślnie

    kurcze widac po mnie zaczynam robote od du**py Manki fajnie bylo by zeby uszczelniacze poszly to max 3h roboty moze w Ts'ie wiecej bo ten rozrzad ..... z tym ze zawsze uszczelniacze dawaly by sygnaly po nocy slywal by olej do komory po laskach zaworu i by rana na niebiesko posadzila , wymienie uszczelniacze w nastepny weekend oby bylo to to . Ps nawet jesli trafilem felerna jednostke alfy nie zniecheci mnie do kupna nastepnego modelu tej marki jest tysiac razy dokladniejsza od grupy vw np wyposazenie za dana cene ... sory odbieglem od tematu . Hmm wiedza uwazam ze w zasadzie dzialania silnika spalinowego nic nie zmienilo sie podstawa to zasilanie i cisnienie jednego brak i auto nie pali . a ktos mial moze walniete uszczelniacze i jakie objawy ile brala jakie zachowanie miala w koncu 16 uszcelniaczy kazdy troszke a uzbieraja sie litry !!!

  8. #8
    Użytkownik Znawca Avatar maryszkens
    Dołączył
    08 2011
    Mieszka w
    Będzin/Dąbrowa Górnicza
    Auto
    155 1.8 16v FL// BMW 1
    Postów
    1,172

    Domyślnie

    Nie znam się w zasadzie na mechanice ale chcąc nie chcąc troche się ostanio nasłuchałem i naoglądałem o swojej 156 1,6 TS- która stoi u mechanika i się naprawia.

    Oddałem auto do wymiany rozrządu do naszego lokalnego specjalisty od TS'a- Darka(darek2116 na forum). Po wymianie okazało się że dalej coś hałasuje- komplet popychaczy no i świece też.
    Ale hałas nie ustał więc chłopaki poszli dalej- zrzucili miske olejową i w niej znaleźli kawałki tłoka :0 Kilka telefonów, trochę namysłu i poszło- rozbieramy silnik. Stanęło na wymianie wszystkich tłoków, pierścieni, panewek, śrub głowicy, głowica do płaszczyzny, uszczelek, uszczelniaczy zaworowych,itp

    Wnioski- lepiej za wczasu zajrzeć niż później szukać nowego motoru. Ale w przypadku nie uszkodzenia bloku silnika to remont jest opłacalny- w nowym silniku też będziesz musiał zrobić rozrząd, obejrzeć panewki itp- dla pewności.

    Proponuje spuścić olej i obejrzeć wał i panewki od dołu. Albo skontaktować się z porządnym i polecanym mechanikiem(czytaj- Darkiem).

    Pozdrawiam

  9. #9
    PtasiorSKI
    Gość

    Domyślnie

    kolego koszta ??

  10. #10
    Użytkownik Rowerzysta Avatar pawlo12
    Dołączył
    11 2010
    Mieszka w
    Kmiecin
    Auto
    Była Alfa Romeo 155,j Alfa Romeo GT,obecnie jest giulietta 1.4 t-jet
    Postów
    487

    Domyślnie

    Cytat Napisał PtasiorSKI Zobacz post
    ktos mial moze walniete uszczelniacze i jakie objawy ile brala jakie zachowanie miala w koncu 16 uszcelniaczy kazdy troszke a uzbieraja sie litry !!!
    ja miałem walnięte uszczelniacze w 155 2.0 TS ale silnik prawie taki sam jest...nawet do swojej brałem pompe olejową i pasowała ze 156 2.0 TS....tak jak mówiłeś rano dawała na niebiesko z tyłu bo olej ściekał i sie spalał....ale w trakcie dnia jak nawet była rozgrzana to przy odpaleniu też sadziła na niebiesko ....tylko ze ja u siebie miałem też do wymiany pierścienie na tłokach wszystkie..i tak to wyglądało...oleju nie wiem ile brała bo jak ją kupiłem to po 300 km poszedł silnik do remontu a tez miała wycieki więc trudno stwierdzić ale myśle że te 0,5-1 na tysiąc km by wzieła spokojnie...
    Alfa Romeo 155 2.0 16v 150 km...

Podobne wątki

  1. Dwa problemy z AR 147
    Utworzone przez wiiktor11 w dziale 147
    Odpowiedzi: 15
    Ostatni post / autor: 15-12-2015, 20:43
  2. [147] 1.9 jtd 8v - niepokojace dzwieki
    Utworzone przez zetka# w dziale 147
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 03-07-2014, 20:58
  3. niepokojace blokowanie koła
    Utworzone przez mino w dziale 147
    Odpowiedzi: 16
    Ostatni post / autor: 05-10-2012, 18:11
  4. Dwa problemy...
    Utworzone przez Prezes_07 w dziale 156
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 15-06-2010, 18:56

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory