Pokaż wyniki od 1 do 4 z 4

Temat: Hamulce - kilka problemów do rozwiązania... Proszę o rady!

  1. #1
    Użytkownik Ogier Avatar Czarnecki
    Dołączył
    03 2012
    Auto
    AR 156 2.4 JTDm 20V 175KM 2005r.
    Postów
    174

    Angry Hamulce - kilka problemów do rozwiązania... Proszę o rady!

    Cześć, otóż mam kilka problemów z hamulcami do rozwiązania... Planuję wymienić komplet tarczy i klocków przód i tył, ale najpierw chcę wyeliminować wszystkie problemy, żeby nie okazało się, że coś innego jest nie tak i problemy pozostaną, przy czym zajadę nowe części...

    Problem nr 1.
    Przy mocniejszym hamowaniu z dużych prędkości >100 jest słyszalne dziwne, głośne buczenie/wycie/bicie z przodu... Czasami po hamowaniu i puszczeniu już hamulca buczenie pozostaje. Wtedy wystarczy delikatnie tak dosłownie pyknąć pedał hamulca i natychmiast przestaje. Przednie zaciski rozbierane, czyszczone, smarowane i zregenerowane za pomocą reperaturek. Mechanik przy rozbieraniu zwrócił uwagę na to, że klocki nie noszą prawie śladu zużycia (EBC Red Stuff) natomiast tarcze (Firma/Model nieczytelny) są przez nie zdzierane. Problem występuje tylko w lecie w wysokich temperaturach. Stawiam na źle dobrane klocki z tarczami, które są ze słabszego materiału i biją lub rozgrzewają się i zwiększają swoją objętość powodując obcieranie z klockami, co może powodować problem nr 2?

    Problem nr 2.
    Hamulce delikatnie trzymają... Jak są wysokie temperatury i trochę pojeżdżę Alfiną to czuję jak od czasu do czasu hamulce łapią przy danych sytuacjach. Np. przy dojeżdżaniu do świateł i lekkim wzniesieniu czuć jak ewidentnie przy dojeżdżaniu auto się toczy i w końcowej fazie tak jakby nagle staje. Nacisnę, tak pyknę pedał hamulca i hamulce puszczają, a auto zaczyna się delikatnie staczać. Tak samo nieraz w czasie jazdy pedał hamulca łapie od samej góry wtedy wiem, że trzymały, bo normalnie łapie po pewnym wciśnięciu. Ciężko sprawdzić które koła trzymają, bo raz to występuje, a raz nie... Tak jak wspomniałem zaciski z przodu zregenerowane, wyczyszczone i przesmarowane. Czy to może mieć związek z problemem nr 1? A może pompa hamulcowa lub serwo powoli się kończy i tłoczki nie wracają? Może pompa ABS coś świruje? Co w pierwszej kolejności wymienić? Jak sprawdzić i wyeliminować poszczególne elementy?

    Problem nr 3.
    Dzisiaj na trasie 100km po przejechaniu 20km zaczęło występować delikatne piszczenie z tyłu. Przy zamkniętych oknach słabo słyszalne, jednak po pewnym czasie coraz głośniej, otworzyłem okno, a tu masakra tak głośno! Zjechałem i wystarczyło dotknąć felg, tył lewy bardzo gorący, przy czym pozostałe letnie. Trochę ostygło, ruszyłem w dalszą drogę i za chwilę powróciło. Co dziwne jadąc prosto i przy delikatnym skręcaniu w lewo piszczenie zanikało, natomiast w prawy wzmagało się... Planuję zregenerować zaciski, na co jeszcze zwrócić uwagę?

    Dodam jeszcze, że przewody hamulcowe gumowe wymienione na HEL w oplocie (komplet).

    Przy okazji pytanie, która aukcja z pompą hamulcową i serwem na Allegro pasuje do mojego modelu?
    Czy w 2.4 przed i po lifcie były takie same? Czy z 1.9 też pasują?

    Z góry dzięki za porady i uwagi!

    Pozdrawiam serdecznie!
    Ostatnio edytowane przez Czarnecki ; 21-04-2013 o 22:54

  2. #2
    Użytkownik Dwusuwowiec Avatar pytlar
    Dołączył
    11 2012
    Mieszka w
    Prabuty
    Auto
    AUDI S8 D2
    Postów
    148

    Domyślnie

    u mnie z tyłu też lekko blokował się hamulec... po rozebraniu okazało się, że poprzednik wymieniał wszystkie gumki bo z zewnątrz wszystko jak nowe, dopiero po wyjeciu całkiem cylinderka okazało się, że płyn w środku to był praktycznie jakiś brudny syf a gumka na tłoczku sfilcowana jakaś na kancie i jako jedyny do wymiany był. Po jego wymianie jakoś hamulec aż niedomaga troche ale przynajmniej samochód mniej pali

  3. #3
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Maciek-156
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Postów
    8,623

    Domyślnie

    Generalnie wszystko do ponownego rozebrania i czyszczenia, a płyn do wymiany. Tarcze do wymiany - to klocek powinien się zużywać a nie tarcza - częst jak ktos przypali powierzchnie klocka i ja zeszkli (nieumiejętne używanie hamulca tuż po wymianie) to takie są efekty
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Jeep Cherokee 2.0 MJD A9 LIMITED 2014
    Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
    AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
    AR156 1.6TS 2000
    Wcześniej 7 włoskich aut F (126, 127, UNO DS, TIPO, PUNTO, BRAVA, MAREA)

  4. #4
    Użytkownik Ogier Avatar Czarnecki
    Dołączył
    03 2012
    Auto
    AR 156 2.4 JTDm 20V 175KM 2005r.
    Postów
    174

    Domyślnie

    Dzięki, jeszcze jakieś podpowiedzi, ktoś miał podobne problemy?
    Czy pompy hamulcowe/serwo/abs w 2.4 przed i po lifcie były takie same? Czy z 1.9 po lifcie też pasują? Jak z benzynami?

Podobne wątki

  1. Kilka pytań, kilka problemów.
    Utworzone przez redek83 w dziale GT
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 06-11-2013, 14:18
  2. Szukam alfy proszę o rady
    Utworzone przez Zuberek w dziale Porady przy zakupie
    Odpowiedzi: 32
    Ostatni post / autor: 30-07-2013, 08:29
  3. [159] Kilka wątków do rozwiązania w 159
    Utworzone przez wave_pl w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 04-06-2013, 21:43
  4. Kilka problemów i Kilka Pytań ALFA 147 1.6 TS
    Utworzone przez michasecp w dziale 147
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post / autor: 19-02-2012, 20:48
  5. Kontorlka wtryskiwaczy - Proszę o rady
    Utworzone przez mrutyś w dziale 156
    Odpowiedzi: 23
    Ostatni post / autor: 09-10-2007, 08:20

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory