Pokaż wyniki od 1 do 9 z 9
Wyświetlany wątek znajduje się w dziale 156 - Alfa Romeo 156 zadebiutowała na rynku w 1997. Jest najbardziej udanym handlowo modelem Alfy z lat 90. 156 zdobyła wiele wyróżnień w tym najważniejsze - Car Of the Year 1998. Montowano w niej silniki Twin Spark, 2.5 V6 (Internation Engine of the Year 2000), 3.2 GTA, JTS, JTD i JTDm. Do dziś 156 jest najpopularniejszym modelem Alfy na polskich drogach.
  1. #1
    Użytkownik Dwusuwowiec Avatar Arturp
    Dołączył
    11 2010
    Mieszka w
    Warsaw, Poland, Poland
    Auto
    156 1.6 TS rok 1997
    Postów
    100
    Podziękowania za post / Lubię to
    Czas spędzony na forum
    3 d 10 h 33 m

    Question Brak świateł, przeciążenie lub zwarcie w instalacji.

    Cześć Wam,
    Słuchajcie od ponad tygodnia mam duży problem ze światłami mijania i drogowymi.
    Pierwsze podejrzenie poszło na przekaźnik (schowek pasażera) – wymieniony, dalej brak świateł, przełącznik zespolony tak samo, podmieniłem i problem jest.
    Co udało mi się dalej ustalić (dojrzeć) na kostce którą odłączyłem od przełącznika zespolonego (tej odpowiedzialnej za światła) dojrzałem przegrzanie, stopienie jej, tak samo „młoteczek” w przełączniku widać że się stopił (zdjęcie).
    Mam założone HID’y od Proxima, pytanie czy za duże obciążenie może jest? Macie jakiś pomysł jakie kolejne kroki podjąć? Na których kablach powinienem mieć prąd, masę lub nic?
    Może ktoś jest w stanie mi pomóc? Co jeszcze posprawdzać, gdzie. Dodam że gdy na krótko połączyłem ten przegrzany kabel z czerwono-szarym to oczka z przodu świecą ale połączenie się grzeje.
    Czy konieczny będzie elektryk?
    Brak świateł, przeciążenie lub zwarcie w instalacji.-2013_04_12_07.40.13.jpgBrak świateł, przeciążenie lub zwarcie w instalacji.-2013_04_12_07.40.39.jpgBrak świateł, przeciążenie lub zwarcie w instalacji.-swiatla_mijania_schemat.jpg

    Z góry dzięki za jakieś porady.
    Pozdrawiam
    Artur


  2. #2
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar Kazek
    Dołączył
    09 2008
    Mieszka w
    Eindhoven / Poznań
    Auto
    156 1,9 M-jet 150KM 2005r
    Postów
    424
    Podziękowania za post / Lubię to
    Czas spędzony na forum
    26 d 4 h 16 m

    Domyślnie

    Ksenony mają 35W więc to nie problem. Musisz wziąć miernik w rękę i sprawdzić gdzie nie ma połączenia, innej opcji nie ma
    156 1,9 M-jet 150KM 2005r

  3. #3
    Użytkownik Dwusuwowiec Avatar Arturp
    Dołączył
    11 2010
    Mieszka w
    Warsaw, Poland, Poland
    Auto
    156 1.6 TS rok 1997
    Postów
    100
    Podziękowania za post / Lubię to
    Czas spędzony na forum
    3 d 10 h 33 m

    Domyślnie

    Kazek tak jak napisałem połączenie jestem w stanie uzyskać bez problemu, pytanie dlaczego grzeje kabel, i jak sprawdzić właśnie to grzanie na kablu, chciałbym wiedzieć gdzie ma być plus 12v, gdzie masa, albo nic.
    Pozdrawiam
    Artur


  4. #4
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar Kazek
    Dołączył
    09 2008
    Mieszka w
    Eindhoven / Poznań
    Auto
    156 1,9 M-jet 150KM 2005r
    Postów
    424
    Podziękowania za post / Lubię to
    Czas spędzony na forum
    26 d 4 h 16 m

    Domyślnie

    Grzać się może przez słaby kontakt złączek. Nie wiem jaki tam prąd idzie ale też pewnie podczas normalnej pracy się to grzeje. Jak chcesz to zrobić porządnie to kup nowy konektor i zarób tez nadtopiony kabel na nowo
    156 1,9 M-jet 150KM 2005r

  5. #5
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    09 2012
    Mieszka w
    Radom Warszawa
    Auto
    156 sw 1.9 jtd 8v 2004r
    Postów
    1,018
    Podziękowania za post / Lubię to
    Czas spędzony na forum
    15 d 21 h 4 m

    Domyślnie

    ja bym przerobił instalację świateł..

    w obecnej chwili, jadąc na mijania, zasilanie świateł odbywa się przez przełącznik zespolony, natomiast dopiero po przełaczeniu na światła drogowe, światła mijania zasilane są poprzez przekaźnik...

    to, że xenony mają 35W jest mniej ważne od tego, że przy "rozruchu" tych świateł pobierana jest dużo większa moc.

    zaraz Ci posprawdzam w schematach,co można wymodzić i jakim kosztem,

    - - - Updated - - -

    p1 niebiesko-czerwony - zasilanie świateł drogowych
    p2 czerwono-niebieski - zasilanie świateł mijania
    p3 -
    p4 niebiesko-biały +12V po zapłonie
    p5 -
    p6 żółty zasilanie pozycyjnych
    p7 zasilanie z kluczyka w pozycji PARK

    choć tych 2 ostatnich nie jestem pewien, mniejsza z nimi...

    - - - Updated - - -

    a wogóle jak oceniasz przełącznik zespolony?? do wymiany??

    - - - Updated - - -

    po pierwsze wymień końcówkę przewodu z pinu 4. oczyść też końcówkę męską przy kierownicy.

    dobierz się do przekaźnika w schowku
    Brak świateł, przeciążenie lub zwarcie w instalacji.-przechwytywanie2.jpg
    wyjmij przewód z pinu 86, zaizoluj
    wyjmij przewód z pinu 87a i włóż do pinu 86.

    W ten sposób, gdy zapalisz światła mijania, to przez przełącznik zespolony popłynie niewielki prąd sterujący przekaźnikiem.

    Minusem jest to, że jak włączysz światła drogowe, to światła mijania zgasną.

  6. #6
    Użytkownik Dwusuwowiec Avatar Arturp
    Dołączył
    11 2010
    Mieszka w
    Warsaw, Poland, Poland
    Auto
    156 1.6 TS rok 1997
    Postów
    100
    Podziękowania za post / Lubię to
    Czas spędzony na forum
    3 d 10 h 33 m

    Domyślnie

    Emo94, Dzięki za obszerną odpowiedź.
    Pomysł z przeróbką jest jak najbardziej dobry lecz interesował by mnie na zasadzie dołożenia drugiego przekaźnika dla świateł mijania. Z drugiej strony zastanawia mnie gdyż piszesz że zasilanie mijania nie idzie przez przekaźnik, wobec tego dlaczego jak zamknąłem obwód w przekaźniku to światła mijania świecą.


    Dziś wrócę z pracy to zabieram się za naprawę, bo szlag mnie trafi z jazdą Oplem Corsą


    Pomierzę multimetrem co "widać" na pinach przed i po zapłonie.


    Konektor i przełącznik zespolony wymieniam, czeka w garażu


    Jeżeli masz jeszcze jakieś sugestie to będę za nie wdzięczny.
    Pozdrawiam
    Artur


  7. #7
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    09 2012
    Mieszka w
    Radom Warszawa
    Auto
    156 sw 1.9 jtd 8v 2004r
    Postów
    1,018
    Podziękowania za post / Lubię to
    Czas spędzony na forum
    15 d 21 h 4 m

    Domyślnie

    trochę głupia ta instalacja w przedliftach bez xenona jest.

    otóż. Jak załaczasz światła mijania, to prąd zasilający żarówki idzie z aku, poprzez stacyjkę (chyba), następnie do przełącznika zespolonego, poprzez przekaźnik (ale styk rozwierny) i do żarówek. Gdzieś tam po drodze są bezpieczniki. Także przy światłach mijania płynie ok 10A przez przłącznik zasilająć żarówki mijania
    Natomiast jak załączasz długie, to przez przełącznik zespolony płynie prąd zasilący żarówki świateł drogowych, oraz prąd sterujący przekaźnikiem (tym samym co wyżej). Przekaźnik wtedy załacza się i żarówki świateł mijania zasilane są z innego obwodu (aku -> przkaźnik -> żarówki). no i gdzieś bezpieczkimi po drodze xD W tym wypadku przez przełacznik zespolony płynie ok 10A zasilając żarówki świateł drogowych i ok 100mA zasilące cewkę przekaźnika.

  8. #8
    Użytkownik Dwusuwowiec Avatar Arturp
    Dołączył
    11 2010
    Mieszka w
    Warsaw, Poland, Poland
    Auto
    156 1.6 TS rok 1997
    Postów
    100
    Podziękowania za post / Lubię to
    Czas spędzony na forum
    3 d 10 h 33 m

    Domyślnie

    Udało mi się w zeszłym tygodniu wykubać trochę czasu i skończyć naprawę Alfinki.
    Więc wymieniłem kostkę na nową, złączki na nowe, wszystko złożyłem i działa, jezeli znowu sie poprzepala coś to już będę kombinował z przerabianiem instalacji.
    Pozdrawiam
    Artur


  9. #9
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    09 2012
    Mieszka w
    Radom Warszawa
    Auto
    156 sw 1.9 jtd 8v 2004r
    Postów
    1,018
    Podziękowania za post / Lubię to
    Czas spędzony na forum
    15 d 21 h 4 m

    Domyślnie

    Od razu przy wymianie trzeba było zadbać o dobre styki na połączeniach. Gdy styk jest niepewny, ma większą rezystancję, wydziela się ciepło joule'a i topią się kostki...

Informacje o temacie

Users Browsing this Thread

Aktualnie 1 użytkownik(ów) przegląda ten temat. (0 zarejestrowany(ch) oraz 1 gości)

Podobne wątki

  1. Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 05-07-2013, 20:14
  2. zwarcie świateł stop
    Utworzone przez kkrzysiek w dziale 156
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 19-01-2013, 08:51
  3. Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 03-10-2012, 00:09
  4. zwarcie w instalacji - postojówka tył
    Utworzone przez Tekken666 w dziale 156
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 14-06-2011, 17:38
  5. zwarcie w instalacji elektrycznej 2.4jtd
    Utworzone przez zawix w dziale 156
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 19-07-2010, 11:01

Tagi dla tego tematu

Tagi użytkowników

brak drogowych swiatel matiz

Zakładki

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
regeneracja wtryskiwaczy kraków - regeneracja turbosprężarek warszawa - regeneracja turbosprężarek mielec - Amortyzatory