Strona 1 z 3 123 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 24

Temat: [156] Diagnostyka przepływomierza - UniDiag

  1. #1
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    01 2008
    Mieszka w
    Poznań
    Auto
    147
    Postów
    280

    Domyślnie [156] Diagnostyka przepływomierza - UniDiag

    Koledzy,
    w jaki sposób można zdiagnozować przpływomierz przy pomocy UniDiag-a?

    Jakie powinny być wartości badane, przy jakich obrotach?

    Objaw u mnie to delikatne szarpanie w okoliach 2700-3000 obrotów (podejrzewam przepływomierz)

  2. #2
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Maciek-156
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Postów
    8,623

    Domyślnie

    Generalnie podpięcie pod komputer nie wykazuje awarii przepływomierza (chyba że padł zupełnie) - często pokazuje błąd sondy lambda - trzeba porównywac masę zasysanego powietrza przy konkretnych obrotach i na tej podstawie ocenic sprawność przepływomierza
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Jeep Cherokee 2.0 MJD A9 LIMITED 2014
    Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
    AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
    AR156 1.6TS 2000
    Wcześniej 7 włoskich aut F (126, 127, UNO DS, TIPO, PUNTO, BRAVA, MAREA)

  3. #3
    Fred
    Gość

    Domyślnie

    Ano ano jak zwykle Maciej dobrze gada... dać mu wódki :mrgreen:

    Ostatecznie sprawdz stosunek napięcia do masy podawanego powietrza
    U Ciebie:
    1,23 V przy 8 kg/h
    1,87 V przy 30 kg/h
    3,00 V przy 120 kg/h
    4,16 V przy 370 kg/h
    4,45 V przy 480 kg/h

    fred

  4. #4
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    01 2008
    Mieszka w
    Poznań
    Auto
    147
    Postów
    280

    Domyślnie

    Dzięki wielkie.

    O takie dane mi właśnie chodzi.

    To, że komputer nie pokaże jednoznacznie uszkodzenia przepływomierza to wiem,
    błąd będzie tylko wtedy, gdy będzie przerwany obwód, np. odłączenie wtyczki przepływomierza.

  5. #5
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    01 2008
    Mieszka w
    Poznań
    Auto
    147
    Postów
    280

    Domyślnie

    Sprawdziłem dzisiaj poprzez Unidiaga ilość powietrza przepływającego przez przepływomierz i okazało się, że

    w zakresie obrotów 900 - 6500 obr./min. maksymalna wartośc przepływu to 280 kg/h.

    Czy to oznacza, że przeplywomierz jest uszkodzony?

  6. #6
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar bubu321
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    G 1.4 MA 170CV ECU Nexus 8GMF
    Postów
    6,112

    Domyślnie

    jeśli pomiar był robiony statycznie to przepływomierz jest sprawny.
    Aby określic status przepływomierza należy użyć do tego metody pomiaru dynamicznego.
    Po nagrzaniu silnika i pewności że jest sprawny termostat, robimy "gaz do dechy".

    W tym czasie mierzymy napiecie na przepływomierzu.
    ECU odetnie zapłon na poziomie 7200 - 7300 obr.min.
    nie mierzymy przepływności w kg/h poniewaz programy diagnostyczne nie wiadomo dlaczego obcinają pomiary na poziomie 400 kg/h.

  7. #7
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    01 2008
    Mieszka w
    Poznań
    Auto
    147
    Postów
    280

    Domyślnie

    Bubu,
    co byś mi radził w mojej sytuacji:
    Mianowicie, na biegu jałowym,
    przy 1000 obr/min silnik pracuje równo
    przy 1500 obr/min też jest ok
    przy 2000 obr/min silnik"bulgocze" i nierówno pracuje, aż trzęsie "kastą"
    od 2500 obr/min juz pracuje idealnie.

    Termostat jest sprawny (wymianiałem go na Verneta zaraz po zakupie, gdyż silnik sie nie dogrzewał), przepustnica wyczyszczona, świece zapłonowe wymienione, nie ma żadnych nieszczelnościw dolocie.

    Co byś radził sprawdzić? Dodam, że z Unidiaga to na razie jestem zielony (umiem na razie nawiązać połączenie i zczytać błędy, których i tak nie ma w ECU)

    Pozdrawiam

  8. #8
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar bubu321
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    G 1.4 MA 170CV ECU Nexus 8GMF
    Postów
    6,112

    Domyślnie

    a błedy są w ECU tylko ich nie widzisz a ECU czeka na przepełnienie licznika bledów okresowych.
    to ?ECu ma program adapatacyjny dla starzejącego sie samochodu.

    1 - że nie ma nieszczelnosci w dolocie to ty sprawdziłes czy ECU podał takie parametry ?

    2 - spróbuj załaczyć na forum stronkę informacyjną o swoim ECU, czasami tu jest problem !!!
    3 - twoje ECU to M1.5.5 nie ma za duzo parametrów informacyjnych a dla diagnostyki jest trochę zbyt surowe ale podaje to co trzeba za pomoca trzech parametrów:

    FRA , TRA, oraz lambda regulation row 1.
    - spróbuj pomierzyc te parametry przy biegu jałowym silnika.

    4.- powyżej 1800 obr/min włącza się wariator czy raczej elektromagnes wariatora.
    --

    --

  9. #9
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    01 2008
    Mieszka w
    Poznań
    Auto
    147
    Postów
    280

    Domyślnie

    Dzisiaj pomierzę te parametry i zamieszczę je naforum, zaś co do:

    1 - to sam sprawdziłem dolot i nic nie znalazłem, żadnych pęknięć, wszystkie opaski zaciśnięte
    4 - jaki może być związek z wariatorem przy 2000 o

  10. #10
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar bubu321
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    G 1.4 MA 170CV ECU Nexus 8GMF
    Postów
    6,112

    Domyślnie

    Tylko pamietaj że nieszczelności w dolocie to także zaworek odmy oraz pośrednio łacznik elastyczny podsamochodem.
    - a na samym końcu dziury w wydechu.

Podobne wątki

  1. Diagnostyka 1.8 TS ME 7.3.1 Unidiag, FES
    Utworzone przez Szef w dziale 156
    Odpowiedzi: 24
    Ostatni post / autor: 24-03-2012, 09:47
  2. diagnostyka unidiag alfa 166 2.0TS 1998r
    Utworzone przez blandor w dziale 166
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 23-12-2009, 13:18
  3. unidiag
    Utworzone przez ursusc360 w dziale 156
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 27-11-2009, 21:10
  4. UNIDIAG do 2.5 V6
    Utworzone przez bmw535i89 w dziale 156
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 22-04-2009, 17:12
  5. Unidiag
    Utworzone przez marcin_512 w dziale 156
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 29-12-2008, 18:53

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory