Strona 1 z 3 123 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 27

Temat: [156]Uszczelka pod głowicą...jakie objawy???

  1. #1
    starnaw
    Gość

    Domyślnie [156]Uszczelka pod głowicą...jakie objawy???

    Witam. Jakie są objawy uszkodzonej uszczelki pod głowicą? Czy samochód jest słabszy gorzej sie zbiera, jakies dziwne obroty szarpanie czy coś w tym rodzaju??? Kolezka powiedział mi że jak jest uszczelka uszkodzona to są bardzo twarde węże z płynem chłodzącym( u mnie są normalne) .... może ktoś wie jakie są objawy tej uszczelki bo chyba z tego wszystkiego już sam szukam sobie problrmow i dziury w całym po tych przejściach co miałem heh..... Dziękówka z góry....

  2. #2
    Redaktor naczelny Romeo Avatar fiergloo
    Dołączył
    09 2006
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    Alfa Romeo 166 2.5 V6 24v FL/ Alfa Romeo 159 TBi
    Postów
    2,660

    Domyślnie

    Majonez na korku olejowym, bąbelki na włączonym silniku w zbiorniku wyrównawczym, po za tym szybko uciekający płyn. JAk kompresję gubi to może byc uszczelka, ale równie dobrze inne elementy.
    http://fiergloo.blogspot.com lub http://fiergloo.pl/ - moje spojrzenie na motoryzację
    2007-2008: Alfa Romeo 164 3.0 V6 12v
    2008-2018: Alfa Romeo 164 3.0 V6 12v Automat
    2014-....: Alfa Romeo 166 2.5 V6 24v FL
    2018-2021: Lancia Kappa 2.4 JTD 10v
    2021-....: Alfa Romeo 159 1750TBi

  3. #3
    starnaw
    Gość

    Domyślnie

    oki no to zadnych z tych objawów nie mam heh dzięki i pozdrawiam cieplutko.... a jakie jeszcze inne mogąbyć??

  4. #4
    ViP Rowerzysta Avatar b.piotrus
    Dołączył
    05 2008
    Mieszka w
    Otmuchów
    Auto
    Alfa Romeo GT 1,9 JTD, Mazda CX-7 2,3
    Postów
    402

    Domyślnie

    Mi poszła kiedyś uszczelka w Citroenie, objawy były takie, że kompresja szła w układ chłodzenia i jak się odkręciło korek na zbiorniczku płynu chłodzącego, to wygladało tak jakby sie gotował.
    Alfa Romeo GT 1,9JTD, Mazda CX-7 2,3,

  5. #5
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Maciek-156
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Postów
    8,594

    Domyślnie

    Słabszy TS który gorzej się zbiera to raczej przepływomierz...
    Uszczelka to:
    -przegrzewanie silnika, łącznie z wywaleniem płynu
    - przedmuchy spalin do układu chłodzenia lub smarowania
    - mieszanie płynu z olejem i na odwrót
    - czasami masło pod korkiem wlewu oleju
    - głośna praca
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Jeep Cherokee 2.0 MJD A9 LIMITED 2014
    Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
    AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
    AR156 1.6TS 2000
    Wcześniej 7 włoskich aut F (126, 127, UNO DS, TIPO, PUNTO, BRAVA, MAREA)

  6. #6
    Użytkownik Ogier Avatar Fistasz
    Dołączył
    05 2009
    Mieszka w
    Znin
    Auto
    159 SW 1.9 JTDm
    Postów
    164

    Domyślnie

    Przepraszam za odgrzewanie ale po co nowe tematy, wiec pytam.
    Taka sytuacja: Temperatura nagle na 130st, chłodnica zimna, nagrzewnica zimna. Nie stracił mocy, jechał normalnie. Chociaz do domu pojechał pozniej na sznurku, lepiej nie ryzykowac. Teraz pytanie czy to uszczelka czy pompa wody?

  7. #7
    Użytkownik Romeo Avatar zaviaseq
    Dołączył
    05 2010
    Mieszka w
    Częstochowa
    Auto
    Fiat Croma 1.9
    Postów
    1,621

    Domyślnie

    pompa
    albo czujnik temperatury bo nie piszesz czy silnik buchał ciepłem

  8. #8
    Użytkownik Romeo Avatar borsukmax
    Dołączył
    12 2008
    Mieszka w
    piotrków trybunalski
    Auto
    ALFA ROMEO 156 1.8 106KW TS
    Postów
    531

    Domyślnie

    strzał ale jak dla mnie to pompa wody

  9. #9
    Użytkownik Ogier Avatar Fistasz
    Dołączył
    05 2009
    Mieszka w
    Znin
    Auto
    159 SW 1.9 JTDm
    Postów
    164

    Domyślnie

    Dzieki, a traz jak to sprawdzic nie rozbierajac silnika?

  10. #10
    grebb
    Gość

    Domyślnie

    Witam. Skoro temat odgrzany, to się podłącze. Czy to uszczelka pod głowicą, czy może coś innego. Auto: AR 147 1.9 jtd 16v 140 ps, przebieg 180000. Problem polega na tym: po odkręceniu korka zbiorniczka wyrównawczego (ciepły, zgaszony silnik) ucieka powietrze, a płyn jest pod korkiem. Po kilkukrotym zaciśnięciu węży przy chłodnicy uchodzi jeszcze więcej powietrza i poziom płynu wraca do prawidłowego stanu. Nie stwierdzono aktywności kuny bądź innych zwierząt polnych na wężach gumowych układu chłodzenia. Układ odpowietrzany kilkakrotnie. Za każdym razem ta sama historia. Dodam jeszcze, że płynu nie ubywa. Do tego w tym samym czasie silnik zaczął głośno pracować, dziwnie dudni (cięzko opisać dźwięk ale nie jest on normalny). Po odkręceniu korka oleju bądź wyciągnięciu bagnetu, pluje olejem bardzo mocno dmucha (jeszcze niedawno tego nie było). Nie ma masła pod krkiem ani na bagnecie. Olej zmieniony 2 miesiące temu, poziom taki jak po wymianie. We wrześniu zeszłego roku, wymieniona uszczelka pod głowicą, uszczelniacze zaworowe, planowanie. Mechanik który to robił stwierdził iż niemożliwe jest by nowa uszczelka poddała się po tak krótkim czasie, a jest pewien ze na pewno wszystko dobrze poskręcali, dynamometrzycznie, kątowo i cholera wie jak jeszcze. Dodam jeszcze, że silnik się nie przegrzewa, ani nie przegrzał.
    Przepraszam za to wypracowanie, ale starałem się opisać problem jak najbardziej szczegółowo. POMOCY!!!
    Z góry dziękuję i pozdrawiam.

Podobne wątki

  1. Objawy uszczelki pod głowicą.
    Utworzone przez raxor19 w dziale 147
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 29-03-2015, 21:57
  2. czy to uszczelka pod głowicą?
    Utworzone przez krzysiekho w dziale 147
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post / autor: 24-03-2014, 11:50
  3. Czy to uszczelka pod głowicą ?? 1.8 TS
    Utworzone przez Mefsito w dziale 156
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 08-03-2013, 11:28
  4. Objawy zużycia uszczelki pod głowicą JTD
    Utworzone przez kamko25 w dziale 156
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 01-12-2008, 06:47
  5. uszczelka pod głowicą
    Utworzone przez seb22 w dziale 156
    Odpowiedzi: 17
    Ostatni post / autor: 01-12-2007, 21:49

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory